Minkä ikäiselle Veljeni Leijonamieli olisi sopiva?
Juuri 4-v täyttänyt poikani rakastaa kuunnella pitkiäkin satuja. Luemme aina päivä- ja iltasadun. Mietin, että alkaisin lukea hänelle pitempiä, oikeita kirjoja saduiksi, tosin osissa (eli en siis ole lukemassa 150 sivua yhdessä illassa... ;)). Onko teistä Veljeni Leijonamieli liian raaka kirja luettavaksi 4-vuotiaalle? Minä itse rakastin sitä kirjaa pienenä.
Kommentit (9)
Oikeasti sanoisin 10-12 vuotiaalle sopiva.
Neljävuotiaalle suosittelisin Mestaritontun seikkailuja.
Omille lapsille (6 ja 5) en ole vielä sitä lukenut mutta Ronja Ryövärintyttären kyllä, sillä se on helpompi selittää saduksi ja ne hahmot ovat selkeämmin satuolentoja.
joak ei ole erityisen herkkä, mutta kirja oli silti liian rankka hänelle. Otti jotenkin ne surulliset tapahtumat todella raskaasti ja näki painajaisia.
ja olin aika järkyttynyt. 0-vuotias isoveljeni ei niinkään.
4 on aivan liian vähän!
lukisi. 7-vuotiaalle (nyt 8) se luettiin, eikä se sitä järkyttänyt, mutta se on ehkä jo paatunut, kun on ahkera lukemaan itsekin :-)
Luin sen itse 12-vuotiaana ja itkin silloinkin. Olen lukenut sen 12 kertaa, jotta ilmeisesti pääsin traumasta eroon ja opin ymmärtämään.
Ei 4-vuotiaalle missään nimessä! Kirjasto on täynnä kivoja iltasatukirjoja. Siitä se ei ole kiinni.
Fedja-setä, kissa ja koira. Takuumiehet. Uusi Peppi käännös? Eemelit. Pekka Töpöhäntä. Heinähattu ja Vilttitossu jen.
Siinä on niin surullisia ja pelottavia kohtia, että ei noin pieni vielä ymmärrä...