Kohta 41 raskausviikkoa täynnä, epätoivoisia kohtalotovereita?
Eikä vauva siis vieläkään syntynyt. Alkaa olla epätoivoinen olo.
Kommentit (14)
kyllä ne sieltä ulos tulevat kun on oikea aika..
että monta viikkoa jo supistellut aina enemmän ja vähemmän ja jollain lailla kuvittelin, että syntyy aikaisemmin.
Sitä alkaa kelaamaan kaikkea yliaikaisuuden ongelmia yms.
Vauvatavarat odottaneet jo monta viikkoa huoneissa...
ja asiasta toiseen... miksi ihmiset yleensäkkin haluatvat et vaavit syntyis etukäteen????
itselläni kaksi raskautta on mennyt yli. enkä ole niistä ollut ollenkaan huolissani päin vastoin. vauvallahan jokin " syy" miksi ei synny ajallaan.
No minä ainakin haluaisin sen vauvan toki jo syliini.
Toisekseen ei tää vointi enää ole kovin kaksinen. Hirveät lonkka- ja liitossäryt etenkin öisin. Ja tosi kankea olo..
Siksi kai tästä toivoisi jo pääsevänsä..
Tietysti jos itselleen luo sellaisen illuusion, että vauvan kuuluu syntyä viikolla 40+0, niin kai siitä nyt stressiä tuleekin.
On mulla hieman sekin pelko. Edellinen syntyi 40+6 ja oli 4,5kg.
Ja minulla gestaatiodiabetes.
ja 4750g, aamulla lekuri vielä arvioi painoksi 3700g, hiukan heitti =) Ja olen itse kokoa 34. =)
ihan painovirhe paholainen. En kai silti ole pönttö??
arvioiko käsikopelolla vai ultrako antoi ton painoarvion?
Juuri ton takia en ymmärrä miksi raskauden annetaan mennä pitkälle.
Tuon kokoisen lapsen synnyttäminen on jo riski etenkin sinun kokoisellesi. Ja ennen kaikkea lapselle.
Minusta tuntuu, että nykyään liikaa luotetaan esim. ultran painoarvioon. Ja tehdään ratkaisut sen pohjalta.
Minullekin sanottiin tuosta 4.5kg:sta ennen synnytystä että ei tämä ole yli neljää kiloa millään.
ja todellakin olisin valmis lähtöön vaikka heti!
Mua myös hieman huolestuttaa vauvan paino.
Viimeinen neuvolalääkäri oli 6 viikkoa sitten. Silloin arvioi syntymäpainoksi (jos pysyy laskettuun aikaan asti sisällä) noin 3,5kg. Lääkäri oli silloin kovasti sitä mieltä, että ei tule laskettuun aikaan asti menemään, paikat sen verran pehmenneet jne. Varoitteli vielä lähtemästä kovin kauas kotoa..
Noh, tässä sitä vielä ihmetellään, viikon päästä kai sitten käynnistellään ellei mitään ala tapahtua :///
kiva kuulla, että joku muukin samassa jamassa :-)
Onko sinulla lapsi ensimmäinen?
Tai onko käynnistyksestä kokemuksia?
Itselläni viides tämä lapsi. Yhtään ei ole käynnistetty eikä kukaan ole mennyt näin pitkälle.
Kävin ä-polilla 38 viikolla ja silloin jo oli paikat pehmenneet ja lääkäri vähän jo sanoi ettei mene enää varmaan kauaa.
Mutta tässä sitä istutaan odotetaan..