Ostaisitko lapsellesi tällaisen lahjan joululahjaksi?
Kommentit (23)
Meidän 13-vuotias poika toivoo joululahjaksi play stationia. Se on tosi kallis, joten jos hän sen saisi, ei sitten saisi mitään muuta keneltäkään mummolta, kummilta tai meiltä vanhemmilta. Hän toivoo sitä silti. Toivoi jo viime synttärinä, viime jouluna, sitä edellisenä syntymäpäivänä...Mies vastustaa ankarasti, koska hänestä pelaaminen on niin typerää.
parin vuoden päästä alkaa kuitenkin keskikalja kiinnostaa enemmän joten peli jää sitten pölyttymään nurkkiin.
ei sais muuta kun saa yhden isomman.
Niinku jo kirjotettiin tässä, pelejä on erilaisia. On niitä järkeviäkin. Katsokaa mitä pelejä poika pelaa.
kehittää enemmän silmän ja käden yhteistyötä, kun mikään muu. Voit sanoa miehellesi että sen ei ole pakko pelata. Itse ostin ensimmäisen Nintendon lahjaksi pojalleni 1989, seitsenvuotis lahjaksi. Pelaamisesta on ollut paljon iloa myös kaikille sisaruksille. Miksi pelaaminen olisi typerää?
silloin istutaan sisällä, yksin ja tuijotetaan ruutua. Sen ajan voisi kuulemma käyttää ulkoiluun, urheiluun ja kavereiden kanssa olemiseen. Lisäksi hän vastustaa hintaa, koska onhan se kallis, ja mies ei itse ole saanut koskaan lapsena lahjaksi mitään pikkuautoa suurempaa. Hänen mielestään lapsille ei saisi tuollaisia summia upottaa. Onhan siitä pleikasta tosiaan iloa kai nuoremmillekin sisaruksille. Peliaikaa pitää tosiaan rajoittaa, pelaahan meidän poika jo tietokoneellakin vaikka koko päivän, jos ei aikarajoja aseteta. ap
kehittää enemmän silmän ja käden yhteistyötä, kun mikään muu. Voit sanoa miehellesi että sen ei ole pakko pelata. Itse ostin ensimmäisen Nintendon lahjaksi pojalleni 1989, seitsenvuotis lahjaksi. Pelaamisesta on ollut paljon iloa myös kaikille sisaruksille. Miksi pelaaminen olisi typerää?
No huh! Olen varmaan sitten poikkeus kun meille ei tule ikinä pelikonsolia. Tietokone riittää ja sitäkin pelataan hyvin rajoitetusti.
Olen ap:n miehen kanssa täysin samoilla linjoilla. Liiasta pelaamisesta voi todellakin olla haittaa lapselle.
s.o. montako tuntia päivässä saa katsoa yhteensä telkkuohjelmia/ dvd:ä, tietokonetta ja pleikkaa. Saa itse sitten päättää onko 100% siitä ruutuajasta pleikkaa vai ei.
perustelkaa terveydellisillä syillä (silmät, niska, selkä)
s.o. montako tuntia päivässä saa katsoa yhteensä telkkuohjelmia/ dvd:ä, tietokonetta ja pleikkaa. Saa itse sitten päättää onko 100% siitä ruutuajasta pleikkaa vai ei.
perustelkaa terveydellisillä syillä (silmät, niska, selkä)
Nimim. 6-vuotiaan kiinnostunut äiti
Ja sitten voisivat kaikki saada vielä jotkut pienemmät lahjat, ps-pelin tms.
Niitä pelejä on niin monenlaisia ja jotku ovat oikeasti kehittäviäkin. Itse olen hurahtanut Singstar-peliin ja sitä voi pelata yhdessä koko perhe!
valvottuja pelejä kuin naapurissa K-18 juttuja....... Pelaa ne kuitenkin jossain
Ja musta on aika hassua tuo aattelu mieheltäsi, että kun minäkään en koskaan saanut. Sitä paitsi, eikö ole parempi ostaa joku isompi, mitä oikeasti haluaa, kuin jotain krääsää?
meillä vasta kolemvuotais, joten yritämme vain vertaillen ruudun ääressä vietettyä aikaa pitää huolta siitä ettei liikaa tuijota (pelaa sisi myös Pikku Kakkosen sivujen pelejä netissä). Tyyppiin jos katsot tämän dvd: n ja kun kerta katsoit aamulla Pikku Kakkosen niin sitten ei enää tänään pelata. Pitää kertoa siis aina hyvissä ajoin ennen kuin aika loppuu.
Mutta meillä on tarkoitus, kun hän ymmärtää kellon paremmin, määrätä selkeämmin, minuutilleen
Monet muuten käyttää myös munakelloa tietokoneen tai pelin vieressä..
veikkaisin, että aika monella tuon ikäisellä pleikkari tai joku muu pelikonsoli löytyy.
Ja yleensä pelataan paljon myös kavereiden kesken yhdessä, ei siis vain yksin.
ja on myös muita konsoleita kun pleikkari, jos se nyt on hinnasta kiinni.
Minusta on outoa, ettei tuonikäiselle voi ostaa pleikkaria? kaikkihan niitä pelaavat, eikä se silti tarkoita sisälle jumittumista. Lapsestasi voi tuntua aika ulkopuoliselta, jos kaikilla kavereilla on pleikka tms.
Jos pelaaminen on miehestäsi typerää, niin ei sen tarvitse olla lapsesta typerää ja varmati lapsenne kaikilla kavereilla on pleikkari. Outoa ettette ole aiemmin hankkineet, jos hän on jo noin pitkään halunnut.
koukussa pelikoneisiin. Meillä ei koskaan ole tarvinnut rajoittaa ruutuaikaa. kaverit ja harrastukset ovat aina olleet tärkeämpiä kuin pelikoneet. Joskus kun ovat joutuneet, vaikkapa toipilaana ollessaan, olemaan sisällä ovat pelailleet.
kyllä hänellä on pleikka. Ykkönen, kakkonen ja kolmonen. Kolmosen osti itse, säästi siihen 2kk rahaa. Pelejä ostaa noin kaksi kuussa. Ja tietysti saa pelejä joululahjaksi, ja paljon muuta. Tänä vuonna esim. läppärin.
play stastion pelitkin on tosi kalliita ja eihän sillä ilman pelejä mitään tee.
Olen miehesi kanssa samaa mieltä, jos jo nytkin pelaa tietsikalla paljon.
pelaa ja rajoitatte peliaikaa.