Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Tammitenavat vk 8 ***

18.02.2008 |

Aloitetaanpas uusi pino.

Tässä viime viikon ja maanantain jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12421639&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tulossa kylään.Lupas viedä mut lounaalle , kun mies on kotona tänään. Passitinkin ukon ja 1v:n jo puistoon leikkimään. Hermot on edelleen kireet ku viulun kieli mulla. No, eiköhän se siitä suttaannu. Tänä aamuna vielä " ilokseni" huomasin että vesikatkos meillä eikä huoltofirma ollut ilmoittanut kuin ilmoitustaululla-ihan ku sitä ehtis aina kyyläämään!!!

vauvan hoitoöljyssäkin on näköjään SOIJAöljyä ja vauva on soijalle allerginen-joka paikkaan sitä ängetään=/

Kertokaas te muut vähä riemukkaampi akuulumisia, multa ei nyt irtoo ku ruikutusta...

sammermanni ja vieno huomenna 8vkoa

Vierailija
22/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hiljaista. Vauva nukkuu vaunuissa eteisessä, esikoinen on mun äitini kanssa mun mummollani, kakkonen salibandyleirillä, kolmonen päiväkodissa ja mies töissä. Sain jopa taiteltua kodinhoitohuoneen pöydältä pois monta koneellista pestyä pyykkiä. Pyykit ei meillä enää kerry pyykkikoriin vaan pestyinä ruttuiseen läjään pöydälle, kiitos kuivausrummun. Kohta tämä rauha kuitenkin loppuu, pitää herätellä vauva syömään ja vaipanvaihdolle, kaksi pienempää isoveljeä pitää hakea kotiin.

Eilen tuli taas näitä rattoisia tilanteita lapsiperheessä. Vauva oli turvakaukalossaan mun käsissäni ja siltä alkoi palaa pinna kuuluvasti. Samaan aikaan esikoinen sovitteli uimalaseja ja myyjä kaiveli niille hintaa. Sitten soi tietysti puhelin ja seurakunnasta soitettiin, että varaamani kasteaika ei sitten käykään. Onneksi tuo esikoinen on jo iso, joten kaivoin sille rahaa käteen ja käskin ostaa lasit keskenään, menin ulos, missä vauva vähän rauhoittui viileässä ilmassa ja sain hoidettua puhelinasian. Ristiäiset siirrettiin tunnilla aikaisemmaksi. Tietysti olin ehtinyt ilmoitella sukulaisille sen ensimmäisen ajan, mutta onneksi puhelimessa ettei ollut mitään kutsukortteja postissa. Vaikka meinasi hiki tulla tuossa tilanteessa, niin ei näin isojen kanssa enää tule yhtä hankalia tilanteita kuin pienempien kanssa. Vielä kuitenkin muistaa niitä hetkiä, kun yksi lapsi huutaa pyyhkimään, toisella on vaipassa ja vaatteissa niskakakat ja samaan aikaan soi vielä puhelin ja ovikello. Tsemppiä siis kovasti teille, joilla on useampi pieni, etenkin Sammermannille!

Nyt hommiin taas,

Strutsi ja neiti 3vk jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa kirjoittelen... ei ole jotenkin ollut aikaa tai energiaa tiuhemmin kirjoitella. Kun musta ainakin välillä tuntuu että silloin kun vauva nukkuu, haluan tehdä ja ajatella ihan muita juttuja, enkä 24/7 ajatella vain ja ainoastaan vauvaa.. Jaksaa paremmin tätä vauva-arkea kun välillä tuulettaa päätään muillakin ajatuksilla, esim käymällä ostoksilla, katsomalla telkkua tai palstailemalla netissä ihan muista aiheista ja muilla palstoilla..! Lukemassa olen käynyt täällä kyllä päivittäin, koska kyllä toisaalta vertaistuki ja -kokemukset auttaa myös jaksamaan.

Meillä on alun jälkeen tullut tosiaan hieman raskaammaksi tää vauva-arki. Ekat pari viikkoa olin sitä mieltä että meillä on suht tyytyvöinen vauva joka ei liikoja itkeskele.. Unohdin sitten vissiin koputtaa puuta..! Kolmannella viikolla alkoi sitten kipristelyt ja vääntelehtimiset, nyt on useita tunteja päivässä suoraa huutoa niiden kanssa. Varsinkin illalla. Alkaa yleensä noin klo19, kestää jopa yli puolen yön se pahin vaihe. Juuri mikään muu ei auta kuin sylissä kantaminen ja jatkuva kävely, pysähtyä ei saa. Joskus myös sitterissä keinuttaminen onneksi auttaa. Cuplatonit aloitettiin mutama päivä sitten, enpä nyt tiedä onko mitään helpotusta ilmennyt. Omaa ruokavaliota en ole kovin halukas liian herkästi karsimaan (koska ei ole todistettua että se kovi useasti kuitenkaan auttaisi), mutta ruisleivän olen kyllä jättänyt melkein kokonaan pois kun se itsellenikin aiheutti niin pahat ilmavaivat. Ja mitään kaaleja ja herneitä jne " ilmavaivaruokia" en muutenkaan syö.

Katsotaan nyt millaiselta tämä tilanne alkaa näyttämään, sitten vasta harkinnan jälkeen karsitaan lisää ruoka-aineita.

Muuten poika on kyllä oikein ihana tapaus. Jotenkin todella tomera! Päätä jaksaa kannatella yllättävän hyvin jo nyt, mahallaan ollessaan pää vaan pyörii pystyssä.. Ja mahallaan tykkää muutenkin olla, kun aina itse kääntyy mahalleen nukkumaan, peppu pystyssä sitten siinä nukkuu. Aluksi vähän huoletti tuo mahallaan nukkuminen, ettei vaan tukehdu. Mutta kerta se itse menee, osaa käännellä siinä päätään niin miksipä sitä estämään. Ja lienee mahavaivojenkin kannalta ihan hyvä asento.

Ristiäisiä on tässä suunniteltu, 15.3 olisi tarkoitus pitää. Enpä mä isompia stressejä ajatellut niistä ottaa, kun ihan vaan lähimmät ihmiset on kutsuttu, eli kummit ja meidän molempien perheet. Mitä siinä sitten turhaan ruveta hienostelemaan ja stressailemaan! Mun mutsi tekee suurimman osan tarjottavista, naapurin teinitytöiltä ajateltiin " tilata" voileipäkakkua (olivat uutene vuotena tehneet itse, oli hyvää!). Eipä siinä sitten sen kummempia...

Mitähän muuta... En taaskaan muista mistä täällä on keskusteltu..! Yhä tuo muisti pätkii pahasti, vaikka en oikeastaan koe itseäni edes hirvittävän väsyneeksi. Iltahuutojen jälkeen aamuyö ja aamupäivät menee kuitenkin aikalailla rauhallisesti, saan levättyä. Pitkiä unia poika ei juuri ikinä nuku, mutta oon oppinut nukahtamaan lyhyessäkin ajassa.. Onneksi ei ole muita lapsia tai mitään muitakaan velvoitteita tässä lisänä vielä, niin saa nukkua silloin kun poikakin nukkuu. Ja edes vieraista ei ole ollut pahemmin riesaa. Mulla on pieni suku, miehen suku asuu kaukana. Joten ei ole tätejä jatkuvasti ovella.. Ja nekin mitkä on käyneet, on tuoneet omat tarjottavat mukana.

Nyt pitänee lähteä syöttämään. Poika on miehen kanssa makoillut sohvalla tuossa, nyt näyttää että poika alkaa tuskastua kun isin rinnalta ei maitoa löydy mistään vaikka kuinka puseroa haukkailisi.

Frimmy ja poika pian4vk.

Vierailija
24/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Muillakin siis masuvaivoja ja valvomista.... Meillä tuli jo joku aika sitten jonkunlaista rytmiä uniin ja kolmen tunnin unipätkiä öisin, mut pari viime yötä ollut aika syvältä... Masua kipristää kovasti ja kakka ollut jo useamman viikon vihreää. Ja joka vaipassa kakkaa. Kaveri valvoo joka ilta noin 19-00.30 känisten ja tissitellen,välillä torkahtaa. Saa nähdä, onko " vaan" jotain koliikin tapaista vai onko allergiaa.

Käytiin yksityisellä lääkärilläkin, ja kehotti kokeilemaan pari vkoa maidotonta. Saa nähdä auttaako... Testejä ei määränny, sanoi, ettei niistä näe vielä mitään....? Jekoviteihin vaihdoin Devitolin minäkin, en kyllä tiedä, onko auttanut.

Ristiäiset oli meillä sunnuntaina kotosalla. Kaveri oli kasteen ajan aika äänekäs =) Ja minä väsy ristiäisten jälkeen, vaikka mies paljon tehnyt ja auttanut onkin.

Hymyistä, tämä alkoi hymyilemään neljän viikon ikäsenä, nyt jo enempi. Ja jutteleekin jo, siis kilkhtelee innoissaan. Ihana killittelijä sille päälle sattuessaan.

Ja kans alkoi kääntyyn mahaltaan selälle neljäviikkosena. Vaikk tosiaan ei se kai mikään " taito" taida olla, onpahan äiti vaan onnessaan uusista tempuista ;)

Nyt tissittelemään, alkoi ähellys!

Floora ja poika 7vkoa1pv

Vierailija
25/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena: Kuulostat kyllä tosi väsyneeltä, voi harmi :( Jatkuuko edelleen samanlaisena vauvan itku? Meillä on nyt ollut pari vähän helpompaa päivää, itku on siirtynyt yölle. Mutta silloinkaan se ei oo enää yhtä pitkäkestoista kuin aiemmin (pakko oli tämän lauseen kirjoittamisen jälkeen koputtaa puista tietsikkapöytää). Paljon voimia sulle!

Samoin Sammermannille jaksuja. Ja olikohan vielä muitakin superväsyneitä... nyt kai alkaa vähitellen kaikilta se hormoonikierroksien avulla hereillä ja energisenä pysyminen loppua. Itse koen kyllä olevani väsynyt, mutta en kuitenkaan ahdistavalla tai stressaavalla tavalla. Koen että aika ei oikein riitä mihinkään, etten oikein saa mitään aikaiseksi, mutta vielä väsymys on pysynyt siedettävällä tasolla. Ehkä siksi, että aamulla kuitenkin yleensä saan nukkua pitkään, kun vauvakin nukkuu.

Oliko se niin, että joka viides sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen..? Meillä neuvolassa on kuusi viikkoa synnytyksestä joku testi, jolla mahdollista masennusta kartoitetaan. Toivottavasti kaikki meistä täällä uskaltaa ja jaksaa pyytää ajoissa apua, jos alkaa oikein pahalta tuntua... olen nähnyt läheltä, mitä synnytyksenjälkeinen masennus voi aiheuttaa, siksi paasaan vähän, suonette anteeksi :)

Taidanpa pitkästä aikaa ottaa päiväunoset...jos niitä tähän aikaan enää voi sellaisiksi kutsua. Äsken oli kaveri käymässä ja käytiin vaunujen kanssa kävelyllä tuolla inhottavassa loskassa. Jotenkin alkoi kovasti ramasemaan, kun kotiin pääsi, eikä jaksa nyt yrittää vielä valvoa muutamaa tuntia...

Vieraista puheenollen, olen varmaan outo tapaus, mutta musta on ollut pääsääntöisesti vaan positiivista, että vieraita on käynyt paljon. Ehkä siksi suhtaudun näin, kun synnytys oli sen verran helppo, etten juuri tarvinnut sen jälkeen aikaa toipumiseen. Musta on ihanaa, että " koko maailma" näkee kuinka ihana meidän vauva on, ja siksi on vaan kivaa että ystävät ja sukulaiset soittelevat ja " kutsuvat itse itsensä kylään." Itse ei olla kutsuttu oma-alotteisesti ketään, vaan ollaan sitten samalla sanottu, että saa tulla käymään, kun meille on soiteltu ja kyselty synnytyksestä ja vauvan voinnista. Ei olla edes osattu odottaa, että vieraat toisivat tarjoiluja mukanaan - jotkut ovat tuoneet, suurin osa ei. Ehkä minäkin tästä lähtien vauvaperheisiin vieraillessani vien aina jotakin pullantynkää tms. mukanani, nyt kun teidän juttuja lueskellessani olen tajunnut, miten monet sellaista toivovat :) Aiemmin ollaan kyllä aina viety mukanamme lahja vauvalle, tarjoiluja ei olla osattu viedä.

Ai niin, niille unille... :)

Pajunkukka+Tiitiäinen s. 29.1.

Vierailija
26/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kitisty huolella viimeinen vuorokausi, joten väsy painaa... Mutta yritän muitaa kaikki ruokailuun liittyvät asiat, joihin olemme kiinnittäneet enemmän huomiota viime aikoina. Meillähän mennään pelkällä korvikkeella, joten kaikki eivät sovellu imettäville,

Imettäville ensin muistinvirkistämiseksi:

- Jos maitoa ihan suihkuaa, kannattaa tutustua termiin suihkutissi

- Jos maitoa on liikaa (rinnat piukeina), kannattaa ennen imetystä hieman tyhjentää niitä käsin

- Vain yksi tissi/imetyskerta

Mutta nyt niihin mun juttuihin:

- mahdollisimman pysty asento vauvalla

- maito oikean lämpöistä

- jos ahmii, väliin vaikka röyhytauko

- vauva lämpöisenä

- kunnon röyhyttelyt

- yöllä herään jo ennen itkua vauvan tuhinaan -> yösyötöt sujuu nopeammin, kun vauva ei herää kunnolla

- yöllä mahd. vähän puhetta ja valoa (eikä sitä silmiin katsomista), päivällä mahd. rauhallista

- jos vauva puoliunessa syötettäessä, en vaihda vaippaa (jos ei ole kakkaa) enkä edes riisu ulkovaatteita, jos nukkui ulkona

Muu ei nyt muistu mieleen.

Meillä ei vielä hymyillä.

Justus & poika 14.1.

Vierailija
27/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nut rupesi huolettamaan, että ei kai vaan sittenkin ole meidän pojalla jotain allergiaa/pahempaa yliherkkyyttä... Pari viikkoa on ollut suht runsaasti näppyä naamassa, mutta oon ajatellut että se on ihan normaalia. Koska sehän on. Ja ne näyttikin jo olevan häviämässä, kuten nuo normaalit näpyt kai parissa viikossa häviääkin. Tänään kuitenkin huomasin että kasvoihin oli tullut uutta näppyä, nyt koko mahakin oli ihan punaisenaan näpyistä.

Eli onkohan sekin vielä normaalia, vai ei kai viittaa mihinkään allergiaan...mahavaivojakin kun riittää. Kakka on kyllä ollut koko ajan ihan kellertävää, eikä vihertävää kuten olen joillain kuullut olevan. Hankala mun olisi kyllä uskoa mihinkään allergiaan kun me vanhemmat ja koko meidän lähisuvut ollaan täysin allergiavapaita. Ei kellään ole koskaan ollut mitään. Mutta tiedän kyllä että täysin " terveidenkin" vanhempien lapsella voi olla allergiaa.. Mutta silti en haluaisi uskoa että se meidän pojalla sitä olisi. Ja eihän se tahdon- tai uskonasia olekaan!!

Noh, maanantaina on neuvola, katsotaan siellä sitten mitä mieltä neuvolan täti on. Muutenkin odotan ihan innolla neuvolakäyntiä, saa nähdä paljonko poika on kasvanut. Se antaa sitten hieman viitettä siihenkin onko poika saanut tarpeeksi ruokaa. Vai jopa liikaa. Kun meillähän annetaan pullosta lisämaitoa 3-4kertaa päivässä, kun tuntuu muuten tyytymättömältä, ja alussahan ei kasvanut tarpeeksi pelkällä rintamaidolla. Joskus tosin voi olla että se tyytymättömyys on muutakin kuin nälkää, en osaa aina varmaksi tulkita onko se nälkää vai mahakipua. Pullo kelpaa kuitenkin aina. Ja pullo lopettaa huudon usein, muttei aina (eli silloin ehkä on mahakipuja, pahennan vain niitä ylisyöttämällä..).

Mahakipujen kannalta tuntuu että eilisilta ja tämä aamu olisi ollut parempia kuin edelliset päivät. Jospa cuplatonit auttaa sittenkin vähän. Tai sitten vain sattui olemaan parempi päivä. Tai voi olla myös että osaan päivä päivältä paremmin tulkita pojan itkuja, osaan antaa oikeaa hoitoa oikeaan vaivaan, siksi helpottaa.. Tiedäpä tuota.

Ristiäisiä odotan myös innolla. Välillä tuntuu että hitsi kun tuli valittua vasta niin myöhäinen päivä, oishan nuo voinut jo aikaisemminkin pitää, vaikka ens viikonloppuna. Mutta enpä viitsi enää aikatauluja muutella, kai se on maltettava vain odottaa. En edes tiedä miksi odotan niitä niin kovin, kun ei nyt ole tarjoitus mitään kovin isoa tai ihmeellistä järjestää. Mutta on se kuitenkin pojan ensimmäinen juhla. Ja yhdet kummit ja setä näkee pojan vasta silloin ekaa kertaa vissiinkin. Kun asuvat sen verran kauempana ettei ihan parin viikon välein viitsi matkustella..

Ja nyt alkoi kuulua tyytymätöntä kitinää, täytynee lahteä tissiä tarjoamaan ennenkuin pahemmaksi huudoksi yltyy.

Frimmy ja poika 4vk.

Vierailija
28/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näköjään nukutaan joten kuten joka toinen yö ja joka toinen yö on katastrofi. Viime yönä ei sitten nukuttu oikeastaan yhtään.

Vauva ei nukkunut eilen päivällä kuin ihan lyhyitä pätkiä ja sama jatkui yöllä. Nukkui ehkä 10 min ja taas heräsi. Hurjaa. Nyt vetelen kahvia että pysyn tolkuissani.

Poika on kasvanut ihan huikeasti, niin fyysisesti kuin koko olemukseltaan. Hirveän vahva se on ja tarttuu kiinni liiveistä kaksin käsin kun alan imettää ;) Pelkää että vien maidon pois...

Yrittää ottaa kiinni lelusta, mun hiuksista, ja tosiaan nuo rintsikat on ihan ykkönen.

Olisi kiva ihan vertailumielessä kuulla paljonko muut ovat kasvaneet 1 kk:n aikana. Eli paljonko 1kk -neuvolassa oli tullut mittoja lisää?

Meillä siis:

- painoa 1200 g

- pituutta 5 cm

- päänympärys 2 cm

Meneekö muilla samoilla linjoilla?

Hymyjä tulee ja ilmeitä muutenkin ihan huikeasti. Ei sitä muistanutkaan, kuinka täydellinen ja valloittava tuollainen ihmisenalku on. Alun tolkuton väsymys ja oma ankea olo söi hieman tätä iloa, mutta nyt alan herätä tähän vauvasumuun. Tosin väsymys jatkuu, jälkivuoto jatkuu jne... mutta voiton puolella ollaan.

Vauva siis valvoi eilisen ja viime yön ja tämän aamunkin. Nyt laitoin sen ulos vaunuihin ja taisi nukahtaa. Nyt pitäisi vielä saada esikoinen pakattua ja mentyä myös ulos. Sade loppui ja aurinko paistaa, ainakin toistaiseksi. Tosin kai se sade alkaa kun saan nenäni pihalle.

Eilen oli muuten outo päivä, vauva puklasi kaiken ulos, siis tolkuttomia määriä. Tuntui ettei mitään jäänyt sisään, mutta kai jäi kun vaipat kastui kuitenkin normaalisti. Söi aina hetken ja oksensi saman tien ulos. Outoa. Onneksi ei enää tänään, aloin jo huolestua.

Ei vaan, pitää mennä. Voimia kaikille kanssasisarille!

ipu ja vauva 4 vko 6 pv

(ristiäiset parin viikon päästä)

Vierailija
29/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin kirjoittelen taas.. Kirjoitin jo kerran kunnon sepustukset, mutta unohdin lähettää ja sit olin jossain välissä jo sulkenut ikkunan..

Elippä vauva se sieltä meillekin vihdoin syntyi, enkä tainnut kummiskaan ihan viimeinen olla, vaikka melkoinen väsytystaistelu olikin, kolme yötä valvottiin ja odotettiin josko jotain tapahtuisi.. La alkoi supistukset ja en malttanut nukkua kun odotin koko ajan, että NYT se alkaa, su meni vielä 10 min välein ei niin kipeinä, ma vko 41+2 en tuntenut enää liikkeitä ja kävin neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa ja supistuksia tuli edelleen 10 min välein, mut ei kovin kipeinä. Terveydenhoitaja kehotti menemään näytille, lähdin lenkille ja kauppaan, sitten mies pakotti Taysiin. Sairaalakassia en suostunut sisälle ottamaan. Vuoro oli vaihtumassa ja nuori kätilö olikin sitä mieltä että ei vielä mitään tapahdu (ei tehnyt sisätutkimusta tms) ja voidaan mennä kotiin kun on liikelaskenta tehty ja lääkäri tsekannut. Sitten tuli vanha kätilö vuoroon ja olikin oikea enkeli taivaan se täti. Ihmetteli kun ei liikkeitä tule, join mehua ja makoilin lavitsalla iät ja ajat kunnes vauva heräsi viimein. Sitten kätilä alkoi ihmetellä noita mun supistuksia, joita en edelleenkään kokenut mitenkään kipeiksi. Päätti sitten, että ei odoteta lääkäriä vaan katsoo ite tilanteen, olin auki 4 cm. Mies sai hakea kassin ja sit vaan odoteltiin ja odoteltiin, latenssivaihetta tuntui kestävän ikuisuuden. Pääsin nukkumaankin välissä hiljaiseen huoneeseen ja aina välillä katsottiin tilannetta ja otettiin liikelaskentaa.

Kiipesin sitten portaita 13. kerrokseen ja juoksentelin käytävillä. Yövuoroon tuli herttainen venäläinen(?) nuori kätilö, joka oli sitä mieltä, että väsytän vaan itseni tuolla ravaamisella ja pisti saliin. En ollut syönyt yli vuorokauteen ja voimat tuntui olevan vähän kortilla. Salissa oli oikein tomera ja asiantunteva kätilö. Sain petidiiniä ja piti yrittää nukkua, mut oksensin vain :-/ Kätilö päätti, että nyt sitten puhkaistaan kalvot ja oksitosiinia kehiin, sitten tilataan sen jälkeen epiduraali. Mut puudute tulikin ennen kalvojen puhkaisua kun lääkäri ei olis enää ehtinyt myöhemmin (sektioita tiedossa). Puudute vei kaikki kivut ja lähinnä olin horroksessa seuraavat pari tuntia. Siinä välissä kävi toinen kätilö sanomassa meidän kätilölle, että nyt on firma täynnä ja seuraavat pistetään Hämeenlinaan. Samalla alkoi kunnon supistukset, vaan enpä minä niitä tuntenut yhtään. Kun puudute loppui, sain hetken tuta supistuksiakin kunnes uusi annos epiduraalia annettiin. Kätilöt vaihtuivat taas ja meillä oli herttainen opiskelija seurana loppuajan. Kun toinen epiduraaliannos loppui, sain alkaa ponnistamaan, siinä meni 6 min eikä tullut repeämiä tai tikkejä. Summa summarum: pitkä mutta kivun kannalta älyhelppo synnytys. Kauhulla pelätty henkilökunta oli ihan huippua ja todella homma hallussa.

Vauva oli niin pienen näköinen, 3330g ja 49 cm, että ei ihan niin mini kuin villeimmät veikkailijat etukäteen uumoilivat, syntyi siis vkolla 41+3. Ja on ihan kopio isästään. Onpa hassua, että tyttö on niin isänsä näköinen.. Siitä saa kuulla joka paikassa. Raukka.

Sit olisin voinutkin lähteä kotiin, mut osastollehan sit piti mennä. Ei tullut edes huimausta tms. Saatiin ruokaa, kävin suihkussa ja käveltiin osastolla vauva sängyn kyydissä. Osastolla sain itse hoidella prinsessan alusta loppuun itse. Nukkuikin ekan yön jälkeen mun vieressä kun oma sänky tuntui pienestä kolholta. Kotiin oli ihana tulla kun sai yöllä nukkua: Aino-Sofia Aurelia nukkuu kuudenkin tunnin pätkiä öisin ja Taysissa sairaalan vilskeessä en saanut unta nimeksikään, huonekaverina tosi kipeä sektiopotilas. Anoppilan väki oli tullut jo aiemmin ja niiden piti lähteä takaisin meidän kotiutumispäivänä, mut kahvit ehdittiin juoda (olivat siivonneet ja leiponeet kakkua yms).

Prinsessa on kasvanut hienosti, kahdessa viikossa oli tullut painoa lisää 320g ja pituuttakin venynyt pari senttiä, jaksaa jo vähän killitelläkin. Napavarsi lähti viidentenä päivänä. Maitoa tulee yli tarpeiden, pitäis varmaan viedä keskosille Taysiin. Jospa maanantaina soittaa sinne sitten. Mutta täällä lähinnä nukutaan, syödään, kakataan (usein).. Vauva ei kyllä oikeastaan itke ollenkaan, mut ei tarvi kuulemma neuvolan mukaan huolestua, ehtii sitä sitten kiukutellakin. Raskauskilot jäi laitokselle. Lenkille ollaan päästy ja seksipuuhatkin aloiteltu, kyllä teki hyvää molemmille, itse nukkuikin paljon sikeämmin ja hyväntuulisemmin sitten.

Ristiäiset on joskus.. Anoppi haluaa järkätä. Järkätköön. Äiti kävi täällä eilen ja tiskasi + kävi kaupassa. Ihan luksusta, kun olisin itekin voinut nuo jutut hoidella ihan hyvin. Vieraita tulis ovista ja ikkunoista, ollaan yritetty rajoittaa 1-2 ihmiseen päivän saldo. Tarjottavia eivät penteleet tuo, mut lahjoja sitäkin enemmän. Ostin neidille niin suloisen Benettonin pinkin pipon Stockmannilta, kerrankos sitä vähän tuhlaa turhuuteen, muuten ei olla ite ostettu vauvalle mitään, no ohuet puuvillatumput kun raapii kasvojaan. Kantoliina on maailman paras keksintö :-)

Karmea romaani ja juttua riittäis loputtomiin.. Mut jospa menis ulos tässä välissä kun ei enää sadakaan..

Jaksamista ja ihanaa vauva-aikaa!!

-Finja + Aino 2vkoa 4 pvää

Vierailija
30/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frimmy, valitettavasti vaikuttaa allergialta. Juuri noin meilläkin meni että hormooninäpyt ei parantuneet vaan alkoivat lisääntyä. Selkeesti myös vartaloon tulevat ovat allergiaa. Jos vauvallasi on ollut parempi pv tässä, olet saattanut vaistomaisesti syödä " oikeammin" ettei vauvaa väännä masusta niin paljon. Ja kakka on meilä ollut koko ajan keltaista ja normaalia, ei se aina ole vihreää allergioissa. Suosittelen että kokeilet jättää kaikki maitotuotteet pois pariksi viikoksi. Huomaa myös, että margariineissa, pullissa, kekseissä jne voi olla maitoa tai maidon osia.Dietissä kannattaa olla tarkka, että selviää onko allergiaa. Jos iho alkaa parantua ja masu vaivaa vähemmän, maito on allergeeni. Sinuna oikeastaan jättäisin suoraan heti kananmunankin, joka usein kulkee maitoallergian kanssa käsi kädessä.

Ipu, meidän 1v oli vauvana sellainen ettei nukkunut kuin 15-45min päiväunia, useinmiten tuon 15min.Oli aika raskasta. Kk vanhana oli justa jotain tuon verran kasvanut kuin teillä.

Finja, ihana synnytys ja vauva!!! Ja kaunis nimi=) Kuulostaa aivan ihanalta tuo teidän prinsessan kanssa elely=)

Meidän Vieno huilaa partsilla jo ties monetta tuntia ja 1v isoveljensäkin suostui nukahtamaan lopulta kun oli karjunut ja laittanut hanttiin järjettömästi piiitkän aikaa. Join kahvit ja nakertelin kanelikorppuja,luin Kotivinkkiä, kirjoitin pvkirjaa...

Ensi ke meillä allergiatestit Vienolla.Jännittää, mut ei sen pitäis sattua.Tekevät niitä ihotestejä.

Yöt on menneet aika hyvin nyt. Vieno on melko rauhallinen tyyppi.Iltaisin on tosin syli-ja tissiriippuvainen useita tunteja.

sammermanni ja vieno tasan 8vkoa

Vierailija
31/32 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moe,

Meillä poika huusi eilen vähän väliä klo:13-20. Yö meni kuitenkin nukkuessa ja nytkin nukkunut kolme tuntia päästämättä inahdustakaan.

Viime yönä kuitenkin huomasin ruokailun jälkeen vaippaa vaihtaessani vauvan mahassa ja rinnassa kirkkaanpunaisia läiskiä. Onko kukaan törmännyt tuollaisiin?

Korvikemerkkiä pitäisi ainakin kokeilla taas vaihtaa. Ensin testattiin Semper, joka sopi esikoiselle, mutta ei tälle vauvalle. Nyt on käytössä NAN. Eli Tuttelia seuraavaksi. Ihmettelen suuresti (positiivisesti), jos se sopiikin vauvalle! Se kun on yleensä se eka, joka ei sovi.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa toivottelee

väsynyt Justus ja parvekkeella koisaava poju 14.1.

Vierailija
32/32 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Meillä on -05 poika joka joutui korvikeruokintaan parin kk ikäisenä ja testattiin kaikki mahdolliset maidot... lopulta parhaaksi todettiin Tutteli Omneo joka on jauhe. Siitä on ilmeisesti kokonaan poistettu maitoproteiini (tai ainakin pilkottu paremmin sulavaan muotoon) joten aiheutti huomattavasti vähemmän mahavaivoja. Tätä maitojauhetta ei joka pikkumarketista löydy, mutta Prismat ja isoimmat kaupat kyllä pitävät hyllyillä.

Olemme nyt käyttäneet sitä 01/08 vauvallemmekin ja hyvin on uponnut =)

..vähän enemmän siinä on vaivaa kun joutuu veden keittämään ja sitten siihen sekoittamaan jauheen, mutta kun keittää isomman satsin kerralla ja jäädyttää kannuun valmiiksi ei ole niin hankala. Yöksikin voi laittaa sopivaa vettä joko termariin valmiiksi tai opettaa lapsi juomaan vähän haaleaa juomaa (jauhe liukenee kyllä huoneen läpmöiseen vetteen)

On kokeilemisen arvoinen korvike =)

Poika hipsukan äiti