Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mista te muut aidit saatte voimia kasvattaa tyttarianne tassa vaaristyneessa maailmassa? Just tuli telkkarista Nivean mainos, jossa nuori nainen hempealla aanella puhuu poikaystava

Vierailija
17.02.2008 |

lleen: " mistä sinä minussa eniten pidät" ? " Tästä" ? ja näyttää sääriään. " Vai tästä" ? ja näyttää persettään. " Vai tästä" ? Ja heiluttelee käsiään.

Tämän jälkeen tuli sitten urheilukanavan mainos, jossa aivan kaikissa urheilulajeissa kuvattiin vain miehiä. Jopa ratsastuksessa.

Mies-median tarjoama naiskuva on jotain aivan järkyttävää. Naiset todellakin ovat yhä edelleen yhteiskunnan orjia.

Onko naisilla vieläkin mies-mediassa niin vähäinen valta, etteivät he pysty lainkaan vaikuttamaan miten vääristynyttä ja yksipuolista naiskuvaa levitetään?

Tekee niin pahaa tyttären puolesta, että oikein vatsasta kääntää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa miehiset positiivisena mielletyt ominaisuudet kääntyvät negatiivisiksi kun ne ilmenee naisella, kun taas naisen jopa negatiivisena tai hömppänä mielletyt ominaisuudet kääntyy miehellä positiivisiksi ominaisuuksiksi. Esim. tämä paljon puhuttu herkkyys joka on naiselle este edetä monessa asiassa, mutta miehelle voimavara.

Vierailija
22/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt ekalla ja harrastaa karatea ja jalkapalloa ;) Itse on ehdottomasti tahtonut nämä harrastukset. Aiemmin kokeiltiin tanssia mutta ei ollut hänen juttu (se oli minun idea se).

On todellakin tahtopakkaus. Pärjää kenen kanssa vaan. Ei ole lainkaan ulkonäkökeskeinen vaan pukisi päälleen mitä vaan. Minä sitten vähän katselen että olisi suht nättiä päällä.

Meidän perheessä poika on herkkä ja haavoittuvainen jonka pärjäämistä pitää enemmän miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en onnistunut.. Korkea koulutus, mutta asun seudulla, jossa on huono työtilanne, en voi muuttaa, koska miehen yritys on täällä. Rakastan miestäni, joten ero ei tule kysymykseen. Tiesin muuttaessani tilanteen, mutta aika rankkaa on ollut tajuta, että samassa tilanteessa olen kuin äitini aikanaan - uhraan tosi paljon perheeni takia. Samoin useat ystäväni (naisia); mies määrää asuinpaikan. Joku haluaisin pääkaupungista Savoon, joku Porvoosta Pohjois-Karjalaan.. mutta miehen tahto määrää.

Laitan perheen ykkössijalle, mutta kunpa ei tarvitsisi valita - miehet saavat sekä perheen että työuran. Tunnen monia miehiä, jotka eivät tee kotona yhtään mitään.

Ja sitten on näitä naisia, joiden mielestä niin kuuluu ollakin ja joiden mielestä juuri esimerkiksi eduskunnan ahdistelujupakka oli herkkähermoisten naisten syytä, miehissä ei ollut mitään vikaa. Naisia, joiden mielestä tasa-arvoon pyrkiminen on vouhotusta. Lukekaapa kansanedustaja Anne Kalmarin kolumni hänen kotisivuiltaan, löytyy googlella (julkaistu Maaseudun Tulevaisuudessa 8.2.) Hänen mielestään " liialliset tasa-arvopyrkimykset lisäävät yhteiskunnan pahoinvointia" . On luonnollista, että mies ei hoida vauvaa, sukupuolilla on luontainen tehtäväjako.. Säälii nykymiehiä, jotka eivät uskalla edes sanoa vastaan, jos vaimo vaatii avuksi vauvanhoitoon.

Kalmarilla itsellään on 13- ja 14-vuotiaat lapset, jotka ovat isänsä hoidossa äidin ollessa viikot töissä Helsingissä.

Jos naiset pitäisivät yhtä, naisten asema olisi parempi.

Aion kertoa tyttärilleni elämän realiteetit: esimerkiksi itse en parikymppisenä tajunnut, mikä tasapainoilu naisilla on perheen ja uran kanssa. Tyttäreni tulevat sen tietämään.

Vierailija
24/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen pienestä pitäen, jos lapset ovat katsoneet telkkaria tms ja on tullut joku vastaava mainos, sanonut: " muistako kun luimme sadun eilen siitä prinsessasta? Tuo äsköinen oli kanssa samanlainen satu, tuommoista ei ole oikeasti" . Tietävät (toivottavasti !), että mainokset eivät ole totta... En kyllä tiiä miten pitkälle se sitten auttaa.

Vierailija
25/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suurin osa jutuista koski miesten urheilusuorituksia. Esim. jos joukkuepelistä näytettiin pätkiä, suurin osa oli miesten peleistä. Tuloksia luettaessa piti oikein erikseen mainita, jos oli kyse naisten peleistä. Tällainen huomio mulla.

Vierailija
26/26 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun mielestäni naisellisuutta on eräänlainen herkkyys; oikeus olla herkkä, haavoittuvaisempi ja tunteellisempi kuin mies. Oikeus olla monimutkaisempi, saada tunteen muutoksia - olla ailahtelevainen. Oikeus olla kiinnostunut ns. naisellisista asioista; kuten sisustus, meikkaus, muoti jne. (jos ne ovat niitä asioita, jotka kiinnostavat).

Miehistynyt nainen voisi olla vaikka sellainen, joka taistelee johtajuudesta suuressa organisaatiossa perin juurin miehistynein elkein ja ottein; on kova, häikäilemätön ja suoraviivainen. Myöskin yritysmaailma ja kapitalismi tarvitsee naisellista pehmeyttä ja viisautta - naisen " kosketusta" ;-).

Nämä naiseus ja mieheys ovat tässä nyt (luonnollisesti) sellaisina kärjistettyinä arkkityyppeinä; tosielämässä meissä molemmissa on varmasti eri suhteissa feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta - ja se on myös ihan ok se. Kyse onkin nyt todellakin siitä, että molempia tarvitaan, ja että todellakin toisen olemassaolo mahdollistaa myöskin toisen.

19

Mielestäni luettelit listan inhimillisiä piirteitä. Minusta joka ikisellä ihmisellä pitää olla oikeus olla herkkä ja haavoittuvainen. Koskee mielestäni ihan yhtälailla miehiä kuin naisia. Kaikkein haavoittuvaisimpia ovat nimittäin ne, jotka eivät koe, että heillä olisi oikeutta noihin tärkeisiin inhimillisiin tunteisiin. Siksi on mielestäni tärkeää, että ne muistetaan nimenomaan poikien kanssa.

Miesten liikkumavara on usein nimittäin joissain asioissa suppeampi kuin naisten. Nainen voi olla helpommin kova tai herkkä tai liikkua näiden roolien välillä. Miestä pidetään raukkiksena, jos on herkkä, joka on surullista.

Enkä tiedä mitä erityisen naisellista on sisustuksessa tai muodissa. Omista sisaruksistani eniten noista on kiinnostunut veljeni, enkä ole pitänyt asiaa koskaan mitenkään outona. Tai edes naisellisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän