Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@---Pikku ENSKAT vko 8---@

18.02.2008 |

En nähnyt uutta pinoa, niinpä kokeilen osaanko tehdä...

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka osaa niin voi linkittää viime viikkoset tänne, mä en lähe enää sitä harjotteleen;)

Eipä täällä mitään ihmeempiä. Yöt menneet tavalliseen tapaan kahdella syötöllä. Kovasti Kiia lisännyt ääntelyään viimeisen viikon ajan. Mukavan kuulosta mölinää.

Eilen kävin noutaan huutonetistä huutamani tripp trapp tuolin. Oli yhtä siisti ja hyväkuntoinen kun luvattiinkin. Tuossa se nyt odottelee käyttäjäänsä vielä muutaman kuukauden.

Hermione: hienoa että Eetu huoli pullon. Mä oon vähän kateellinen kyllä, tarttee myöntää. Mullakin olis lauantaina kanssa menoo lähes koko päiväks ja useempi syöttö pitäis hoitaa pullosta. Vähän, tai siis paljon, jännittää miten käy. Osaako sitä yhtään nauttia omasta ajasta kun miettii miten kotona pärjätään. Jotain positiivista kuitenkin on se että lauantaina käydessäni salilla iskä ja Kiia pärjäsivät täysin ilman itkuja ja huutoja 1,5h. Edistystä siis.

Dragondream: mäkin ootan jo kevättä tosi paljon. Se on mun lemppari vuodenaika. Ja nyt vielä enemmän kun alkaa tosiaan tuo pukeminen jo rassaamaan. Olis niin paljon helpompaa kun vauvankin laittais turvaistuimeen pienemmissä vaatteissa eikä aina siinä toppapuvussa.

Mukavaa viikon alkua kaikille! Tulkaapas kertomaan viikonlopun kuulumisia ja tän viikon suunnitelmia.

heltsy ja kiia 4,5kk

Vierailija
2/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia, kiire aamu ollut täällä. Kuskasin petivaatteet ulos jo aamutuimaan ja nyt Eetukin jo heräs eikä antanut mun siivoilla rauhassa. Palailen myöhemmin paremmalla aikaa.

Hyvin heltsy osasit pinon pystyttää!!! Tulin just kurkistelemaan onko uutta pinoa laitettu pystyyn.

Tässä vielä viime viikon jutut

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12416949&p=2&tmo…

hermione ja Eetu kohta 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on maanantai :)

Heltsy: Kyllä sitä kakkaa ollaan ulos saatu :) Tuntuu vaan nykyään olevan kovan punnertamisen takana. Tripp Trapp tuoli on täälläkin haaveissa, mihin hintaan niitä saa huutonetistä? Meillä ei tosin ihan vielä ole sille käyttöä :)

Hermione: Hienoa, että Eetulle maistuu maito pullosta. Helpottaa kovasti noita omia menoja. Tsemppiä siivoiluihin. Meillä siivottiin viikonloppuna, niin ei tartte onneksi taas vähään aikaan.

Dragon: Vauvauinti oli mennyt teillä hienosti, mukava kuulla.

Kevät olisi tosiaan tervetullut jo minunkin mielestäni.. Onneksi siitä saa jo pieniä enteitä, kun välillä aurinko paistaa ihanasti ja linnut lallattaa. Paras hetki keväässä on, kun puiden lehdet ovat vielä ihan hennon vaaleanvihreitä ja koko kesä vielä edessäpäin. Pian sekin aika koittaa taas!

Sanle: onko Eljas malttanut ottaa päikkyjä? Hyvä että peruna maistuu :)

Viikonloppu meni taas nopsaan. Olin lauantaina jopa ekaa kertaa pitempään poissa kotoa, kävin elokuvissa kaverin kanssa ja mies oli sen aikaa piiperön kanssa (noin 5h). Hyvin meni, piiperö oli juonut maitoa pullosta pariinkin otteeseen ja ollut iskän kanssa ihan tyytyväisenä. Tuli hyvä mieli itsellekin ja teki kyllä hyvää päästä vähän tuulettumaan. Pakko myöntää, että leffan aikana tuli tarkkailtua useaan otteeseen, että onko tullut tekstareita tai puheluita kotoa :) Eipä ollut tullut :)

Eilen kävi sitten vieraita Tampereelta ihastelemassa pikkuista. Ei päästy edes vaunulenkille, kun odoteltiin vieraita ja heillä arvioitu tuloaika sitten venähti aika lailla myöhemmäksi ilman ilmoitusta. No otettiin se tänään takaisin ja oltiin tunnin verran pihalla, just päästiin lumisateen alta pois.

Yöt ovat menneet ihan ok. Saadaan piiperö nukkumaan omaan sänkyyn ekoille unille, mutta kun nostan piiperön viereeni syömään joskus yöllä, niin nukahdan itse AINA ja herään joskus parin kolmen tunnin päästä.. Ja usein en enää raaski nostaa pientä pinnikseen, kun kohta taas syödään.. Viime yönä oli taas pitempi syöntiväli, eli puolenyön aikaan piiperö söi, kävi pienen mölinän ja tutinnostorumban jälkeen nukkumaan, heräsi klo 5 ja sitten ruokailun jälkeen nostin takaisin pinnikseen. Noustiinkin jo klo 9 ruokailun jälkeen ylös. Mukava yö, tuli nukuttua ihan hyvin, vaikkakin näin täysin hulluja unia.

Nyt piiperö nukkuu yhä, pitää mennä etsimään murua rinnan alle..

Mukavaa viikkoa enskoille!

Gaiole ja piiperö 7 viikkoa

Vierailija
4/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt uudestaan. Oon tänä aamuna saanut niin paljon aikaiseksi että ihan itsekin olen hämmästynyt! Joku ihmeellinen virta-piikki iski aamulla. No, sillonhan sitä pitää touhuta kun on aikaa ja haluja. Paljon olen sellaista saanut aikaiseksi mikä on odottanut tekijäänsä jo pitkään.

Viikonloppu meni ihanan rauhallisesti. Eetu nukku viime yönkin yhtä hyvin ku edellisen yön. Eli on nyt kahtena yönä nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn ilman tuttia n.klo20.30 ja herännyt syömään vasta klo4.30!! sitten klo7 herännyt. Mukavasti kyllä mennyt nyt. Eilen illalla mä makoilin sängyn päädyssä ja seurailin sen nukahtamista, silleen siis ettei se nähnyt minua. Mukava kyllä että se osaa nukahtaa yksin.

Kiva Gaiole että olet päässyt elokuviin. Ja olet jaksanut tänään käydä jo lenkilläkin, se on mulla vielä edessä. Minäkin näin hulluja unia viime yönä, vähän pelottaviakin.. =/

Dragon, täällä myös odotetaan kevättä. Vaikka me ollaan oltukin terveitä koko talvi niin silti kevät ja kesä on niin mukavaa aikaa. Tosiaan tuo pukeminenkin helpottaa kummasti sitten. Paul on kyllä tomeran kuuloinen poika, hienosti kasvaa! Ja noista kotihommista vielä, Eetu yleensä nukkuu hyvin päiväunet niin niiden aikaa mä aina siivoilen ja teen ruokaa. Joskus on sellaisia päiviä etten tee yhtään mitään kotihommia. Älä turhaan aseta itsellesi paineita vaik et jaksataan tehdä kotitöitä, pääasia että jaksat pojan kanssa touhuta! Ootkos muuten sokeritoukkia myrkyttänyt?

Heltsyllekin vilkutukset ja kiitokset pinon pystytyksestä =) Toivottavasti sinäkin pääset lauantaina omille menoillesi. Mitäs hienouksia siinä tripp trapp tuolissa on? siis millä lailla eroaa tavallisesta syöttötuolista?

Jospa menis hetkeksi tekee sohvalle pötköttään, tai sitten lähden lenkille.

hermione ja Eetu kohta 5kk

Vierailija
5/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun täytyy hehkuttaa, että Neea nukku viime yönä 20.00-3.30 pätkän niin, että muutaman kerran tuttia tarvi korjata,mut nukahti aina samantein uudestaan. Toivottavasti nää yöt alkais nyt sujuun. Pitäkäähän peukkuja. :)

Heltsy:

Hyvä että Kiialla ja iskällä oli menny hienosti sun poissa ollessa. Mukavampi sunkin lähtee kun ei tartte miettiä että pikkunen parkuu koko ajan.

Gaiole:

Äiti oli päässy tuulettuun, mitäs leffaa olit kattomassa? Syökö piiperö rela tippoja? Meillä ne ainakin pitää huolen siitä että Neean masu toimii hyvin.

Hermione:

Hyvin sujuneet yöt sieläkin, hienoo että Eetu osaa nukahtaa jo ittekseen.

Tipu:

Mites Sienna on suhtautunu hampaiden harjaukseen?

Dragondream:

Paul oli päässyt uimaan :) Päädyittekö muuten uikkareihin vai uimavaippaan?

Mietit miten kaikki kerkee tehdä hirveesti kotitöitä. Sitä mäkin oon miettiny ;). No mun kohdalla se et en kerkee tekeen kauheesti johtuu kyllä musta ittestäni. Eli teen yleensä pitkän lenkin sit käyn suihkussa,teen ruokaa,syön ja sit jo kohta Neea herääkin.

Galluppiin: Ainakin viä toinen olis haaveissa, ehkä kolmaskin. Sellanen 2-2,5 v vois olla ihanteellinen ikäero. Mut lapsethan tosiaan saadaan. Ikionellinen oon tästä yhdestäkin :)

Nyt me jatketaan Neean kanssa leikkejä.

T: Buuffa ja Neea 5,5 kk

Vierailija
6/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että viime yönä olette saaneet nukkua!!!

Toivotaan että yöt vastaisuudessakin menisi hyvin =)

h+e

Vierailija
7/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin paljon ohjelmaa viikonloppuna ja tänäänkin, etten ole edes pariin päivään konetta avannut. Nyt piti tulla lukemaan viikonlopun jutut ja yritän ottaa kiinni muutamaan keskusteluun.

Ensinnäkin kiitokset 5kk onnitteluista Siennan puolesta! Uskomatonta miten aika menee nopeasti.

Meillä oli lauantaina yksi kaveri iltaa istumassa (piti tulla useampi, mutta sairastuivat). Sitten sunnuntaina oltiin kyläilemässä ja saatiin iso muovikassillinen käytettyjä vauvanvaatteita, kokoja 74 ja 80, tosi kivoja. Tänään oltiin neuvolassa ja sitten meillä oli kaveri kolmen lapsensa kanssa koko päivän kylässä, lähtivät äsken. Voi sitä menoa ja melskettä! Lapset on 5v, 4v ja 8,5kk¿ Laitoin niille makaronilaatikkoa ja pelasin isompien kanssa Afrikan tähteä, sai äiti vähän hengähtää. Sienna oli hereillä 5 tuntia ennen kuin sain sen päikkäreille, sille tosi pitkä hereilläolopätkä, eikä edes kitissyt. Nyt se sitten paahtaakin jo kolmatta tuntia unta.

Neuvolassa oli kiva uusi täti. Tyttö on nyt 66cm pitkä ja painaa 7800g. Pituutta oli tullut siis vain sentti ja painoa n. 300g, kun viime kuussa pituutta tuli 2cm ja painoa kilo. Hyvä että vähän tasaantuu, hyvin neiti kuitenkin kasvaa. Nyt saatiin lupa aloitella kiinteiden maistatus, tosin sillä ei vieläkään ole kiire. Rokotuskin saatiin, mutta ei aiheuttanut mitään sen suurempaa hämminkiä, ainakaan toistaiseksi.

Heltsy mietti sitä istumista. Mulle on selitetty, että sylissä istuttaminen ei oikeastaan ole varsinaista istumista kun lapsi nojaa koko ajan rintaan ja on hyvin tuettuna. Sitten lapsi on valmis istumaan tuetta tai kevyemmällä tuella kun sillä on suojaheijasteet kunnossa, eli ottaa kädellä vastaan kun lähtee kaatumaan sivullepäin. Siennalta ainakin puuttuu suojaheijasteet vielä kokonaan.

Galluppiin vastailen, että Sienna saattaa olla ainoa lapsi, tai jos mies saa tahtonsa läpi niin sille tulee sata sisarusta. Eli nollan ja sadan välillä on tämä meidän haarukka¿ Eli vakavasti puhuen mitään päätöksiä ei ole tehty pikkusisarusten suhteen, katsellaan nyt ensin miten tämän yhdenkin kanssa pärjäillään.

Dragon ihmetteli, miten siivoaminen ja leipominen yms. onnistuu. Ei ne mullakaan onnistuneet, kun Sienna oli 3kk, eli älähän hätäile. Sitten kun vauva viihtyy vähän paremmin yksinään niin kyllä ne kotityötkin alkaa luonnistua. Mulla on ainakin pakkokin, kun ei ole ketään muuta niitä tekemässä.

Hermionen Eetu suostui syömään pullosta, voi kun Siennakin. En ole tosin aikoihin kokeillutkaan, mutta viimeksi kun yritettiin niin sitä vaan nauratti kun jotain ihme kumista tuttia työnnettiin suuhun¿

Buuffan Neea oli nukkunut hyvin, jee! Toivottavasti jatkaa samaa rataa. Hampaiden harjauksesta kyselit: Sienna rakastaa sitä! Se avaa suunsa auki kuin linnunpoika ja näyttää nautinnolliselta kun harjaan myös sen hampaatonta yläientä. Hyvin on siis lähtenyt käyntiin.

Muuta en nyt osaakaan kommentoida. Vilkutukset kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
8/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia tuolla sängyssään juttelee mobilelle unta odotellessa, hellyyttävän kuullosta.

Tipu: Sullahan on ollut mukava viikonloppu. Mäkin oon huomannut et Kiia jaksaa valvoa pidemmän pätkän jos ollaan esim. jossain muualla taikka meillä on vieraita. Silloin kun on niin paljon aktiviteettia ja katseltavaa niin ei malta nukkua.

Siennalla oli myös hienot mitat. Perästä tullaan, meilläkin tuo 5kk ikä lähenee hurjaa vauhtia. Ei voi uskoa kuinka nopeasti aika on mennyt. Ja kohta saa huomata että ollaan jo kesässä. Mä tossa just viikonloppuna lueskelin mun raskausajan päiväkirjaa, nyyh. Justhan mä soitin ekaa neuvola-aikaa ja aloin voimaan pahoin (sitä ei kyllä oo yhtään ikävä).

Buuffa: Hienoa että Neea on nukkunut hyvin. Toivotaan samanlaista yötä ensi yöksikin ja siitä eteenpäin tietty. Mä oon niin tyytyväinen meijän kahen syötön öihin että en osaa vielä haikailla vieläkin parempia aikoja.

Hermionen Eetukin osaa jo hienosti nukahtaa itsekseen. Ja nukkua hyvin kanssa. Loistavaa! Kiiakin on nyt ihan kokonaan oppinut tuon taidon, oon kyllä tosi onnellinen että aikoinaan alotettiin unikoulu ja siitä sit vielä tyttö oppi pikkuhiljaa että äitiä ei tarvita edes kädestä pitään. Toivon mukaan tietää helpompia aikoja myös sitten kun nukkuu omassa huoneessaan.

Tripp trapp tuolista kyselit. Se on siis sellanen tuoli joka kasvaa lapsen mukana. Aluksi toimii syöttötuolina sitten siitä voi jättää ajallaan turvakaaren pois ja laskea sitä istuintasoa niin että lapsi istuu edelleen korkeammalla kuin tavallinen tuoli ja loppujen lopuksi siinä voi istua myös aikuinen. Vähän vaikeesti selitetty, sori. Noita vastaavia on kyllä muunkin merkkisinä olemassa.

Gaiolelle vielä jatkan tuolista. Seurailin jo pidemmän aikaa huutonetistä tuolikauppaa ja " odotin sitä oikeaa" , siis sellaista jossa hinta ei kohoa liikaa ja olisi noutomatkan päässä jottei mene enää postikuluja. Vaihtelee aika lailla nuo hinnat riippuen onko siinä tuolissa mukana turvakaari, hihna ja istuinpehmusteet vaiko pelkkä tuoli. Uutenahan pelkkä tuoli maksaa 169¿ monessa paikkaa. Mä tein mielestäni hyvän löydön ja kaupat kun maksoin omasta täydestä paketista 91¿. Kannattaa kyllä seurailla ajoissa jo palstaa.

Kiva kun olit päässyt vähän tuulettumaan viikonloppuna. Mä kanssa odotan tuota lauantaita, pelonsekaisin tuntein kylläkin tällä hetkellä.

Ja teilläkin tuntuu yöt sujuvan, hyvähyvä!

Nyt on jo hiljentynyt makkari, tais neiti nukahtaa. Tossa yhessä välissä kävin tutin laittaan, oon huomannut et ei kannata sitä heti sänkyyn laittaessa tarjota, neiti haluaa hetken kuitenkin jutella ja vasta sitten on valmis unille.

Huomenna mennäänkin kyläilemään. Mukavaa mennä ja nähdä päiväaikaan muitakin aikuisia.

Öitä,

heltsy ja kiia

Vierailija
9/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin tänään uusi taito!! Eljas pyörähti ekan kerran mahalleen. Oli ilman vaippaa tuossa olkkarin lattialla ja mä lähin hakemaan vaippaa ja vaatteita makkarista. Kun tulin takasin niin Elja smakasi mahallaan kätensä päällä ja toisessa kädessä oli lelu, jota oli ilmeisesti lähtenyt tavoittelemaan. Sitten meni hermot kun käsi oli jumissa. Käänsin sitten takasin selälleen niin eikun uudelleen kyljelleen ja hirveä ähkiminen kun yritti mahalleen, muttei päässyt. Kyllä nyt äiti tuntee taas ylpeyttä rinnassaan.

Eljaksella on nyt hieman menny yörytmi sekaisin. Ei siis mitenkään pahasti, mutta yksi syönti on tullut lisää. Aikasemmin kun nukkui 21-05 välisen ajan niin nyt syö " jo" 2 aikoihin ja sit toisen kerran 5-6 välillä. Sekoittaakohan tuo kiinteiden aloitus tuota rytmiä vai onko tää vaan 3kk ikään liittyvä juttu.

Sanle ja Eljas 3kk

Vierailija
10/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Joo...sokeritoukkia oon myrkyttänyt ja on ne vähentyneet, mutta kyllä niitä vielä liikaa on ;) Pitänee jatkaa sitkeästi myrkyttämistä...

Mukavaa kun täältä tulee tsemppiä....välillä tosiaan tuntuu ettei ehdi tehdä mitään kotona, mutta olen jo vähitellen oppinut tajuamaan ettei tarvitsekaan...kyllähän ne hommat hoituu sitten kun mies on kotona tai sitten kun on muuten aikaa. Pikkuhiljaa tässä oppii ;)

Uiminen oli kyllä tosi kivaa ja kyllä me sitten päädyttiin ihan pelkkiin uikkareihin. Ostin sellaset lahkeelliset uikkarit...niissä on henkselitkin niin on helpompi vauvaa käsitellä kun ei ole niin liukas. Kuulin ettei se uimavaippa olis niin kätevä. Eikä ainakaan ekalla kerralla kakkaa tullut ollenkaan.....*koputtaa puuta* heh

Meillä oli tänään mun serkku perheineen käymässä muutaman sadan kilometrin päästä, joten ei heitä niin usein tule nähtyä. Oli mukavaa pitkästä aikaa tavata ja hekin näkivät Paulin ekaa kertaa. Poika jaksoi seurustella vieraiden kanssa koko päivän niin, että parit vartin mittaiset päikkärit otti. Nyt illalla olikin sitten väsynyt, mutta ei siltikään nukkunut kuin puolisen tuntia. Toivon mukaan nukkuu nyt yön tosi hyvin. Rokotuksesta ei onneksi tullut mitään vaivoja, hyvä niin. Tosin tänään huomasin, että kaulapoimussa oli punertava läikkä. Se on niin hankala paikka puhdistaa ja kuivata kun ei varsinaista kaulaa vielä olekaan. Toivottavasti lähtee bebanthenilla pois.

Nyt vois taas itsekin mennä unten maille, että jaksaa. Huomenna taas tulossa vieraita....

Hyviä unia myös kaikille enskoille ja pikkuisille!!

Dragon

Vierailija
11/62 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uudesta taidosta!! Niin ne pikkuhiljaa oppii uusia juttuja.

Meillä käännyttiin kyljelleen viikonloppuna uimahallin hoitopöydällä, mutta mahalleen ei vielä mene.

Tuosta unirytmistä piti sanoa, että meilläkin syödään melkein samoihin aikoihin ja tosiaan ennen meni pidempi väli. Voiskohan liittyä sitten tähän ikään....tiedä häntä. Muutenkin yö on sellaista vähtäämistä, että vaikka nukahtaa itsekseen kun antaa olla, mutta kun itse siihen aina herään niin yö on tosi katkonaista. No...eihän tätä kauan kestä ;)

Vierailija
12/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi päivä ja uudet kujeet. Yö meni ihan kivasti. Eetu nukahti jälleen itsekseen ja heräs klo3.15 ja teki kakat.. Söi ja nukkui puol seiskaan jolloin taas teki isot kakat. Eilisaamuna teki kahdet niskapas..t niin että piti molemmilla kerroilla vaatteet vaihtaa. Onko teidän vauvoilla aina sama kakkaamisrytmi? Eetu tekee nykyään aina aamulla (tai aamuyöstä) kakat. Jos se ei ennen aamusyöntiä ole kakannut, laitan sen syönnin jälkeen omaan sänkyyn juttelemaan mobilen kanssa ja käyn itse aamupalalla. Sillä aikaa on tuotosta aina tullut vaippaan =) Yöllä vaan aina laiskottaa pyllynpesu mut pakkohan se on pestä.

Tipu, tulikos Siennalle mitään rokotteesta? hyvänkokoinen tyttö teillä =) Oletko ajatellut aloittaa kiinteiden maistelun milloin? me ajateltiin tulevana viikonloppuna jos pottua pikkasen annettais. Mulla rupes hymyilyttämään toin sun kuvaus Siennan hampaidenpesusta, ihana pikkuinen linnunpoika suu auki =) Voin oikein sieluni silmin nähdä!

Heltsy, googletin sen tripp trapp-tuolin kun alko kiinnostamaan. Aika tyyris on uutena. Hyvä että löysit käytettynä edullisemman ja vieläpä hyväkuntoisen. Me ollaan ajateltu ostaa ihan tavallinen syöttötuoli. Mukavaa kyläilypäivää teille! Mulla on tänään taas jumppapäivä, kiva päästä hikoilemaan.

Sanlen Eljakselle onnittelut uudesta taidosta!! Toivottavasti ylimääräinen heräily on vaan ohimenevä vaihe. Voihan se tuo liikkumisen opettelukin aiheuttaa katkonaista yöunta.

Dragon, pitää niitä toukkia tosiaan myrkytellä hetki enneku ne häviää. Riippuu tietenkin paljonko niitä on. Hyvä kuitenkin että olet myrkyt löytänyt ja saanut ällötoukat vähenemään.

Tosta kaulapoimun punaisesta läikästä. Eetulla on ollut kaulapoimu erittäin hankala puhdistaa jo pitemmän aikaa. Iso kaksoisleuka kun on niin sen alle jää ikävästi hautomaan poimu. Kuivaaminenkin on hankalaa kun iho menee herkästi rikki, hellästi vaan kärsii taputella. Mä olen vanhaa kunnon perunajauhoa käyttänyt jo kaks kuukautta siihen leukaan. Kyllä se melkein aina vähän punoittaa mutta pysyy ainakin kuivana tuolla perunajauholla. Ostin mä vauvan talkkiakin joulun aikaan mutta siinä on tosi voimakas haju =/ Vinkkinä vielä että kun vauva on mahallaan, kaula on helpompi puhdistaa.

Mitähän mun vielä piti.. Niin mitäs kuuluu Ilonalle? entäs Pore ja Dajm? tulkaahan kertomaan kuulumisia =)

hermione ja Eetu perjantaina 5kk

Vierailija
13/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma! Aurinko paistaa ja -5 pakkasta. Mietin tässä just että jaksettaisko vaunutella sinne kylään. Sinne on kyllä matkaa aika lailla, varmaan menis reilusti yli tunti.. Katsotaan nyt.

Meillä meni yö kanssa ihan hyvin. Puolilta öin tosin meinas Kiia monta kertaa alkaa jutteleen sängyssään ja aina kun oli nukahtamaisillaan niin taas alkoi. Lopulta otin sen viereeni ja siihen sitten rauhoittu. Kolmelta heräs syömään ja sen jälkeen meni takas omaan sänkyyn. Kuudelta sit tankattiin taas ja nukuttiin puoli kasiin. Nyt ottaa aamupäivä nokosiaan sohvalla.

Hermione: Kiialla ei kyllä oo mitään rytmiä tossa kakkaamisessa. Voi kakata muutaman kerran samana päivänä taikka sitten voi olla kolmekin päivää väliä. Yleensä kyllä tuo mahallaan pitäminen auttaa asiaan. Ja nyt kun muistelen, niin musta tuntuu et Kiia ei oo ikinä kakannut öisin, mutta kai se joskus pienempänä sitä teki vaikka en muistakkaan. Samoin tuo niskapaska on meille täysin vieras käsite. Kerran tai kaks on ollut bodyn lahje kakassa muuten on aina pysynyt vaipassa, mikä on kyllä aika ihmeellistä kun kestotkin on käytössä.

Sanlen Eljakselle vielä hurraa huuto uudesta taidosta! Hienoa hienoa!

Ja nyt tarttee mennä takas tonne olkkariin, ei oikeen uskalla enää jättää yksin sohvalle(kaan) kun osaa kierähtää. On siinä edessä tosin tyynyt mutta kumminkin.

Mukavaa talvipäivää!

h&k

Vierailija
14/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragon: Bepanthenia kannattaa laittaa poimuihin, sillä lähtee punoitus pois hyvin. Kaulapoimut on tosi vaikeat puhdistaa! Meilläkin tyttö sulkee poimunsa kuin simpukankuori, kun vähän edes yrittää lähestyä kaulaa. Pakko niitä on silti joka päivä ronkkia, ettei mene pahaksi. Menikö yö hyvin, kun Paul oli niin paljon eilen hereillä?

Hermione: Vai että niskatuotosta tuli teillä? :) Ylpeänä ilmoitan, että piiperö sai aikaiseksi ensimmäiset niskap***ansa viime yönä :D Heh, voiko sen laskea uudeksi taidoksi? Siis voi elämä sentään, minkälaisen liukumiinan se on saanut tehtyä! Miten voi olla, että vaippaosassa ei ole tuotosta juuri nimeksikään, mutta kaikki on selässä niskaan asti?

Piiperö on ruvennut kakkaamaan nyt öiseen aikaan eniten, ähkii sängyssään parikin kertaa yössä, tai viimeistään heti aamusta tulee toiset kakat. Ennen kakkasi milloin sattuu, mutta nyt kait rentoutuu yöllä niin, että on hyvä ähkyä. Eli lähestulkoon joka yö joutuu silmät ristissä vaipan vaihtoon, kun eihän sitä kakkaa ole kiva muhituttaa vaipassa montaa tuntia.

Sanle: Onnea Eljaksen uudesta taidosta :) Täällä vasta odotellaan tuollaisia virstanpylväitä.

Heltsy: Hyvät kaupat tosiaan teit! Mä oon jotenkin jo asennoitunut tuohon tripptrappiin, niin tarttee se jostain sitten hankkia. Pitää seurailla huutonettiäkin, käyn siellä aina kausittain. Jos nyt kävisi useammin, niin tiedä mitä löytöjä tekisi pitkällä tähtäimellä. Eihän sitä tavaraa aina just sillon ole tarjolla, kun tarve olisi suurin. Jos vähän ennakoisi..

Tipu: Tuo Siennan hampaidenpesu on tosiaan varmasti aika hellyyttävää :) Hienot uudet mitat myös Siennalla.

Buuffa: Olin katsomassa sen suomalaisen Tummien perhosten koti ¿leffan. Oli hyvä, mutta aika raskas henkisesti, sehän kertoo poikakodista ja varsinkin yhdestä sen asukkaasta tarkemmin. Kannattaa kyllä kyseinen leffa katsoa. Takana joku nainen vollotti oikein kunnolla, ihme kyllä itselläni pysyi silmät kuivina. Jännitin enemmän varmaan, että miten piiperöllä ja miehellä sujuu :)

Oli sitten viime yönä vähän pitempi hereilläoloaika piiperön putsailun takia ja muutenkin kaveri huuteli taas mahakipujaan. Nukahti hyvin taas omaan sänkyyn, ja nukkui pitkät pätkät kahteen asti. Sitten syötiin ja piiperö oli tosi levoton, heilui mun vieressä ja oli välillä unessa ja välillä hereillä. En sitten nostanut omaan sänkyynsä, kun olin itse niin väsynyt ja etukäteen jo tiesi, että ei se nukahda pinnikseen heti kuitenkaan. Nukuttiin taas loppuyö vierekkäin. Nyt on yöstä lähtien tehnyt jo kolmet megakakat, niiden takia oli kait vähän levoton yöllä.

Lisäksi mies oli mennyt nostamaan huoneen lämpötilaa illalla, ja yöllä oli armottoman kuuma ja tukala olo. Ihan pöhnässä heräsin aamusta. Pitää palauttaa ensi yöksi viileämpi lämpö, eihän tuommoisessa saunassa voi kukaan nukkua.

Ulkona on mieletön keli, pitää lähteä iltapäivällä vaunuttelemaan ja nauttimaan auringonsäteistä.

G ja piiperö

Vierailija
15/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä tänään....aurinko paistaa ja pari astetta plussan puolella. Käytiinkin jo vaunulenkillä kun on pian tulossa vieraita. Nyt Paul nukkuu tyytyväisenä vaunuissa...toistaiseksi!

Gaiole: Kiitos kysymästä....yö meni tosiaan kerrankin toooosi hyvin. Nukkui 21-03 ja syömisen jälkeen vielä kuuteen saakka. Iskä vaihtoi sillon vaipat ja sitten taas syötiin. Noustiin vasta yhdeksältä ylös.

Hermione: Meillekin on tuttua tuo niskapas...varsinkin jos Paul on mun sylissä tai sitterissä niin se vaan nousee ylös. Ihan uskomatonta. Meillä yleensä kakataan samoihin aikoihin suurinpiirtein. Yölläkin kakat yleensä tulee, ei tosin viime yönä. Mä olen yöllä putsannut ihan kosteuspyyhkeillä kakat pois ja vaihtanut vaipan sängyssä niin ei tarvi lähteä pesulle eikä vauvakaan turhaan piristy. Paulilla on niin hyvä iho, että se kestää sen ettei yöllä tarvitse pestä, mutta rasvailen silti päivisin ihan varmuuden vuoksi. Mulla on aina vaippoja ja kosteuspyyhkeet sängyn lähellä niin ei tarvi lähtee mihinkään hakemaankaan.

No juu....nyt odottelemaan vieraita. Toivottavasti se sais Paulin taas väsähtämään ensi yöksi niinkuin eilisetkin vieraat ;)

Terkkuja kaikille!!

Vierailija
16/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kitisevän tytön jo nyt toisille päikkäreille, en tiedä mikä tänään on kun ipana on vääntänyt itkua vähän joka käänteessä. Tein sille perunasosetta ja se sai kauhean sätkyn sauvasekoittimen äänestä, jota on kuitenkin ihan rauhallisesti kuunnellut ennenkin. Syötin sille siis ekan lusikallisen perunaa tänään, kyllä kai jotain meni ihan alaskin. Ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, ei tainnut olla kovin hyvää. Huomenna jatketaan testailua.

Meillä oli siinä mielessä kiva yö, että Sienna söi ekan kerran vasta kolmen maissa, joten tuli vähän pitempi unipätkä alle. Sitten se heräsi vielä puoli seiskalta syömään, mutta sain sen onneksi tunniksi takaisin nukkumaan. Aamu alkoi siis vähän inhimillisempään aikaan.

Sanlen Eljas oli kääntynyt, onnittelut uudesta taidosta! Ja sekä Kiia että Eetu nukahtelevat ihan itse, tosi hienoa! Meillä oli eilen mielenkiintoinen yöunille meno, Sienna alkoi yhtäkkiä huudella sängystä ja kun menin katsomaan, sillä oli silmät kiinni mutta jalat vispasivat kauheaa vauhtia. Ilmeisesti liikkeellelähtöä piti harjoitella. Se siitä sitten rauhoittui kun vähän silittelin.

Hermione: ei tainnut tulla rokotuksesta mitään ihmeempiä oireita, ellei sitten tämän päiväinen kitinä ole sitä. Eilinen meni siis ihan normaalisti. Tällä kertaa jäi pistoksesta jälki reiteen, viimeksi ei jäänyt.

Täällä oli juttua TrippTrapp-tuolista, me aiotaan myös ostaa sellainen. Katselin kesällä kun kavereiden 1-vuotias sai melkein sellaisen vanhanaikaisen syöttötuolin keikuttua kumoon ja totesin, että tarvitaan sellainen tuoli, jonka kanssa ei tarvitse jännittää.

Pitänee kertoa vielä meidän eilisen vauvavieraan tempuista, tytöllä on ikää 8,5kk. Se on seissyt 7-kuisesta asti ja nyt harjoittelee jo ilman tukea seisomista. Se sitten kiipeili meidän sohvalla, innostui jostain ja alkoi pomppia tasajalkaa selkänojasta kiinni pitäen! Me naurettiin sen äidin kanssa, että eihän tuon ikäisen vielä pitäisi osata hyppiä¿ On se tavallaan onni, että meidän pikkuinen ei vielä mene mihinkään¿

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
17/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei heltsyn Kiia tee koskaan niskapaskoja =) Meillä on yleensä ainakin kerran viikossa vuotanut vaippa niin että lakanakin on mennyt P:n. Kerran oli tullut niin ylös että melkein jouduttiin hiuksetkin pesemään.

Ja Dragon, mä nousen aina hoitopöydälle vaihtaan vaipan yölläkin että mies saa nukuttua. Ja siinä omalla sängyllä vaipan vaihtamisessa on se vaara että menee sitten paskaan omatkin lakanat niin oon aina noussut parin metrin päähän hoitopöydälle pesemään. Noi kosteuspyyhkeet on kyllä mainio keksintö! niillä minäkin aina pyyhin pienet kakat mutta joskus on pakko vedellä pestä. Vessakin meillä on ihan vieressä niin ei tule isoa matkaa, pienet valot päällä aina yritän hämärässä touhuta. Nyt vanhempana Eetu selvästikin älyää että unia pitää vielä jatkaa kun on pimeää. Pienempänä se kyllä piristy tosi paljon noilla yöllisillä vaipanvaihdoilla.

Gaiolen piiperökin on onnistunut tuottamaan niskatavaraa, vautsi!

Meillähän on tänä päivänä oikein haiseva keskustelunaihe =)

Mä tykkään myös nukkua viileässä, meillä on yleensä makkarissa 19astetta ja se on ihan sopiva meille. Kuumassa on kamala nukkua.

Palataan taas...

h+e

Vierailija
18/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tässä kirjottelen samalla ku oon " tuttipartiossa" ... Riitu siis vetelee unta nuppiin tossa tuulikaapissa ja välillä käyn tutin laittamassa suuhun, että uni jatkuu.

Tosiaan, ihan toooosi pitkä tauko taas kirjoittelussa. Nytkin kirjoittelen sit aika omanapaista tekstiä.... Lukenut oon kyllä kaiken, mut nyt en jotenki osaa tarttua mihinkään. Paitsi tää niskapas*akeskustelu! Meillekin ne nimittäin on ihan vieras käsite, muutaman kerran voi bodyssä jotain olla, mut aika siististi Riitu sen kakan äheltää. Mitään rytmiä siinä(kään) touhussa ei oo, tulee viimeistään kolmen päivän välein, joskus voi tulla kolme kertaa päivässäkin.

Sitten unirytmeistä.... Aloitettiin siis silloin sitä unikoulua kun viimeksi kirjoittelin. No, takapakkiahan siinä tuli heti oikein urakalla. Eli aluks iltaisin sit valvottiin myöhään ja nukuttiin levottomasti. Päivät kuljin ihan zombina, väsytti niin älyttömästi ku olin jo kerenny tottua siihen et se suht koht hyvin nukkuu. Tosin siis nukkui aina se tissi suussa... Nyt tilanne on se, että Riitu nukahtaa ehkä joskus klo 20-22 välillä omaan sänkyyn. Nukahtaminen tapahtuu vähän samalla tavalla ku Heltsyn Kiialla, eli tutti käydään laittaa sit suuhun ku on aikansa keskustellut mobilen kanssa. Syliin joutuu lähes joka ilta kerran rauhottelemaan, mut se johtuu kai ihan vaan siitä et ajotus on väärä eli laitan tytön sänkyyn joko liian aikasiin tai liian myöhään. Eli harjoitukset edelleen jatkuu... Ekalta syötöltä oon ottanu Riitun viereen, koska se herää aina kun siirrän enkä yksinkertaisesti jaksa yöllä alkaa sitä uudelleen nukuttamaan. Varsinkin kun nyt syö öisin tosi useasti. Välillä mentiin jo niin et syötöt oli klo 3 ja klo 6. Nyt syödään yöllä ainakin 3-4 kertaa + muut äheltämiset ja tutin antamiset yms.... Mut edelleen, supertyytyväinen oon siihen et saan sen ekan pätkän nukkua rennosti siinä X-asennossa!! =)

Mä kans ihmettelen teidän virtapiikkejä, et kuinka saattekin noin paljon aikaseks! Mut ehkä se tosiaan on niin ku Tipu sanoi, et pikkuhiljaa jahka vauvat kasvaa niin alkaa aikaa löytyä enemmän. Onnittelut muuten Siennalle 5 kk iästä! =)

Isoja vauvoja alkaa tosiaan jo olla, Eetukos se sit on seuraava jolla 5 kk tulee mittariin?

Mitähän vielä... Monia asioita oli mitä halusin kommentoida, mut nyt en sit muista enkä osaa mihinkään tarttua. Mut ehkäpä tää rytmi tästä löytyy ja jää sit aikaa äiskälle tähän palstailuun! =) Eilen Riitu otti ihanat, melkein 4 h päikkärit ja nytkin on nukkunut jo 2 h!!

Nyt pitää vielä koittaa vähän siivoilla, lähdetään lauantaina taas viikoksi reissuun, eli kummassakin mummolassa meinattiin käydä muutama yö olemassa. Toivottavasti siellä uni Riitulle maistuu...

Harrastuksia ollaan nyt pikkuhiljaa alettu " hamstraamaan" kun on tullut toi 3 kk täyteen ja meidät nyt iän puolesta johonkin huolitaan. Täällä järjesteään sellainen kiva vauvatupa joka keskiviikkoaamu ja siellä ollaan nyt oltu pari kertaa ja ihan kivaa on ollut. Riitu tykkää kovasti seurailla uusia ympäristöjä. Siellä siis on äitejä ja alle 1 v. vauvoja ja ohjelmaa ei sen kummemmin ole vaan sellaista avointa keskustelua. Ihan mukavaa ajanvietettä. Sit jonotetaan muskariin ja vauvauinti-infoon olisi tarkoitus mennä pääsiäisen jälkeen. Sit täällä järjestetään vielä jotain äiti&vauva- jumppaa, johon kiinnostaisi myös mennä. Täytyy nyt vielä miettiä, että mikä olisi mukavinta. En kuitenkaan ehkä kaikkiin jaksaisi mennä, eikä oikein kerkeäisikään.

Tosi omanapaista, sori! Yritän kovasti nyt kunnostautua tässä palstailussa...

Valtavasti vilkutuksia kaikille!! <3

Vielä toivottelen tervetulleeksi ihanan kuuloisen karkkikaksikon, eli Dajmin ja Pätkiksen!! Ja onnittelut tietysti Pätkiksestä!!

Ilona ja Riitu 3 kk +

Vierailija
19/62 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tänne terrorisoimaan =) Eetu tais nukahtaa jo, tosi aikaisin! Toivottavasti ei kuku taas klo5 huomisaamuna ylös. Meillä on vauvavoikka huomis aamupäivällä niin en varmaan aamusta ainakaan ehdi kuulumisia kirjoitella. Jumpassakin tuli käytyä äsken ja kylläpä taas ramasee.

Ilona, kyllä noi unijutut kärsivällisyyttä vaatii. Hyvä kuitenkin että saat edes yhden pitemmän pätkän nukkua kaikki raajat levällään. Kyllä se unirytmi siitä vakiintuu kunhan Riitu kasvaa. Ja hienoja päikkäreitä teillä nukutaan, saat ainakin silloin vähän omaa aikaa. Mullakin oli jossain vaiheessa ihan epätoivo ettei Eetu ikinä nuku yöllä edes kohtalaisesti mutta kylläpä vaan alkoi nukkumaan. Tais olla jotain 3,5kk kun tuli kunnon rytmi. Ja taitaa Eetu olla seuraava 5kk täyttävä.

Sienna olikin maistellut jo pottua, me aloitellaan varmaan viikonloppuna kun mies on silloin päivällä kotona ja ajateltiin videokameralla kuvata hyvät ilmeet.. Toivottavasti Siennan kitinät oli ohimenevää. Millos Tipu sun miehes tulee taas seuraavan kerran?

nyt häivyn täältä..

h+e

Vierailija
20/62 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut hiljainen aamu, mekin ehdittiin käydä vauvavoikassa. Eetu oli oikein mallikkaasti siellä ja seurusteli viereisen vauvan kanssa =) Simahti heti kun pääsi kotiin.

Illalla pitäis lähteä kyläilemaan Eetun kummitätin luo, siellä on innokkaita hoitajia (täti+2lasta).

Nyt meen syömään ja levähtämään hetkeks. Niinku illalla arvelin, Eetu kiekui yöllä hereillä tunnin, söi kahteen otteeseen ja sit heräs klo7.30. Niin ne mämä yöt vaihtelee.

hermione ja Eetu perjantaina 5kk