Maaliskuiset 05 viikko 8
Huomenta!
Viime viikolla olikin pinossa kovin hiljaista, josko tällä viikolla olisi vilkkaampaa? Vai onko kaikilla talviloma?
Nyt tytöt pinoilemaan mars!
Kalamami
Kommentit (35)
Hohhoijaa, oli kerta kaikkiaan pakko lopettaa imurointi, imuri kun rupesi pitämään ihme vonkunaa ja ilmaan tuli ällö palaneen käry. Siis sellainen, mikä tulee, kun vaikka hiuksia menee kuivaajaan ja kärähtää. Pidetääs ainakin vähän taukoa ja kokeilen sitten myöhemmin uudestaan.
Kiva, Kalamami, että pääsette tekemään kaupat lopultakin, ja muuttamaankin. Toivottavasti tuo nettipimennon aika on yliarvioitu. Mä ainakin käyn lukemassa uutiset täältä ja hoidan pankkihommat. Olisi kauheeta mennä jonnekin maksuautomaatille jonottamaan näitten ipanoitten kanssa talvitamineet päällä.
tästä taidan mennä välipalan tekoon pikku hiljaa...
korvapuustit
Juu,täällä paistaa aurinko ja siis aivan ihana ilma.Mutta huonoja puoliakin löytyy...ikkunat!Voi jestas, et osaa olla likaset!Ja todellakin likaiset,kun eihän näitä ole voinut pestä,niin rakennus yms. likaa siis on.Kevättä odotellessa....
Mulla tänään vapaapäivä.Juuson vein hoitoon ja itse siivosin koko talon läpite.Onnistuu paljon tehokkaammin, kun ei poitsu ole paikalla.Kohta lähen hakemaan ja päästään ulkoilemaan.
Mulla tai oikeestaan koko perheellä on tämä viikko vähän jännittävä, kun minä nimittäin hain opiskelemaan ja torstaihin mennssä pitäs tulla tieto oonko päässy.Koulu alkaa sit jo ens viikon maanantaina.Se on aikuiskoulutus ja siis lähihoitaja musta sit pitäs tulla jos lykästää.Mitäänhän se ei Juuson hoitokuvioissa muuta,mut mä saan illat vapaaksi ja mikä parasta myös viikonloput!Mut jos en pääse,ni työt jatkuu.
Mullahan ei vakipaikkaa ole ja ton koulutuksen myötä saisin pätevyyden hoitoalalle ja sitä kautta vakainaista työtä.Vaikka töissä siis jatkuvasti olenkin.
Tänään oli aamusta Juuson arviointikeskustelu.Eipä siellä mitään uutta tullut ilmi,mistä en jo olisi tietoinen.Paitsi et Juusokin pääsee nyt uintireissuille matkaan kun tulee maaginen 3.vee täyteen.Kerran kuussa käyvät hoidosta uimassa.Minusta ihan kiva!
Jep,vaan kalakeitto porisee liedellä, sitä siis katsomaan.
Suohomppeli81 ja Juuso
Lomalla siis ollaan, kotona tosin. Leikitään miehen kanssa yksilapsista perhettä, kun vain maalisneiti on kotona. Isommat ovat mummin kanssa mökillä alkuviikon.
Onkin ollut vauhdikas tämä eka lomapäivä. On käyty verovirastossa(liittyen noihin asuntokauppoihin), kangaskaupasta hain uutta päällyskangasta ruokapöydän tuoleihin, vanha on jo melko kulahtanutta. Lisäksi yritettiin käydä likan kanssa lähipuistossa, mutta siitä olikin tullut rakennustyömaa:-(. Ruokakaupassa vois vielä kävästä ja tehdä jotain ruokaa. Aamupäivällä syötiin jämiä.
Kalamamille peukutukset täältäkin, toivottaasti kaupat sujui ongelmitta. Suohomppelille toivotaan kouluonnea.
Mullekin tarjottiin töitä entiseltä alaltani, mutten taida vaihtaa. Pitäis viedä tuo " vauva" hoitoon ja ostaa toinen auto. Rahallisesti olisi varmaan +- nolla. Sekä keskimmäiselle joka syksyllä aloittaa koulun tarvis jotain iltapäivätoimintaa. Onhan se kiva olla haluttu ja leikitellä ajatuksella ainakin huonoina päivinä.
Palailen varmaan vielä tällä viikolla!
Meillä oli eilen jouluvauvan ristiäiset.
JUSTUS JOONATAN on nyt LEO LUUKAKSEN pikkuveli.
Itse ollaan oltu nimeen tyytyväisiä ja kaipa saatiin eilen sitten suvunkin hiljainen hyväksyntä..
Juhlahuuman (on ollut jos jonkinlaista juhlaa, gaalaa ja bilettä alkuvuonna) ohessa elämä sujuu taaperon ja vauvan kans oikein leppoisasti. On oltu terveinäkin (onko kiitos Leon influenssarokotteen vai osa-aika tarhailun??).
Vauva onnea ja uutisia on lähipiirissä niin tiuhaan, että alkaa vihdoin tuntua että ollaan aikuisia. Tähän asti tuntui sinkkukaverit pitävän olon nuorekkaana, mutta johan tässä parin kuukauden päästä tuleekin 30 vuotta täyteen. Meidän lapset on kai nyt tässä..
Ihanaa, kun saatte uusia koteja. Jos olis vähänkään kovempi asuntokuume alettais varmaan etsiä isompaa. Tässä asunnossa on vain liian monta hyvää puolta, että jaksais yhen lisämakkarin takia siihen isoon rumbaan ja uusiin, vielä jättimäisempiin lainoihin. Ollaan vähän kranttuja ja samalta saarelta pitäis löytää. Pyyntihintojen mukaan saatais pulittaa yhestä makkarista lähes 100 000e lisää nykyisen asunnon ostohintaan verrattuna!! Järjetöntä. En sitten tiedä paljonko tämän hinta on 3v:ssa noussut, ilmeisesti melko paljon. Kun talossa (pienkerrostalo) sattuu oleen vielä 3 vauva äitiä äitiyslomalla ja kaikilla lisäksi taaperot, on seura ja kaverit sangen lähellä! Tänä aamunakin olivat mammat lapsineen rääppimässä eilisen juhlan jämiä ja taaperopojat saivat temmeltää.
Olen tajunnut että poikamme on melkoinen mammanpoika. Äiti, äiti on tietysti myös vauvan myötä lisääntynyt, mutta kyllä jo ennen sitä oli isä pannassa. Kyllähän se mieltä lämmittää mutta kyllä se myös vähän arkea vaikeuttaa. Olis kiva saada lepohetkiä miehen kotona ollessa, mutta usein se on lähes mahdotonta.. Olen miettinyt, voiko johtua siitä että mieheni rankka, stressaava työ ja hetkittäinen poissaolevuus kotona on vaikuttanut asiaan vai onko vain Leon mielestä äiti vaan niin paljon parempi leikki-/ruuanlaitto-/iltasatu-/pesuhommissa jne.. Mieskun kovin yrittää.. Viikonloppuina kun ollaan kokopäivät yhdessä tilanne usein vähän helpottaa.
No, toivotaan että Justuksesta tulee isän poika!
Ja taas vain omaa napaa. En ole hetkeen lukenut pinoja, taidan mennä selaamaan kuulumiset!
mie ja pojat
Jospa mie tulisin kanssa pidentämään pinoa ennen ruokaa. Viime viikko oli niin kiireinen, ettei kone paljon auki ollut.
Onnea Justukselle nimestä. Kivasti yhteen sopivat nimet pojilla =) Teillä on kyllä kiva asuinalue, kun on kavereita lähellä.
Saako kalamami jo onnitella kaupoista?!! Skumppapullo taitaa teillä kohta poksahtaa =)
Meillä myös sairastetaan. Tytöt olleet to illasta saakka kuumetta, lämpöä, nuhaa..nyt sitten eilen iski miehelle sama tauti. Mie olen myös edelleen puolkuntoinen, ei tule tauti kunnolla päälle, jotta voisi jäädä sairastamaan. Tämä on kyllä paljon kuluttavampaa, kun ei voi sitten urheillakaan.
Töitä on sitten ainakin 30.4 asti. Aloitan tuossa vuoropk:ssa 3.3. Harmittaa lähtä tästä päiväkodista pois, missä nyt olen, kun tiedän että sekin sijaisuus olisi jatkunut, tosin tuskin 2kk kuitenkaan. Raha ratkaisi, eli varma palkka kahdelta kuukaudelta. Sekä tämä pk, on tässä 5min kävelymatkan päässä. Muutoksia taas luvassa.
Tell, mie kävin vaa' alla. Siellä se paino oli, missä pitikin. Muutosta ei ollut tullut, suurin piirtein plus miinus nolla. Tosin nyt oon viikonlopun mässäillyt ja nytkin jämätarpeista tehty pizza uunissa. Pitäisi päässä liikkumaan, niin sitten tulisi varmaankin tuloksia. No, kohan ei ainakaan tule lisää. Miulla on kesään asti aikaa pudottaa ne parit kilot. ;)
Sellasta tänne, ei ihmeitä. Nyt pitää mennä syömään, karsea nälkä.
Tuulia
flunssaa pukkaa ja ärsyttää. Siinä ne päälimmäiset kuulumiset tällä erää. Ärsytystä aiheuttaa taas kerran työ. Olis pitänyt tietää paremmin ja tiesinkin, mutta kun se kuukausipalkka vaan houkutti liikaa..
Kotona sentään sujuu erinomaisesti. Tarrapalkinnot tekivät iltapesuistakin taas mukavia, eikä muitakaan kommervenkkejä olla toistaiseksi keksitty. Illat kuluvat vaan kovin nopeasti.
Viikonloppu meni vauhdilla. Perjantaina olin tyttöjen kanssa syömässä ja launtaina tuli appiukko, joka onneksi on helppo vieras. Olivat miehen kanssa lätkämatsissa (kiitokseksi joulupukin hommista) ja illalla katselivat telkusta jalkapalloa. Mä menin nukkumaan ysin jälkeen, kun tämä flunssa hieman uuvutti. Sunnuntaina käytiin Kaisan serkkutyttöjen syntymäpäivillä.
Saatiin viime viikolla uusi sohva tänne työhuoneeseen ja nyt pitäisi piirtää kalusteita, jotta saan ne puusepille tekoon. Ajattelin jotain sellaista muurame-henkistä työpöytää ja tv-tasoa. Pitäis vaan miettiä mitat siten, että niitä vois muutella tarpeen mukaan.
Tässä odottelen miestä ja Kaisaa kotiin kuntosalilta, siitä on tullut heidän yhteinen harrastuksensa. Muistinkin juuri, että Kaisalla olisi jumppavaatteet tuolla kaapissa odottamassa. Täytyykin penkoa ne seuraavaa kertaa varten, onhan se kiva kun lapsikin saa vaihtaa " urheiluvaatteet" ylleen salille..
Eipä muuta tällä kertaa! Mukavaa viikkoa kaikille,
kua ja Kaisa
Minäkin tulen pidentämään pinoa... Olenkin yksin kotona, kun mies on asiakkaiden kanssa lätkäpelissä. Tosin tulee kyllä kohta puoliin varmaan jo kotiin.
Viikonloppu meni mukavasti, lauantaina oltiin vanhemmillani pizzaillassa. Siellä olivat myös sisarukseni perheineen. Teimme siis kaikki ihan omanlaiset pizzat, täytteitä oli moneen lähtöön. Paistettiin sitten leivinuunissa. Voitte arvata, että oli aikas hyvää ;-) Muutenkin oli ihan mukava ilta. Muuta ihmeempää viikonloppuun ei sisältynyt, tosin kävin kälyni kanssa korkkaamassa hiihtoladut eli ekaa kertaa tänä talvena suksilla. Oli oikein mukavaa, tosin latu aika huonossa kunnossa.
alkuviikko on mennyt opintoasioita selvitellessä. Olen saanut juteltua gradusta proffan kanssa, odottelen hänen lausuntoaan työn nykytilasta. Ja sitten selvittelin, että mitä vielä pitää tehdä. Sillä saralla on tullut pari iloista yllätystä, eli ilmeisesti minun ei tarvitsekaan tehdä kaikkia niitä jaksoja, joita vielä luulin, koska opintoviikot riittävät tutkintoon. Voi tosin olla, että vaihdankin uuteen tutkintorakenteeseen ja tekaisen ohimennen kandintutkielman, koska pääsen sillä lailla todnäk helpommalla. Mutta sitä vielä selvittelen. Joka tapauksessa nyt on ekaa kertaa sellainen olo, että kyllä mä tästä vielä valmistun ;-) Ja into opiskella on kova - toivottavasti säilyykin...
Töissä ei ihmeitä. Tänään oli kivaa, kun pääsin miettimään, mihin meidän ihmiset sijoitetaan, kun palaamme evakosta takaisin remontoituihin tiloihin (meidän toimitilat ovat siis remontissa vielä kesään asti). Oli hauska leikkiä palapeliä ihmisillä ;-)
Tuulialle vielä painosta: Minä punnitsen vasta huomenna aamulla, mutta toivon hartaasti, että edes vähän on pudonnut. Luulen kyllä, että pudotus on enintään puolen kilon luokkaa, kun tuli viikonloppuna pizzailtua ja mässäiltyä... Olen kyllä liikkunut 4-5 kertaa viikossa, mutta en tiedä, auttaako se kuinka paljon. Mutta sen näkee huomenna.
Ja sitten yksi Saana-asia vielä: Neiti on nyt 4 päivänä käynyt oma-aloitteisesti potalla kakalla!!! Yhdet kakat tulivat lauantaina vaippaan (kahdet pottaan...), mutta muuten siis on pottailtu. Olemmekin olleet nyt sitten suurimman osan ajasta ilman vaippaa - tosin Saana aina välillä haluaa kuitenkin vaipan (joka on sitten kuiva...). Mutta en vielä uskalla hehkuttaa, että neitonen on kuiva... Hyvältä kuitenkin näyttää!!! Vihdoinkin...
Ja vielä: Kalamamille vielä onnea asunnon myynnistä! Toivottavasti kuohuvat ovat jo poksahdelleet ;-)
Ja Pääsiäisäidin Justukselle onnittelut kivasta nimestä!
Tässäpä kaikki tällä kertaa. Nyt meinaan vielä tunnin verran lukea yhtä väitöskirjaa opintoja varten...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Terhi & sängyssä pyörivät muksut
Ennen kuin työt kutsuu,iltavuoro siis edessä.
Juuson vein kymmeneksi hoitoon ja itse käväisin salilla.Hoitoon jääminen on Juusolle vaikeampaa kun ovat jo ulkosalla,mut jos menee aikaisin hoitoon,ni sisälle jää ilman mitään itkuja ja hyvällä tuulella.Nytkin jäi äitiä itkemään,kun vein ja olivat pihalla.Jännä juttu.
Eilen oltiin kotona Juuson kans ja heti aamusta meni sukset ristiin.Otettiin kyl niin hyvin yhteen,etten ees muista millon viimeksi Juuso ois tollasia raivareita saanut.Välillä oi seesteisempää,kunnes taas räjähti.Oli oikein vuoristoratapäivä tunnepuolella siis.Mut tämä aamu sujui oikein hienosti ja mallikkaasti.
Jokos joku maalislapsonen juhlii ensi viikonloppuna synttäreitä??Ilmoittautukoon tänne! :)
Nyt lukasen vielä paikallislehden ja sit töihin.
Suohomppeli81 ja Juuso
Tänään onkin ollut mukava päivä, sillä olin etätyöpäivällä ja kävin vielä töiden lomassa kosmetologilla... Olin äidiltäni saanut joululahjaksi lahjakortin ihonpuhdistukseen ja -hoitoon, ja sen nyt sitten käytin. Oli ihanan rentouttavaa maata siinä hoitotuolissa hiveltävänä ;-) Melkein nukahdin pari kertaa...
Hain muksut jo hoidosta, joten nyt ollaan kotosalla. Tänään olisi edessä vielä imurointi - ja sitä ennen pitää saada muksut siivoamaan huoneensa. Huoh, siinä on urakkaa, saa olla kuin armeijan kapiainen käskyttämässä. Ja jossain vaiheessa laitetaan munakello soimaan, ts. jos ei ole siivottu kellon soidessa, heitetään siivoamattomat tavarat roskiin... Toimii aika hyvin - kerran nimittäin heiteltiin tavarat roskiin, sen jälkeen on siivottu kiitettävästi...
Tuulialle punnitustiedot: -1 kg!!! Jee, olen niiiiin onnessani! Ajattelin, että jos nyt ei yhtään tipu, isken hanskat tiskiin. Mutta en uskaltanut ihan noin isoa pudotusta odottaa. Toisaalta olen kyllä liikkunut runsaasti ja viikonloppua lukuun ottamatta syönyt kiltisti, joten ansaittua tuo pudotus on ;-) Vielä kun saisi 4 kg pois, menisin vaateostoksille... Ja siitä 5-6 kg, niin ollaan tavoitepainossa. Yhteensä tiputettavaa olisi siis n. 10 kg - mutta toisaalta: nyt on lähtenyt jo 9 kg...
Semmoista tänne. Nyt menen laittamaan muksuille välipalaa ja keitän itselleni kahvit.
Kirjoitelkaahan muutkin, etten yksin täällä päkise...
Terhi&mukelot
Ollaan oltu taas ihan intona ulkoilemassa. Aamusella lähdettiin moikkaamaan tytön tarhan porukoita, mutta kun saavuttiin perille, ei heitä näkynytkään. No, tulipa käveltyä ja tyttökin oli ihan innoissaan, kun mentiin muutama pysäkinväli bussilla. Palatessa jäätiin lumihommiin pihalle, käytiin syömässä ja jatkettiin taas iltapäivällä.
Mua harmittaa tämän talven lumettomuus. Ensinnäkin tulee aivan tolkuttomasti hiekkaa ja kuraa sisään ja toiseksi tosi iso osa kukkasipuleista työntää jo päätään esiin. Kuitenkin keväällä tulee pakkasia, niin kaikki paleltuu:-( Joka kerta, kun on tullut lunta, olen lapioinut läjän kukkapenkkien päälle, mutta aina kaikki on sulanut pois.
Vielä ei vietetä synttäreitä, mutta ajateltiin harjoitella nimppareilla. Lähipiirissä on niin paljon naisia, joilla on nimpparit näillä haminoilla, että päätettiin juoda nimipäiväkaffit sunnuntaina. Saan siinä testattua synttärikakun mallia ja maidotonta kuorrutusta.
Maalistytön kanssa vietettiin hilpeitä kokkailuhetkiä, kun tehtiin mureketaikinaa. Likka nauttii kaikenlaisten taikinoitten hämmentämisestä valtavasti ja tuota mureketaikinaa olisi veivannut ties millaisiksi möhkäleiksi.
korvapuustit
hetki vielä koneella ja kohta nukkumaan. Kaisalla on nuhaa ja vaikka tyttö muuten on iloinen oma itsensä, niin aamut alkavat siinä viiden jälkeen. Kaisa ilmeisesti herää tukkoisuuteen, eikä sitten enää saa unta. Mutta mua kyllä nukuttais..
Käytiin tänään töiden jälkeen syömässä ja on mukava tutustua uusiin työkavereihin vapaallakin. Vaikka ei niiden kanssa ole hankalaa ollut päivisinkään. Tiimissä on nuorta porukkaa ja meno sen mukaista. Hyvin tullaan juttuun. Muuten on kaikenlaista hankalaa, kun omat toimintatavat on joissain asioissa niin kaukana nykyisestä. Mutta eiköhän niistä joku kompromissi vielä löydetä. Työmatkojakaan ei ole ihan kohtuuttomasti luvassa. Nyt keväällä ei ilmeisesti tarvi muutaman kotimaan päivän lisäksi käydä kuin parilla ulkomaan reissulla.
Meillä syntymäpäivät ovat puheenaiheena jatkuvasti. Kaisa muistaa toistella " kohta minä täytän 3 vuotta. Ja on juhlat ja ilmapalloja ja kakkua ja lahjoja" . Täytyy ehdottomasti muistaa ne ilmapallot, kun niistä neiti koko ajan vouhottaa! Vaikka onhan siihen vielä tovi, kun niitä vasta pääsiäisenä juhlitaan.
Nyt iltapesulle ja NUKKUMAAN!
kua ja Kaisa
Pikaisesti taas. Pakattavaa olisi vaikka kuinka paljon ja Henrikin vielä nukkuu. Siispä ryntäsin kerrankin koneelle. Hän kun ei oikein tykkää, että olen koneella. No, kohta on pitkä tauko nettailussa...
Meillä synttärit on jo reilun viikon päästä sunnuntaina eli Henri on syntynyt 2.3. Kovasti odottaa kanssa jo synttäreitä. Pidetään silloin sunnuntaina kekkerit. Lähinnä sinne tulee meidän omia kavereita lapsineen mutta se riittää Henrille vielä loistavasti. Seuraavana viikonloppuna tulee sitten serkut ja isovanhemmat.
Pitäisi vaan saada koti jollekin mallille sitä ennen : )
Hitsit, TEL ja Tuulia, kyllä teillä menee tuo painonpudotus hienosti! Hattua kyllä nostan teille. Varsinkin TEL on pudottanut jo hirmuisesti! Itse juuri herkuttelin suklaalla kun Henrin hereillä ollessa se on vaikeampaa. Hän huomaa heti jos mulla on jotain suussa... Eli ei kovin terveellisesti lähtenyt tämäkään päivä käyntiin... : (
Viime yö meni loistavasti. Sain kerrankin nukkua kunnolla. Eeli heräsi vain kaksi kertaa juomaan maitoa ja muuten nukkui kuin pieni possu. Oon tässä kaksi viikkoa joutunut laittamaan tuttia suuhun about 10 kertaa ja päälle vielä nuo syötöt. Henri nukkui tässä vaiheessa jo kokonaisia öitä eikä syönyt yöllä. Kun muutetaan uuteen, Eeli menee kyllä omaan huoneeseen ja oppii sit pikkuhiljaa et palvelua ei tule. Nyt mies odottaa et heti nousen ylös ja laitan Eelille tutin et hän itse saa nukuttua. Eeli on siis oppinut kunnolla kyykyttämään mua : ) No, ehkä nuo hampaatkin ovat vaivanneet.
Nyt taidetaan mennä Eelin kanssa peppupyykille. Eeli muuten oppi eilen konttaamaan!!! Juuri täytti 8 kk ja heti tuli kaksi hammasta ja uusi taito.
Kalamami, Henri ja Eeli
Mie kävin just terppakeskuksessa ja olen nyt loppuviikon saikulla. Flunssa ei vaan ota mennääkseen ohi, joten nyt täytyy oikeasti levätä. Korvakin taas ilmoitti itsestään, alkavaa tulehdusta.
TEL; hei onnea, sie oot kyllä saanut uskomattomia lukemia aikaseksi. Miulla on ne murheen kryynit 2kg vielä, mutta yritän spurtata ne sitten kun olen terve. Lähinnä mie tosiaan haluan kiinteytyä, paino sinällään on ok, mutta tuo vatsa tarvisi jonkin ihmeen. Sekä reisien selluliitit tahtoisin taikoa jonnekin huitsin nevadaan.
Kalamamin Eelikin on jo 8kk vanha, kohta teilläkin kävellään. Niin ne vauvat vaan kehittyy.
Me lähtään huomenna viikonlopuksi papalle. Pappa täytti 60vuotta ja nyt sitten perhepiirissä juhlitaan lauantaina. Mie olen tarjoiluvastaava ja kaikkea herkkua on luvassa ;). Sekä jos vointi sallii, niin ulkoilua ja makkaran paistoa. Kovasti ollaan tätä viikonloppua odotettu.
Sitten jääkin mies lasten kansa hiihtolomalle, miulla on töitä.
Moona yllätti tällä viikolla ja on oppinut laskemaan 10 asti. Menee toki numerot sekaisin jossain kohtaan, mutta kaikki numerot osaa kyllä.
Meillä Mimmikin odottaa kovasti synttäreitään. Etenkin sitä polkupyörää. Me vietetään silloin oikeana päivänä 30.3. Tällöin tulee kummit ja isovanhemmat, enot ja täti.
Meinaa huipata, joten taidan köllähtää tuonne vällyjen väliin.
Tuulia
Tulinpa vaan ilmotteleen, et mä sit pääsin sinne lähihoitajakouluun ja maanantaina musta siis tulee opiskelija!
Jep,nyt ei enempää ehi, kun pitää vessat siivota ennen töihin lähtöön,joka toistaiseksi viimeinen....sniiik!
Suuohomppeli81
Hieno juttu! Koulukin alkaa noin nopeasti. Kauanko se sitten kestää? Päiväopiskelua? Kiva kun joku muukin opiskelee. Mä palaan sitten syksyllä koulun penkille. Kesä kuluu alan töissä? Menetkö kesäksi töihin?
Tuulialle paranemista!
Kalamami
Suohomppelille onnea koulun penkille menosta!
Synttäreistä meilläkin puhutaan kovasti ja niitä jo odotetaan. Tänä vuonna Aleksanteri haluaa paloasemakakun (ei -autoa) ja sellainen tilattu vakioleipurilta. Hoitoon vie sitten pienemmän kakun joko aseman tai auton, katsotaan kumman Jaana sinne tekee. Mutta ihmetystä aiheuttaa se kun Katariinan synttärit on ensin! Ja iskän seuraavaksi. No, lohdutusta tuo se että " äiti, mun synttärit on ennen vappua" . Hauska logiikka. Mutta onhan se odottavan aika pitkä, kun Katariinan kutsut on jo toimitettu perille eikä hälle edes vielä tehty. On kyllä luetellut ketä pitää kutsua. Ja lelutkin jo leikkeihin pohdittu. Koska Karariinan synttärit pidetään varsinaisen juhlapäivän jälkeisenä lauantaina, niin samoin myös Aleksanterin, että jää se neljä viikkoa väliä juhlille. On kuitenkin samoja vieraita. Eikä haluta pitää niitä pääsiäisenä, kun saattaa olla monilla menoa. Hoksasin muuten että Katariinan synttärit sattuvat aina hiihtolomaviikolle!
Eilen keskustelimme tas vaihteeksi Tuomas veturiradasta pikku miehen kanssa, kuinka hän haluaa sellaisen. Äidin ja isin vakiovastaus " ei osteta" ei enää riittänyt. Perustelin sitten että me ei sellaista muoviroinaa tähän taloon osteta. Piste. Saat jotain fiksumpaa. Iskä ehdotti lisää kauko-ohjattavia joista Aleksanteri tykkää. Ne ovat pidempikäyttöisiä, hän perusteli.
" Joo, hyvä idea! Äiti, me ostetaan iskän kanssa kaukomaasturi. Se kelpaa mulle."
" Jaaha, mitäs me tytöt sitten saadaan, jos taas teille kauko-ohjattavia juttuja ostetaan?"
" Äiti, sinä saat timanttikorvakorut ja Katariinalle voidaan ostaa Marimekon raitapaita!"
Aleksanteri itse rakastaa noita raitapaitoja yli kaiken eli ovat ihan oikeasti saman arvoisia korviksien ja maasturin rinnalla hänelle. Ihana tuo lapsen logiikka.
Toivottavasti ei olisi kauheasti kirjoitusvirheitä. Mulla keskisormen pää ihan halki kuivuudesta ja se vaikeuttaa kirjoittamista. Kääk, laitettava bebanthenia.
Nyt menen vaihtamaan verhot. Joulunpunaiset pellavat alkavat jo tökkiä:(
t: Tuula
Ja anteeksi pitkähkö hiljaiseloni =)
On vaan ollu paljon tekemistä. Tai no...nytkin heräsin päikkäreiltä, heh. Pikkuneiti nukkui viime yönä noin tunnin pätkissä. Ei joka välillä toki syönyt eli nälkä ei ollut. Mikä lie öhkipönki.
Kiinteät pitäis pikkuhiljaa aloitella. Tuon maalisneidin kanssa ne meni hiukan eri tavalla kun neuvola sillo suositteli maissivelliä (korvikettä meni yli litra vrk) ja nyt ajattelin alottaa suoraan soseella kun olen imettänyt tähän asti. Eli kysyisin teiltä neuvoa. Ihan POTTUAKO olette ensin antaneet vai kenties bataattia tai porkkanaa? Kasviksella ajattelin alottaa ja sit jonkin ajan päästä myös hedelmää. Mikä ois hyvä ensihedelmä sose? Nooralle muistaakseni annoin aprikoosia. En muista enää =)
Kiira on ihan uskomaton vauva muuten. On sellainen punkija ettei malta makuullaan olla vaan punkee jatkuvasti istumaan. Pyörii kun väkkärä lattialla ja sängyssä, tarttuu esineisiin jne. Ja ikää karvan päälle 3kk =)
Maalisneiti sitten: Nukkumaankäynti on nyt mallillaan eli sinne sänkyyn jäädään ja siellä kestetään. Ihanaa! Viikonlopun oli ilman vaippaa ja tulos oli se että pissit tuli housuun ja itkut päälle. Voihan itku tosiaan! Tajuaa kyllä millon pissi tulee kun ilmottaa sen aina kun on vaippakin. Noh, hiljaa hyvä tulee.
Välillä neiti saa ihan kamalia kilareita mutta onneksi ovat nopeasti ohimeneviä. Usein jäähypenkki auttaa ja sen jälkeen selitetään asia että varmasti tajuaa. Esim. pikkusiskon lyömisestä saa kyllä arestia, on tehny sitä pari kertaa.
Muutoin on oma touhukas itsensä.
Hurja miten paljon Tuulan lapsi puhuu ja selostaa! Olen monesti asiaa hämmästelly :)
Onnea Suohomppelille opiskelupaikan johdosta! Onks siusta kiva lähteä koulunpenkille? Miusta olis =)
Tuulialle pikaista paranemista! Ja Moonahan on ihme epeli! Meiän maalisneiti laskee vasta kymmeneen =)
Onnea myös Kalamamin asuntokaupoista! Meil olis keväällä varmaan sama ruljanssi edessä.
Mutta nyt menen raivaamaan tätä kämppää ennenku mies tulee kotiin...ei pääse ajattelemaan että mamma taas ollu vaan netissä, heh =)
Flunssaa pukkaa täälläkin. Väsyttää, päässä humisee ja kurkku on karhea. Kyllähän te tiedätte.......
Tää onkin vähemmän kiva tilanne, minä ja mies lähes petipotilaina ja lapset terveinä, virtaa täynnä. Ulkoilukaan ei houkuttele, vettä tihkuttaa. Oltiin sentään eilen ihan ulkojäällä luistelemassa kun oli aamusta pakkasta. Että tälläista perinteisempää hiihtolomatekemistä.
Tänään käytiin kattelemassa maalisneidille sitä synttärilahjapyörää. Huonosti oli esillä, ollaan ajoissa vissiin. Suksia olis saanut isoilla aleprosenteilla........
Suohomppelille opiskeluintoa! Tuulialle paranemissäteitä.
Nasulina: älä lannistu, kyllä teidänkin maalisneiti vielä laskemistaidon oppii. Hällä ei ole " opettajaa" niiinkuin Moona-neidillä. Meillä ainakin tuo maalisneiti oppii ihan ihme asioita isompiensa perässä. Kaikkea ei tartteis kyllä osata;-)
Maaliksen lempilause nykyisin on " mä olen kasvanut jo isoksi tytöksi" ja sittenhän saa tehdä kaikkea kiellettyäkin muka. toimii kyllä myös ns. kiristyskeinona jos ei kielto mene perille. Kun kysyy " etkö olekaan iso tyttö" tai sanoo häntä vauvaksi alkaa uskomaan yleensä.
synttärit meillä pidetään su 9.3 oikea päivä on 11.3. Sen jälkeen alkaakin armoton muuttolaatikoiden pakkaaminen.
Täällä odotellaan, että pääsen lukemaan lapsille iltasatua. Hampaat on jo pesty ja suihkussa käyty, mutta satuaika on vasta vähän ajan päästä.
Tänään oli viikon viimeinen Helsinki-päivä, huomisen olen kotona, samoin maanantain. Tarkoitus olisi opiskella molemmat päivät.
Meidänkin maalisneiti puhuu samoja kuin Sengin, eli " musta on tullut jo iso tyttö" . Tosin välillä kertoo kyllä olevansa vauva vielä... Toinen kestoaihe on: " Sitten kun musta tulee nainen, niin..." ja pitkät selitykset, mitä sitten tekee... Meillä Nuutti muuten kovasti halusi tässä tietää, olisiko mitenkään mahdollista, että hänellä olisi naisten värkit miesten värkkien lisäksi... Nuutille kun on ollut kova paikka, että hän ei voi itse synnyttää lapsia ;-)
Hauskat jutut Tuulan Aleksanterilla. Lapsen logiikka on kyllä hieno - meilläkin vessapaperirullat ovat yhtä arvokkaita aarteita kuin mitkä tahansa hienot lelut...
Suohomppelille onnea opiskelupaikasta! Hieno homma!
ja kiitokset painonpudotusonnitteluista, tsemppaavat jatkamaan.
Meillä Saana on toivonut synttäreille prinsessakakkua. Ja se tarkoittaa sitten ihan prinsessan mallista kakkua (ts. Prinsessa Ruusunen tms.)... Yritin sanoa, että en ehkä ihan osaa sellaista tehdä, mutta ei auta... Koetan saada neidin mielen käännettyä esim. linnaan tai johonkin muuhun vähän helpompaan. Meillä synttäreitä vietetään varmaan pääsiäissunnuntaina, se on oikeastaan ainoa sopiva viikonloppu sitten taas hetkeen. Ne tulevat, jotka pääsevät, meillä on yleensä se linja, että jos joku ei pääse synttäreille, niin sitten ei pääse, siitä ei stressata. Vielä lapset eivät ole kyselleet, miksi se ja se ei ole piakalla. Meillä osa sukulaisista asuu sen verran kaukana, että kaikki heistä eivät ikinä pääse, joten muksut ovat tottuneet siihen, että synttäreillä ei ole kaikkia.
Jahas. Menee höpöttämiseksi. Rupean lukemaan satua.
Terhi & Nuutti & Saana (s. 24.3.)
En tainnutkaan viime viikolla paljoa kirjoitella. Meillä tää muutto pukkaa pahasti päälle. Ja kuulin vielä viime viikolla et kun ollaan muutettu, ei saada nettiä kuukauteen kun meiän taloa ei olla kytketty elisan verkkoon. Mistä tollaosenkin olis voinut tietää? Kaiken piti olla kunnossa, sen kun tekee sopimukset laajakaistasta ym. Kuukausi on kauheen pitkä aika olla nettipimennossa ja mun pitäis vielä väsätä sitä lopputyötä! Pitäää vaan ajaa appivanhempien luo etsimään materiaalia netistä.
Meiän Eelille tuli ensimmäiset hampaat! Kyllä niitä on odotettukin. Nyt yhtäkkiä huomasin alhaalla kaksi hammasta! Ilmankos on viime öinä kitissyt kovin. Tai oikeastaan viime yö oli sit jo helpompi kun hampaat on puhjenneet. Voi reppanaa, ei se varmaan mukavaa ole
: (
Tänään olis sit kaupat meiän vanhasta asunnosta klo 13! Pitäkää peukkuja et kaikki menee hyvin.
Kurja kuulla, et Marjun loma meni pieleen. Huonoa tuuria et Jenna sairastui juuri nyt. Vaan eihän sille mitään voi.
Nyt pitää mennä potkimaan Henri ylös sängystä. ei millään viitsi nousta vaan kääntää vaan kylkeä. Ja sit on taas illalla vaikea saada nukkumaan...
Kalamami, Henri ja Eeli (tänään 8kk)