Turkkiin neljän lapsen kanssa :)
Antakaas mulle vinkkiä muut matkustaneet tai jopa tuolla turkissa lomailleet, paljonko viikon lomalle Alaniaan pitäisi olla käyttö rahaa? Kuulostaa varmaan typerältä mutta emme ole ennen olleet ulkomailla koko perheellä (joskus ennen lapsia). Lapset ovat 2,7,8,9 vuotiaat. Tarkoitus olisi viettää oikein kunnon loma ja säästää jostain muusta sitten kauan kotiin paluun jälkeen. Mielellään niin että ulkona syödään ja huoneiston keittolevy saa olla vain koristeena. :)
Saas nähdä saanko vastauksia. :)
Terkuin, Elisa
Kommentit (6)
Ajattelimme jotakuin tuollaiasta 1500euroa.
Tarkemmin en osaa neuvoa kun en ole Turkissa käynyt.
Toivon lomasta todella tulevan ikimuistettavan :) (Ilman että äiti ressaa ja kiljuu naama sinisenä :) Rehellisesti sanottuna jännittää kyllä kuinka siellä pärjää.
Vuokraatteko auton, osallistutteko retkille, ostatteko paljon vaatteita/matkamuistoja, juoko aikuiset joka ilta viiniä ym.
Meillä meni Kreetalla (2 aik., 2. lasta) n. 1500 e, josta auton vuokra oli 350 (5 pv). Emme ostaneet oikeastaan yhtään mitään tuliaisia, mitä nyt lapsille muutaman lelun ja rantapyyhkeet. Joka päivä söimme kaksi ateriaa ravintolassa (lounas 15-30 e ja päivällinen 35-50 e) ja me aikuiset joimme päivän aikana ehkä pullollisen viiniä + muutama olut. Lisäksi päivittäiset jätskit, virvokkeet ym. Retkille emme osallistuneet.
jätskiä varmaan menee paljon ja limpparia. Varmaan joku retki mutta paljon rantaa ja omatoimista seikkailua. Olen raskaana joten minulle ei alkoholit maistu, mieheni nyt saattaa jotain ottaa. :) Emme aio raahata suurelle suvulle tuliaisia, kortit vain postitamme.
Ruuan hintakin eri ravintoiloissa aivan eri hintaista, eikä aina korreloi ollenkaan ravintolan ulkoasun tai paikan kalleuden kanssa, lukekaa niitä ruokalistoja ravintoloiden edessä. Me söimme Alanyassa halvimmillaan 2+2 hlöä noin 12 eurolla, ruokajuomana virvoitusjuoma, kalleimmillaan samaan kului 60-70 euroa.
Karkeasti voi sanoa että keskustassa kalliimpaa, kauempana halvempaa.
Tavaroissa sama hintavaihtelu: esim. poika pokemonkorttifani, meillä kaupan kassa 5 e maksava korttipakka maksoi 50 cent - 3 euroa, kaupoilla välimatkaa 10 m! Ostoksia ei siis tosiaankaan kannata tehdä ensimmäisestä paikasta vaan kysellä hintoja ainakin muutamasta paikasta.
Samoin pojalle ostetusta kauko-ohjattavasta autosta pyydettiin kallemmillaan 50 euroa keskustassa kadulla, ostimme samanlaisen hotellin läheisestä kirjakaupasta 25 eurolla.
Me onnsituimme viimeksi kuluttamaan melkein 2000 e viikossa, torin se sisälsi mm rippilahjaksi ostetut kultaisen kaulakorun, silmälasit minulle ja melko paljon vaatetta 4 hlölle. Emme vastaavasti vuokranneet autoa, emmekä retkeilleet juurikaan.
Ihanaa lomaa, mekin suuntaamme tas toukokuussa Alanyaan!