Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaisitteko? Tekisittekö pikkutestin jaloillanne?

Vierailija
16.02.2008 |

Kun istut tuolissasi ja oikaiset jalan (siis nostat jalkaterän muun jalan tasolle, suoraksi), rutiseeko polvi? Kokeile vielä toisellakin jalalla, rutiseeko se? En tarkoita yksittäistä paukahdusta, vaan koko liikkeen ajan kuuluvaa selvää ruti-ruti-rutinaa.

1)rutiseeko polvi/polvet?

2)kuinka vanha olet?

3)ovatko polvesi koskaan kipeät? Jos, niin missä yhteydessä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäni on 32 ja toinen polvi on joskus kipeä. Se joka ei tänään rutissut.

Vierailija
2/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ovat ehkä kun olin viimeisilläni raskaana, silloin teki kipeää nousta portaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vuotta ja usein alaselän kipuja jotka säteilee koko sääreen. Ajoittain voimakkaita kantapään kipuja, vaikea astua jalalla. Mutta ei siis erityisesti polvikipuja.

Saanko kysyä miksi haluat tietää?

Vierailija
4/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

polveni ovat joskus kipeät, sillä ylipainoa löytyy.

Vierailija
5/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

polvet lapsuuden fudisharrastuksesta ihan paskana...

joskus ovat kipeinä ja turvoksissa, nyt eivät, auttaa, jos pitää ympäröivät lihakset hyvässä kunnossa

Vierailija
7/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoakin on yli 10 kg

Vierailija
8/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jalan nostaa ylös, rutina kuuluu vasta ihan lopussa, kun jalan ojentaa, rutina kuuluu koko matkalta.

Tuo polvien rutina on asia, joka ärsyttää minua esim. jumpatessa.

Vierailija
9/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 37v. On rutissut jo kymmenisen vuotta.

Vierailija
10/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 v.

Polvet tähystetty ja vikaa löydettykin rustosta. Toisinaan on kipeät ja nestettäkin keräytynyt nivelpussiin.

Vierailija
11/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, mitä vikaa rustoista löytyi?

Koetan kartoittaa, olenko luulosairas vai oikeasti polvieni kanssa lääkärin tarpeessa. Siksi kyselen.

Molemmat polveni rutisevat ojennettaessa. Kyykistyessä ja portaita noustessa rutina on kova! Kipua on kyykyssä ollessa koko nivelessä (->pakottaa oikaisemaan jalat) ja esim. polven kiertoliikkeessä kipua tulee polven sisäsyrjälle. Kipu ei kuitenkaan ole kovaa, eikä minulla ole leposärkyjä. Mutta teen polvia kuormittavaa työtä ja olen huolissani polvieni tulevaisuudesta. En halua niitä tekoniveliin vaihtaa. Olen 28-vuotias, ylipainoa ei ole.

Taidanpa varata ajan lääkäriin ja vaatia tutkimuksia oli miten oli. Eipä tarvi sitten miettiä.

ap

Vierailija
12/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat loppuraskaudessa kipeäksi eivätkä ole ainakaan vielä " parantuneet" . Ylikiloja toki on. Ja huono imetysasento: toinen jalka roikkuu sängyltä, toinen on koukussa sivulle ja vauva siinä koukussa olevan jalan päällä. Selvästi selitetty. :)

Vierailija
13/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poljin tavallisesti polkupyörää ja yhtäkkiä polveen alkoi kerääntymään nestettä. Syy oli sääriluun ruston halkeama polvinivelessä. Se parantui aikanaan (tähystettiin), mutta ihan kuntoon se ei ikinä tullut. Kipua on ajoittain. Luulenpa että tekonivel on edessä jossain vaiheessa. Mulla oli polvien pahaa rutinaa jo ennen tuota halkeamaa.

Vierailija
14/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on yliojentuvat polvet (ja olkapäät, kyynärpäät jne). Olen löytänyt sattumalta nyt surffarssani sellaisen vaivan, jonka oirekuvaus sopii täsmällisesti minuun. Polvinivelen rustopehmentymä, kondromalasia.

ap

Vierailija
15/17 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkani tosin rutisevat ja ovat kipeät välillä, johtuen löysistä nivelsiteistä. Lapsuuden ja nuoruuden pituushyppyharrastuskin on tehnyt tehtävänsä. :(

Vierailija
16/17 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun me saadaan uudet polvet (joskus tulevaisuudessa) niin meno on kahta hurjempaa :D

Vierailija
17/17 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

irronneista ruston kappaleista ja nyt on edessä mosaiikkiplastioiden laitto molempiin polviin. kiitos lähes 20 vuoden futis harrastuksen.