Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Tammitenavat vk 8 ***

18.02.2008 |

Aloitetaanpas uusi pino.

Tässä viime viikon ja maanantain jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12421639&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaita!

kaikille vaivaisille voimia! olen itse niin huono sairastaja, aina kun olen kipeä=maailmanloppu.

nyt alkaa mahakivut olla pienempiä, lääkkeitä syön edelleen. miten ihmeessä kukaan naikkarilla tai siellä päivystyksessä ei puhunut näistä pierulääkkeistä mitään.

onpas d-vitamiinin annosta myös annettu erilaisia ohjeita. eniten kuitenkin ihmetyttää se ohje, jossa käskettiin herättämään lapsi syömään. aivan kammottavaa epäammattimaisuutta.

nyt illalla vauva on valvonut melkopaljon ja itkenyt. eli parkunut välillä kovasti. vatsakipuja; onneksi tuli kakka ja iso röyhtäisy. nyt taas kuului parahdus. mies hoitaa vauvaa.

sammermanni: vieno-nimi on kiva.

hyvää yötä!

ametisti ja olavi 5vk.

Vierailija
2/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huutoa on alkanut olla aamuisinkin :( Useimmiten itku alkaa imetyksen jälkeen, ja koska minulta terkkarinkin mukaan tulee normaalia enemmän maitoa, epäilen Tiitiäisen syövän liikaa. Luinkin aiemmin jonkun ystävällisen neuvoja tähän vaivaan... mutta vielä olisin kysynyt: Mistä pitäisi tietää, että vauva on syönyt tarpeeksi? Missä vaiheessa pitäisi imetys osata laittaa keskenkaiken poikki? Kiitos neuvoista etukäteen! Välillä ihan tulee epätoivoinen olo. Varsinkin tämmöisinä aamuina, kun herää huutoon silmät sikkurassa ja umpitokkurassa siksi, että yölläkin on itkua rauhoitellessa valvottu neljään..

Eilisilta oli kyllä poikkeuksellinen unelmailta. Tiitiäinen ei itkenyt oikeastaan yhtään. Hän viihtyi jopa ihmeellisen pitkään yksikseen, vaikka oli hereillä ja vielä oikein virkeä. Vauvelilla on ollut sellainen rytmi, että hän nukkuu aamut, aamupäivät, iltapäivät ja alkuillat, ja sitten valvoo loppuillasta pitkälle yöhön... jee :( Eilen olinkin onnessani, kun " jo" kymmentä vaille kaksitoista vauva nukkui omassa sängyssään. Itse en hölmönä mennyt nukkumaan, kun ajattelin että vauva aamulla nukkuu pitkään. Sitten kun olisin halunnut nukkumaan, Tiitiäisellä olikin jo nälkä, ja imetyksen jälkeen alkoi huuto. Kello oli varmaan jotain neljä, kun vihdoin sain kellistettyä hänet viereeni sänkyyn. Omaan sänkyynsä hän ei tahtonut nukahtaa. Yhden kerran yöllä välissä imetin, ja silloin siirsin vaavin omaan sänkyyn. Noin tunti sitten tuli taas nälkä, mutta siitä sitten alkoikin itku...

Onneksi vauva sentään päivisin nukkuu hyvin. Periaatteessahan voisin silloin nukkua hänen kanssaan, en vain ole juuri osannut käyttää hyväkseni tätä mahdollisuutta. On tuntunut että silloin pitäisi aina yrittää saada tekemättömiä hommia tehdyksi, kun vauva nukkuu...

Ametisti ja Sammermanni: Tosi kivat nimet!! :)

Pajunkukka ja Tiitiäinen s. 29.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa minäkin palstaudun...

masuvaivoista on ollut juttua täällä. meilläkin alkaa aina iltasyötön jälkeen (n.21) armoton kitinä ja vääntely kun yöunille pitäisi rauhoittua.. olen miettinyt että miten se voi olla ina illalla kun on päivällä niin rauhallinen ja nukahtaa unille yleensä syötön jälkeen.

Miehen kanssa mietittiin että jos ei se saa tarpeeksi maitoa ja ollaan kokeiltu että olen lypsänyt pulloon ja annettu siitä, mutta ei kummempaa vaikutusta. kaippa toinen on sitten vaan levottomampi illalla. sitten kuitenkin hyppää tissille ja pois koko ajan eli ei siis tiedä että söisikö vai ei. sitten kun nukahtaa joskus 23-24 niin nukkuukin onneksi tuonne 5 asti, mutta sitten taas tunnin hereillä ennenkuin nukahtaa. nukkuu taas 9-10 tai joskus jopa 11. siinä mielessä kyllä onni että minäkin saan nukkua kun aamulla tuo uni hälle maistuu! poikkeuksia kyllä toki on...

päivärytmi on sitten että 12 maissa ulos nukkumaan ja siellä vetästään tuonne 15-15.30 asti unta. sitten hereillä pari tuntia max ja taas noin tunnin tai kahden unet. ei se toisaalta ihme ole että jaksaa illalla valvoa...

tulipas uniasiaa.... mistäs muusta täällä olikaan keskusteltu..

ulkona nukkumisesta: olen ainakin nukuttanut ulkona niin pitkään kuin on nukkunut kun on ollut näin leudot ilmat. minulla vaan taitaa ola se ongelma että puen liikaa päälle, kun neiti on aina ihan kuuma muttei kuitenkaan hikinen, vaikkei ole kuin pakkauksen vihr.raidallinen puku ja sitten siinä makuupussissa. on kyllä muutenkin aika hikoilevaa sorttia.

Mistä tulikin mieleen että hikoileeko teidän muiden vauvat?? meidän oma on aika useasti tukka märkänä ja otsa on ihan sellainen kylmän hikinen. vai johtuuko jostain muusta?

Sitten kysyisin noista hiki/hormooninäppylöistä. minkälaisia ne yleensä ottaen on? ja kuinka paljon niitä normaalisti tulee? täällä on ilmaantunut parin viime päivän aikana melkoisen paljon sellaista ryyhelmä näppylää kasvoille ja päänahkaan. vähän niinkuin vaippa-alueelle tulee näppylää mikä meillä ainakin lähti sinkkivoiteella pois. joissain näppylöissä on ihan sellainen valkoinen/keltainen pää. mietin jotain ruoka-ainettakin jos olisi aiheuttanut mutten kyllä ole syönyt mitään erikoista mitä en ole aikaisemminkaan syönyt. ja eikö niitä ilmestyisi silloin muuallekkin kroppaan? sinkkivoidetta ei varmaan uskalla kokeilla naamaan....?

hymyileekö/jokelteleeko muiden vauvat jo? meillä silloin tällöin saa nauttia näistä " herkuista" vaiikei tytöllä ole ikää kuin 4viikkoa!!

sunnuntaina olisi ristiäiset. nimiasia pitäisi lyödä lukkoon ja käydä ostamassa itselle vaatteet (ei ihan vielä mahdu entiset päälle, vaikka painoa tippunut 10kg... :( mites muilla painon kanssa?) ja tytön kastemekkoon vaaleanpunainen nauha. Hänet kastetaan mekossa jossa mieheni ja hänen isä ja veli on kastettu! tarjoilut ja muut onkin suht kunnossa.

perjantaina olisi tytön neuvola ja ensiviikolla minun jälkitarkastus. jälkivuoto on loppunut kokonaan ja muutenkin on paikat parantuneet " normaaliksi" . Seksi asioita minäkin olen miettinyt ja jännittää kyllä kieltämättä pikkuisen, ihan kuin olisi eka kerta tulossa... ninkuin joku tuolla aikaisemminkin kirjoitteli. vaikka onhan tuota ainakin kerran todistettavasti harrastettu ennekin... heh.

tulipahan juttua! aika sekavaakin saattaa olla... jos joku jaksoi lukea ja kommentoida niin kiva!!

palaillaan taas palstoille!

hemi ja maitosuu 21.1

Vierailija
4/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pajunkukka kirjoitteli huonoista öistä. Meillä vauva nukkuu yöt hyvin. Alkuyön vaubukopassaan ja kun herää, niin otan viereeni tissille, ja nukkuu siinä ja herää välillä syömään. Itsekin saan hyvin tuossa nukuttua. Mutta ongelmana onkin päivät, kun vauva on niin syliriippuvainen. En saa oikein mitään tehtyä, kun vauva on koko ajan sylissä. (Noh, tätä nettisurffailua siitäkin edestä tulee harrastettua vauva sylissä...). Mutta kun pitäis oikeesti jotain muutakin tehdä, esim. tyhjentää pyykkikone, syödä... Usein illalla huomaan, etten ole syönyt koko päivänä mitää, aamulla viimeks! Ilmankos on vähän nälkä:) Saoin tuo pyykkihomma, kun aamulla laitan koneen päälle, niin saan tyhjennettyä sen vasta illalla, kun vauva menee yöunille.

Hereillä vauva ei edelleenkään viihdy yksin kahta minuuttia kauempaa. Sylissä väläyttelee kyllä hymyjä ja on virkeä silloin kun ei nuku.

Hemille tiedoksi, että nuo kuvailemasi näpyt kuullostaa juuri hormoninäpyiltä, eikä niitä tarvitse hoitaa mitenkään. Ne häviävät itsestään muutaman viikon kuluessa. Meillä näpyt tuli pari viikkoa sitten, ja niitä on edelleen, mutta otsa ja päälaki alkaa näyttää jo siistimmältä.

Nyt taidan itsekin mennä päiväunille, jospa tämä vauva nukahtaisi itsekin samalla.

T:vikli80 + tyttönen 6vko4vrk (4.1.08)

Vierailija
5/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon kaikille uusille tulijoille ja uusille nimille! Meilläkin on nimi, ja Keijukainen on tästä lähin Milla (ei kuuluta kirkkoon ja eilen saatiin vihdoin nimikirje maistraattiin laitetuksi postiin...)

Sammermanni: me asutaan Laajasalossa

Meillä oli ihan karmea viime yö! Parina iltana ei olla nyt saatu Millaa simahtamaan tissille illalla, vaan on tuhtannut ja heilunut ja ähissyt kuin viimeistä päivää (ja siis myös pulautellut) kun ruokailu on loppunut. Sitten onkin alkanut nukutus syliin, joka meni eilen ihan plörinäksi. Milla ei rauhoittunut millään ja suorastaan kirkui korkealta ja kovaa, mikään asento ei tyydyttänyt (paitsi sellainen tepsi hetken, että kannettiin käsivarren varassa niin että vauva oli mahallaan siinä retkottamassa).

Hetkeksi kun rauhoittui ja käänsi makuuasentoon syliin, niin tuli sellainen säpsähdys ja kauhea huuto alkoi taas. Ihan kuin se olisi pelännyt jotain?! Silmätkin tapitti suurina ihan ammollaan ja sellainen pakokauhuinen katse oli! Tosi pelottavaa! Puol kahteen saakka tätä kesti (nukkumaan alettiin laittaa puol ysiltä) ja sitten simahti. Yön nukkui sit turvakaukalossa, sitä oli hyvä keinutella kun alkoi ynisemään ja siinä viihtyi...

Lisäksi taas on ollut (nyt kolmena pvänä peräkkäin) verta kakan joukossa... Ja sellaisia kirkkaan vihreitä kakkoja on siellä joukossa myös. Mä alan kyllä kohta epäillä jotain allergiaa!

En kyllä oikein tiedä, pitäiskö tästä mennä johonkin lekurille vai mitä oikein tulis tehdä. Neuvolasta sanotaan vaan että seuraillaan tilannetta. Kuinkakohan kauan!!??

Ja sitten muihin asioihin :-)

Meillä on partsivaunut hakusessa, mutta jos nyt toimerruttais ne hankkimaan, ni laittaisin kyllä sinne koisaamaan. Nimittäin max 2 h on se aika kun mä jaksan tuolla ulkona tallustella plus ei voi itse nukkua kun pitää kävellä, heh heh. Asutaan tokassa kerroksessa eikä oo hissiä, joten en oo roudannu vaunuja edestakas.

D-vitamiini: annettu about kaksiviikkoisesta (välillä huonomuistisemmin) Devitolia, nyt siis 5 tippaa/pvä. Annan sen kyllä lusikalla, joten ihan viittä ei varmaan mene :-)

Relatippoja ollaan annettu noin viikko. En kyllä osaa sanoa, onko niillä ollut vaikutusta. Ehkä vähäsen on masukipristelyt laantuneet.

Seksiä ei olla aloitettu, ei vaan jaksa kun väsyttää niin paljon! Aiheesta ollaan kyllä keskusteltu, mutta sanoista tekoihin ei olla päästy. Toisaalta jälkivuotokin loppui vasta viime viikolla (sellaista tiputtelua kesti ihan iäisyyden!!). Ja jotenkin vaikuttaa tilanne vähän oudolta, kun Milla nukkuu samassa huoneessa, että tohtiskos tuota. Täytyy varmaan koklata silloin, kun hän EHKÄ nukkuu päikkäreitä sohvalla :-) Itse en siihen sohvalle ajatelut kellistää, on liian vähän tilaa, hih.

Mitäs muuta kyselyä oli, en muista kyllä enää. Nyt on tällainen hetken rauha, kun mummu on kylässä ja vaunuttelee Millaa tuolla pihalla. Ja mä en tietenkään nuku päikkäreitä vaan vietän aikaani teidän kanssanne, oi virtuaaliystäväni :-D

Jaksamisia kaikille!!

M&M 3.1.08

Vierailija
6/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikli80: Meillä sama juttu, että poitsu ei viihdy hetkeäkään yksin jos on hereillä. Tai ehkä minuutin pari voi makoilla jossain lattialla, mutta yleensä kelpaa vaan syli. Mutta kummasti sitä oppii yksikätisenäkin toimimaan, kyllä netissäkin saa kirjoteltua vaikka mitä, vaikka on vauva sylissä. Tosin nyt poika nukkuu, joten on molemmat kädet vapaana, luksusta!

Mulle on käynyt todella monta kertaa noin, että huomaan vasta illalla, että ainiin en ole syönyt koko päivänä mitään. Sitä ei vaan aina muista syödä. No, kaikki 15 raskauskiloa on kyllä jo karisseet, että on siitä syömättömyydestä jotain hyötyä ollut. Mutta mä oon aina ollu oikee suursyömäri eikä ennen vauvaa todellakaan, koskaan, käynyt niin ettei muistais syödä. Nyt on vaan niin paljon tekemistä ton vaavin kanssa, että tosiaan ei tuu syöminen ihan ekana mieleen.

Kantoreppu on ollut meille ihan loistava apu. Vauva kun ei viihdy päivisin kuin sylissä, niin vauva vaan kantoreppuun niin saa jotain kotihommiakin tehtyä. Astiapesukoneen tyhjennys, pyykinpesu, imurointi, ruoan laitto.. kaikki onnistuu, kun vauva on rintarepussa. Joten itse suosittelen sitä lämpimästi kaikille! Omani ostin huutiksesta ja on ollut kyllä hintansa arvoinen. Kantoliinakin meiltä löytyy, mutta mä en osaa edelleenkään käyttää sitä joten tuolla kaapissa se vaan pölyyntyy.

Millaisia lenkkejä te muuten teette? Me mentiin tänään bussilla kauppaan ja käveltiin sieltä kotiin (6km). Noin pari kilsaa ennen kotiovea vauvalle tuli kauhea nälkä ja hän itki ja imi makuupussia nälissään. Mietin vaan, että enpä taida kovin pitkiä lenkkejä uskaltaa tehdä, inhottava huudattaa vauvaa jos kesken lenkin pienokaiselle tulee nälkä. Eikä näillä pakkasilla viitsis missään metsässäkään syöttää. Joten täytynee pysytellä suht lähellä kotia. Vauva oli just syöny ennen lähtöä, mutta meni meillä aikaa kuitenkin tuohon kaupassakäyntiin 2,5 tuntia että kyllähän siinä kerkee nälkä jo tulla.

Vierailija
7/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä kommentoimaan teidä juttuja:)

Miukkikselle kakkaseurailusta. Meillä on ne vihreät js veriset kakat ollut poissa jo n. viikon verran, siitä lähtien vauva on kakannut 1-2xpäivässä keltaisia ripulikakkoja. Eli jotain edistystä tällä kakkarintamallakin! Eikä niistä eilen syömistä toffeekarkeistakaan mitään reaktiota tullut vauvalle: jokohan sitä uskaltais kokeilla jotain maitotuotetta.

Mitäs kauran sanomisia mun pitikään kommentoida...hmm... Niin, se rintareppu. Mulla oli sellainen keskimmäisen lapsen kanssa, enkä tykännyt, kun kantaminen kävi raskaaksi selälle, joten myin sen huutiksessa pois. Ostin tälle kuopukselle sen Hug a bub liinan, jota olen välillä käyttänyt, mutta vauva ei oikein vielä viihdy siinäkään, ja sit mulla on varmaan joku " asennusvirhe" , kun joudun tukemaan vauvan päätä koko ajan toisella kädellä, en saa sitä oikein sinne liinan alle tuettua. Mutta täytyy harjoitella vielä sen liinan käyttöä!

Ja lenkkeilystä. Vauvan kanssa ollaan tehty vain n. 30-45 minuutin lenkkejä. Itse olen innostunut käymään meidän taloyhtiön omalla kuntosalilla, jossa yritän kohentaa kuntoa. Yleensä juoksen tai ajan kuntopyörällä ensin 15 minuuttia (laitteen mukaan n. 5km) ja sitten teen erilaisia lihastreenejä 15 minuuttia. Mies harrastaa voimannostoa, ja vitsailenkin välillä,että milloinkohan mulla nousee rautaa yhtä paljon kuin miehellä:) No, ehkä en nyt niin pitkälle vie tätä kuntoilua. Kunhan vähän saisi yleiskuntoa parannettua!

T:vikli80 + tyttönen 4.1.08

Vierailija
8/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poika siis tasan 1 kk ja on kasvanut huimasti. Pituutta on tullut jo 5 cm ja painoa 1200 g, päänympärys kasvanut 2 cm. Siis iso ukko.

Mutta se syö valtavasti ja siitä meillä nuo kivut ja itkut kai johtuukin, ylensyönnistä. Nyt en ole antanut kuin 1 rinnan kerrallaan, sitä saa imeä niin kauan kuin haluaa.

Rytmi on niin että aamun valvoo tuonne puolille päivin ja sitten nukkuisi viiteenkin asti, välillä käy syömässä. Sitten alkaa iltavirkeys, joka muuttuu iltaraivariksi tuossa iltakymmenen aikaan. Saan sen nukahtamaan noin 00- 02 välisenä aikana. Sitten herää 03-04 syömään ja joskus nukkuu senkin jälkeen vielä pari tuntia. Kunnes aamulla itkee ja kitisee kahdeksaan asti. Ja esikoinen herää viimeistään kahdeksalta, joten mulle ei paljon unta siunaannu...

Mies siis " aina" töissä. Tällä tarkoitan että lähtee ennen aamukahdeksaa ja palaa iltakymmenen jälkeen.

Kahvia on pakko juoda, jotta pysyn hereillä. Toivottavasti se ei aiheuta mahavaivoja. Tosin en enää illalla juo, joten ehkä ei sitten vaikuta.

Onpa muuten kumman vaikea saada kummeja! Yhdet meillä on, mutta toinen pariskunta meni mönkään tietyistä syistä, ja vaihtoehto 2 meni mönkään kun kävi ilmi etteivät kuulukaan kirkkoon. Kolmaskaan hyvä ystäväpariskunta ei kuulu kirkkoon. Ja neljännet ovat juuri eronneet. Sukulaisissa ei kummipotentiaalia ole. No, onneksi on " pakolliset" kaksi.

Nimi alkaa olla päätettynä ja muutenkin ristiäishommat valmisteltuna. Eli mummot tekevät tarjottavat ja käly hoitaa cateringin. Minä tilasin servetit ja kukat. Itselle ja esikoiselle pitäisi löytää vaatteet, mutta kevätuutuuksia ei juurikaan kaupoissa vielä näy.

Raskauskilot ovat kadonneet ihan huomaamatta. Niitä tuli 15 ja nyt on pudonnut jo 17 kg. Kun ei ehdi nukkua eikä syödä niin laihtuu. Yksinkertaista.

Vieraat ärsyttää, en haluaisi ketään vieläkään käymään, koska olen niin väsynyt. Mutta minkäs teet, niitä tulee ja tulee. Ja kukaan ei kuitenkaan tajua tuoda mitään tarjottavia mukanaan. Joten minä sitten joka päivä mietin että mitä kellekin tarjoaisi. Itseä kyllästyttää jo nuo kaupan pasteijat ja pikkupitsat. Mutta en jaksa tehdä itse mitään, saa kelvata.

Appivanhemmat kävi toissapäivänä ja tulee taas huomenna. Argh. Ja ne istuu sitten aina tuntitolkulla. En jaksaisi niitä. Ja ne riehuttaa esikoisen aina ihan ylikierroksille, joten sekin rassaa.

Pitänee mennä nykimään tuo nyytti hereille, jotta saisin sen yöllä nukkumaan edes hetken. Muuten olen ihan soseena.

ipu ja poika 1kk

Vierailija
9/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ihanaa vaan istuskella imettämässä ja olemassa vauvan kanssa. Mulle iskee kuitenkin ristiäisstressi, vaikka kuinka yritän ajatella, ettei meille tule vieraita vaan tuttuja... Silti olisi kiva olla koti edes jonkinlaisessa järjestyksessä. Tarjoilut yritän kyllä ostaa valmiina mahdollisimman pitkälti. Kummien ja sukulaisten matkojan takia muutettiin vähän suunnitelmia ja pidetään ristiäiset vähän aikaisemmin eli kahden ja puolen viikon päästä.

Vauvan uskaltaisin kyllä laittaa ulos nukkumaan, mutta en ole vielä vaivautunut. Ulkona on oltu vaunujen kanssa kun on ollut asiaa ulos ja autolla on käyty erilaisissa paikoissa. Neiti kulkee mun mukana jos joudun noita isompia jonnekin viemään. Mulla ei ole yhtään rintamaitoa pakastimessa eikä ole sellaisen antamista kokeiltu, en siis voi jättää neitiä kenenkään mun hoivaan. No, lyhyesti voisi tietysti jossain käydä, jos olisin juuri syöttänyt vauvan upoksiin. Päikkäreitä vauva nukkuu useimmiten sisällä vaunuissa ihan käytännön syistä, nukkuu siis niissä hyvin ja vaunut on muutenkin tuossa käden ulottuvilla eteisessä.

D-vitamiineina meillä ollut kaikilla Jekovit, enkä ole huomannut yhdenkään reagoivan tippoihin muuten kuin irvistelemällä. Aloitin yhdellä tipalla, seuraavana päivänä annoin kaksi ja viidessä päivässä oli täysi annos. Annan tipat aamupäivällä ja täyteen mahaan. Aika usein annan ne silloin kun neiti hikkaa, koska hikka aika usein siihen loppuu. :) Koskaan ei ole myöskään sanottu, että mun nauttimani D-vitamiinit pitäisi huomioida vauvan annoksessa. Eikä sitä kyllä kukaan houdini osaa sanoa paljonko rintamaitoon imeytyy ja paljonko vauva rintamaitoa juo.

Pajunkukka, Magda_lena: En asu Lepuskissa, mutta Espoossa kuitenkin. Jos tapaamaan meinaatte ruveta, niin ottakaa meitä muitakin mukaan, jooko? nimim. addiktoitunut nettituttujen tapaaja

Pajunkukka: Vielä en ole uskaltautunut aviollisen elämän iloihin palaamaan, tikit kun vielä ovat sulamatta. Siitä kysymys muille " tikatuille" : kuinka nopeasti teillä tikit hävisivät? Muuten on suht normaali olo jo ja ajatustasolla seksi jopa on jo käynyt mielessä, mikä on yllätys edellisiin vauva-aikoihin verraten. Ekaa puolta vuotta synnytysten jälkeen lukuunottamatta sanoisin, että seksielämä on vaan parantunut vuosien ja myötä ja lapsista/synnytyksistä huolimatta. :)

Hemi: Mullakin on ostoslistalla se vaaleanpunainen nauha kastemekkoon. Mulle jotkut vaatteet joudun ehkä ostamaan myös. Painoa on vielä varmaan viitisen kiloa enemmän kuin lähdössä, vatsa on sellainen ikävä löysä makkara, joka hölskyy inhasti, jos yrittää ottaa jonkun juoksuaskeleen.

Rintarepun myin pois kun hankin kantoliinat. Nyt on yksi pitkä liina ja kaksi rengasliinaa käytettävissä. Sekä pitkää liinaa että rengaasliinaa on tullut käytettyä. Pitkä liina (Didymos) on ihan ehdoton. Kaikenlaista muuta voi tehdä vauva liinassa, mutta turvallisuussyistä mitään kuumaa en joisi enkä ruokaa laittaisi liinan kanssa.

Vauva on aika helppo tapaus edelleen. Nukkuu hyvin melkein joka päivä - paitsi silloin, jos mun tarvitsisi mennä jonnekin. Kakkaa myös sopivasti aina silloin kun pitäisi lähteä johonkin tai on juuri saatu vaihdettua puhtaat vaipat ja vaatteet yöksi. Tällä viikolla on silläkin lailla helppoa, että vaikka mieheltä loppui isyysloma niin koululaiset ovat hiihtolomalla. Kaksi isointa, esikoinen etenkin, ovat hyviä pitämään vauvalle seuraa ja mä olen päässyt sillä tavalla syömään ja vessaan yms.

Strutsi ja neiti 310108

Vierailija
10/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin saan aikaiseksi palstautua taas...

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja nimen saaneille vauvaperheille.

Meillä tosiaan ristiäiset on ensi sunnuntaina ja sen jälkeen paljastan minäkin nimen täällä.

D vitamiineista oli ollut puhetta täällä ja niihin liittyen minulla olisikin kysymys: Voiko tippoja vaihtaa niin, että heti antaa koko annoksen uusia tppoja, vai pitääkö niihin uusiinkin totutella?

Toinen kysymys koskee tippojen merkkiä. Meillä on ollut Jekovit käytössä (ja on edelleen, en uskalla vaihtaa ennen kuin saan tietää miten vaihto suoritetaan ja mihin merkkiin kannattaa vaihtaa). Ilmeisesti Jekovit siis on se siedetyin merkki, mutta meidän vauvalle tulee selkeästi mahakipuja niistä. On aina n. 2 tuntia tippojen antamisen jälkeen kovimmat kivut.

Kuka osaisi suositella vielä parempaa merkkiä?

Nyt täytyy lähteä perheen kanssa ulkoilemaan, palaan taas varmaan ensi viikolla palstalle.

Hyviä vointeja toivottaen!

Emem ja poika, ylihuomenna 2 kk

Vierailija
11/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa!

kävimme dagmarinkadun pitseriassa syömässä, olut on hyvää!

kiloista. mulla on ja pysyy +15kg. en pysty olemaan syömättä. jos en syö niin koko talo hajoaa tai ammun jonkun, joten syön säännöllisesti! ristiäisiin jouduin hankkimaan uudet ja kalliit jättisuuret vaatteet stockalta.

rusetti mekkoon! tapiolan stockalla on myytävänä sellaisia valmiita rusetteja kastemekkoihin. sellon bobossa oli taas ihania kastetossuja.

sellossa tulee käytyä, asun laajalahden kupeessa.

nyt alkaa jälkivuoto loppua, lekuri on ensiviikolla. olen tänään syönyt vain yhden panacodin, jee.

d-vitskusta. olen aina sekoittanut sen vitamiinin maidon sekaan. tietysti täysimettäjät eivät voi tehdä niin.

meillä vauvan toinen silmäon rähminyt jo yli kuukauden. olen huuhtonut itä steriilillä vedellä, aina vaan rähmii. kuinas teillä muilla?

ipu71:kaikkien kummien ei tarvitse kuulua kirkkoon, kirkko ei sitä edellytä, ne kaksi kirkon jäsentä riittää, loput voi olla pakanoita. kummia vieraita, eivätkö ole kuulleet rotinoista. meillä mies on kyllästynyt laittamaan ruokaa ja khvittamaan vieraita. nyt onkin ollut hiljaisempaa.

imetän tässä samalla vauvaa, osa kirjoitusmerkeistä puuttuu.

esikoinen 5v. ärsyttää minua. vaikea sietää sen juttuja. lienee ohimenevää? onko teillä muilla ollut vastaavaa

eilen illalla olikin melkoista kitinää aina 00.40 saakka. vauva nukahti, parkui ja nukahti taas.

öitä!

ametisti ja olavi 5vk.

Vierailija
12/32 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis, kokeile maidotonta ja munatonta diettiä muutama pv.Jos vauva rauhoittuu, sitten aika lääkärille että saa laittaa lähetteen allergiasairaalaan ja saatte asiaa eteenpäin.samaan aikaan ei kun itse olet maidottomalla, ei saa antaa vauvalle tavallista korviketta.Huomaa, että maitoa on myös monissa margariineissa (ei sinisessä keijussa), pullissa, suklaassa jne.Muna-allergia on yleinen maitoallergisilla lapsilla.

Tuttuja juttuja kaikilla.Itse huomaan aina iltapäivällä etä aamiaisen jälkeen en ole ehtinyt murentakaan syödä ja sit rupeaa hermot paukkumaan.

Meidän Vienon nukkumisrytmit menee niin että n.23-24 käy yöpuulle.Nukkuu n.5h ja otan viereen syömään.Siinä nukutaan loppuyö ja tissi on suussa enemmän ja vähemmän.Aamulla herään mutten lasten aamutouhuja tekee ja Vieno huilaa.Nklo9-10 herää.Vaihdetaan vaippa, teen hänelle Wledan vauvaöljyllä vatsahieronnan ja öljyän ja harjaan pään (sitä karstaa).Imetän ja puen hänet pienten seurustelujen jälkeen ulos partsille nukkumaan.Nukkuu n.2h ja herää tekemään isot kakat ja tissille.Sit jatkaa toiset 2h unia.Klo 15.30 alkaa meillä helvetti, kun isompi vauva on väsyksissä ja riehuu ja itkee ja yrittää kurmuuttaa vauvaa, Vieno herää ja haluaa tissiä, huomioo, syliä ym. ja isommat lapset on joko kavereillaan tai haluaisivat touhuta omiaan ja minä olen alhaisilla verensokereilla, kun en ole ehtinyt syödä koko päivänä. Mies on vielä siihen aikaan töissä.Haluaisin alkaa laittaa ruokaa, mutta kädet ei riitä, kun pitää hoidella vauvoja. Lisäksi ärsyttää sotkuisuus.Vaikka siivoais koko ajan, pölyä ja hiekkaa on vaan ja lelut levällään!! Kun mies tulee kotiin , en todellakaan ole yleensä mikään auringonpaiste, vaan mies-parka saa saastaa niskaan=(

No, rytmi siis jatkuu niin että siinä illan Vieno on virkeämpi.Välillä torkahtelee.Haluais olla koko ajan tississä kii. Ei riitä ees että sais olla sylissä, vaan tississä pitäis olla. Rasittavaa.Klo 21 yleensä nukahtaa pariksi tunniski, herää syömään ja sit taas alkaa se pitempi yöuni-pätkä.

Huomenna taas perhekahvila.Olen oppinut nauttimaan mammojen kanssa jutustelusta. Isot lapset ovat hiihtolomalla ja kysyivät tänään mitä siellä tehdään (olisivat halunneet mukaan).Kerroin että vauvat möyrii muutaman vanhan lelun kanssa lattioilla ja äidit juttelee vauvoista. Ei isot enää halunneetkaan mukaan=D

Meillä on ollut isomman kanssa tuo Devitol käytössä menestyksekkäästi.Sitä aion kokeilla huomisesta myös Vienolle.

Meidän nimijuhlassa oli kyllä tarjottavia tuoneet myös vieraat.Siskoni toi suolaisen piiraan ja kotitekoista kääretorttua, isäni viinereitä, kahvipaketin, servettejä,sokeria ja keksejä, vauvan toinen kummi omenapiirakan.Itse ostin valmiin kakun ,toisia pikkuleipiä ja tein voileipiä. Ei kukaan olettanutkaan, että minä olisin jaksanut jotkut gourmeet laitella.Kivat juhlat oli kuitenkin.

Aivan ihana tuo meidän vauveli...Posket on pyöristyneet ja hymy sulattaa sydämen...Kerrassan ihana olento=)

sammermanni ja Vieno 7vkoa 5pvää

Vierailija
13/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Ametisti, meillä kulkee Olavi perintönä miehen puolella, mielestäni aivan ihanan lempeä nimi! Muitakin nimen saaneita oli, onnea vain Millalle ja Vienolle! =)

Ipu, vähäisiksi jää unet täälläkin, neiti nukahtaa yleensä aika tasan puoliltaöin, herää 3-4 aikaan syömään ja mulla soi kello klo 06.15 =/ Onneksi lapset nukkuvat päivisin n. tunnin yhtäaikaa ja olenkin silloin poikkeuksetta itsekin vaaterissa! Unta en aina saa, mutta kyllä se pelkkä oleminenkin virkistää :)

Mietin tuossa jo, että onko meidän vauva ainoa " läheisriippuvainen" , sillä hereillä ollessa ei suostu olemaan kuin sylissä! Muutoin on päällä täysi sumusireeni =/ Huojentavaa sinällään huomata, että muiltakin löytyy tällaisia viihdytettäviä ;) Toisaalta taitaapi se olla niinkin, että se toinen ihminen on vauvan elinehto ja sen takia täytyy saada olla iholla jatkuvasti :)

Hymyjä on saatu täälläkin jo pidemmän aikaa, eilen hörähti nauruakin kun painelin nenänpäätä =)

D-vitamiinit jos vaihtaa, niin kannattaa taas aloittaa alusta eli ensin yks tippa jne. Itse annan vauvalle pierutipat lusikalla, johon puristan muutaman tipan maitoa tissistä, etteivät maistuisi niin kamalalle ;) Hih, tänään sattui isommista nuorempi olemaan paikalla iltapäivä tippojen antamisessa ja kun puristin maitoa niin sitä tavalliseen tyyliin lensi kaarella sinne tänne ja pitkälle! Poika siinä pärskähti nauruun ja kysyi, että onko äiti tuossa lajissa Maailman Mestaruus-kisoja, voisit pärjätä aika hyvin! ;)

Ai niin, neiti kääntyi tai oikeammin kepsahti mahalta selälleen tässä yks päivä! Tosin tuo on se " helpompi" kääntyminen kun ei tarvitse kuin nostaa päätä tarpeeksi korkealle niin painovoima hoitaa loput! ;) Mahalla ollessaan myös usein ryömii eteenpäin, joskus saatta olla puolikin metriä karussa!

Kummeista vielä että nämä " pakana" kummit eivät tule merkityiksi kirkon kirjoihin eivätkä he saa myöskään kummikirjaa =/ Itse voi toki heille tehdä vastaavat, tai antaa jonkun muun muiston kastajaispäivästä :)

Mies kotiutuu huomenna, halleluuja!!! On tämäkin hullua, pesin vielä tunti sitten vessaa ja keittiön + kodinhoitohuoneen lattiaa että saisin kämpän edes suht. kuntoon ennen miehen saapumista. Ihan niinkuin tekisi ensimmäiseksi tupa ja siisteystarkastuksen =/ No, onpahan nyt pesty! Ja tuopi muuten tullessan tuplarattaat, ei kylläkään Sammermannin suosittelemia BabyWeltejä vaan Emmaljungan Ceroxit... Mittailin vain hissin ovia ja etupuolen hissi oli vain 68cm leveä ja takapuolen 75cm eli vaunut jää sitten ilmeisestikin alakertaan autotalliin säilytykseen... en kyllä tiedä tohdinko jättää, saattavat lähteä aika näppärästi jonkun mukaan + siellä on aivan sairaan likaista ja pölyistä joten niiden päälle täytyisi saada jonkinnäköinen suojus... Ja taloyhtiö kyllä kieltääkin tavaroiden säilyttämisen parkkihallissa, mutta näyttää ihmisillä olevan siellä pyöristä aina jääkaappeihin asti tavaraa säilössä! No, pitänee vielä miettiä mikä ois fiksuin ratkaisu...

Heh, nukuin aamulla pommiin eli heräsin kun soittivat alakerrasta että koulubussi on saapunut! No eihän bussi tietty alkanut odottamaan poikia, joten laitoin heidät sitten taksilla kouluun! Ekaa kertaa varmaan 15 vuoteen nukuin pommiin, syynä Neea eli neiti laittoi nukkumaan puolilta öin, mutta tavallisuudesta poiketen heräsi syömään vasta klo 05.10!!! Puhelin, joka ajaa herätyskellon virkaa, löytyi sängyn petauksen yhteydessä peiton mutkasta eli aivan unissaan olen sen laittanut kiinni... no joskus näin...

Niin ja miun vanhemmat tulevat ens viikon maanantaina kahdeksi viikoksi lomalle, jee! Pojat jo laittoivatkin mummille meiliä että täytyypi tuoda 3 pussillista korvapuusteja tullessaan :D

-Allu ja Neea 21122007

Vierailija
14/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kirjoittelemaan, kun istun tietokoneella vauva tissillä...

Ensin kysymyksen tynkää: Vetääkö teidän vauvat maitoa henkeen? Meillä vauva etenkin aamuisin hotkii maitoa niin nopeasti, että vetäisee maitoa " väärään kurkkuun" ja yskiä kakoo sitten. Kai se johtuu siitä, kun aamulla tissit on täydemmät ja maitoa tulee vauhdilla.

Meillä meni hissi eilen epäkuntoon, ja jäin tuplarattaiden kanssa alakertaan rappukäytävään. Onneksi mies oli tullut jo töistä kotiin, niin saatiin ne kannettua kolmanteen kerrokseen. Täällä Hervannassa en kyllä uskalla jättää rattaita mihinkään ilman lukkoa. Etenkin lähiseudun kouluikäiset pojat tahtoo tehdä tuhoja, milloin on rappukäytävän ikkuna rikki, iso kukkaruukku kaadettu lattialle, hajottaneet pienten lasten lumiveistokset pihalla ym tyhmää. Tänään en sitten aamulla uskaltanut hissiä käyttää, kun piti 2v viedä päiväkotiin, niin päätin ottaa riskin ja laittaa vauvan kanroliinaan, vaikkei ole siinä oikein viihtynytkään. Mutta hyvin meni! Vauvalla oli villavaatteet ja äp-vanupuku päällä ja matkusti mun takin alla (joka oli ratketa liitoksistaan:) ja 2v meni pulkalla. Tai tulihan tuossa pientä ongelmaakin, kun 2v halusi itse vetää pulkkaa ja siinä menikin aikaa, hyvä ettei myöhästytty päiväkodin aamupalalta. Ja hirvee " huuto-riskaus-heittäydyn-maahan-makaamaan" -kohtaus tuli, kun pulkka piti jättää ulos... Siinä sitten yritän yhdellä kädellä nostaa 2v:ta ylös ja toisella kädellä tuen vauvan päätä. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, vauva nukahti tuolla matkalla liinaan.

Meidän vauva sai nimen jo kauan sitten, kun mekään ei kuuluta kirkkoon. Kutsumanimi on Aada. Monia vaihtoehtoja oli, tuntui aika vaikealta keksiä nimeä, mutta Aada alkoi jotenkin tuntumaan hyvältä ja hyvin on totuttu nimeen!

Tänään pitäisi käydä postittamassa huuto.netin myytäviä. On niin paljon noiden vanhempien lasten pieniä vaatteita varastossa. Isosiskon vaatteita ei viitsi tälle vauvallekaan alkaa säästää, koska ikäeroa on 9 vuotta, ja isoveljen vaatteista suurin osa on niin pojan vaatteita, ettei niitäkään voi vauvalla käyttää. Taitaa tässä lähiviikkoina tulla oikea postin vakiasiakas, kun joutuu noita paketteja käydä vähän väliä viemässä. Kova homma, mutta pääseepähän eroon noista vaatteista!

Nyt vauva nukahti. Täytyypäs taas kokeilla, saisinko sen siirrettyä sylistä sänkyyn. Epäilen, että silmät aukeaa viimeistään, kun saan otteen irroitettua vauvasta...

T:vikli80 + tyttö 6vko5vrk (4.1.08)

Vierailija
15/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikli80: Meillä on tosi tuttua tuo maidon imeminen väärään kurkkuun. Sitä on ollut synnäriltä asti ja alussa olinkin ihan paniikissa, että nyt tää ei saa henkeä ja kuolee.. mutta nyt siihen on jo tottunut. Vauva yskii ja kakoo aikansa ja jatkaa sitten maidon imemistä kuin mitään ei olis koskaan tapahtunutkaan.

Meilläkin vauva menee aika myöhään yöunille. Yleensä siinä puoliltaöin ja joskus menee lähes yhteen asti. Eilen oli luksusta kun vaavi " sammui" jo yhdeltätoista. Vein hänet pinnasänkyyn ja oli ihan luksusta, kun sain koko sängyn käyttööni:) Tai onhan mies vieressä, mutta meillä on ollu perhepeti kun vauva vihaa pinnistä. Aina hän herää kun hänet viedään sinne ja eilen olin ihan ihmeissäni, kun pikkuinen vaan jatkoi uniaan kuin ei mitään. Puol2 oli eka tissitys, sen jälkeen jätinkin hänet viereeni nukkumaan. Seuraavat tissitykset sitten puol4, klo 6 ja kello 8. Mies herää aina kasin jälkeen joten siinä vähän seurusteltiin hetken aikaa. Sitten mies lähti töihin ja me vielä hetken aikaa torkuttiin vaavin kanssa, puol10 noustiin ylös.

Nyt kutsuu pyykit, täytyy tästä lähteä siis kotihommiin.

Kaura ja poitsu 8 vkoa

Vierailija
16/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt Tiitiäinen hymyilee :)

Niitä tahattomia hymyjä on tullut synnytyslaitokselta asti, ei joka päivä, mutta toisaalta välillä useamman kerran päivässä. Nyt muutama päivä sitten vauva alkoi kiinteästi katsomaan silmiin. Tuijottaa tarkkaavaisesti kasvoja pitkän aikaa, vaikkei edes itse katsoisi takaisin. Eilen katsottiin toisiamme silmiin ja juttelin ja hymyilin hänelle, ja sitten hän hymyili takaisin! Sillä tavalla pitkään ja silmiin katsoen, ihan eri tavalla kuin tahattomissa hymyissä. Sain vielä toisenkin kerran Tiitiäisen hymyilemään samalla tavalla, mutta mies ei uskonut hymyjä " oikeiksi" , koska vauva ei hymyillyt enää, kun hän tuli katsomaan. Tänään herättyämme taas lepertelin ja hymyilin vauvalle, ja taas hän vastasi katseeseen ja hymyili, samoin kohta uudestaan hoitopöydällä.

Vauva on nyt vasta 3 viikkoa ja kaksi päivää. Itse opin äitini mukaan hymyilemään 3-4 viikkoisena. Äitini kertoi neuvolassa, että vauva jo hymyilee, jolloin neuvolatäti sanoi, että ei varmaan vielä oikeasti osaa, mahaa varmasti vain kipristelee. Sitten kuitenkin kohta olin hymyillyt neuvolatädille, jolloin tämä oli tuuminut, että kyllä se oikealta hymyltä näyttää.

Onko kenenkään muun vauva vielä tässä iässä vastannut hymyyn? Ah miten se on sydämen sulattava se hymy...

Meilläkin on pitkä kantoliina käytössä. En meinannut saada aikaiseksi minkään sidonnan opettelua, mutta sitä afrotuntia varten oli lopulta pakko. Edellisenä iltana miehen kanssa opeteltiin netin kantoliinakanavan ohjetta seuraten yksi kehtosidonta, eli siis vauva on sidonnassa samassa asennossa kuin makaisi tavallisesti selällään käsivarrella. Niitä lonkkia avaavia sidontoja ei ihan pienillä saa käyttääkään. Sidonta vaikutti aluksi monimutkaiselta, mutta olikin lopulta ihan helppo sitten tehdä yksinkin. Olen pari kertaa kotonakin pitänyt vauvaa kantoliinassa, hän on rauhoittunut liinaan hyvin, ja olen saanut kädet vapaaksi.

Strutsi&Magdalena&Muut halukkaat: Pitäisikö meidän siis järjestää jossakin vaiheessa tapaaminen jossakin? Vaikkapa siellä Sellossa :)

Nyt tuo suloinen kullannuppu heräsi, pitää mennä taas seurustelemaan...uusien hymyjen toivossa ;)

Pajunkukka + Tiitiäinen s. 29.1.

Vierailija
17/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajunkukka, olipa ihana lukea että teidän vauveli hymyilee jo noin aikaisessa vaiheessa. Meidän poitsu on jo 8 viikkoa, eikä vieläkään paljon hymyjä tuu. Ekan kerran hymyili vasta 6-viikkoisena, mutta en silloinkaan ollu vielä varma, oliko kyseessä " oikea" hymy, vai sellainen tahaton, joita on ollut jo laitokselta asti, koska heti hymyn jälkeen alkoi lohduton itku.

Eilen aamulla juttelin ja päristelin ja poika hymyili monen monta kertaa. Samoin tänään kun mies lähti töihin, poika hymyili isälle. Mies nauroikin, että onpa poika tyytyväinen kun isi lähtee pois. Mutta mulle ei oo hymyilly ollenkaan tänään. Ei oo vissiin ollu hymyn aihetta:) Toivotaan, että jatkossa on ainakin vähän enemmän.

Vierailija
18/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ametisti: Jotkut ovat käyttäneet rähmivään silmään menestyksellä rintamaitoa. Ruikkaa maitoa imetyksen ohella silmäänkin. Itse en ole tuota kokeillut, koska rähmimistä ei ole ollut. Tukkoiseen nenään olen kyllä käyttänyt rintamaitoa ja auttaa hyvin. Isommat lapset ärsyttävät kausittain. Nyt ei ole onneksi mitään pahaa uhmakautta kellään. Kun olen itse väsynyt, ärsyttävät kaikki lapset... :(

Pajunkukka: Meidän neiti on nyt eilen ja tänään muutaman kerran väläyttänyt sellaisen pikaisen hymyn. Ihan varmaksi ei uskalla vielä sanoa, että hymyilisi oikeasti, mutta kuitenkin noita tulee juuri sellaisina hetkinä kun on syönyt hyvin ja virkeä ja katselee silmiin. Ne tahattomat tissi suussa -hymyt on ihan erilaisia. Ja vauva on siis huomenna sen kolme viikkoa " vanha" . En kyllä muista, että muut lapset olisivat ihan näin aikaisin alkaneet hymyillä. Mukava kuulla, että muillakin hymyillään ajoissa, uskaltaa paremmin uskoa silmiään itsekin.

Mä olen tätä vauvaa kantanut liinassa vasta yhdellä tavalla. Tuplaristi kakkosen nimellä se taitaa olla kantoliinakanavan sidontaoppaassa. Jätän jalat liinan sisään myttyyn eli asento on aika " sikiömäinen" .

Kutsuhuuto kuului vaunuista eteisestä, kakkonen riensi hätiin ja keinutti vaunuja ja uni jatkuu taas. Ihania nuo isoveljet. Kotiin tullessaankin aina ensimmäiseksi kyselevät missä pikkusisko on.

Ravintolakoulun myymälä on tietysti kiinni, kun on talviloma sielläkin. Turhaan kävin ovella kääntymässä. Maanantaina pitää yrittää uudestaan jos vielä saisin sieltä tilattua tarjoilut ristiäisiin. On vaan valitettavan suosittu paikka nykyään, joten voi tilauslista olla jo täynnä.

Strutsi ja neiti 20pv

Vierailija
19/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

vauva nukkuu..ainakin vielä..

Justus: taas pakko kysyä sulta, että mitä ruokailutottumusvinkkejä olet käyttänyt, että teillä masuvaivat helpottanut? Mainitsit asiasta ja mä tietysti haluan taas tietää lisää...

Seksistä: ei olla vielä pantu (romanttinen ilmaus..) muuta sekstailua kyllä. En uskaltanut. Pelkäsin että paikat lähtee auki tms... Ajattelin varmuuden maksimoinniksi odottaa jälkitarkastukseen asti. Lihaksia yritän treenailla tässä.

Strutsi kyseli tikkien sulamisesta: rehellisesti sanottuna en tiedä onko mun sulanut kokonaan, ehkä osittain ainakin. 29.1 oli synnytys. 10 tikkiä laitettiin, mut pahoja repeämiä ei tullut

Jos PK-seudulla joku muu on innostunut näkemään (ja helsinkiin tuleman muualtakin), niin mulle ainakin sopii. Vauveli on 3 viikkoa, joten eikös sitä vois alkaa jo liikkua ihmisten ilmoilla.. tosin oon ollut niin väsynyt etten oo jaksanut oikein vielä. Se väsymyskin on rauhoittanut kotielämään. Ehkä luonto on hoitanut asiaa.

Opin tänään kaverien opastuksella käyttämään kantoliinaa. Vauva nukahti sinne kesken huudon.

Pajunkukka: teidän yön ja aamun huutosessio kuullosti oikein tutulta. Parina päivänä huutoa on ollut myös päivällä ja oon ollut aivan hukassa. JA PASKANA! Mä ahdistun siitä itkusta vieläkin niin sairaasti, että me itketään täällä molemmat. Ja kun yliväsyn, en enää pysty nukkumaan. Mies on mennyt jo töihin.

Meilläkin huuto ja väätely alkaa tissin jälkeen. Mäkin uskon, että sieltä tulee liikaa ja vauva syö liian isoa määrää. Tosin hieman on alkanut imetys ahdistamaan, ihan kuin mun tissistä tulis jotain myrkyllistä tavaraa...

Ipu: ihmettelen myös miten vieraat ei tuo itse tarjottavaa mukanaan. Ja porukka tosiaan kutsuu itse itseään.

Nyt alkoi suomen unelmien poikamies. pakko alkaa katsoon.

Magda_lena

ps. ihania nimiä annettu, kertoilkaa muutkin omia kun tulee ajankohtaiseksi;)

Vierailija
20/32 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä pv ollu.jotenkin väsyin, kun huutoa tuli stereona kahden vauvan kurkusta enkä ollu ehtiny syödä aamun jälk mitään ja olin itse ollu neljän lapsen kans lääkärissä, kun multa löytyi taas märkärupi. Hain antibiootit ja tunsin surua että Vieno saa rintamaidosta jo toisen viikon kuurin antibioottia, mut kun ei tätä voi hoitamattakaan jättää, tai se on koko perheessä pian. 1v nukahti rattaisiin hississä eli nukkui 2min eikä sen jälkeen enää suostunu päikkäreille. Sit mä huomasin että itku tuli itseltä.Tuntui että ei jaksa antaa itsestään pisaraakaan!!! Ahdisti ihan sairaasti vauvojen itku elitarvitsevuus. Ahdisti ettei jaksa rakkaita lapsiaan. Ahdisti kun ei ollu ketään tukena (mies tietenki töissä). No, sit mun ystävä soitti ja lähti heti tulee meille tosielta puolelta kaupunkia, hän kun sattui olee sairiksella. Nyt on jo parempi olo,m vaikka hirveä väsymys ja päänsärky tuosta seuras.

Meidän Vieno vetää kans maitoa henkeen aika ajoin.Alussa se oli aika pelottavaa.

Devitoleissa onkin soijaöljyä eli en voi antaa soija-allergiselle Vienolle.Huomasin, kun ostin sitä eilen. Pitää ostaa Jekovitia sitten myös. Meillä on ensi ke allergiasairaalassa prick-testit jotka kestää koko päivän. Toisaalta hyvä että asiaa aletaan selvittää, toisaalta pelottaa.

Onko ketään muuta jonka vauvalla on pieni aukile? Vienolla on juuri ja juuri sormenpään kokoinen. Lääkäri totesi että se riittää. Sen verran menin paniikkiin, että piti hiukan netistä selvitellä ja sain mielenrauhan. Kuitenkin se on niin, että missä tahansa vaiheessa voi lapsesta paljastua joku vamma, mikä ei näy päälle päin syntyessä, mutta kyllä aukileen koko tosiaan vaihtelee paljonkin.

sammermanni ja vieno 7vkoa 5pvää