ooOoo HELMET 2007 ooOoo viikkoon 8
Kommentit (37)
Oltiin kattelemassa elukoita ja lapset saivat paijata lehmiä ja lampaita ja koira haistella navetan tuoksuja =) Sää on täällä etelässä muuttunut kyllä hyvinkin märäksi eikä lumesta kohta ole tietoakaan. Kerittiinpäs kuitenkin edes vähän peuhaamaan ulkona.
Täällä ei muita näytä tänään linjoilla olevankaan, taidampa minäkin painua kohta laittamaan tuota pikkuista päikkäreille ja sit väsäämään kutsukortteja synttäreille.
Siitä laihdutusjutusta piti vielä laittaa et sovittaiskos vaikka joka maanantai sellainen punnitustapaaminen ja laitettaiskos tuohon pinoon aina sitten viimeiseksi näitä laihdutushöpinöitä niin ne joita asia ei hetkauta voivat hypätä sitten helposti niiden ohi. Niin ja laitetaankos jotkut sellaiset tilastosysteemit et paljonko paino on nyt ja mitenkä paljon haluaa sitä pudottaa jne... ja sit vaikka et jos haluaa vaan kiinteytyä niin ihan vaikka mittanauhan kanssa sitten mittailla kadonneita senttejä, ihan miten kukin haluaa. Ajattelin vaan et musta on ainakin jotenkin helpompi päästä eroon kiloista ja muutenkin tsempata itteäni kun oon ikäänkuin ääneen sanonut tavoitteet ja kaikki tiedot on " kaiken kansan nähtävänä" . Mitä mieltä ootte muut?
Nyt kattomaan mitä nuo lapsukaiset touhuavat kun on niin pelottavan hiljaista!
T. Kaisa ja Ronja
Päivän -palkka-työt on tehty ja kotitöiden vuoro..
Tää pinoilu taitaa kuulua jo mun kotitöihin =)
KOTITÖIDEN JAKAMINEN:
Minä pääasiassa teen kaikki, vaikka molemmat töissä ollaankin. Mies on kyllä (mun mielestä) hienosti alkanut oma-alotteisesti välillä laittamaan tiskejä koneeseen ja jopa pesemään niitä käsin! (meillä on sellainen yhden hengen astianpesukone, johon ei kerralla mahdu paljoo. Mies pesee yleensä loput tiskit käsin. Minä odottelen aikaa parempaa että saadaan isompi kone!)
Mies imuroikin joskus ihan ilman kehoitusta ja keräilee tavaroita paikoilleen.
Muu siivous jää sit mulle, mutta tyytyväinen olen jo tähänkin " edistykseen" !
Kuullostaa hyvältä noi Kolomosen ehdotukset!
Nyt en taas ehdi muuta, Peetulla jälleen kerran kakka..
mammutti ja Peetu
.....ihan pikkusen vielä:
Ne D-vitskut.....Mää en oo muistanu antaa niitä taas moneen kuukauteen!! =/
Voiko niitä mini-sun tabletteja antaa ihan huoletta näin pienelle?
Ei oo tullu pakettia kummemmin luettua..
Hong Kongista oon ainakin ite niitä kirjaimia ostanut. Hansassakin niitä oli myynnissä heti siinä ekojen liukuportaiden yläpäässä, kiinalaisen vieressä, en muista liikettä...joku Puttipajan tapainen.
Niin siis tarkoitan niitä portaita, kun tulet Kauppatorin puolelta sisään,
svenskanin vierestä...
mutta se taitaa ollakin se hiihtolomaviikko nyt ainakin täällä etelässä. Aloitetaan sittenkin tuo esittelykierros vaikka ensiviikon pinossa niin saadaan mahdollisimman paljon porukkaa mukaan ja eetei sitten hautaudu muitten tiedot jonnekin kasan pohjalle!
Täällä valmistaudutaan viikonloppuun ja kauppareissu on jo takanapäin, hammaslääkäriin pitäisi taas lähteä kunhan mies tulee töistä kotiin.
Meillä muuten kukuttiin viime yönä 3 tuntia keskellä yötä hereillä! En todellakaan ymmärrä syytä, mutta ihan yht' äkkiä Ronja vaan nousi, ihan kun olisi aamu ollut ja tahtoi vaan leikkiä. Alkuyökin oli sellaista möyrimistä, tiedä sitten onko tuo täysikuu joka on meidän Ronjan hulluksi tehnyt, mutta äiskää vähän väsyttää kun ei tullut nukuttua kun 3 tuntia viimeyönä, kahvilla kai tästä selviää =)
Nyt laittamaan tuo pikku-riiviö nukkumaan,
heippa kaikkille!
T. kaisa ja Ronja 11kk
Synttäreitä meilläkin jo mietitään. Kutsut on laitettu ja kakku vakioleipurilta tilattu, siinäpä se. Varsinainen synttäripäivä on ti 26.2 ja silloin tulee illalla yhdet ystävät kun eivät pääse la 1.3. jolloin isommalti juhlitaan. Meillä riittääkin hulinaa, kun sitten parin viikon päästä on miehen synttärit (ei tosin juhlita isosti) ja sitten isoveli maaliskuun lopussa täyttää 3 vuotta. Ja kahdelle kaverille syntyy maaliskuussa vauva. Ihana kuukausi tulossa. Hokasin muuten että Katariinan synttärit tulevat olemaan aina hiihtolomaviikolla, kun täälläpäin se on viikko 9.
Eipä meille ihmeempiä. Päivät menevät nopeasti mutta mukavasti. Mutta nyt vaihtamaan verhot kun joulunpunaiset pellavat tökkivät jo:(
t: Tuula
Meilläkin on hiihtoloma viikolla 9... Siitä ei juurikaan nauttiin erikoisemmin pääse, kun molemmat ollaan miehen kanssa töissä, mutta saavatpa tenavat hetken huilaustauon!
Kai meidänkin pitäis jo alkaa kirjoitella kutsukortteja ja pistää postiin.
Osa porukasta kutsutaan kortein, osa saa tyytyä ihan tekstiviestiin tai puhelinsoittoon.
...läskisoosia pitää välillä hämmentää...
Meidän esikon herkkua tuo läskisoosi, tai possun kylkisiivukastike, ja sitä pitää välillä sen mieliksi tehdä..
En minäkään sitä tosin syömättä jätä =)
Huomenna olis tarkoitus mennä pikkusiskon synttäreille ja sit illalla sisko tulee ensimmäisen poikaystävänsä kanssa meille viettään iltaa..
(sisko 17v)
On ne niin söpö pari ja niitä kun katselee niin väkisinkin muistelee omaa ensirakastumista, sama ukkeli se vieläkin vierellä kulkee =)
Yhtään en muista ollaanko jo kyselty näistä aikaisemmin, mutta kysäisenpä silti (vastaa ken tahtoo);
Miten/missä tapasitte nykyisen miehen kanssa?
Me tavattiin ihan teininä ekoja kertoja kylillä kulkiessa ja samoissa kaveripiireissä liikkuttiin, mutta monta vuotta meni ennen kun meidän tiet kohtasi kunnolla.. Meidän juttu alkoi lapasista =)
Mies alkoi lainata multa lapasia talvipakkasilla, kun mulla oli päällekkäin kahdet ja " siitä se ajatus sitten lähti" =) no, tarvittiin siihen vielä monta tapaamista ja " ryyppyreissua" , mutta lyhyesti näin.
Yhteen muutettiin kun minä olin 17v ja mies 19v.
Esikko syntyi vuotta myöhemmin.
Se taas menneistä ajoista.
Peetu opettelee kävelemistä oikeen tosissaan ja ilmeisesti tämä vaikuttaa yöuniin.. Meillä ei varsinaisesti valvota (siis Peetu ei valvo, minä kyllä) mutta kovin rauhattomasti nukkuu.
Olenkin nostanut viereen nukkumaan jos yö menee ihan kitinäksi tai huudoksi, niin saan edes muutaman tunnin nukkua ennen aamuherätystä.
Oppii tietysti seuraavaks siihen, että nukutaan kaikki samassa petissä...
jaha, nyt läskisoosin kimppuun =)
mammutti ja Peetu
mulla taas särkee tuo riivatun hammas. Tällä kertaa ne siis hoitivat tuollaista yht' äkkiä ilmestynyttä suuren suurta reikää joka on syönyt koko hampaan eli juurihoitoa sain ensimmäistä kertaa tälle hampaalle. Nyt siis jomottaa ja uni ei tuu, vaikka väsyttää!
Mammutti kyseli miehen tapaamisesta: Mä löysin omani työpaikalta ja yhä edelleen ollaan samassa paikassa töissä, tosin minä siellä olen vähän vähemmän näyttäytynyt viimeisten 6 vuoden aikana, mutta kuitenkin =) Tää meidän juttu on just sellainen tyypillinen pikkujoulu-juttu, joten olkaahan varuillaan kaikki! Ei vaiskaan, mulla on alla sellainen tosi huono, kuihtunut, teinisuhde (mitenkään vähättelemättä mammutti!) joka ei oikein ottanut tuulta alleen riittävästi ja sitten onneksi löysin tämän tapauksen....empä tiedä onko vieläkään täydellinen, mutta kelpaa kyllä mulle! Nyt ollaan oltu naimisissa jo kohta 5 vuotta ja seurusteltu 7 vuotta, mutta näistä asioista lisää sitten esittelykierroksella.
Ei kai tässä mitään muuta tällä kertaa...
Ai mutta ootteko kattonut telkkarista sitä ohjelmaa K-70? Siis niin upeita mummuja ja pappoja että! Mä oon ihan fani jo. Just tuollaisella elämänasenteella pitäisi elääkin!! Huippujuttu!
Nyt taidan painua nukkumaan, johan tuo pirpana taas kohta alkaa kuitenkin kitistä ja vikistä *huokaus*!
Missäs muuten onkaan pirriäinen??? Laskeskelin et eihän meitä helmiksiä oo täällä enään (ainakaan kasvupinossa) kun 17 eli ei ihme jos välillä sattuu olemaan hiljaista.
Nyt vaan uusia " naamoja" mukaan niin saadaan kunnon vertaistukiryhmä näille " kohta" murkkuikäisille vekaroille.
T. Kaisa ja Ronja
Olen ollut hereillä jo klo.4.15 saakka.. Mies tuli silloin nukkumaan enkä saanut enää unta. Tunnin pyörimisen jälkeen nousin ylös ja päädyin tuonne huhtihippusiin lukemaan/kirjoittamaan kuulumisia pitkästä aikaa. Viivi heräsi äsken ja nyt tässä neiti sylissä kirjoittelen kuulumiset tännekin ennen aamupuuroa.
Meillä on tänään valokuvaus klo.11 ja oikein kauhistuttaa lähteä linkalla kaupunkiin vaunujen kanssa, kun ulkona on kunnon myräkkä (vettä+räntää ja tuulta). Samalla käydään ostamassa kakkutarvikkeet.
Tänään siis tiedossa leipomista ja siivoamista. Tosin tehdään vaan toinen täytekakuista tänään valmiiksi ja huomenna sitten toinen. Täytyy tässä aamutuimaan silittää vielä neidin mekko ennen lähtöä.
Ai niin, tähän väliin. Me ostettiin Viiville synttärilahjaksi kävelykengät (oikein söpöt) ja Vau' kirjalta Reippaat pikku opiskelijat -kirja, kummitädiltä pyydettiin taaperokärry ja toiset kummit ostavat helppoja nuppipalapelejä. Jos nimittäin joku vielä kaipaa noita lahjavinkkejä.
Meillä oli eilen Viivin kanssa NEUVOLA. Pituutta tullut 2,5cm (nyt 73,5cm) ja painoa tullut reilu puoli kiloa edelliseen (nyt 8,570kg). Ehdinkin eilen käydä laittamassa nuo uusimmat mitat ja terkkarin kommentin. Rokotukseen ei sanonut mitään, mutta kolmen tunnin päästä pistoksesta oli todella ärtyisä ja itkuinen niin laitettiin suppo. Viivi ei olisi millään malttanut lähteä kotiin, kun neuvolatätin lelut oli niin mielenkiintoisia mut tuli sentään äitin mukaan :D Yö meni loistavasti (pikku itkuja 12-2 väliä lukuunottamatta) ilman maitoa.
MAITO: vuorokausi menekki n.½ litraa tuttelia. Neuvolassa juteltiin tästä tavallisesta maidosta ja sovittiin, että kokeillaan nyt ensin hylalla ja jos siitä tulee oireita niin siirrytään kevyt luomuun. Jos näistä ei käy kumpikaan niin sitten saadaan 1v3kk neuvolassa lähete testeihin. Meillä on ollut siis jopa hapanmaitotuotteet nyt jonkun aikaa pois käytöstä vallan. Ja koska viime yönä ei mennyt maitoa, niin ei sitä jatkossakaan enää tarjota.
D-VITAM.: en ole antanut kun aiheuttivat kovaa vatsaa ja niistä aiheutuvia kipuja.
1v UHMA: jonkinnäköistä pientä on havaittavissa välillä. Varsinkin jos haluaa jotain! :)
PAPERIT: tiptop-järjestyksessä mapeissa. Mä olisin muuten aina ihan hukassa. Maksettavat laskut meillä kerääntyy vanhaan kirjekuoreen ja niitä maksellaan sieltä.
KOTITYÖT: mä teen muuten kaiken yksin mut mies hoitaa pääosin ruoanlaiton ja muun kokkaamisen =P Kyl mä välillä kaipaisin enemmän apua, mut en valita kun sentään jotakin tekee.
Pitikin syöttää puuro välissä, kun neiti oikein hermostu. Näyttää ilmakin jo tyyntyneen pikkusen :)
MIEHEN TAPAAMINEN: öhhöm.. Mä olin alunperin esiliinana kun mun sisko ja mies treffasivat ekan kerran, myös miehellä oli esiliina mukana. Niin siinä sitten kävi, että me alettiin seurustella ja monien vaikeuksiemme l. erojen jälkeen päätimme pysyä yhdessä. Oli siinä kaikessa tohinassa Viivi jo saanut alkunsa, mut se ei ollu syy jatkaa seurustelua. Olisin kasvattanut lapsen yksinkin, aborttia en edes harkinnut. Vaikka me ollaan nuoria (20+) niin nyt tuntuu että vietetään loppuikämme yhdessä. Koskaan ei silti tiedä..
Esittelyyn vastaisin minäkin mielelläni :) Ja tuo taaperon esittelyn lisääminen Kolomosen ehdottamalla tavalla on hieno idea. Eikä mua ainakaan nuo laihdutusjutut haittaisi, vaikken porukkaan kuulukaan (ainakaan vielä).
Uusia galluppejakin ajattelin heittää kehiin viikonlopun kunniaksi:
VAUVAN/TAAPERON ULKONÄKÖ: Ketä lapsi nyt 1v täyttäessään muistuttaa? - Meillä on suurin osa sanonut, että Viivi on ihan isänsä näköinen eikä näytä yhtään äidiltä. Eilen sitten yhden hoitolapsen äiti (tein mll:n keikkaa raskauden lopussaki) sanoi, että kyllä on neidillä ihan äitinsä silmät ;)
MITEN JA KAUANKO TEILLÄ SYÖDÄÄN? Paljon on ollut puhetta, että mitä syödään ja minkä verran, niin nyt pientä vaihtelevuutta kysymykseen.. - Meillä ruokailut sujuvat pääosin ihan hyvin, mut puuron syöttäminen on useimmiten sellanen taitolaji, että huhhuh.. Silloin Viivi tarvii paljon mielenkiintoista puuhaa, et malttaa istua paikallaankin. Parhaimmillaan ruokailu kestää 15minuuttia ja pahimmillaan 45-90minuuttia. Aika usein pyrin syöttämään koko ruokailun ajan syöttötuolis, mut tulee sitä lipsuttua siihenkin, että syötän vaikka olohuoneen lattialla makaavaa neitiä..
Jaahas, kyllä tuo kello juoksee. Pian tulee jo kiire. Palailemme alkuviikosta juhlien jälkeen! Hyvää viikonloppua kaikille!
t.Ufa (tasan 31 jo) & Viivi (huomenna 1v)
Joo on yöllä vissiin tullut lunta ihan urakalla ainakin täällä Oulussa päin. Katselen ikkunasta pihalle kun taloyhtiömme vanhat papat tekevät lumitöitä pihalla. Kovasti tekisi mieli mennä mukaan muttei tämän pikkuneidin kanssa oikein onnistu.
Pakko kyllä nyt sanoa että täällä jänskätään kun tein keskiviikkona r-testin ja siihen tuli haalea toinen viiva...että nyt pitäisi tämä paripäivää odotella ja testata uudelleen että mitä näyttää. Jos minäkin vastailisin noihin kysymyksiin.
Mies: Me ollaan asuttu aina n.500m säteellä toisistamme, ollaan oltu samalla ala-asteella ja yläasteella aina rinnakkaisluokilla. Sitten ammattikoulussa oltiinkin samalla luokalla ja siitä sitten lähti.
Taaperon ulkonäkö:
No sanoisin itse että neiti on aikamoinen sekoitus meitä kumpaakin. Ja sukulaisilta yms. ei ole pitkään aikaan kuulunutkaan että kumman näköinen on. Kun Aino oli ihan vauva niin sanottiin että neidillä on samanlainen nenä kuin äidillään ja leuka. Tiedä sitten.
Syömisestä: Meillä kans on välillä sellasta että saa taistella lusikkaa suuhun ja välillä taas syö niin nätisti. Monesti juuri puuron kanssa meillä taistelua tai no sitten kun saa sen ensimmäisen lusikallisen suuhun nii rupeaa maistumaan.
Meillä kans on Ainon synttärit hiihtolomaviikolla kun täällä Oulun seudulla se on viikko 10.
Mutta tämä mami lähtee imuroimaan vielä kun energiaa riittää.
Hyvää viikonloppua!
Ja tietenkin onnea kaikille viikonloppuna 1-v täyttäville.
pikku ja aino
täällähän on tosi hiljaista ollu tämän päivän. Oletteko lomailemassa?vai vain viettämässä viikonloppua..jotkut tietenkin viettävät huomenna synttäreitä.
Itse täällä istun sohvalla ja katson euroviisujen karsintoja...monennäköistä porukkaa...mies nukkuu sohvalla raskaan työpäivän jälkeen ja ainokin nukkuu jo. no eipä minulla erikoisempia...viikonloppuja...
pikku nukkuva Aino ja mies
ai niin vuosi sitten oli LA...voi että aika on menny nopeeta.
täällähän minä olen, muita ei juuri ole näkynyt....
Meillä mies on onneksi juuri lukemessa peppiä iltasaduksi, joten mulla on hetki aikaa hengähtää. Ronja kävi nukkumaan noin tunti sitten, saas nähdä kuin pitkään taas nukkuu.
Euroviisuisuista: Katotteko? Onko väliä? jne... Mä katson huvikseni ja Lordin voitto oli jotain tosi mahtavaa, mutta ei kyllä sittenkään säväytä mikään enään..... miten muilla?
Nyt nauttimaan perjantaista..
T.kaisa ja Ronja 11kk
Mulla jäi eiliset pinoutumiset kun siivosin ja lähdettiin käymään pikku ostosreissulla koko porukka tuossa lähikaupungissa..
Isot pojat halusivat kouluun croksit (vai mitkä lie onkaan) ja samalla poikettiin Lidlissä.
Aivan ihana ilma on taas ja käytiinkin Peetun kanssa kävelyllä nauttien ihanasta auringonpaisteesta.
Ainut mikä hiukan häiritsee on jatkuva tuuli! Inhottaa kun aina tuulee..
SYÖMISET:
Meillä syödään pöydän ääressä syöttötuolissa (tai sylissä).
Aina pitää kuitenkin olla jotain tutkimista käsissä tai leipää, että poika pysyy paikallaan eikä kiipeile pitkin pöytiä!
Kovin kauaa ei ruokailu kerralla kestä, syödään lautanen tyhjäksi ja sit pois.
ULKONÄKÖ:
Jaa-a, montaa mieltä on sukulaiset, toisten mielestä ihan isänsä näköinen ja toisten mielestä äidin näköä enemmän.
Ihan selvästi löytyy samaa näköä kun noista isoveikoista, mutta sitäkään ei osaa sanoa kumman näköinen on enemmän..
Sopiva sekoitus meitä molempia ehkä ....?! =)
VIISUT:
Lordin voitto tuli katsottua kyllä, nyt en oo seurannu yhtään ainutta karsintaa.
Kuitenkin itse viisut varmasti tulee katsottua.
Anoppi taas " yllätti" .. Hyppikää yli jos siltä tuntuu..
Toi eilen Peetulle " synttärilahjan" jo etukäteen ja ovelta jo toimitti kovaan ääneen -tässä on Peetulle tää...antakaa tää sitten tulevalle sukulaislapselle kun ei enää sovi Peetulle! Kai tällä nyt nää loppupakkaset menee ja antakaa tää sitten tulevalle sukulaislapselle kun ette enää tarvi! (ja vielä kolmannen kerran sama juttu)-
!!!!!!!!!!!!!!....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...............
Juu, kiitos vaan lahjasta, kun ei edes tiedä mikä siellä pussissa oli ennen kun se oli varattu jo seuraavaan paikkaan!
Toppapuku se sit oli ja ihan kivakin, mutta toi tapa taas millä se toimitettiin perille oli mun mielestä aika loukkaava!
Nyt sitä pitää varjella ettei mene rikki/tule tahroja joita ei saa pois, kun se pitää sit varmasti antaa eteenpäin!
Kysyin anopilta, että mitä jos sukulaisille tuleekin tyttö? -Kyllä sitä voi tytölläkin pitää-
Mun mielestä ei ja mies oli samaa mieltä.
Kiitos kun sain purkaa taas vähän ekoja höyryjä pihalle..
Jauhan loppuja sit jonkun muun kans kasvotusten! =)
Nyt ei sitten muuta tälläkertaa.
mammutti ja Peetu
ja pikaseen vierailen täällä ennen kun vieraita alkaa tulla.. Huomenna siis paremmin asiaan.
Viivi on nyt muutaman viikon ajan pyöritelly nilkkojaan (molempia samaan aikaan) aika paljon. Se on hienon näköistä, mut tulipahan vaan mieleen että onko tuo pelkästään hauska ja opittu tapa vai voisko olla kyse esim. jostain niveltulehduksesta nilkoissa? Onko kellään muulla tällasta NILKKOJEN PYÖRITTELYÄ?
t.Ufa & Viivi (eilen 1v jo)
Meidän yksivuotiaan yöunet on olleet n. kuukauden verran tosi rikkonaisia. Herää itkemään useita kertoja yössä, nousee polvilleen tai seisomaan, yrittää hakea nukkuma-asentoja pyörii mahalleen ja pää sängyn jalkopäähän. Muutenkin potkii ja huitoo unissaan. Alan olla vähän ihmeissäni, kuulluuko tämä asiaan ja tähän kehitysvaiheeseen vai mistä mahtaa olla kysymys. Miten teillä muilla nykyään nukutaan ?
Moikka moi,
meillä aletaan selvitä köhistä ja flunssista. Nyt kun vois taas ulkoilla, niin eikös tuolla ole taas ankea märkä keli.. No mutta pidemmittä löpinöittä galluppeihin ->
UNET: juu, täälläkin taas vaihteeks erittäin risaiset yöt. Heräillyt jopa tunnin välein.... Neljäs hammas kyllä pilkottaa ja seisomis- ja kävelyharjoituksia tehdään, joten joten... Ehkä taas tämä kehitysvaihe mikä ´pistää pienen pään sekasi ??
NILKAT: En ole huomannut pyörittelevän
MAITO: meillä menee nyt gefilus-maitoa n. 0,5 litraa päiväss. Ja imetys päälle, eli maitoa kyllä saa paljon! Saapi nähdä miten kasvukäyrä menee, kun päästään neuvolaan.
D-VITAM.:Löysin sen jekovitin ohjelappusen ja siinä tosiaan sanotaan, että 1-vuotiaalle riittää 3 tippaa.
1v UHMA: Ei ehkä uhmaa vielä, mutta kyllä omaa tahtoa löytyy. Ja harmittaa hirveesti, jos kielletään joku kiva pahanteko !
KOTITYÖT: tähän lisään vielä, että kyllä meilläkin välillä käy niin, että kun tulen jostain, niin kotona kaikki kotityöt tekemättä, kun isäntähän on " hoitanut lapsia" . Silloin aina kysyn, että sopiiko, että minäkin hoidan päivisin " vain lapsia" . että kukas ja missäs välissä ne kaikki huomaamattomat kotityöt sitten tehdään?? Se on kyllä tosiaan harmi, että kotitöiden tekemistä ei kukaan huomaa, ellei niitä jätä tekemättä. Mistäpä se mies arvaisin, että olen saattanut päivän aikana imuroida, pestä lattiat, pyyhkiä pölyt, vaihtaa petivaatteet, pyykätä, viikata, järjestellä tavaroita paikoilleen, laittaa ruokaa, ulkoiluttaa lapsia, viedä roskia.....huh huh. Sehän näkyy vaan siistinä kotina :o
MITEN JA KAUANKO TEILLÄ SYÖDÄÄN? Hetken syöttötuolissa, jos minä syötän, ja sitten haluaa syliin. Syö aika ripeästi, menisköhän meillä n vartti per ateria. jos isä syöttää, niin pysyy hienosti syöttötuolissa! Ilmottaa selkeästi käsiä huitomalla, kun ei ruoka uppoa enää, ja sitten on turha tuputtaa vaan homma lopetetaan siihen.
heitän uuden gallupin kehiin:
Milloin aiotte siirtää taaperonne isompaan sänkyyn, jos nyt nukkuu pinnasängyssä? En muista yhtään, miten kauan meidän esikoinen nukkui pinniksessä!
Nyt pää tyhjeni täysin joten lopettelen :) Mukavaa sunnuntain loppua kaikille kuun sankareille!
Viherrys ja poika 1 vee
Kohta ollaan lähdössä katselemaan eläimiä fallkullaan ja samalla ulkoilemaan. Pakko ottaa kaikki irti varmaan näistä viimeisistä lumisista keleistä mitä täällä etelässä nyt on!
D-vitamiini: En tiiä paljon pitäisi antaa, meillä annetaan yksi tabletti mini-sun d-vitamiinia koko pikku porukalle.
Kotityöt: Meillä menee yhä niin että mä teen suurimman osan ja mies ei todellakaan osaa oma-aloitteisesti tehdä yhtään mitään ja aina kun jotakin pyytää tekemään niin pitkin hampain ryhtyy hommiin. Mies pistää kyllä nuo isommat meillä nukkumaan kun mä nukutan aina samaan aikaan Ronjaa (tai siis näin toistaiseksi kun vielä imetän illalla). Mutta tasapuolisesta kotitöiden tekemisestä ei oo tietoakaan, en tiedä muuttuuko sitten kun menen töihin. Meille kyllä hankitaan siivooja sitten kun palaan työnelämään. Sitä odotellessa siivoilen siis lähinnä itsekseni.
Pistetäänkös jotkut tällaiset kyselyt pystyyn? Lisäilkää vähän jotakin muita asioita listaan jos tulee mieleen niin aloitetaan sitten esittelykierros vaikka huomenna niin tulee kaikista samanlainen lista, vai? Ja kaikki saavat sitten kertoa ihan niin paljon kun haluavat ja voi jättää jotakin kertomatta jos ei halua jotakin kohtaa kertoa, eikös! On vaan paljon mukavampi aina vaihtaa kuulumisia kun vähän muistaa kenellä olikaan kyse esikoisesta ja kenellä oli suurinpiirtein samanikäisiä lapsia useampi jne.. ja jos vaikka joku sattuu löytymään samalta paikkakunnalta niin voihan sitä sitten sopia vaikka treffejäkin!
ESITTELY:
Oma/miehen ikä:
Naimisissa/avoliitto/yh/tms.:
Lasten lukumäärä ja iät:
Asuinpaikka:
Asumismuoto:
Harrastukset:
Kotieläimet:
Ammatti/työpäikka:
TAAPERON ESITTELY:
liikkumistaidot:
puhumien:
hampaat:
muut taidot:
No niin nyt on mentävä laittautumaan, palataan asiaan jälleen huomenna ja ihania ulkoilukelejä kaikille!
T. Kaisa ja Ronja 11 kk