Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja? Miksi jo puoli vuotta sitten kuivaksi oppinut kusee jatkuvasti housuunsa?

Vierailija
18.02.2008 |

Tyttö oppi todella helposti ja vaivatta käymään pytyllä viime syksynä. Pieniä takapakkeja on aiemminkin ollut, mutta nyt viimeiset pari viikkoa oon pessy vähintään 2 koneellista pyykkiä päivässä. Erityisesti öisin tulee housuun, joskus parikin kertaa, vaikka pitkään osasi mennä veskiin öisinkin.

Melkein joka kerta tulee housuun edes pari tippaa, ennen kuin tyttö ehtii vessaan asti. Myös kakat tulee housuun harva se päivä.

Oon varmaan itsekin laiskistunut, että en sitten pakota sitä vessaan tarpeeksi usein. Totuin jo siihen, että tyttö meni aina itse istumaan pytylle ja huuteli vaan pyyhkimään. Tosin, jos tyttöä pyytää vessaan, kamalat raivarit aina ja väittää että ei oo hätä vaikka oisikin.

Mä alan olla kohta siinä pisteessä, et pistän tolle neidille vaipat ja saa kulkea niissä vaikka vielä lukiossakin.

Kaks mattoa on pissattu ja lattioilla lammikoita niin että hermot menee.

Eli mitä ihmettä nyt teen...? Tytöllä ikää reilu 1,5-vuotta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän neiti 1,5v ihan on vielä vaipoissa.. pottaan ei oo tehny ensimmäistäkään pissaa tai kakkaa.. Mikä helvetin kiire teillä on opettaa ne lapset potalle JOS NE EI SELVÄSTTIKKÄÄN OLE VIELÄ SIIHEN VALMIITA!!!!

Vierailija
2/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta huomasin mokan

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis puoli vuotta oli jo kuiva, kotona, päiväkodissa, öisin. Todella harvoin tuli vahinkoja, ja en siis oikeen sulata sitä, että tässä oltais oltu jotenkin pakottamalla liian aikaisin liikkeellä.

Olen lähinnä miettiny, että varsinkin päivisin, eikö malta vaan lähteä leikeistä veskiin? Uhmaikä on muutenkin tässä tuloillaan, joten voi olla että se vessaanmenemisen vastustaminen voi olla jotain sellaista periaatteellista.

ap

Vierailija
4/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuli samalaista takapakkia, ja en ole päivääkään ressannut asian kanssa. Yöksi suosiolla vaipat, päivälläkin saatan pitää jos kovin mahdottomaksi menee. kyllä se siitä taas alkaa sujumaan. Älä pakota eläkä ressaa. Paljon kehuja lapselle jos onnistuu!!

Vierailija
5/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi (2,5 vuotta ;-) on ollut kuiva viime kesästä lähtien, ja aina välillä on kausia, että lorisee. Musta tuntuu, että hän pidättää ihan viimeiseen asti uhmassaan, eikä sitten enää ehdi vessaan. En siis pakota tms. vessaan, mutta joskus kysyn, että pitäiskös mennä.

Tsemppiä vaan ap:lle. Meillä tänään aamulla pyykättiin housuja, ja sen jälkeen neiti ei olekaan vessaan suostunut menemään :-P

Vierailija
6/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yöt pääsääntöisesti kuivia eikä kakkoja koskaan tule housúun. Pissoja sitäkin useammin. Ja hermoja kiristää.

Vierailija
7/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usko vaan, se aika on takana päin! Eli ajan kanssa menee kyllä ohi. Tyttö teki pitkään pissat housuun juuri leikkiessään ja kerhossa. Ajattelin myös sen johtuvan siitä, ettei malta lähteä leikeistä pois.

Aloin ottaa mukaan varavaatetta reilusti, sekä vaippoja. En kiinnittänyt asiaan erityistä huomiota. Ja se kyllä sitten tosiaan lakkasi.

Vierailija
8/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yhtäkkiä syksyllä tuli sellainen kausi, että sekä kotona että päiväkodissa levitti vaan jalat ja pissasi suoraan lattialle. Pari viikkoa teki sitä ja ihan selvästi näki, että oli tahallista. Ja sitten latttialle pissaaminen loppui yhtä yllättäen kuin alkoikin. Mitään isoa numeroa emme niistä " vahingoista" koskaan tehneet, totesimme vaan, että isot tytöt kyllä tekee pissan pönttöön tai potalle.

Vierailija
9/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella hermoissa pitelemistä. Todella joudun kamppailemaan, että en suutu tai sano jotain tyyliin " etkö taaskaan osannu, mikä vauva susta on tullu" . Suuni oon pystyny pitää kiinni, mutta mun naamasta ja muutenkin aistii varmasti, että äitillä kiehuu.

ap

Vierailija
10/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektio olis hyvä sulkea pois vaihtoehdoista.

Lisäks verensokerin tarkastus ehdottomasti. Sitten keskustelisin lääkärin kanssa onko aihetta tutkia muuta, vai voiko näiden perusjuttujen jälkeen odotella.

Pahimmillaan tuollainen uudelleen housuun pissaaminen voi johtua aivokasvaimesta, et kannattaa vähän ottaa asioista selvää, eikä vain hermota lapselle.

Vierailija
11/11 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein lapsi alkaa oireilee kodin kuristuksesta johtuvaa ahdistusta juuri virtsa-ja ulostus oireilla, ikään kuin taantuu vauva ikään.

Herää nainen ja katso peiliin, siellä se vika piilee, ainakin tekstistäsi päätellen. Särähti ikävästi korvaan " pakottaa vessaan yms.."

katso omaa käytöstäsi, johtunee siitä, että lapsi aristelee vessa asioita.