Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@---Pikku ENSKAT vko 8---@

18.02.2008 |

En nähnyt uutta pinoa, niinpä kokeilen osaanko tehdä...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Siirrytään tuolta isojen pinosta tänne niin on enemmän juttukavereita. ;)

Me siis olemme Mammis + Oona 10,5kk Hesasta. Minä olen mennyt pari viikkoa sitten takaisin töihin. Hyvin on mennyt. Neiti kun saa olla kotihoidossa. Isukki tekee vuorotyötä eli on pari pv vkossa kotona, minä teen yhden etäpäivän, pappa tulee hoitamaan päiväksi ja yhden päivän sitten neiti saattaa olla kavereillaan leikkimässä tai sitten puolitellaan papan kanssa. Neiti on erittäin iloinen ja reipas tapaus, kovaääninen ja rohkea. Tällä hetkellä seisoo tosi tanakasti tuen kans ja harjoittelee ilman tukea, kävelee tuettuna hienosti ¿ onneksi ei vielä yritä ilman tukea. :) Konttaa ihan vimmattua vauhtia, taputtelee, heittää palloa, tänään juuri oppi ¿high 5¿-läiskäytyksen jne. Hampaita on 3, 2 alhaalla ja 1 ylhäällä.. Ja ensimmäinen sana tuli viime LA ¿ pappa ¿ sen yhden ja ainoan kerran. Mutta ihan todistetusti, meitä kun oli 3 jotka sen kuulivat.. ;) Siinäpä vähän jotain..

BUUFFA kyseli pottailusta ¿ Oona on harrastanut siitä lähtien kun alkoi itse istumaan eli 6kk iästä. Alusta lähtien sinne on tullut pisut ja kakit. Jos vaan osaa viedä oikeaan aikaan niin on ollut päiviä jolloin on koko päivän aikana vaihdettu kerran vaippaa (päiväunien jälkeen). Eli kyllä siitä meidän mielestä on hyötyä, säästää vaipoissa ja ihan selvästi huomaa jos sattuu vahingossa kakat tulemaan vaippaan, neiti kyllä ilmoittaa välittömästi että tarttis saada vaihtaa..

HELTSU kyseli menkoista ¿ mulla ne tais alkaa joskus pari kuukautta sitten, oisko 7kk synnytyksestä tms.

By the way, ne ketkä soseita aloittelee, meillä upposi ihan mahtavasti bataatti & maissi alkuun, eikä aiheuttaneet mitään masuvaivoja! :)

¿ISO-JUSHKALLE¿ huiskutuksia!!! :)

OK, nyt on mentävä petiin että jaksaa taas aamulla töihin. Edessä on kiireinen viikonloppu. Käyn kyllä lueskelemassa ja kommentoin sitten kun taas ehdin. Mukavaa viikonloppua, se on melkein perjantai!!! JEE!

Mammis + Oona 10,5 kk [/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
42/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia. Täytyy heti ekaks kertoa onnellisena että Eetu nukku viime yönä ekan kerran 9h!! söiklo20 jälkeen ja sitten nukahti ja heräs 5.30! Söi ja nyt nukkuu vieläkin, mulla ei vaan enää uni tullut silmään joten kahvin keittoon nousin. Ihanat unet!

Hetsy kyselit miten meni kyläily sillon ke-iltana, hyvin meni. Kummitäti oli kädet ojossa ottamassa Eetua syliin kun mentiin ja riisui pojan ulkovaatteista.Tytöt vuorotellen toi lelujaan Eetulle katseltavaksi eikä poika oikein tiennyt minne olis katsellut kun paljon oli nähtävää. Hienosti Eetu viihtyi lattialla meidän kahvittelujen ajan. Eilenkin käytiin kylässä, siellä oli vuotta vanhempi poika jonka riehakkaita ääniä Eetu vähän pelkäs.Menkkoja ei näy täälläkään, mulla on myös ollut ihan sairaat menkkakivut koko ikäni. Ilman vahvoja särkylääkkeitä en pysty liikkumaan vaan oksennan ja paskannan vaan =(

Pi-kin Arttu oli oppinut kävelemään, aivan mahtavaa!! ja pottailukin sujuu pikkuherralla, onnitteluja uusista hienoista taidoista =) Noi sokeritoukat on kyllä aika yleisiä ja niin ällöttäviä että!! Mulla niitä oli riesana kun asuin yksikseni aikoinaan Espoossa, sain ne kyllä myrkytettyä aika vähiin. Vuosikausia sen jälkeenkin vielä aina kun pimeellä laitan valot, vaistomaisesti katse suuntautui lattiaan ja listoihin kyttäämään vilahteleeko ötökät rakoihin piiloon. Onneks ne on ihan vaarattomia.

Serenity, hyvä juttu että teillä on seinä kuivana, eli ilmeisesti remonttia ei nyt tule...? tosi inhottavaa kun jälkikäteen ilmenee tollaisia asioita asunnosta. Katselin muuten tässä aikoinaan teidän hääkuvia ja sanompa nyt vähän myöhässä että oli tosi hienoja!

Kaunis pari olette miehesi kanssa =)

Tipu ja Sienna siellä ahkerasti maistelee uusia makuja (tyttö pottua ja äiti mäkkäriä). Mekin ajateltiin kohta aloitella. Siis pottu, mäkkäriäkin aina silloin tällöin =)

Mites heltsyllä ja Kiialla meni yö? mulla kans on huono tapa että ennemmin otan pojan hetkeksi tissille kuin että annan sata kertaa sille tuttia ja yritän niin saada sen nukkumaan. Varmaan monesti olen turhaan syöttänyt, ilmankin olis uni tullut. Mutta ainapa se on syönyt kun olen tarjonnut...

Jushkalle vilkutukset, sun nimimerkki kyllä kuulostaa tutulle. Kirjoittelemaan vaan =)

Mammis ja Oona on aloittanut aikaisin pottailun ja hyvällä tuloksella. Mukava kuulla, täytyypä itsekin jo alkaa miettimään potan ostoa. Oonalla on jo paljon hienoja taitoja! Muistanko oikein että sä Mammis olet jumppaohjaaja? ihan kuin muistaisin että olisin sulta joskus jotain vinkkejä kysellyt raskausaikana tms.

Buuffalle vilkutukset ja Eetu kiittää 5kk- onnitteluista!

Samoin Ilonalle kiitokset onnitteluista. Mitenkäs Riitu jaksaa?tuliko kipeäksi?ja hienosti siellä jo käännytään, onnittelut uudesta taidosta!!

Mitähän vielä, vilkutuksia kaikille ketä en muistanut mainita. Meillä olis tänään siivouspäivä...

hermione ja Eetu 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetuhan on posottanut kunnon unet, mahtavaa! :) Muistan kyllä kun Oona ekan kerran nukkui noin pitkään.. Pakko oli mennä tarkistamaan pari kertaa että hengittääkö se kun vaan nukkuu ja nukkuu.. ;) hihi! Jep, olenhan minä jumppaohjaaja, oikein muistit!

Oona aloitti yskimisen viime yönä. Ressukka. :( Täytyy toivoa ettei pahenisi. Illalla on varmaan taas pestävä pyykkejä ja laitettava ne neidin huoneeseen kuivumaan..

Nyt työn touhuun! Perjantaita kaikille!

Mammis + Oona (mummon kanssa kotona tänään)

Vierailija
44/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSHKAkin on hengissä :))))) Hienoa " nähdä" taas!

Heltsy kyseli meidän vesivahingosta. Tosiaankin 15.1. tuli katosta vesi sisään, ja tutkimusten jälkeen selvisi, että vesiputki siellä tiputtaa. Jäljistä päätellen oli tiputtanut jo pitkääääään... Tässä nyt tapellaan isännöitsijän (joka on täys mul**u) ja vakuutustarkastajan (joka on täys mul**u) kanssa kun ei oikein hommat etene. Kosteusmittaajan mukaan kosteutta on, isännöitsijän mukaan ei, isännöitsijä sanoi miehelle ettei hällä oo tiettyä raporttia ja pisti mulle mailia että sen kyseisen raportin mukaan homma on näin.. En tiiä kuka valehtelee ja miksi, mutta oikeusaputoimistoon on on otettu yhteyttä. Lisäksi tulee jonkin sortin oikeusjuttu tän asunnon myyjää vastaan, se kun on tiennyt tuosta vuotavasta katosta :( Ja sillä on ollut mittava vesivahinko myös keittiössä, jotenkin kummasti vaan " unohti" kertoa siitä kun myi tän asunnon vuosi sitten..

Pikainen esittely: me siis asutaan Oulunsalossa (12 km Oulusta etelään) ja tyttö, Mimosa Helmi, syntyi 10.4. eli on nyt 10 kk ja risat. Perheeseen kuuluu myös kaksi koiraa ja tietty iskä :)

Anteeksi, ei jouda pidempään turista, Mimsu-Kelmi syö koiranruokaaaaaaaaa. Äiti meneeeeeeeeee!!!

Vierailija
45/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Hihih, Arttu harjottelee täällä työhuoneessa koko ajan tuota kävelyään. Se kantaa aina jotain tavaraa (äsken esim. tyhjää karkkipussia), ja vie sen ensin tuolille - sitten katselee sitä siinä hetken ja lähtee kiikuttamaan sitä pöydälle. Ja taas takaisin. Muutamia askelia on tuolin ja pöydän välissä nyt, ehkä joku 7. Välillä horjahtaa pyllylleen, mutta silti meno jatkuu. :) Osaa myös nousta kyykystä ilman tukea takaisin seisomaan!!! :O Jaahas, ja nyt kuskataan topsipakettia.. (älkää kysykö mitä kaikkea täältä työhuoneesta löytyykään, heh!)

HELTSYLLE piti sanoa, että menkat tais alkaa joku 3kk synnytyksestä. Imetin tuon ekat 3kk osittain.

HERMIONEN Eetu oli nukkunut ihan kunnon yöunet =) Vaihdetaanko poikia ;) Arttu heräsi viime yönä taas 23:45, 1:30, 5:50...ja ylös 8:15. Oih, milloinkohan meillä nukuttais kunnolla... (heräämiskerroilla siis haluaa aina huikan joko vesi- tai maitopullosta ja nukahtaa heti uudestaan)

Nyt A tuli syliin riekkumaan, johb hh...fxcv b b b b bh n j hn bnghb ynyg hjnhghhhnghvgv .........ahaa, tuollaista asiaa oli sillä sitten :) Kauhea kiukkuhuuto alkoi, kun laskin toisen maahan... Me taidetaan siis lähteä leikkimään ja sitten välipalalle - heissan!

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk

Vierailija
46/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenity, voi paska kun on ikävä toi teidän tilanne. Mä en tiennyt että teillä olikin noin iso juttu menossa. Toivottavasti kaikki kääntyis vielä parhain päin!

Pi-ki, en mä taida vaihtaa Eetua.. =)

h+e

Vierailija
47/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma!!! Kyllä tätä on odotettukin jo kauan...

Höpis nukkuu ja tuhisee ulkona päikkäreitään ja tää mamma ehtii olla hetken koneella RAUHASSA :)

Meille ei juurikaan uutta...taaperokärrystä " kumit laulaa" kun sillä pitää kaarrella lujaa ympäriinsä. Jos sattuu este tai seinä tulla vastaan niin ilmoitetaan kovasti mamille että auta :) Potta on ihan turha juttu, ei siinä malta istua paria minuuttia pidempään. Muut lapset ovat ihania, kun omia sisaruksia ei ole,ihaillen isompia katsotaan ja koitetaan koskea kaupassa tai muualla. Aina vaan ei kaikki ymmärrä miksi heitä halataan... Jutellaan kovasti, aina ja koko ajan. Kaikki mitä näytetään, ilmeet, käsien heilutuksen ja muut, tehdään perässä matkien. Aina nauretaan, ja ollaan iloisia. eikä täällä turhia ujostella, paitsi unisena. Kaupan tädillekkin Höpis näytti että ota syliin, ja täti otti. Höpis vilkutti meille hei,hei :) Helppo ja ihana lapsi! Vaikkakin todella oman tahdon omaava, ja nopea liikeissään..

IIDA-LINNEAlle hauskaa ja rentouttavaa mummola reissua!!

SERE Tsemppiä isännöitsijää ja myyjää vastaan!

PI-KI Wow, Arttuhan on mestari pottailija!!! :) Herääkö hän pissahätään?? Vai ymmärsinkö oikein... Te siirryttekin kohta jo taaperoihin, hassua miten aika menee.Me tullaan sitten kohta perässä.

TIPU 75 Eiköole ihanaa välillä " eksyä" mäkkäriin herkuttelemaan?! Lenkkeillä voi sitten myöhemmin... ;) Tsemppiä soseiden maisteluun. Kukkakaali ei Höpikselle uponnut, tai upposihan tuo mutta perästä kuului ;)

BUUFFA Pottailusta kysyit, ja meille se ostettiin Höpiksen ollessa 7kk...no nyt sitten pölyjä siitäpyyhin..saa hetken odottaa että malttaa istua aloillaan. Vaikka olisi mitä ihmeellisyyksiä kädessä ei siihen laitokseen kannata pissata vaan sitten heti vaippaan kun sellainen puetaan päälle :) No eipä tolla asialla mun mielestä ole vielä niin kiirekkään.

HELTSY Menkoista kyselit...mulla alko ne jo 4kk synnytyksestä. Ihan yx kax vaan ilmottamatta, eikä ollut kipujakaan. Mulla siis ennen raskautta endometrioosi ja todella kivuliaat menkat! Mutta nyt kivut ovat historiaa :) Tsemppiä teille öihin!!

JUSHKA Mä ainakin muistan sut jotenkin, et ole juu käynyt palstailee aikoihin...ymmärrän kyllä, ei tässä juurikaan muuta ehdi kuin juosta lapsen perässä :) " Patehan" on jo noin iso poika, ja niinkuin sanoit justhan synnytit :)

MAMMISkin oli ehtimyt piipahtaa, hauskoja työhetkiä sulle ja Oonan ihanille poskille moikkailut :) Yskä on vaivannut täälläkin, ja nyt 4 valvotun yön jälkeen lääkäriin mentiin- määräsi yskänlääkettä joka auttoi heti. Saimme viimeyönä nukkua kaikki :) Mäkin kuivatin pyykit Höpiksen huoneessa, oli muuten mahtava ilma siellä..taidankin kuivattaa tästälähtienkin :)

HERMIONE Eikö olekkin ihanaa kun sait itsekkin nukkua kunnon unet!!! Kivaa siivouspäivää!

Jaahas,taidan ottaa iiiiison lasin cokista ja mennä pihalle istumaan aurinkoon! Kevät tulee kohisten, toivottavasti!

Palataan taas!!

Lycka ja Höpis 10+++kk

Vierailija
48/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen päivä! Kummasti piristää, vaikka ollaankin oltu sisällä koko päivä. En jaksanut lähteä mihinkään kun ei ollut mitään asiaa ulos. Illalla tulee kai yksi kaveri käymään joten päivän seurakiintiö tulee siinä täyteen. Meillä oli tosi hauska saunailta parin kaverin kanssa eilen ja sain Siennan ihan ilman kitinöitä nukkumaan ennen kahdeksaa. Osaa siis mennä nukkumaan myös silloin, kun meillä on seuraa, vaikka viime aikoina se on ollut hankalaa.

Tänään tyttö veti vain tunnin ekat päikkärit, toivottavasti nämä toiset on vähän pitemmät. Eilisetkin päikkärit jäi lyhyiksi, onkohan nyt jotain tekeillä? Toivottavasti kiinteiden aloittaminen ei aiheuta tällaista. Yöunet oli kuitenkin ihan normaalit, kahdella syötöllä selvittiin ja aamu alkoi klo 7.30. Tänään ipana söi bataattia ja se maistui paljon paremmin kuin peruna.

Hermione oli saanut kunnon unet. Hyvä Eetu kun annat välillä mamin nukkua oikein pitkään!

Pi-Kin Artun tavaroiden kuljetus kuulostaa tosi söpöltä! Kohtahan poika hoitelee jo pieniä asioita äidin puolesta¿

Kiva kun Jushkakin on tehnyt comebackin. Kaunis nimi teidän pojalla.

Lyckan Höpis kuulostaa ihanalta hurmurilta! Odotan innolla sitä kun Sienna oppii heiluttamaan ja tekemään ylävitosia¿

Menkkojen alkamisesta oli täällä puhetta. Mulla ei ole vielä alkanut, imetys näköjään pitää ne vielä pois. Mulla on myös tosi kivuliaat menkat, mutta elän toivossa, että ne nyt olisi helpottaneet. Äitini nimittäin kertoi, että sillä oli kanssa kivuliaat, mutta synnytyksen jälkeen ne muuttui ihan täysin.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! Niin se vaan tämänkin viikon arkipäivistä selvittiin ja Siennan isin kotiinpaluu on taas vähän lähempänä.

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
49/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun saa tutustua nyt ihan " uusiin" enskoihin.

Pi-Ki: Mulla tuli ihan vilunväreet kun luin sun sokeritoukkajuttuja. Mä oon ihan hermoheikko niiden kanssa, heh. Siellä on opittu jo kävelemään, hienoa!

Nyt siis pikainen esittely kun Paul on tuossa sitterissä eikä varmaan kauan viihdy nallen kanssa ;)

Asustellaan länsi-suomessa ja ammatiltani olen lähihoitaja. Paul syntyi 14.11 eli nyt siis reilun 3kk. Mies löytyy myöskin talosta :) käy päivisin töissä ja minä täällä yritän viihdyttää Paulia. Tähän hätään en nyt muuta osaa sanoa....

Tänään oli kummallinen päivä...välillä tuuli ja oli synkkää ja välillä taas paistoi aurinko. Mekin oltiin kaupungilla moikkaamassa mun kaveria. Käytiin kahvilla ja kaupassa. Paul jaksoi oikein hyvin olla menossa mukana. Iltapäivällä vein vielä vaunulenkille ja tunti sitten vasta heräsi. Toivottavasti ei vaikuta nyt yöuniin.

Siitä pitikin mainita....ihan mahtavaa!!! Paul nukkui viime yönä 20.15-06!!!!!!!!!!!!!! Kokeilin vielä tissittelyn jälkeen antaa hiukan korviketta ja niinhän se vaan nukkui koko yön. Ei ollut edes sitä ihme pyörimistä. Ehkä se sitten johtuukin nälästä vaikkei siihen kunnolla yleensä herääkään. Pitää testata samaa tänään.

Hermione: teillä oli kanssa hyvä yö!! Hieno juttu!

Mutta nyt viihdyttämään poikaa....

Dragon&Paul 3kk

Vierailija
50/62 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla kirjoittaan kuulumiset ja kommentoimaan muiden juttuja kun luultavasti viikonloppu menee niin että en paljoa koneelle kerkeä istua.

Meillä meni viime yö ihan hyvin. Eka syöttö oli vakkariaikaan vähän yli kaks ja sit Kiia heräs jo neljän aikaan seuraavan kerran, tutilla rauhoittui kuitenkin vielä reiluks tunniks ja melko vaivattomastikin. Tein muuten tossa päivällä juustokakun ja laitoin siihen päälle mangososetta jota annoin Kiian maistaa mun sormesta. Oli kyllä aikamoinen ilme kun neiti irvisti. Nielaisi kyllä mutta ei tainnut herkkua olla. No, eipä tuo haittaa. Jatketaan harjoituksia joskus kuukauden päästä:)

Dragondreamin ja Paulin yö oli mennyt aikas loistavasti. Toivotaan ensi yöksi samanlaista unipätkää.

Tipu: mäkin on kuullut et toi bataatti maistuu monelle alkuun paremmin kuin peruna. Mä luulen et me alotellaan se ennen perunaa.

Siellä taitaa olla jo sekä äitillä että tytöllä kova ikävä iskää kotiin. Tsemppiä odotteluun ja ikävään.

Lycka: Hauskalta kuulostaa tuo Höpiksen kärryillä ajelu, ja muihin ihmisiin tutustuminen kanssa. Ei taida paljoa vierastaa, vai onko sellainen kausi jo takana?

Ja vielä kiitos yö tsempityksistä.

Pi-Kin Artun menokin kuulostaa aikas hurmaavalta. On teillä sitten ihania lapsosia. Meilläkin Kiia on innokas näppäileen näppäimistöllä jos on sylissä kun istun koneella.

Serenity: kylläpä kuulostaa tosi harmittavalta tuo teidän vesivahinkojuttu:( Ikävä koko homma ja vielä tyhmempää kun joutuu alkaan tappeleen kuka on mistäkin vastuussa ja muuta.

Mammanalku: Oona nukkuu siis omassa huoneessaan (hui mitä salapoliisityötä teinkään;), onko nukkunut jo pitkään? Toivottavasti neiti on jo paremmassa kunnossa eikä flunssa vaivaa.

Hermionen Eetulle onnittelut 5kk saavuttamisesta!

Ja Hermione: teillä taitaa olla tosi siisti koti, musta tuntuu et oot aina siivoomassa;) Voin kun mäkin jaksaisin olla ahkerampi.

Ja lopuksi vielä: JUSHKA ystäväiseni!!! Ihanaa kuulla susta! Etkä varmaan usko että oikeesti tässä muutama päivä sitten tuli toi meidän syystoiveet pino mieleen ja mietin mitähän kaikille kuuluu. Kiva kuulla että teillä menee hyvin, Patrick vaikuttaa reippaalta pojalta. Ethän karkaa nyt kauas, vaan pystyt juttuetäisyydellä jatkossa.

Meillä tosiaan viikonloppuna paljon ohjelmaa, ja mulla olis huomenna omaakin menoo. En vaan oo viä oikeen päättänyt että otanko tytön alkuillaksi mukaani niin vois mennä helpommin nukkuunmenokin.

Nyt pakkaileen uikkareita huomista varten. Hyvät ja rentouttavat viikonloput kaikille!

heltsy ja kiia kohta 5kk

Vierailija
51/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla ilmottautumaan tänne, vaikka pitkään aikaan en varmaan vielä kirjottelekaan kovin ahkerasti. Meillä siis esikoiset (herrat A ja B) syntyivät rv 34+3 ja ovat vielä sairaalassa kasvamassa. Tänään ois se suuri päivä, kun herra B pääsee kotilomalle yhdeksi yöksi. Jännittää ihan älyttömästi. Noh saadaan ainakin pehmeälasku tähän monikkoarkeen:) Ihana kyllä katsella, kun pojat koko ajan kasvaa ja kehittyy. Alkavat jo enemmän olemaan hereillä ja vaatimaan seuraa. Kovasti tykkäävät kuunnella äitin ääntä:)

Me tosiaan ollaan Järvenpäästä niinkuin tais olla joku isoista enskoistakin.

Eipä tässä muuta näin aluks.... Nyt katselemaan kotiinlähtövaatteet pojalle ja sit lypsämään tissit tyhjiks (voi kun pääsis jo imettämään!)

Terkuin Butterfly+pojat (kohta 3 viikkoa)

Vierailija
52/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yö täällä takana, Eetu heräs taas ekan kerran syömään vasta puol viis =)

Ensinnäkin Butterfly, tervetuloa tänne vauvapuolelle!!! ja ihanaa kun saat toisen vauvan jo kotiin ainakin yhdeksi yöksi. Siitä se alkaa vauva-arki, kaikkea hyvää teille!

Dragon, sä ootkin samaa ammattikuntaa mun kans =) Sielläkin on nukuttu kunnon yöunet, hieno juttu!

Heltsylle ja Kiialle mukavaa uintipäivää ja toivottavasti heltsy pääset omille menoillesi tänään.Ja tosta siivouksesta.. Mä yleensä kerran viikossa siivoilen vähän enemmän ja sit toisen kerran pitää imuroida jossain vaiheessa. Talvella tulee niin paljon pölyä et on pakko imuroida 2krt/vko, kesällä riittää yks kerta viikossa. Vaik ei meillä noi patterit mitenkään erityisen isolla ole niin sitä pölyä silti tulee liikaa =(

Ja kiitokset vielä onnitteluista!

Lyckan höpis kuulostaa olevan oikein ihana lapsonen. Siellä teilläkö jo on niin lämmintä että tarkenee ulkona auringossa juoda limsaa? täällä Kuopiossa on lunta ja pakkasta. Ajatuskin ulkona kylmän limun juomisesta paleltaa...

Tipulle ja Siennalle vilkutuksia!!

Mullakin on omia menoja tänään ja Eetun pitäis pärjätä miehen kans ainakin yks syönti ja eiköhän ne pärjää ihan hyvin. Mukavaa viikonloppua kaikille!!

hermione ja Eetu 5kk

Vierailija
53/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]*haaaukotus*kun väsyttäis¿ Vaikka nukuin suht hyvin¿ Mies lähti tallille hommiin (lantalaa tyhjentämään), niin ollaan kaksin Artun kanssa. Täytyy varmaan päikkäreiden jälkeen lähteä kaupoille aikaa tappamaan, niin ei tunnu päivä niin pitkältä.

LYCKA, en mä tiedä herääkö A pissahätään, mutta näin olettaisin, kun vaippa aina ihan lämmin, kun haen sen pinnasängystä¿ Eli tuo ottaa vielä piiiiitkään aikansa, että pystyisi pidättämään unien jälkeen sen hetken, että ehdin huoneeseen :) Mutta ihmeen hyvin tää pottailu on kuitenkin alkanut! Tänäänkin tehtiin seuraavasti: A heräsi, niin mies kiikutti heti potalle ¿ tietenkään sinne ei tullut mitään, kun juuri oli herätessään taas vaippaan tehnyt. No, sen jälkeen söi aamupuuron (oli koko ajan ilman vaippaa), ja kun sitten laitoin A:n potalle, niin tulikin heti taas iso pisu =) Ja onneks Arttu viihtyy ihmeen hyvin tossa potalla ¿ ja vaikkei viihtyisikään, niin siinä on ne vyöt, ettei pääse heti karkuunkaan ;) Mutta tähän asti mennyt siis tosi hyvin! Ja aika lailla osaa ilmoittaa, kun hommat hoidettu: alkaa silloin räpelöidä niitä vöitä :)

Tuota mä odottelen, että milloin Arttu alkais matkia enemmän liikkeitä ja eleitä, niin kuin Höpis. Tai kyllä A jo vilkuttaa ja rummuttaa jne., mutta ei esim. ymmärrä vielä osoitella esineitä/asioita. No, eiköhän sekin ajan kanssa sieltä tule. Ja sanoja varmaan hetki nyt odotellaan, kun tuo kävelynopettelu on niin in-juttu tällä hetkellä.

TIPU, joo, hetkikohta täytyykin antaa Artulle sitten pölyrätti käteen, kunhan jaksaa kunnolla kävellä, hih! =) Harmi vaan, että on niin lyhyt, niin ei siitä kamalasti apua loppupelissä ole¿ x) Voi Arttu-raukka¿mä oon ihan hirveä passuuttamaan esim. miestä, niin saa nähdä juokseeko A täällä sitten pää kolmantena jalkana pitkin taloa äidille tavaroita hakemassa¿ ¿haetko äidille tuon kaukosäätimen¿¿..¿tuotko tuon lehden¿¿¿heh! Pyykkishowssahan Arttu ja auttaa ¿ tosin enempi levittelemällä ne puhtaat pyykit lattialle :)

DRAGONIN Paulkin oli nukkunut kunnon unet, wow! =) Miten viime yö meni?

HELTSY, Mammikselta kyselit, että onko Oona nukkunut jo pitkään omassa huoneessa, niin vastaanpa minäkin :) Eli Arttu on nukkunut omassa huoneessa n. 4-5kk lähtien, ehkä jo aiemminkin. En muista tarkkaan. Viime syksynä korvatulehduksen aikaan tottui muutamaksi viikoksi taas nukkumaan meidän välissä, mutta enää ei siihen rauhoittuisi vaikka haluttaisiinkin. Viedään siis aina iltavellin jälkeen omaan huoneeseen, missä hetken höpöttelee yksinään ja sitten nukahtaa.

BUTTERFLY ¿ me asustellaan J:päässä! :) Missä päin te asutte? Me Kaakkolassa. Ihanaa, että herra B pääsee teillä jo kotilomalle ¿ varmasti jänskättää :) Tulehan kertoilemaan kuulumisia aina kun jaksat ¿ kiinnostaa kovasti kuulla kuinka teiän arki lähtee pyörimään kahden vesselin kanssa.

Ja HERMIONEN Eetu se vaan jatkaa hyvien öiden sarjaa :) Toivottavasti pitkään!

Oi että aurinko paistaa ihanasti! Täällä ei lunta ole kuin vähän ojanpenkoilla, ja nekin enempi tuollaisia jäätyneitä pieniä loskakasoja. Eli ihan keväältä näyttää. Ja linnutkin laulaa¿aah! Hih!

Nyt mä taidan lähteä pyykkikoneen kanssa seurustelemaan, ja sitten pukemaan. Vieläkin yökkärissä ¿riehun¿¿

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk

Vierailija
54/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ku menin sano et en varmaan tänne kirjottele kovin aktiivisesti;)

Pi-Ki: Me asutaan Pajalassa tai melkeinpä Laurilassa (ihan tässä rajalla).

Päivä on mennyt ihan hyvin. Pikkuinen syö ja nukkuu. Ei meinannu eka käydä millään nukkumaan, mut johtukin vaan siitä et ei enää 60 millii ruokaa riittänytkään viemään nälkää pois. On sitä kyllä koko ajan niin korva tarkkana et millon vauva inahtaa. Oon kyllä päättäny et en mee ottaa sängystä pois ennen ku itkee kunnolla. Välillä hän inahtelee sängyssä, mut nukahtaa uusiks. Pelottaa kyllä hiukan et mitä tää on sit ku kaks on kotona. Noh eiköhän me selvitä jotenkin:)

Terkuin Butterfly

Vierailija
55/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Pate kiskoo tokia päikkäreitä partsilla ja Ukkokulta läks salibandyilemaan. Mulla siis jalat pöydällä ja läppäri sylissä. =)

Hauskaa että sentäs joku vielä meikäläisenkin muisti.

On kivaa lueskella vähän eri-ikäisten vauskien menoa, mä kun olen ihan muualla hengannut lähinnä heinäkuisten parissa niin siellä mennään niin yhtäjalkaa koko ajan. =)

Meidän Patrick on ihanan säännöukainen kaveri. Päivärytmi on nyt kiinteiden syömisen myötä naksahtanut paikalleen. Melkein voi välillä Jäbän mukaan kellon tarkistaa. =)

Vielä kun saatais yöt rauhoittumaan niin ettei tarttis heräillä niin tää elo ois erittäinkin seesteistä.

Pate menee yleensä nukkumaan 20:00 aikaan, ja sit heräilee siinä 1-5 kertaa jolloin pitää joko kääntää mahalta selälleen tai sit lykätä tuttia suuhun tai unipupu on kadoksissa. Yleensä 02:00 aikaan pitää syödä, mutta viime yönä syöminen oli vasta klo 04:00!!

Siitä aamuyöstä aamuun heräillään sit enemmän tai vähemmän syömään tai muuten vaan tissiä lussuttamaan.

Mä olen harkinnut omaan huoneeseen Jäbän siirtämistä, mutta en jaksais juoksennella tuota eteisen käytävää eestaas. Mut sit taas herkästi tulee Jäbä nostettua tissille yöllä ettei Ukkokulta herää. *Huoks* Suo siellä, vetelä täällä..

Huh, SERENITYllä on aika taistelut tulossa siellä. Tosi kurjaa.

Mut jos kerran asunnon myyjä on tiennyt vesivahingosta niin eiköhän teille jotain hyvityksiä ole tiedossa?

Meillä on kans kauhee talokuume, molemmat vuorollaan istuu etuovi.comissa tsekkaamassa omakotitaloja.. Kun vielä jostain sais RAHAA!!!

Menkoista oli ollut puhetta... Mulla ei oo menkat alkanut, toisaalta mulla on hormonikierukka, joten voi olla et ne muutamat tiputtelupäivät mitä on olleet, onkin olleet menkat. Mene ja tiedä.

Oli PAKKO lykätä kierukka kun mulla on synnytyksestä saakka ollut ihan järkyttävä raskauskuume. Jos mä oisin pillereille ruvennut niin ois varmaan käynyt " vahinko" ja pillerit ois unohtunut...

Mä tahtoisin kovasti jo toiselle kierrokselle, mutta Ukkokulta pistää hanttiin ihan tosissaan. =(

HELTSY Yritän nyt pysyä kuvioissa. =)

BUTTERFLYlla alkaakin sitten todellinen tohina kun molemmat pienet pääsevät kotiutumaan. Ihanaa että toinen tulee jo kotilomalle. Pikkuhiljaa ja askel kerrallaan ja kohta ovatkin molemmat muuttaneet kotiin. =)

Jaaha, alkaa vaunut partsilla heilua siihen malliin että paree ehkä lopettaa. Johan tuo nukkuikin pari tuntia.

Vierailija
56/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikasesti ilmoittautumaan, että ei me missään synnyttämässä vielä olla, jos nyt koskaan edes sinne asti päästään :D Vaikkei vielä ihan ole se aika edes Ninni syntyä, niin kyllä alkais tuntua jo siltä että vois lähtö tulla.

Yhtään en oo ehtiny kuulumisia lukemaan, ainoastaan sen verran että Pi-Kin hölmön unen bongasin. Ei, en mä oikeesti tätä yhdistymistä vastaan ole, ihan päinvastoin ;)

Meillä Joel täyttää huomenna 1v ja tässä on sukulaisille juhlia järkätty, kaikki tuntuu haluavan tulla poikaa juhlimaan. Eikä muuten mitään, saahan meillä käydä, mutta nyt kun alkaa olla tän masun kanssa jo aika tukala olla ja sit oli vielä semuuttokin ni ei jaksais... Noh, yks päivä vaan, eiköhän sen kestä. Miten äitin pieni vauva voi jo olla noin iso??

Ihan ei kyllä teitä hylätä,vaikka osittain taaperopuolelle siirrytäänkin. Tuntuu vaan enemmän omalta käydä täällä vauva puolella, ja kohtahan me vauvoihin taas kuulutaankin. Eikä tonska-vauvoja vielä taida olla, niin toivottavasti ketään ei haittaa kun täällä roikutaan :)

Mutta taidanpa lähteä kakun leivontaan!

Henna, Joel huomenna 1-v ja Ninni, 37+1

Vierailija
57/62 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin eilen mummolasta tyttösen kanssa ja olipas mukavaa olla vanhempieni luona yhtä aikaa pikkusiskon kanssa. Tyttönen sai siis nauttia sekä isovanhempien että rakkaan kummitädin seurasta. Ajomatkat meni hienosti ja reissussa neiti oli aurinkoinen niin kuin aina.

Reissun aikana tyttösen puhe kehittyi hurjasti eteenpäin ja uusia tavuja tuntuu tulevan lähes päivittäin. Samoin neiti tykkää istua töröttää lattialla ja katsella maailmaa uudesta perspektiivistä. Halailu ja helliminen (=neiti läpsyttää pienillä käsillään kasvoja tai kiskoo pappaa parrasta) olivat myös lomareissulla mukavaa puuhaa. Ja mikä riemu pienellä olikaan, kun näki iskän muutaman päivän erossaolon jälkeen! Meinasi ihan oma sydän pakahtua, kun katselin rakkaitani jälleen yhdessä. =)

Tekstiä oli ihan kauheasti luettavana, joten en kerinnyt kuin selailemaan läpi. Kommentointi jää toiseen kertaan, mutta HENNAN Joelille isot onnittelut synttäreiden johdosta!! Ja mukavia juhlia huomiselle. =) Annahan muiden hoitaa sitten keittiöpuuhat ja keskity sinä vaan masun kanniskeluun, eikös joo! ;)

Nyt miehen seuraan. Yritän aktivoitua kirjottelussa kun elämä asettuu taas uomiinsa täällä kotona.

t. iida-linnea ja tyttönen 9,5 kk zzzzzz

Vierailija
58/62 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]SERE ¿ teitä oikeasti koetellaan tuon vesivahingon kanssa! :( TOOOSI KURJAA! Toivottavasti nyt saisitte pian nuo paperinpyörittelijät ojennukseen..

LYCKA ¿ paistattelitko perjantaina siellä takapihalla cocislasin kera!? :) Arvaa houkutteliko muakin päivällä kun tuijottelin vaan toimiston ikkunasta ulos.. että ois voinut olla Oonan kanssa ulkona.. äh.

TIPU ¿ milloinkas Siennan isukki tulee takaisin kotiin? Eikös hän lähtenyt jo reilusti ennen joulua? On varmasti ihana saada isi takaisin! :)

DRAGON ¿ teilläkin on Paul nukkunut hienosti! :) Se on kumma miten nuo kunnon yöunet antaa äiteellekin energiaa..

HELTSY ¿ Oona on tainnut nukkua omassa huoneessaan jo jostain 2kk eteenpäin.. (en oo ihan varma mut 2-3kk) Silloin nuo yöt pitenivät tosi mahtavasti kun ei roikuttu koko ajan äidin tisussa kiinni.. :) Otin silti Oonan kainaloon jos heräsi esim 5-7 välillä aamulla maidolle.. Jossain vaiheessa sitten neiti alkoi nukkua posottamaan koko yön.

BUTTERFLY ¿ ISOT ONNITTELUT kaksospojista!!! :))) Ihanaa oli varmasti saada toinen miekkosista kotiin, toivottavasti pian myös toinen! Varmasti selviätte!!!

PI-KI ¿ kävitkö kaupoilla? :) Meikäläiselle moinen harrastus on tosi vaarallinen.. Aina tarttuu jotain mukaan, yleisimmin Oonalle. hihi! Kiva kun Arttu on alkanut viihtymään potalla! Mäkin ehdin täyttää pyykkikoneen tms touhuta kylppärin lähistöllä kun neiti istuu potalla ¿ ja toisinaan lukee kirjaa siinä!!! hehe.. Aika suloinen näky.

HENNA ¿ kiva kuulla teistä! Ninnillä on varmasti hyvä yksiö, ettei ihan heti hingu sieltä ulkomaailmaan.. Oliko Joelilla hyvät 1v-juhlat? Onnittelut taaperolle!!!

IIDA-LINNEAN ja tyttösen reissu oli ollut onnistunut! :) Meilläkin halitaan ja ¿hellitään¿ ¿ eli lähinnä ¿hakataan¿ naamavärkkiä jne. Pusuja tulee kyllä aina välillä. Ja Oona oppi torstaina tekemään ¿high 5¿, se on ihan sairaan hauskaa hänen mielestään! ;)

Piti muuten kysymäni että oletteko hankkineet pienokaisillenne jo ¿kura/sadehaalarin¿ tms välikausivaatetusta? Mietin että millaset kannattais hankkia kun tuo neiti kuitenkin kohta haluaa vipeltää tuolla ulkona.. Ja mistäs moisia löytäisi järkevään hintaan?

Oona otti perjantaina ekan kerran pari askelta ihan ilman tukea. Siinä oli äidillä kauhistelemista.. ;) Äidin mielestä voisi vielä vähän odottaa, kunnes meno on tarpeeksi tukevaa..

Mulla on täällä vähän haikea olo. Nimittäin lopetan imetyksen huomisaamusta.. Oona on isukin kanssa päivän joten se on varmaan helpoin hetki lopettaa. En kyllä usko että Oona mitenkään ¿häiriintyy¿ moisesta vaikka maito on kyllä hyvin tähänkin asti maistunut. Veikkaan että äiteetä moinen enemmän ¿ahistaa¿. :) Aloitan nimittäin 2vkon lääkekuurin jolloin ei saa imettää. Mietin kyllä että vieläkö sen kuurin jälkeen jatkaisin, mutta kun Oonakin on jo niin lähellä tuota 1v ikää (johon asti olin alun perin ajatellut että olisin onnellinen jos päästäisiin) niin turhaa sitä aloittaa ja sitten taas pian lopettaa..

Ok, nyt kun neiti on päikyillä on aikaa vähän taas puuhastella.. Ruokaa pitäis laittaa ja vähän järjestellä papruja. Tulossa on rankka viikko ¿ extraohjelmaa melkein joka päivä/ilta.. Huh huh.

Mammis + Oona 10,5 kk [/color]

Vierailija
59/62 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä täälläkin ollaan (tosin vaan nippa nappa). Olin tosissaan viime viikon open hommissa, oikein mukavaahan se oli, mutta kieltämättä ihanaa, että saa taas ensi viikon rötväillä kotosalla! Ja kyllähän tuo Hillakin oppi jo itkemään mun perään kun aina lähdin (vaikka mummo oli hoitajana), varmasti iso juttu toiselle, kun normaalisti ei olla päivittäin erossa juuri ollenkaan...Meillä lähti siippa Hillan kanssa isomummolaan hetki sitten ja meikä sai ottaa PÄIKKÄRIT, aivan ihanaa! Tosissaan on tuo järkyttävä väsymys ja (raskaus)pahoinvointi tullu taas turhan tutuksi parin viikon ajan. Tänään sain ilokseni käydä puskassa yökkimässä kun olin koiran kanssa aamulenkillä :( Mutta nyt kyllä taas näyttää maailma paljon kirkkaammalta kun sai vähän univelkoja pois!

Juu, eli jos vähän sitä esittelyä laittaisi meistäkin. Eli me ollaan tällainen perusperhe, itse olen kotiäitinä (ei, kamala minkä kuulosta! En osaa kyllä edelleenkään liittää kyseistä ¿ammattia¿ ittelleni, vaikka kuinka se pitää paikkaansa...). Ja tosissaan jos elämä sujuu kuin rasvattu, meille saattaa olla tulossa tuossa ensi syksyllä toinen (yllätystä suurempikin) vauva. Ja meidän Hilla-neiti on nyt reippaan 10kk.

Mäkin olen tietty ihan pihalla pienten enskojen jutusta, ja en nyt taida jaksa alkaa suuremmin niihin syventymäänkään kun tuota pinoa on enemmän kuin reippaanpuoleisesti :)

Mutta tuosta nukkumispuolesta oli ollut jotain. Meillä Hilu oli aiemmin melkoinen yökukkuja (ekat 9 kk nukkui pääsääntöisesti kaikki unet 5-30 min pätkissä :( ), mutta oppi nukkumaan ihan itsestään reipas kuukausi sitten :) Yhdesti meillä vielä yöllä syödään (tosin epäilen suuresti tuleeko tuolta tissistä enää muutamaa tippaa enemmän...). Olen koittanut päästä siitä eroon, mutta vaihtoehtona sitten on parin tunnin hereilläolo, joten ensimmäinen vaihtoehto on omalta kannalta huomattavasti parempi. Mutta meillä tosissaan tuon nukkumisen kanssa tapahtui muutos ihan yhdessä yössä ja ihan itsestään (oli testannut tuota tassutusta tuloksetta ja nauvolastakin koitettiin tyrkyttää tuota sairaalaunikoulua). Joten meidän kohdalla aika todellakin auttoi (tai se, että tyttö rupesi nousemaan pystyyn tukea vasten ja se sitten kai jotenkin muutti kaiken...) Herkkäuninen tuo tyttö on edelleen, mutta tärkeintä on, että uni maistuu :)

Vitsi, [color=purple] Arttu [/color] hoksi heti tuon pottailun idean! Vielä reippaana ollessani (oi tuota mennyttä elämää...) koitettiin kovasti meilläkin pottailla. Varmaan noin sadan pottaistumisen tuloksena oli yhet pissat... Joten mun innostus on vähän laantunut... Ja teillä lähettiin kävelemään! Eikäs teillä ollut se veto, että meneekö alla vai yli vuoden moisen taidon oppimisen kanssa :) Vielä on vähän sisäistämistä tämän asian suhteen. Ensi viikosta pitäisi muistaa varata ultra-aikaa (en tajua, kuinka oon kestänyt tätä jännitystä näinkin kauan) ja jos siellä on jotain niin ihan neuvola-aikaakin :) Jännittää!

Kuulostaa muuten tooosi tutulta [color=purple] Seren [/color] Mimosan puuhat! Meilläkin on tosissaan tuo kiukuttelu, siihen liittyy oleellisesti jalkojen sätkyttely... Pietään peukkuja tuon työpaikan suhteen!

[color=purple] Mammiksen [/color] Oonalta tuli eka sana!! Meilläkin Hilla on onneksi vihdoin laajentanut tuota tavujokeltelua myös ¿papan¿ ja ¿vauvan¿ puolelle, tosin ne on ihan yleissanoja :) Ilmottelehan miten teillä tuon imetyksen lopetuksen kanssa sujuu! Itekin alkaisin olemaan pikkuhiljaa valmis lopettelemaan sitä, vaikka kai ihan eka askel olisi päästä tuosta yösyötöstä eroon...

[color=purple] Hennan [/color] Joelilla taitaakin tänään olla 1-vuotissynttärit! Hirmuisesti onnea!!

Josko sitä nyt olisi reipastunut sen verran, että saisi aikaan alottaa siivouksen. Meillä siippa aamulla roudasi matot pihalle, imuroi ja luuttusi (tapahtuu kerran vuodessa) kun mä oli niin kipiä... Osaahan se olla ihan ihana vaikka kovasti yrittää sitä piilottaa juunttiudensa alle. Mutta alan syynäämään tuota vessaa hammasharjalla :D

Coltsfoot ja Hilu 10,5kk

Vierailija
60/62 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti koitan jotain kirjotela ennekun Neea herää. Aamulla oltiin taas uimassa ja nyt sai jo äiti sukelluttaa :) hyvinhän se meikäläiseltäkin onnistu vaikka vähän hirvittikun painaa se pikkunen sinne veden alle.

Butterfly:

Tervetuloa vauvapuolelle. Mukava kuulla että herra B:n kanssa sujui ihan hyvin. Koskas B pääsee taas uudestaan kotona käymään? Entäs A? Visiinkin painoo pitää kerätä ennenkun päästävät, vai onko jotain muutakin syytä?

Hermione:

Jokos Eetu maisteli pottua? Muistaakseni sanoit että viikonloppuna voisitte kokeilla.

Tipu:

Muuten vinkkinä... kannattaa ottaa luumusose aika pian kehiin. Meillä meinaan meni kakka kovalle heti kun alettiin suurentaan annoksia. Eli Neea sai kerran päivässä noin 1/2 purkillista sosetta. Panttas kakkaa 4 päivää, mut heti kun otettiin luumua niin alko luistaan. Tekikin sit sellaset setit pari kertaa että huh huh.

Oona oli avannut sana arkkunsa. Wautsi :)

Hennan Joelille 1-vee onnea. Ja teillähän on laskettuaikakin kohta. Mitenkä on muuten raskausaika mennyt, kun on ollut toinen pieni hoidettavana? Onko ollu kovin rankkaa?

Ilman muuta voit palstailla täälä pinossa. Ninnistä taitaa tulla eka tonskavauva, vai onko joku muu jo saanu oman tonskansa?

Nyt tarttee mennä, huomenna paremmalla ajalla.

T: Buuffa ja Neea 5,5,kk