Laittaisitteko 4½-vuotiaalle reiät korviin?
Meillä siis tyttö itse haluaisi välttämättä reiät.
Kommentit (14)
Leikeissä korvakoru voi jäädä kiinni johonkin ja koko korvalehti repeää. Reikien tulehtumisen riski on myös mielestäni liian suuri. Miksi pieni lapsi tarvitsee korvakorut? Jos haluaa leikkiä prinsessaa voi käyttää klipsi tai tarrakorviksia.
Se jonka tytär sai 2v lahjaksi korut.
P.S. AIka monta leikkiä on jo leikitty, eikä ole kertaakaan jääneet mihinkään kiinni! Ja on vielä kaikenlisäksi renkaat!
Miksi ihmeessä haluatte satuttaa 2-vuotiasta ja jopa nuorempiakin lapsia?????
Antakaa lasten itse päättää vaikka teini-ikään tullessa. Itselleni on laitettu reiät korviin viisivuotiaana. En koskaan käytä korvakoruja ja reiät näyttävät todella rumilta korvissani.
Se muuten sattuu ja todella kipeästi.
Eikä se ole pelkästään se kipu vaan jokaisen tytön/naisen oikeus päättää itse omasta vartalostaan.
Jaa, että jos sun tyttäresi haluaa lävärin tai tatskan, niin se on sen oma päätös ja äiti vaan kattelee vierestä!?
Ja kai mä nyt itse tiedän, sattuiko mun lastani vai ei.
Olet omituinen.
10
Ei ole mitään ongelmia ollut, on nyt 8v. Kun aloitti koulun sai alkaa käyttää muitakin kuin nappikorviksia. Osaa jo itse vaihtaa korvikset ja puhdistaa.
Meillä tyttö neljä ja eikä tulisi mieleenkään antaa laittaa reikiä.
Ei ole tosin pyytänytkään. Kouluikäisenä saa jos haluaa.
4-vuotias tuskin on vielä tarpeeksi kypsä päättämään haluaako korviinsa reiät loppuelämäkseen?
A. syystä, etten halua tuottaa turhaa kipua lapselleni?
B. annan hänen itse päättää aikuisena lävistyksistään?
En missään vaiheessa väittänyt, että tyttäreni saisi tuosta noin vaan ottaa tatyoinnin tai lävistyksen kieleensä. Niistä kyllä keskusteltaisiin ja vakavasti.
Kyllä silloin voisi edes harkita asiaa.
Minusta ei ole järkevää laitattaa reikiä, jos lapsi ei itse sitä halua tai tajua mistä on kyse. Tietenkään 4-vuotias ei ole kypsä, mutta kyllä hän ymmärtää mitä ne reiät tarkoittavat. Onko lapsi sitten kouluiässä jotenkin kypsempi päättääkseen jotain loppuelämäänsä koskevaa?
Korvakorut eivät ole mikään kamalan vakava asia. Meillä tytöllä (9v) ei ole vieläkään ole reikiä, mutta eipä ole koskaan pyytänytkään. Olisin varmasti ainakin harkinnut, jos niin olisi tehnyt ja luultavasti ehkä suostunutkin.
Mun tyttäreni sai 2v lahjaksi korvikset. Niin sain minäkin aikanaan.
Tosi hienosti antoi laittaa, ei itkenyt yhtään. Ei ole ollut myöskään mitään ongelmia.