Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@---Pikku ENSKAT vko 8---@

18.02.2008 |

En nähnyt uutta pinoa, niinpä kokeilen osaanko tehdä...

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin moikkailemaan vain kun/jos tuo isojen pino nyt sitten hiljenee ja nämä pinot yhdistyy takaisin enskoiksi...niin siis asiaan... =)

Luen viestejä melkein joka päivä,mutta en aina ehdi kommentoimaan, valitettavasti. Mutta haluaisin tietää teistä " pienistä" , joten voisitteko kertoa mistä päin olette ja vauvojen ikä? Jospa vaikka treffejä sovitaan enskojen kesken...

Täällä päässä kirjoittelen siis minä Lycka ja Höpis (poika kohta 11kk) nukkuu ulkona päikkäreitään. Tämä aika onkin nautinnollista kun saa istua hetken aloillaan, kunnes juoksut ja leikit taas alkaa :)

Kuten sanoin, luen pinoja mutta kirjoittelen harvemmin...hengessä mukana kuitenkin. Ja nyt kun työnikin helpottaa pikkuisen, yritän olla mukana useammin!

Hauska tavata teidät kaikki!!

Lycka ja Höpis 10+++

Vierailija
22/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä tultiin just pitkältä vaunulenkiltä ja kohta pitäs alkaa ruuan laittoon. Yöt on sujunu edelleen ihan mallikkaasti. Tosin viime yö ei ihan niin loistavasti kun kaks edellistä, mut hyvin kuitenkin. On se vaan kumma miten yht äkkiä voi mennä ääripäästä ääripäähän.

Ilona:

Tsempitykset sinne yöden kanssa, tiedän kuinka rassaavaa toi on. Meillä oli just pitkä pätkä tollasta ihan samaa et syötiin 2 tunnin välein ja tuttia sai korjata sata kertaa yössä ja ihme pyörimistä koko ajan. Ite oon viä niin herkkä uninen etten saanu sit oikeen nukuttua ees niissä väleissä kun Neea nukku. Nyt sit sunnuntain ja maanantain välisenä yönä meillä kävi vissiin joku taikakeiju ja Neea alko nukkuun niin että herää 1-2 kertaa syömään ja tuttia korjasin ehkä 5 kertaa koko yönä. Eikä mitään muutoksia Neean rutiineissa olla tehty, se vaan alko nukkuun. Tosin nykyään tykkää nukkua masullaan. Tai siis yleensä ite kääntyy masulleen sit jossain vaiheessa yötä. Toivottavasti teilläkin yöt alkais paraneen.

Tipu:

Perunaa olitte jo maisteleet. Meillä Neea vähän irvisteli alkuun pelkälle perunalle. Peruna-porkkana maistuu paremmalle. Eilen herkuteltiin vähän persikkasoseella :). Tulikos mitään masukipuja?

Nyt vaunuista huudellaan...

Ainiin Siennalle myöhästyneet 5 kk onnittelut ja Eetulle onnittelut jo ennakkoon perjantain johdosta. Vitsi kun en koskaan muista huomioida näitä.

T: Buuffa ja Neea 5,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: olin juuri aikeissa huhuilla tuonne isojen puolelle että siirrytäänkö yhteen pinoon, kun näin että olit sen jo tehnyt. Toivottavasti saadaan paljon kivaa juttuseuraa isojen puolelta! Niin, ja mies tulee kotiin tasan kahden viikon päästä ja on viikon. Tämä erossaolo meni tosi nopeasti, mutta ei ollutkaan kuin neljä viikkoa. Seuraava poissaolopätkä onkin sitten tosipitkä, 7 viikkoa. Snif.

Lycka: moi vaan! Sä taisit olla pääkaupunkiseudulta, eikös vaan? Muistan nähneeni sun nimen jossain treffipinossa, mutta et sitten päässytkään paikalle muistaakseni. Me ollaan Helsingistä ja treffaillaan mielellämme!

Buuffa: Ei tullut mitään mahavaivoja perunasta, mutta Sienna söikin sitä niin vähän, ettei varmaan olisi voinutkaan tulla. Tänään yritettiin uudestaan ja ilme oli taas aika hauska. Huomenna syödään vielä pelkkää perunaa ja sitten kokeillaan joko pelkkää porkkanaa tai bataattia, katsotaan kumpaa jaksan soseuttaa. Ostin Siennalle myös maissinaksuja (ne on muuten tosi hyviä!), mutta ei se tajunnut ainakaan vielä laittaa sellaista suuhun. Sillä kun on jo ne hampaatkin niin ajattelin että haluaisi ehkä jyrsiä.

Eipä nyt enempää, tyttö vaatii huomiota lattialla.

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
24/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykca: Me ollaan Tampereen seudulta. Neea on 5,5 kk.

Tipu:

Vai ei Sienna maissunaksuista innostunu. Tuuppa tarjoon Neealle niin varmaan menis suuhun. Tänään yllätin sen syömästä kajareiden johtoja. Onneks ei tosiaan niitä hampaita viä oo.

Sellasta piti kysellä, että onko teidän vauvoilla jo silmien väri muuttunu?

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
25/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen puolelta mekin tulla tupsahdettiin tänne moikkailemaan kaikkia! Kyllä vain varmaan järkevää, että pinot yhdistetään niin ei monta tosi hiljaista enskapinoa löydy pitkin palstaa...

Nyt ei ehdi muuta, ollaan mummolassa Keski-Suomessa tyttösen kanssa. Palailen varmaan viikonloppuna kun kotiudutaan.

t. iida-linnea ja tyttönen 9,5 kk

Vierailija
26/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka: pk-seudulla asustellaan ja piiperö on nyt 7+ vkoa, syntyi 31.12.07

Nyt ei ehdi kanssa enempiä, pikapikaa tulin lueskelemaan juttuja.

Viime yö meni taas aika hyvin, kun piiperö vihdoin kävi unilleen. Eipä länsirintamalla mitään uutta..

Vilkutuksia enskoille, sekä isoille että pienille :)

Gaiole ja piiperö

Vierailija
27/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Hyvä juttu, että pinot yhdistyy - vaikkakin me kahden vkon päästä ollankin jo taaperoissa ;)

En ehtinyt tätä pienten pinoa lukea yhtään, ja isojen pinon lopunkin nopeasti selasin. Kommentit siis myöhemmin.

Mutta RIIKALLE piti pottailusta sanoa: aloitettiin se tänään, ja AJATELKAAS: heti ekalla kerralla tuli pottaan kakka ja pissa, ja nyt toisella kerralla iso iso pissa!!! =) Siis tuuriahan tuo on, mutta kuitenkin :) Ei Arttu vissiin edes tajunnut, mistä me sitä kehuttiin, heh! Ekan kerran meni siis iltaruoan jälkeen potalle, jolloin tuli se kakkakin. Toisen kerran nyt illalla ennen iltapesuja ja nukkumaanmenoa, harjattiin samalla hampaat (ja käytettiin ihan milliviiru ekaa kertaa hammastahnaakin!!!).

Eilen Arttu myös otti ensimmäiset kunnon askeleensa, 11 askelta!!! =) Vkonloppuna jo jotenkin hapuili, mutta nyt oli askeleella jo askeleen mittakin, hihii! Siitä se lähtee - huomaa että vauvasta kasvaa toden totta jo taapero.

Mutta mies tuolla kokkaa mulle huippu-ihanan-rasvaista kanamuna-pihvi-voileipä hässäkkää, joten menen sitä syömään, ja kattomaan nauhalta Unelmien poikamiestä, kun en ehtinyt sitä kasilta kattomaan. Palailen kommentteineni myöhemmin! :)

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk

Vierailija
28/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempityksestä noiden nukkumisjuttujen suhteen, helpottavaa tietää, että iän myötä ehkä alkaapi paremmin tuo tyttönen nukkumaan. Luinkin just, että on usein vauvoilla näitä kausia, että nukkuu huonommin ja välillä taas paremmin... Saa nähdä minkälaista hulinaa ensi yönä on, kun Riitu on vähän kipeänä. =( Lämpöilee vähän (37,9 korkeimmillaan), muuten tyttö on ihan niin kuin ennenkin. Päivällä oppi uuden taidon, eli sen selältä vatsalleen kääntymisen. Teki sitä kyllä jo alkukuusta vahingossa muutamia kertoja, mutta siihen se silloin jäi. Nyt sit aamulla sen keksi uudelleen ja ei ole tänään pysynyt hetkeäkään selällään vaan aina pönkää massulleen! =)

Lyckalle vastailen, että me ollaan siis minä Ilona ja Riitu kohta 3,5kk (synt. 10.11). Asustellaan Mikkelissä.

Vilkutukset myös iida-linnealle, meilläkin on mummolta keski-suomessa ja sinne ollaan perjantaina lähdössä, mikäli ei Riiitu nyt kovin kipeäksi tule....

Hermione ja Eetu oli ollut vauvavoikassa, hyvä juttu ettei nyt sentään ollut peruttu! Ja Eetu oli viihtynyt hyvin, toivottavasti vierailu kummitädin luonakin sujuu mukavasti. Mäkin onnittelen Eetua 5 kk iästä jo valmiiksi, koska voi olla et en loppuviikolla kerkeä koneelle. Yritän kyllä päivitellä kuulumisia...

Nyt on taas mentävä Riitun kans iltatouhuille ennen Greyn Anatomiaa!

Vilkutuksia taas kovasti kaikille! =)

Ilona ja Riitu

Vierailija
29/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vauhdikas päivä, nyt vasta luin äivän pinonkin läpi. Eilen siis oltiin koko päivä kyläilemässä ja tänään käytiin vaunuttelemassa kaupungilla. Kävin ostaan nokkamukin Kiialle. Mä elättelen toiveita jospa saisin sen oppiin siitä maidon syömisen kun pullo ei käy. Katsotaan nyt onko tuhoon tuomittu jo koko ideakin. No eipä se muki varmaan hukkaan mee vaikka ei heti tuliskaan käyttöön.

Täällä olikin moni isompi enska jo käynyt esittäytymässä. Kiva juttu! Me ollaan siis äiti ja Kiia tyttö kohta 5kk (1.10.) Tampereelta. Heilutukset vaan Iida-Linnea, Lycka, Pi-Ki ja muutkin:)

Ilona: toivottavasti Riitun kuume laskee ja pääsette mummolaan. Onnea myös uudesta taidosta.

Tohon unikouluasiaan piti vielä sanoa, että meilläkin oli alussa öisin vielä levottomampaa ja hankaluuksia. Siis vaikka omaan sänkyyn nukhataminen jo sujui niin syötön jälkeen sai aina olla tuttivahtina ja tassuttelemassa. Ja usein annoinkin tytön nukkua jonkun välin välissämme, kun en vaan yksinkertasesti jaksanut istua ja odottaa nukahtamista. Mutta jossain vaiheessa nääkin alko helpottuun niin että nyt kun nostaa Kiian takas sänkyyn se ottaa vaan hyvän asennon ja jatkaa uniaan. Ihanaa kun pääsee heti itsekin jatkaan unia. Eli hiljaa hyvä tulee. :)

Buuffa: Kiialla edelleen siniset silmät, saapi nähdä jääkö tuollaisiksi. Mulla taitaa nykyään olla enempi sini-vihreet ja miehellä siniset. Mites Neealla?

Tipu: minkäslainen soseuttajasysteemi teillä on käytössä? Meillä on sellanen vanha sauvasekoitin ja oon miettinyt et nyt ois varmaan hyvä hetki ostaa uus. Muttta minkälainen, sellanen sauva vai oikeen isompi monitoimikone.. hmm..

Mites Hermionen ja Eetun ja kyläilyt meni? Oliko innokkaita hoitajia paljon? Meidän eilisessä kyläpaikassa oli melkein 1,5v tyttö joka juttelee jo tosi paljon. Oli lystiä seurata sen menoa ja ennenkaikkea jatkuvaa pälätystä. Äiti myös kertoi että tyttö kuulemma sanoo kaikkia vauvoja joita näkee Kiia-vauvoiksi, hauskaa.

Mitähän vielä piti kommentoida.. ei muista, alkaa jo sänky kutsumaan. No huomenna lisää. Öitä.

heltsy ja kiia

Vierailija
30/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt kahlasin tämän teiän pienten pinon läpi, ja pari juttua jäi mieleen:

HELTSY oli ostanut tripp trappin syöttiksen - oih, se olis meille nyt enemmän kuin paikallaan... Meillä on sellainen vanha (Artun papan ilmeisesi) syöttötuoli, joka on tosi tosi kaunis...mutta Arttu keksi joku aika sitten, että " HEI, mähän voin nousta tässä tuolissa seisomaan, jipii!" ... Voi luoja kun meinasin sydärin saada, kun huomasin asian parin metrin päästä! Nyt sitten mies kehitti siihen sellasen vyö-systeemin, ettei se ainakaan ihan heti siitä enää seisomaan pääse. Tripp trappissa ei tuota ongelmaa taida tulla, kun on niin kapea se istumaväli, joten oivan ostoksen teit! :)

DRAGON oli taistellut (tai taistelet varmaan vieläkin) viheliäisiä sokeritoukkia vastaan - sama ongelma täällä! Ostettiin viime vuoden toukokuussa tämä miehen vanhempien talo. No, saatte uskoa mun ilmeen, kun yksi yö menin keittiöön maitopulloa lämmittämään, ja satuinkin räppäämään sillä kertaa valot päälle: lattia kuhisi niitä hemmetin toukkia! Pääsi sellainen äänetön kijaisu ja pomppasin salamana keittiöjakkaralle. Tänne on reilu 2 vuotta sitten tehty mm.keittiöremppa, jolloin ei missään kosteutta havaittu, joten homeongelmasta asian ei todella pitäisi johtua. Mutta kai se sitten on tämän vanhan (kohta 30v.) talon juttuja sitten... No, pikku hiljaa niiden " seurassa" on tottunut elämään...kun päivällä pysyvät onneksi piilossa, enkä ole öisinkään nähnyt niitä kuin keittiössä ja vessassa. Mutta kait sitä myrkkyäkin vois kokeilla! On ne oikeesti iljettäviä otuksia..yääks!

Yörytmistäkin olitte jotain puhuneet. " Lohdutukseksi" , että Arttu ei vieläkään nuku kokonaisia öitä :( Imetin osittain ekat 3kk, joten tissitakiaisuus ei ole ongelma. Jäbä vaan painaa lähemmäs 13kg (jollei jo ylikin, ei olla käyty vaa' alla hetkeen), joten tykkää vissiin vaan syödä??? Menee 20-21 nukkumaan, juo desin maitoa joskus 2-4 välillä ja sitten vielä desin 6-6:30, nukkuu 8:30 asti. Joskus pärjätään jopa vaan tuolla aamu kuuden syötöllä. Saa nähdä suositteleeko nla-täti jo jotain unikoulua yösyötöistä eroon pääsemiseksi (koska ei oikeesti ole varmastikaan ainakaan vielä sillä ekalla syötöllä nälkäinen!), mutta tähän asti olen mennyt näin - en jaksa jäädä tunneiksi sinne höpöttelemään keskellä yötä! Arttu kun herää ihan virkeänä, mutta sammuu oikeastaan heti pullon saatuaan huulille. Joten jos en pulloa tarjoa, niin menisi ikuisuus, että saisin sen uskomaan, että nyt nukutaan... x) Mun isosisko aina sanookin, että yleensä pojat (hänellä 2) on tuollaisia huonompia nukkujia, ja tytöt nukkuu paremmin. Poikkeuksiahan toki löytyy.

Mutta nyt jätän palstatilaa muillekin, ja menen hetkeksi surffaamaan.

Pi-Ki

Vierailija
31/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tänä aamuna aamupalan jälkeen ei pottaan tullut mitään, joten todistetuksi tuli, että tuuria se eilen oli :) Mutta joka unien ja ruoan jälkeen aion Artun siihen hetkeksi laittaa, niin jospa se hiljalleen tästä... Pitkiä aikoja en viitti kerrallaan istuttaa, ettei sillä ala mennä hermot koko pottailuun. Nyt viihtyy ihan hyvin, kun viihdytän sitä siinä sen hetken, ja esim. harjataan hampaat samalla.

MAMMIS, oon siis ammatiltani koulunkäyntiavustaja, ja ala-asteella. Siksi olisi ne lyhyet työpäivät, jos/kun palaan töihin. Mutta siis aikaisintaan elokuussa -09. Artun serkkutyttö ei ole enää mulla hoidossa. Olin niin väsynyt silloin syksyllä, että aloitti vuoden alusta päiväkodissa. Nyt, kun masennuslääkkeet vaikuttaa (heh) ja Arttu on kasvanut hetkessä " isoksi pojaksi" , niin tuntuisi taas, että jaksaisi tytsyäkin samalla hoitaa. Jopa voisi olla helpompaa, kun olisivat leikkiseurana toisilleen... Arttu ihan selkeesti kaipaa tuollaista pienen leikkiseuraa. Mutta kunhan oppii kävelemään, niin alan käydä tuossa läheisessä isossa leikkipuistossa, missä kai jotain ohjattua toimintaakin, sekä MLL:n kahvilassa. Nyt jotenkin tuntuu niin turhalta mennä puistoilemaan, kun pitäis kontaten liikkua...vaikka miksei se niinkin onnistuisi! Pitää vaan ensin käydä kengät shoppaamassa, kun tähän asti menty ä-pakkauksen toppatöppösillä. Niillä ei viitti hangessa/loskassa konttailla :)

Sulla on kotityöpäivä, kivaa =) Nauttikaahan Oonan kanssa!

Missäs meitin HENNA on??? Mä näin viime yönä unta, että Henna oli kirjoittanut oman aloituksen, missä valitteli, että ei tykkää pinojen yhdistämisestä, hehehee! Jotain siinä tais lukea " en mä ehdi lukea kaikkien kuulumisia kun mulla on Joel ja Ninni ja pitäisi kotitöitäkin tehdä" , hih! Mistäköhän tuokin uni tuli??? Ettei Henna ole synnyttämässä jo, kun tuollaisia unia nään..???????? Tulehan " ilmoittautumaan" !

Ja entäs COLTSFOOT? Millä mielin siellä mennään? Joko plussa alkaa tuntua todelliselta..?

Ja SERELLÄ noita vastoinkäymisiä riittää, höh! Ihme isännöitsijä - ei oo muka teiän numeroa!?! Just joo, joopa joo... :O Toivottavasti asia hoituu pikapuolin!

Miten se kysta sulla oireili, että tutkimuksiin hait? Ihanko vain sen mahankasvun takia? Mä nimittäin oon laihtunut 2-3kg, ja silti tuntuu, että mun mahaan on tullut yht' äkkiä sen verran LISÄÄ! Siis oikeesti näyttää kans sellaselta raskaus-mahalta, enkä tod. ole raskaana. No, täytyy nyt tarkkailla, että onko vaan jotain menkkoja edeltävää turvotusta - pitäis nyt su alkaa.

Jes, tajusin just, että tänään on torstai ja postilaatikossa lepäilee seiska! =) Kotiäidin pieniä iloja, heh... Arttu toivon mukaan kohta nukahtaa päikkäreilleen, niin taidan kipaista sen laatikosta ja syventyä ruokailun lomassa Suomen juoruihin :)

Oikein hyvää torstaita!

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk

Vierailija
32/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eetu sylissä ja oon lenkille lähdössä. eilisilta meni kyläillessä ja tänäänkin on kyläilyä ja lenkkitreffit klo13. nopeesti menee päivät.

hyvä jutu että isommat enskat on innostuneet myös yhteisestä pinosta!! mukava tutustua =)

niin ja me asutaan kuopiossa

palailen viimeistaan huomenna paremmalla aikaa

hermione ja eetu huomenna 5kk

Vierailija
33/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Kannatan pinojen yhdistämistä minäkin, tosin jokunen aika voi vierähtää ennen kuin oppii tuntemaan " uudet" tuttavuudet. Mutta joka tapauksessa, tervehdys kaikille!

PI-KI, joo tutkimuksiin hakeuduin kun tuo maha alkoi pömpöttään tosiaan niinkuin oisin 8lla kuulla paksuna.. Ja aika nopsasti kasvoi noihin mittoihin, ja kun vielä mahassa tuntui semmoinen " löllöpallo" jota pysytyi liikuttelemaan, niin jopas hakasin ettei kaikki oo ehkä ok.. :) Hain muuten koulunkäyntiavustajan paikkaa, saas nährä tuleeko meistä kollegoita ;)

MAMMIS, uhmaako se on?? Tuo kiukuttelu...?? Välillä tuntuu, että äiti on toooooosi väsynyt.... Mimsu ehtii joka paikkaan ja aukoo laatikot ja levittää sisällön 100 kertaa pitkin lattioita ja ottaa kaiken kielletyn eikä usko mitään ja tuhoaa kaiken äidille tärkeän ja sitten kun kiellän napakasti niin alkaa kiukuttelu (aika pitkä lause muuten tuli). Välillä tuntuu että on helpompi van antaa sen imeskellä koiran hammasharjaa (SUPERYÄK!!) kuin ottaa se pois ja viettää seuraavat 20 min rauhoitellen pientä äkäpussia, joka haluaa j u s t sen harjan takas..

Eilen kävi setä aukomassa seinää, ja totes sen kuivaksi. Ja ihan normilta tuo näyttääkin, ei mitään mikä näin maallikon silmään näyttäs epäilyttävältä. Uusi kosteusmittaus tulee taas ensi viikolla.

Kun on tämä vesivahinkoasia saatu pois päiväjärjestyksestä, alkaakin sitten taistelu myyjää vastaan.. Kun on pimittänyt tärkeitä tietoja (just nuo vesivahingot ym.) ja tehnyt rempat päin peetä jne.

S ja Mimosa, 10kk

Vierailija
34/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy:

Neealla on viä siniset, mut välillä ne mun mielestä näyttää vähän vihertävän. Mulla ja miehellä on kummallakin vihreet.

Mä kommentoin tohon soseenteko juttuun...sauvasekotin on mun mielestä hyvä. Mut vihannekset saa kyllä ihan haarukallakin tarpeesk pieneks mössöks. Isompiin annoksiin tietenkin sekotin on näpsä. Helpompi pestä kun joku isompi laite.

Pi-ki: Artulle onnittelut uuden taidon löytämisestä :)

Nyt imuroimaan. Illalla tulee Neean kummitäti kylään ja huomenna yks kaveri.

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
35/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Mutta en voi olla hehkuttamatta meiän potta-maisteria: tänäänkin on tullut kerran kakka+pissa ja kerran iso pissa pottaan, jipii!!! =) Täytyy vaan ahkerasti laittaa aina unien ja syönnin jälkeen potalle edelleen... Unien jälkeen en kyllä ehdi, kun Arttu taitaa herätä pissahätään (aina ihan lämmin vaippa kun nostan sen pinniksestä), mutta jospa se ajan kanssa sitten tottuu, että äiti kyllä laittaa sitten potalle heti kun hakee mut täältä pois... x)

SERE, toivottavasti meistä tulee kollegat! :) On se vaan ihan huippua hommaa! Oih...tuli taas ikävänpuuska töihin...mutta mielummin mä oon vielä tän 1,5v. kotona Artun kanssa :)

Arttu kiittää vielä BUUFFAA onnitteluista! :)

Nyt oikeesti häivyn jo takavasemmalle kera vihreän värini, heh... Niin, ja me siis asustellaan Järvenpäässä.

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk

P.S. Voitasko kaikki laittaa nyt ainakin muutaman vkon ajan JOKA viestin perään myös lapsen iän...kun en millään muuten opi muistamaan minkä ikäisiä teiän pienet enskat on...*häveten tunnustaa omaavansa muutenkin huonon muistin...* Vaikka se tuntuukin hölmöltä laittaa, jos kirjottaa samaan pinoon vkon aikana monta kertaa, mutta ei sitten tarttis selata sivuja takaisinpäin ikää tarkistaakseen, if you know what I mean... Ehdotus tämä siis vain! =)

Vierailija
36/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin moikkaamaan, pitää laittaa taas vähän paikkoja kuntoon kun illalla tulee 2 kaveria saunomaan ja syömään. Tuovat kyllä ruuat mukanaan ja laitetaan ne yhdessä, joten selviän pelkällä paikkojen järkkäyksellä.

Heltsy: olen Buuffan kanssa samaa mieltä, että pelkällä sauvasekoittimella pärjää ihan hyvin. Äsken muussasin bataattia sillä ja Sienna sai taas separit vaikka oli toisessa huoneessa. Hassua, kun esim. imurin äänestä se ei välitä yhtään.

Silmien väristä oli puhetta. Siennalla on siniset ja luulen, että sellaisina pysyvätkin. Isällään on siniset ja mulla vihreät.

Käytiin äsken vähän ulkoilemassa ja eksyin mäkkäriin syömään... Tosi reipas ulkoilu, heh. Käytiin myös vähän kauempana isommassa kaupassa katselemassa sosevalikoimaa, kun meidän lähikaupassa on tosi vähän valinnanvaraa. Ostin sitten kukkakaalisosetta ja maissisosetta. Suurimman osan aion kyllä tehdä itse. Tänään maisteltiin vielä perunaa ja upposi jo vähän paremmin, varmaan 3 teelusikallista. Huomenna kokeillaan sitten bataattia.

Jep, nyt kotihommiin.

Tipu & Sienna 5kk (zzz)

Vierailija
37/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilta tosta pottailusta kyselisin...Minkä ikäsenä ootte sitä alottanu. Mulla on sellanen käsitys et jotkut alottaa sitä jo heti kun laps oppii istuun,mut onkohan siinä viä mitään järkee. Siis voiko niin pieni jo oppia siihen? Anoppi vaan kyseli jo että minkäläinen potta me halutaan. Katoin sitä sillen että häh???? en oo viä ees miettiny asiaa.

Sit noista soseista. Lähinnä tosta kukkakaalista. Mä kans aattelin tarjota sitä seuraavaks,mut jostain ketjusta luin että ois muka niin voimakas, että tulee helposti maha kipeeks. Onks tässä mitään perää?

T:Buuffa ja Neea 5,5 kk

Vierailija
38/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]BUUFFAALLE: me aloitettiin pottailu tosiaan eilen, ja Arttu oli tasan 11,5kk. En ole jaksanut aiemmin asiasta kiinnostua... x) Ja nyt se tuntuu siinäkin mielessä helpommalta, kun A pysyy jo pystyssä, niin saa vedettyä (housu-)vaipan ja pöksyt takasin jalkaan, eikä tarvii ruveta kellistelemään selälleen tai taiteilla sylissä. Mutta toki jos halua on, niin hyvinhän sen voi aloittaa jo kun lapsi oppii istumaan. Meille sopiva sauma oli nyt :)

Ja kukkakaalista: kaikki kaalit voi mun mielestä aiheuttaa helposti ilmavaivoja, siksi jotkut ei sitä pysty syömään. Mutta ei meille ainakaan ole mistään koskaan mitään tullut. Ja joskushan sitä kokeilla pitää, niin kokeilemaan vaan. =) Ja kukkakaali on ainakin Artulle maistunut aina tosi hyvin!

Vierailija
39/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia untenmailla ja äidillä hetki aikaa istahtaa koneelle. Eipä meillä tänään mitään ihmeellistä uutta tapahtunut, kotioloissa oltiin. Mä vähän siivoilin ja tein ruokaa kun Kiia otti päikkärit muuten ollaan vaan oltu.

Tipun Siennakin on jo päässyt makujen maailmaan Buuffan Neean tavoin. Mua alkaa jo kanssa kutkuttaan ajatus että kohta vois jotain muutakin tarjota kun tissiä ja d-vitamiinitippoja. Mutta ajattelin vielä ainakin pari viikkoa odotella ehkä jopa siihen 6kk ikään, katsotaan nyt miten maltan ja alkaako Kiia itse kiinnostumaan ruuasta.

Kiitoksia myöskin molemmille sauvasekoitinkommenteista, täytyy varmaan lähteä katselemaan tarjontaa jo hyvissä ajoin.

Pi-Ki: onpas sulla oppivainen poika kun on saanut jo monta pottasaalista aikaseks:)

Serenityn asunnossa on ilmeisesti ollut jotain kosteusongelmaa vaivana? Harmi juttu. Toivottavasti asiat on jo järjestymään päin.

Ja isoilta kyselenkin tässä samalla ja lopuksi että koska teillä on synnytyksen jälkeen alkanut menkat? Täällä jo kauhulla ootellaan, oli se niin ihanaa olla ilman, mulla on aina ollut aikas kivuliaat menkat, teini-ikäisenä ennen pillereitä ihan sietämättömät.

Joopa-joo. Taidanpä mennä iltapalalle ja kohta jo petiin päin. Saapi nähdä millanen yö tulee. Tänään aamulla päätin että ens yönä taas koitan jos saisin tutilla rauhotettua Kiian jos edellisestä syötöstä on vaan se kaks tuntia niinkun aamuyötä kohden tuppaa olemaan. Alkuyö siis menee tosi hyvin ekan syöttövälin ollessa 6-7,5 tuntia mutta sitten heräilee kahden tunnin välein loppuyön. Katotaan nyt miten pysyn päätöksessäni, se on vaan niin paljon helpompaa ottaa tyttö tissille vajaaksi kymmeneksi minsaksi ja sitten jatkaa unia.

heltsy ja kiia kohta 5kk

Vierailija
40/62 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu!!

Vieläkö muistatte?! " iso" Jushka tässä.

En ole käynyt tooooooooooooodella pitkään aikaan, varmaan siis suunnilleen kävin kertomassa että poika tuli ja sen jälkeen onkin jäänyt vauvapalstailu.

Nyt tuli ikävä tänne kun tapasin eilen noita vähän isompia enskoja.

Pikaisesti luin vain tämän pinon läpi, yritän aktivoitua jälleen.

HELTSY on saanut tytön, ihanaa ja onnea!!! Siellä syystoiveissa silloin kuumeiltiin.. Sitä pinoa tuskin löytyy mistään?

Niin, meillä on nyt Patrick 7kk ja eilen ja tänään on tullut kaksi ekaa alaetuhammasta ja konttaamaan lähdetään ihan näinä päivinä.

Äiti täällä vaan ihmettelee mihin tämä kaikki aika on mennyt, kun vasta tuo syntyi ja nukkui ja söi vaan. Nyt tuo on oikea vilivilpertti. Odotan kauhulla kun se lähtee liikkeelle, todennäköisesti en perässä ehdi.

Höpöttääkin tuo vaikka ja mitä, vielä kun ymmärtäis... =)

Jushka ja Pate