Pk-seutu/Etelä-Suomi: mistä 3-4 h + k n. 180 000:lla? Uudet työpaikat Pasilassa ja Ruoholahdessa.
Yhdella autolla haluttaisiin pärjätä. Muutto muualta Suomesta on siis edessä. Mikä olisi hyvä alue? Meillä on yksi tarhaikäinen lapsi. Kakkonen ajankohtainen ehkä n. 2 vuoden kuluttua.
Kommentit (79)
Jos aikoo yhtään olla hoitovapaalla, espoo on harkinnan arvoinen juttu
Mä en usko korviani, miten pohjoisesta tarjotaan asuntovaihtoehtoja, jos on Helsingin keskustassa töissä. Etelä-suomalaiset ovat uskomattoman valmiita pitkiin työmatkoihin, paljon pidempiin kuin lapissa, josta olen itse kotoisin
Tai jos saa, putkiremppa alkaa ensi vuonna ja maksaa ainakin 40 000.
Meillä tuo olisi edessä ainakin väliaikaisesti jossain vaiheessa... Onko teillä esim mahdollisuuksia etätöihin vai joudutteko kumpikin tekemään Helsingissä 8 tunnin päivän ja matkat päälle? Millä kuljette? Asutteko kaukana rautatieasemasta jos junalla? Tuleeko lapsilla kuinka pitkät hoitopäivät?
Kiitos jos jaksat kertoa tilanteestanne.
t. entinen ja toivottavasti tuleva Hämeenlinnalainen
niin Roihuvuoresta, Puotilasta tai Laajasalosta saa.
helsingissä siihen hintaan, että niistä voisi tarjoamalla useampikin irrota 180 000 hintaan, että ei tarvitsisi helsingissä tyytyä edes kolmioon
toi on niin harhaa, että jossain kehyskunnissa olisi halvempaa, päin vastoin, samaa luokkaa ja kuluiksi vielä matkat päälle
Plussana vielä huippupalvelut. Esim. minulla kuntosalilla olen 3 minuutin päästä smaoin kampaajalla, ruoka- tai lelukaupassa.
Ja Helsingissä on kiovjen leikkipuistojen lisäksi kuitenkin tosi hyvät ulkoilureitit, jos kaipaa sellaista.
Masalaa myöskin ehdotan. Täällä on paljon lapsiperheitä ja junalla tosiaan pääsee Pasilaan kätevästi. Samoin itse asiassa bussillakin Ruoholahteen, joten autoa ei tarvitse pakosti käyttää.
Lapsiperhetoimintaakin on kohtuullisesti.
Tuolla rahalla saa 3 h + k -rivarin.
jos pääsee siihen osaan Roihuvuorta, mistä on 5 min kävelymatka Siilitien metroasemalle, niin se voisi toimia. Toinen metrolla ruoholahteen, vajaa puoli tuntia työmatkaa, toinen metrolla rautatieasemalle ja siitä junalla Pasilaan, myöskin puolen tunnin tietämillä. Helsingissä ihan ok työmatkan pituus.
Liityntäliikenne saattaa olla joskus rassaavaa, siksi metro- tai juna-asema kävelymatkan päässä säästää hermoja kummasti
todellakaan kannata käyttää autoa, jos yhtään vilkkaamlla paikalla, juuri esim. Ruoholahteen ei pääse autolla mistään suunnasta nopeasti ruuhka-aikana
menee suora bussi Pasilaan, on nopeampi kuin tuo vaihto.
Kyllä se yleensä on nopeampi kuin vaihtamalla.
39
asun itse keski-Suomessa, enkä ikinä suostuisi yli 20 kilometrin työmatkaan, olisivat liikenneyhteydet kuinka hyvät ikuna
Alle 160 000 eurollakin saa, käy katsomassa vaikka Etuovesta
Vierailija:
asun itse keski-Suomessa, enkä ikinä suostuisi yli 20 kilometrin työmatkaan, olisivat liikenneyhteydet kuinka hyvät ikuna
Rivitalo-asunto Lauttasaaressa maksaa 400000-600 000¿. Espoossa 4 h+k+s rivitaloasunto maksaa vähintään 250 000. Että näin täällä pääkaupunkiseudulla asutaan-.
Mutta noihan on ihan normaalihintoja.
Vierailija:
Vierailija:
asun itse keski-Suomessa, enkä ikinä suostuisi yli 20 kilometrin työmatkaan, olisivat liikenneyhteydet kuinka hyvät ikunaRivitalo-asunto Lauttasaaressa maksaa 400000-600 000¿. Espoossa 4 h+k+s rivitaloasunto maksaa vähintään 250 000. Että näin täällä pääkaupunkiseudulla asutaan-.
ja matka-aikaan menee juuri tuo sama puoli tuntia kuin ilmeisesti Helsingissä useimmilla ihmisillä... :-D
Lohjalta saatte kaupungin keskustasta ison perheasunnon, kaikki palvelut kävelymatkan päässä, bonuksena hieno uimaranta ja bussilla pääsee Helsinkiin töihin, junayhteyskin on tulossa ennemmin tai myöhemmin.
Metrolla Ruoholahteen ja suoralla bussilla Pasilaan.