Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaako periksi ja tehdä kaikki kotityöt itse vai jaksaa riidellä joka viikonloppu siivoamisesta?

Vierailija
18.02.2008 |

Tällaista pohdin sairaspäivän " ratoksi" ... Minä olen meidän perheen kokki (mies ei osaa), pyykkäri (vapaaehtoisesti - mies tunkee aina kaikki värit sekaisin koneeseen), pääasiallinen kaupassakävijä (mies inhoaa kaupassakäyntiä, mutta tekee joskus pieniä täydennysostoja) ja lastenhoitaja. Mies huolehtii kiitettävästi ja lähes ilman mutinoita tiskeistä. Viikkosiivous on iso kompastuskivi: mies käyttäytyy kiun pahin murrosikäinen kiukuttelija, kun yritän saada häntä osallistumaan. Lopulta yleensä tekee jotain, mutta vasta ovien paiskomisen ja murjottamisen jälkeen. Minusta olisi oikeus ja kohtuus, että hän osallistuisi siivoukseen. Käymme molemmat kuitenkin töissä. Luovutanko ja siivoan kaiken itse? Vai keksittekö keinoa, jolla tilanne voisi muuten ratketa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei siivoa vuorollaan niin et sinäkään siivoa omallasi.

Vierailija
2/5 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni mielikuva siitä, miten haluan siivota. Jos mieheni alkaa antaa ohjeita, niin en saa enää mitään tehtyä. Olen vaatimalla vaatinut, että kun minä siivoan, niin minulle ei ohjeita saa antaa. Entäs jos sopisit miehesi kanssa vain, että hän siivoaa, mutta mitään ohjeita siitä, miten hänen täytyy siivota, et anna. Annat hänen myös siivota yksin, jos hän niin haluaa. Minä ainakaan en osaa siivota kenenkään kanssa, vaan siivoan omaa kohtaani mieluiten yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hän aikuinen vai lapsi? Jos sanoo olevansa aikuinen kykenee silloin siivoamaankin. Sano suoraan että ei koko talouden työt voi olla yksin sinun vastuulla

Vierailija
4/5 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laitatt jääkaapin oveen tms. paikkaan listan, jossa on sarake kummallekin. Päivittäin merkkaatte siihen tekemänne kotityön ja siihen kuluneen ajan. Jatkatte näin kaksi viikkoa.

Näin saatte selville, paljonko teillä ylipäätään on kotitöitä tehtävänä ja miten paljon mihinkin kuluu aikaa.

Sitten pidätte kokouksen, jossa käytte läpi jokaisen kotityön, sen tavoitetason ja viikoittain siihen kuluvan ajan. Tyyliin: siivous, alalaji: lattioiden pesu. Kerran viikossa, aikaa kuluu 20 min. Otatte mukaan myös havemmin tehtävät kotityöt kuten: sesonkivaatteiden lajittelu ja vienti vinttiin, kaksi kertaa vuodessa, kuluu 2 tuntia.

Tämän jälkeen jaatte päivittäin, viikoittain, kuukausittain ja vuosittain tehtävät työt siten, että molemmille tulee ajassa laskettuna yhtä paljon tehtävää. Esim. meillä minä teen enemmän päivittäisiä töitä, kun taas mies tekee mieluummin enemmän kerralla eli hänen vastuulleen tuli viikkosiivous lähes kokonaan.

Kun työt on jaettu, kummallakin on täysi vastuu omista hommistaan ja hän saa hoitaa ne haluamallaan tavalla, kunhan sovittu tavoitetaso saavutetaan.

Vierailija
5/5 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A clean house is a sign of wasted life.