Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatko tv lupaa vai et?

Vierailija
22.11.2008 |

Jos et maksa niin miksi et? Oletko koskaan jäänyt kiinni tarkastuksessa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina en maksanut. En jäänyt kiinni, vaan aloin maksamaan ihan vapaaehtoisesti sitten kun sain töitä.

Vierailija
2/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jäänyt tarkastuksessa kiinni, täällä ei ole koskaan käynyt tarkastajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus jäänyt kiinni, mutta lopettanut maksun.

Kyllähän se niin on, että kortille pitäs nuoki kanavat laittaa. Katsoo siis jos maksaa.

Vierailija
4/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole koskaan maksanut. Tarkastusta ei ole koskaan kohdalle sattunut enkä sitä kyllä pelkääkään. Meilä on aidattu tontii ja iso hurtta pihassa vahdissa sekä portti niin, että kuka tahansa ei pihaan pääse. Joten kutsumattomia vieraita ei juuri riesana ole.

Lupaa en maksa, koska en telkkaria juuri edes katsele. Mielestäni tv-lupakäytäntö on aikansa elänyt ja huono systeemi. Olisin valmis maksamaan katsomiseen perustuvan maksun ilomielin, mutta tällaista katsot-tai-et-rahastusta en sulata.

Vierailija
5/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikoina Suomessa en maksanut, ja vitsailinkin, etta lahdin ulkomaille pakoon tv-lupatarkastajaa, kun ne alkoivat olla kintereillani.

nykyaan olisi pakko maksaa muutenkin, kun taalla saa kayttaa niita paljastimia, eli jais kiinne kuitenkin.

Vierailija
6/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksa ja kerran ovat oven takana käyneet. samaa mieltä siitä että kortille pitäisi laittaa ja maksaa se joka katsoo ja mitä katsoo.

Vierailija
7/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanavapaketti jota katsomme ja maksamme niistä kanavista. Kortille vaan Ylenkin ohjelmat.

Vierailija
8/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuimme neljä vuotta sitten telkkarista. Meillä ei ole käynyt kertaakaan tv-luvan tarkastajat tämän neljän vuoden aikana. En edes enää usko, että tarkastajia on olemassa.

Vierailija
9/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä Ylelle. Jos ihmiset eivät maksa julkisesta palvelusta, minunkin työni ulkoistetaan säästösyistä halpatyötä teettävälle firmalle, joka repii kaiken voittonsa lähinnä työntekijöiden selkänahasta. Akateemisesti koulutetut tekevät töitä reilusti alle kahden tonnin kuukausituloilla.

Julkinen rahoitus mahdollistaa myös sen, että Yleisradio pystyy pitämään kiinni jonkinlaisesta sivistyksellisestä ja kulttuurisesta tasosta. Mainosrahoilla homma menee siihen, että massoille tuotetaan moskaa, joka on tietty kivaa ja viihdyttävää sekin, mutta se ei saa olla ainoa vaihtoehto.

Rahan perimisen tapa ei ehkä ole kaikista järkevin, mutta koska systeemi nyt on tämä, hoidan oman osuuteni.

Katsotaanko teillä muuten Pikku kakkosta?

Vierailija
10/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut tv:n kohta 18 vuotta. Ekan tv:n kun olin ostanut, soitin vielä samana päivänä telkkariluvan.

Tiedän että teeveen tarkastajia pyörii edelleen ihmisten ovilla!

Vierailija
11/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jätin digisovittimen hankkimatta digiaikaan siirryttäessä.

Meillä on tv dvd-elokuvien katselua varten.

En silti avaa ovea tv-lupatarkastajalle. En halua vieraita ihmisiä kotiini.

Vierailija
12/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin rysän päältä kiinni ja siitä asti olen maksanut kiltisiti...

Vierailija
13/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut nuorempana ja yhden kerran olin poliisilaitoksella. Sitten 32-vuotiaana aloin maksamaan, kun sain esikoisen. Piti aikuistua...

Vierailija
14/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kunnollinen kiltti ja tunnollinen kansalainen - maksan veronikin enkä kierrä edes niitä... harmittaa vain kun kaikki eivät osallistu yhteisiin talkoisiin ja maksut on siksi korkeampia kuin mitä ne voisi olla jos kaikki osallistuisi.

Voisi mun puolesta mennä kanavapakettiin kaikki kuitenkin, meillä kun katsotaan telkkaria nyt ilmaiskanavilta alle 10tuntia viikossa - ja siinä on lastenohjelmat mukana.

Vierailija
15/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina en maksanut. En jäänyt kiinni. Soittelivat kyllä ja käskivät maksamaan sakkotarkastajan uhalla, mutta en koskaan jäänyt kiinni.

Vierailija
16/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse miettiä että kuka on ovella ja uskaltaako avata vaiko ei.

Vierailija
17/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuorena en maksanut.

Vierailija
18/18 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollinen mieheni sen sijaan vaati että tv-lupa otetaan, kun muutimme yhteen asumaan. Ilmoitin, etten maksa periaatteesta senttiäkään tv-luvasta, joten lupa on mieheni nimellä ja hän maksaa sen itse omista rahoistaan. Muut laskut meillä maksetaan yhteiseltä tililtä. :-D

Nyt tosin omakotitalossa olisikin hankala asua ilman tv-lupaa. Mutta näin meillä jo yli 10v. =)