Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUISET tiistaipäivään!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti että pitääkin olevinaan luonnollisen homman olla näin vaikeaa :( :( :(. Kauheasti voimia ja jaksamista sulle!!!

Vierailija
2/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coocie! Olen niin pahoillani, että tuollaista pitää käydä. Niin vaan voi äkkiä muuttua tilanne vaan päivässä. Voimia, ja toivottavasti uusi yritys toisi sen nyytin syliin.

AngelEyes: Tottakai voit päivittää listan, oon ollu ite vähän laiska. Tulee niin paljon uusia, että siinä päivityksessä aina menee niin kauan, että laiskistun ;) Viimeks taisin mokata noi sydämet, saat varmaan ne taas näkyyn oikein siltä yheltä riviltä...

ON: ei uutta, koitan saada itteni lähteen salille :) Ylihuomenna on jo eka neuvola! Mitähän sanovat ultrasta, kun siitä näkyi olevan erilaisia kokemuksia tuolla etusivulla ihan oman otsikon alla (Tampereelta)

- bee rv 7+2 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut keskenmenosta! Itse koin saman reilu kk sitten... Ja täällä sitä taas vaan ollaan.

Nyt en muista nikkiä, mutta oli ollut km 12/07 ja nyt uusi tulossa... Muakin pelottaa ihan kamalasti, ja päivällä turvottaa mahaa ja sit housut alkaa puristamaan niin tulee vatsa ihan kipeäksi ja mähän olen joka päivä ollu aivan varma että keskenhän se nyt menee...päivä kerrallaan ja mahdollisimman paljon muuta tekemistä, et sais ajatukset pois raskaudesta! Mieheltä jo kysyin että voisko se nukuttaa mut seuraavix vaikka 8-10 viikoksi niin ei tarttis pelätä enää ihan niin paljoa...ei kuulemma onnistu ;-)

Neuvolan tädille laitoin tänään sähköpostia...se on ihan huippuihana täti...35 vuoden kokemuksella ja hoitaa silti nykypäiväisesti! Eikä oo mikään turhan touhottaja...meidän toinen neuvolatäti, jonka luo joutuu jos tuo ihana lomalla tai muuten poissa, niin on sellainen 40 v vanhapiika...ei mitään henk koht kokemusta lapsista, kylmäkätinen, kovakourainen, kirjanoppinut...kaikki tieto tulee kirjasta suoraan ja mitään ei vois tehdä erilailla kun kerran kirjassa on niin lukenut...täytyy vaan toivoa että ei sille montaa kertaa joudu. Ja neuvolalääkäriin täytyy mennä yksityiselle kun meidän oma on ihan hanurista! Lähettää äitipolille noin suunnilleen kaikesta...meillä kun sinne on yli 60 km matkaa niin ei viitsis ihan turhan takia ajella!

Ei kai täs nyt muuta...

Äiti1983 ja Myy 4+5

Vierailija
4/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso halaus ja voimia. Olen pahoillani puolestasi!

Mulla oli marraskuussa vähän samanlainen kokemus. Kävin ultrassa rv8+ ja kaikki oli kunnossa. Sitten kuitenkin sikiö todettiin kuolleeksi raskausviikolla 11+. Minut sitten kaavittiin, kun ei vuoto alkanut itsekseen. Lääkäri sanoi kehityksen loppuneen noin rv8. Joten varmasti aika pian ultran jälkeen on kuollut. Siksikään en vielä osaa oikein rentoutua vaikka tän päiväsessä ultrassa oli kaikki kunnossa. Säikähdinkin jo vähän kun vessakäynnillä hetki stten oli valkovuodon seassa pieni veriviiru. Mut mitään mutta ei sen jälkeen oo näkynyt, että meniskös se ton ultran ja verekkään kohdunsuun piikkiin...

Vierailija
5/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi lokalainen täällä liittyy mukaan jos sallitte.olen jo useamman viikon seuraillut keskusteluanne, mutta en ole uskaltanut vielä kirjoitella, niin alussa ollaan joten tottakai pelottaa.

eilen kävin neuvolassa ja la olisi neuvolan mukaan 1.10...ennestään meillä on yksi poika ja silloinkin tuo la muuttui kaksi viikkoa myöhemmäksi. no neuvolan mukaan viikkoja olisi ollut 7 plus 5. tänään sitten menin lääkärille ihan muista syistä ja samalla halusin että ultrataan jotta saan varmistuksen että tuolla massussa jotain on. Noh, viikkoja olikin sitten vasta 5 ja vähän päälle ja se pussi siellä näkyi ja kahden viikon päästä uudestaan katsomaan josko sinne olisi muutakin ilmestynyt. Aivan kamala päivä ollut kun miettii sitä pahinta eli tuulimunaa. jollain muullahan täällä oli sama juttu, anteeksi etten muista nimimerkkiä.

Tuo lääkärireissu oli muutenkin aivan kamala kun ei oikein synkannut ton lekurin kanssa. kuulemma hyvin mahdollista, että sinne ilmestyy vielä se vaavi eikä olekaan tuulimuna, mutta miksi ihmeessä sitä miettii sitä pahinta aina... onko kellään kokemusta olisiko noilla viikoilla pitänyt jo jotain muuta näkyä....mikähän on tuulimunan todennäköisyys...mulla olisi ensi viikolla mahdollisuus päästä uudestaan...kannattaakohan mennä vai koitanko suosiolla odottaa ton kaks viikkoa...ahneella on pas....loppu...miks ihmeessä sinne ultraan piti ittesä tunkee jo näin aikasin...hitsi...kiitos kun sain vuodattaa tänne nää kaikki tuskat.-....

Vierailija
6/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ihan yhtä kamalaa lukea että jollekkin on sattunut keskenmeno.Kun kroppa ja pääkoppa on jo valmistautunut siihen että perheeseen tulee uusi asukas.Voimia!

Itsellä on jo ensimmäinen neuvola ja lääkäri takanapäin,kun oli epäselvyyttä noista viikoista..Viime perjantaina kävin neuvolassa ja pieni sydämmen syke erottui ruudulle,ei siis kuulunut näkyi vain.Pääsin ultraankin paikalliseen terveyskeskukseen ja kyllä pelotti kun lääkäri totesi ettei täällä mitään näy..pyysin tarkempaa syyniä ja sieltä löytyi taas syke,ihan niinkin suuri asukas siellä on kuin 5mm:).Elikkä viikkoja nyt 6+2.

Väsymys on aivan hirveä eikä mene ohi,rintoja aristaa,mutta se on plussaa ettei ole kamalaa pahoinvointia niinkuin esikoisen aikaan.Noh,pitää koputtaa puuta..

Vierailija
7/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tuolla ulkona aivan ihana ilma, harmittaa kun ei siitä pääse nauttimaan. :( Piristää mukavasti tuo auringonpaiste.

Puhetta taisi olla tuosta kiukkuisuudesta. Mies on meillä kanssa se joka siitä osansa saa, ja tietysti isommat lapset. Itselläkin on tosi kurja olo kun menee hermot niin helposti. Toivottavasti tässä ajan myötä helpottaisi. Tosin nyt on ollut paljon stressiäkin, kun on töiden aloitus, mummo joutui sairaalaan ja lapset kipeinä. Että ei ihmekkään jos on vähän kiukkupussi.

Nyt yritän vähän polkasta tuolla crossarilla ennenkuin pikkuneiti herää ja hermostuu. Paino on kyllä pudonnut jo ihan kivasti, pitäs vaan jaksaa huhkia.

Aurinkoista päivää kaikille!

AE ja masukki 5+2

Vierailija
8/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on tämäkin viikko jo lähtenyt käyntiin. Minulla alkoi yhdeksäs raskausviikko, eli kasassa on nyt 8+1. :)

ON: Mahaan juilii. Sellaiset menkkamaiset kivut on. Ja eilen iltapäivällä töissä alkoi särkemään alaselkään sekä myös alamahaan. En tiedä tekeekö sen tämä istumatyö vai mikä lie... Onko teillä muilla mahakipuja?

Neuvola mulla on ens viikolla.

Kotosalla meidän 3v tytön tyllerö on kuumeessa. Sain mummon tänään hoitajaksi, niin " pääsin" itse töihin. Mielumin olisin toki hoitamassa häntä itse, mutta ei kehtais olla poissa töistä...

Iloista jaksamista kaikille!

Sunset

Vierailija
9/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan ihana ilma tuolla :)

AngelEyes: Minkä verran teet crosstrainerilla yleensä? Siis kuinka kauan ja kuinka usein? Itsekin omistan sellaisen ja silloin tällöin (liian harvoin kuitenkin) sillä teen, haluaisin ptää painon tässä raskaudessa kurissa. Ei ole tällä hetkellä siis paino-ongelmia, mutta esikoista odottaessani nousi huimat 23kg, mihin en aio itseäni tässä raskaudessa päästää! Olin kyllä alipainoinen, kun aloin odottaa, mutta silti.

Oli taas kurjista kurjin olo, kun heräsin. Vein esikoisen päiväkotiin, niin tuo kirpeä ilma auttoi kyllä todella hyvin siihen! Kokoajan väsyttää, mutta jos nukkuu päiväunet, niin herätessä on vieläkin surkeampi olo! Ihan kun olisi pahimmassa krapulassa, paha olo, päätä särkee ja sellainen tunkkainen muutenkin.

Juu, eipä tässä kai muuta. Painun kohta tuonne koulun puolelle yökkäilemään :D Mukavaa päivää kaikille!

lillian33, 7+2

Vierailija
10/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on näin aktiivinen pino, aina on tullut uusia viestejä, kun pinoa ehtii kurkkimaan!

Mullakin etova olo ollut joka päivä, joka kyllä päässyt yllättämään, kun esikoisesta ei ollut lainkaan. Erityisesti illalla ja yöllä oksettaa. Tulee aika lailla syötyäkin, vaikkei se mitään auta. En tiedä oonko lihonut, vai voiko masu jo näkyä näin aikasin. Appivanhemmat jo kysyi oonko raskaana... Siinä sitten miehen kanssa nieleskeltiin, mutta ei vielä myönnetty. Mutta kai arvasivat...

Onko muilla jo tullut kyselyjä? Mietin just mitä vastaan, jos töissä kysytään, kun en tosiaankaan halua vielä kertoa. Kävin kyllä varmuudeksi ostamassa paidan, joka vähän peittää.

Osaako joku kertoa, että millon sitä sykettä kuunnellaan neuvolassa?(joku varmaan aiemmin kyselikin, mut en muista) Esikoisesta oli 12. viikolla, mut onko nykysin aikasemmin jo?

Aurinkoista talvipäivää toivottaa

Elwa rv 5+3

Vierailija
11/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Eilisen ultran jälkeen ei-niin-loistavissa tunnelmissa (erittäin ON).

Kohdussa on joo jotain mutta voi yhtä hyvin ihan alkuvaiheen pikkuinen kuin olla tuulimuna. Edessä on 2 viikkoa kärvistelyä ja uusi ultra -> syke ei välttis sittenkään vielä kuulu mutta ainakin näkyy onko siellä tapahtunut jotain.

Sellainen olo, että menen hakkaamaan päätäni seinään. Kaipa tässä on tämä epätietoisuus kovinta. Tuulimuna olisi kakka juttu mutta olisi sentään helpompi jos *tietäisi* niin voisi rauhassa surra ja kiukutella maailmankaikkeudelle. Nyt vaan pitää sinnitellä 2 viikkoa eteenpäin. Mies on silloin kaikenpäälle työmatkalla, että jos tulos on tuulimuna ynnä kaavinta niin ei ole edes kenelle ulista :(.

Vierailija
12/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Millä viikoilla olet nyt menossa? Tai luulet olevasi menossa... Toivotaan, että oli vain vielä liian aikaista, mutta tämä epätietoisuus on raastavaa. Minähän olin ultrassa viime torstaina, jolloin rv 6+4. Silloin näkyi viikkoja vastaava sikiöpussi, joka (ainakin toistaiseksi) näytii tyhjältä sekä sykkivä sydän, mutta sen pussi oli semmoinen rimpula. Taivas kun on ollu raskaat viisi päivää ja vielä kaksi edessä ennen uutta ultraa torstaina. Itkua väännän heti kun ajatukset karkaa tähän raskauteen. Yritän valmentaa itseäni huonoihin uutisiin, mutta väkisin toivo elää yhä. Jollei miehesi pääse mukaan, ota joku ystävä tai äiti ym. Minä en ainakaan voi mennä sinne yksin!

Muuten olosta: Ei kiukuta, ei ole pahaa oloa, ei mitään tuntemuksia, että olisin raskaana, saati että siellä on kaksoset. Vain mieletön vatsaturvotus, josta tulee jo kysymyksiä. Ja niitä mä nyt viimeiseksi haluaisin :(. Tuonne Yahoo-ryhmään mieli kutkuttaisi mukaan, mutta ennen torstaita en ainakaan uskalla liittyä. Esikoisesta oli niin ihana/kuvottava raskaana-oleva-olo ja siitä uskalsi nauttia. Nyt on vain kamala pelko.

-hippo-

Vierailija
13/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ja huomenta myos minulta. Olimme koko vkln reissussa ja lukaisin juuri nopeasti lapi loppuviikon ja eilisen viestinne, vilkasta porukkaa olemme!

Kiukkuisuudesta oli siis puhetta, ja sitahan on ollut taallakin liikkeella! Hassua, kun esikoista odottaessa ei ollut mitaan mielialan vaihteluita ja koko ajan oli vaan niin happy, happy happy, olo oli mita mainioin ja minulla oli oikein sellainen raskaanaolevan " glow" . TUkka kiilsi, kynnet kasvoi ja iho mita parhain.

Nyt kiukuttaa vahan valia, mieliala vaihtelee usein ja paljon. Naamaan on tullut nappyja. Vasyttaa tolkuttomasti ja heikottaa. Alaselkaa sarkee. Muita oireita ei ole, ei pahoinvointia jne. Tuota vasymystakin on vaikea arvioida, etta kuinka paljon johtuu huonosti nukutuista oista ja esikoisen valvottaessa viimeisen viikon ajan kun on ollut kuumeessa ja flunssassa, ja kuinka paljon sitten on raskaudesta johtuvaa. Minulla on vielakin epatodellinen olo, etta olisin raskaana, en vielakaan ehka oikein usko 100%.

Mutta hyvaa viikon jatkoa teille kaikille. Kirjoitelaan taas!

Ilona999

Vierailija
14/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot on vähän hakusessa, siksi olinkin tuolla ultrassa. Voisi olla vaan 5+ rapiat, tai mitä tahansa ->7 ja rapiat asti... Yhtää ei lohduttanut, kun luin että tuulimunassa on ihan samat oireet kuin normaalissakin raskaudessa ja vissiin hormonitasotkin samaa luokkaa - eli oireista ei voi mitään päätellä :(

Pidetään joukkopeukutukset, että molemmilta löytyy seuraavassa ultrassa sykettä ja tyyppiä. Täytyykin miettiä tuota jonkun kaverin mukaanottoa seuraavaan ultraan, tai ainakin että ei tarttisi sinnitellä kotona lasten kanssa itsekseen VIIKKOA. Tuntuu vaan, että jokatoinen on jo raskaana tai sitten asuvat jossain ziljoonien mailien päässä...

Ja tule vaan tuonne yahooseen. Minä sinne jo ehdin liittyä ja ruikuttaakin oloani, pääseehän sieltä poiskin jos kyydissä onkin vain tyhjä.

Vierailija
15/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne minäkin tunkeudun vaikka väkisin enkä suostu lähtemään pois!

voimia sinulle voikissa.. varmasti elämäsi pisimmät pari viikkoa!

itselläni ensimmäinen neuvolakäynti on vasta viikolla yhdeksän ja ultraan en ole vielä aikaa varannut. jotkut ovat käyneet jo hurjan aikaisin? neuvolatäti sanoi, ettei ole mitään järkeä käydä vielä tässä vaiheessa, joten pakko malttaa odotella..

oireita ei ole muuta kuin mahan vihlominen. ensimmäistä odotan enkä tiedä kuinka kova kipu on normaalia.. mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ollut. toinen oire on välillä ihan mahdoton alakuloisuus.. tulevaisuus huolestuttaa ja ahdistaa. kuvittelin, että raskaana olisin onneni kukkuloilla, koska tätä olen niin pitkään halunnut. masennus yllätti täysin ja toisaalta tunnenkin siitä syyllisyyttä. mies ei ymmärrä vaan melkeinpä syyllistää enemmän..

mutta tänään on parempi mieli. käyn vielä lenkillä ennen töihinlähtöä. mikä muuten helpottaisi turvotusta?

mukavaa kun täällä on niin iso porukka kasassa :)

fanny 5+2

Vierailija
16/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny, jaksuja sinullekin. Tuo outo alakulo on raskaudessa ihan normaalia, hormoonit heittelehtiin ja varmaan jokainen miettii jaksamista yms ainakin jonkun kerran. Ikävä, ettei miehesi ymmärrä :(, nyt tarttisi nimittäin halia ja lohduttelua ja höpsöttelyä oikein ekstrana! Ekassa raskaudessa oli välillä tosi ihania päiviä ja yhtäkkiä sellaisia, että vaan jokin pikkuasian pieleenmeno oli kuin maailmanloppu. Tässäkin ehdin jo miettiä, että voi hitsi, en ehtinytkään sinne jalkaleikkaukseeni ja joudun nilkuttamaan vielä vuoden. Arvaa vaan miten nyt tulee syyllinen olo, ihankuin mahdollinen tuulimuna voisi johtua tuosta harmittelusta.

Juu ei, ultrassa ei kannata ihan hirveän aikaisin käydä. Mun tapauksessa yritettiin selvittää LA:ta (kun se on vähän epäselvä), mutta tässä sen näkee että lopputuloksena on lähinnä harmaata oloa mustaa mieltä eikä LA:sta muuta tieota kuin että " no jos siellä jotain on niin ehkä 5 ja rapiat" . Noooh, en heitä vielä toivoa. Siskoillani on liuta lapsia (yht. 7) eikä vielä yhtään keskenmenoa tai tuulimunaa... Mä tosin olen jo hoitanut ainoana raskausmyrkytyksen ja yhden perätilan, että siihen ei tuskin voi luottaa.

Parempi kun vaan yrittäisi olla miettimättä näitä samoja asioita koko ajan. Menen syömään ja olen rauhassa raskaana sen aikaa kun sitä sitten kestää, pari viikkoa tai 34 :).

Vierailija
17/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille !!

En oikein meinaa uskaltaa liittyä teihin, kun on niin epävarma olo.

KM 12/07 vko 13 oli jo menos, mut sit vaa vauveli oli lopettanu kasvun=(. Yks suht onnistunu raskaus takana(raskausmyrkytys), mut poika on kasvanut hyvin ja on jo koulussakin jne.

Niin tässä vaan nyt toivon ja elän päivän kerrallaan jotta saatais tämä raskaus vietyä loppuun asti. Matkaa on vasta mennään 5+3.....

Vierailija
18/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Ja kyllähän sieltä sykkivä sydän löytyi. Jännitti kyllä ihan vietävästi, mut onneksi kaikki oli niin kuin pitääkin. Kovin piskuinen kaveri siellä masussa oleili. Ultraaja sai viikkoja vain 6+1. Kuukautisista laskienhan niitä olisi 7+0. Mut mä itse jo vähän ounastelinkin että tuo l.a varmaan siirtyy myöhemmäksi kun tunsin ovulaation niin myöhään. Joten hyvä näin. Laskettu aika olisi nyt sitten 13.10.

Pientä kuotusta on edelleen päivittäin. Saa nähdä kuinka se tuosta vielä voimistuu, vai voimistuuko. Molemmista pojista pahoinvointi on ollut melko lievää. Kuopuksesta taisin vaan kerran oksentaa. Tuossa edellisessä keskenmenneessä raskaudessa kyllä oli sellanen 24h kestävä pahaolo. Mut oksentaa ei tarvinnut.

Mielialan vaihteluista en osaa sanoa. Olen muutenkin niin ailahtelevainen persoona, etten ole ainakaan vielä tunnistanut itsessäni mitään normaalista poikkeavaa ärtyisyyttä. Itku on herkässä, mut niin se on ihan normioloissakin. Että ota sitten selvää.

Hipolle ja Voikissalle kovasti kovasti jaksuja näihin piinaaviin päiviin! Toivon todella että seuraavissa ultrissa sykkeet näkyy ja muutenkin kaikki on niin kuin pitää.

Mut mä lähden nyt maate. Pitää mennä yöksi töihin (ärsytys x triljoona). Mitenköhän sitä taas raskauden edetessä jaksaa näitä öitä valvoksia...

mirulii ja pirpana 6+1

Vierailija
19/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee: Sopiiko siulle että mie tuota listaa päivittäisin ajan tasalle. Mie melko paljon tässä koneella istun niin ei olisi vaivaa ollenkaan

AE ja masukki 5+2 edelleen.

Vierailija
20/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yksityisen ultran jälkeen olin niin onnellinen. Sikiö vastasi viikkoja, sydän löi.

Tänään aamupäivällä alkoi alvatsa- ja selkäkivut. Paheni ja paheni. Nyt vuotaa aivan järkyttävästi mukana myös isoja hyytymiä.

Muille parempaa onnea.

Coocie (joka vielä tänä aamuna oli rv8+5)