Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mitenkaan auttaa tai puuttua, ystavan mies todella huoletttaa? Mies tekee kaikkensa vaimon eteen, ja kaveri sen kuin sattii.

Vierailija
16.02.2008 |

Ystäväni, niin ihana ihminen kuin onkin, on aina ollut hyvin mukavuudenhaluinen eikä kovin aikaansaava. Ekan lapsen saatuaan, hän alkoi roikkua netissä eri keskustelupalstoilla ja viettää niissä todella paljon aikaa, yötkin meni valvoessa ja väsymys johti kiukkukierteeseen. Ystävä kävi lääkärissä ja sain lieviä masennuslääkkeitä. Ystävän mies on todella kiltti ja koki raskaasti vaimonsa masennuslääkkeiden saamisen. Nyt lapsia on 2 ja ystäväni hoitovapaalla, lapset 5v ja 2v. Mies tekee töiden jälkeen kaikki kotityöt, koska lasten kanssa on niin raskasta päivisin. Ystäväni oma aika alkaa, kun mies saapuu kotiin. Vierailemme usein päivisin toistemme luona, minäkin olen äitiyslomalla. Ystäväni ei pahemmin ole lastensa kanssa, laittaa videon pyörimään, surffaa netissä, juoruilisi puhelimessa tuntikausia, joskus lämmittää miehen tekemää ruokaa.

Nyt ystäväni on keksinyt uuden villityksen, erilaiset kotikutsut. On Tupperware, L&B, Jonathania jne jne. Mies leipoo ja hoitaa kaikki tarjoilutkin valmiiksi ja kaitsee kutsujen ajan perheen ja vieraiden lapsia. Koskaan en ystäväni suusta kuule ainuttakaan positivista kommenttia miehestään, haukkuu ja sättii. Ymmärrän, että masennus varmasti myös osasyynä, mutta minusta jo alkaa olla todella kiittämätön. 99% miehistä ei varmasti tee noin paljoa vaimonsa ja perheensä eteen. Mies alkaa näyttää todella väsyneelle. Tuntuu pahalle seurata tilannetta sivusta. Olen koittanut ystävälleni miestänsä kehua ja hän vaan suuttuu aiheesta ja alkaa sättiä miestän. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli avioero ja mies löysi itselleen poikaystävän. Tällä miehellä ja hänen uudella poikaystävällään on nykyään lasten huoltajuus. Ja en todellakaan uskoisi tätä koko juttua todeksi ellei se olisi tapahtunut lähipiirissä! Mutta tuli mieleen kun päiviteltiin, että onpas siinä hyvä mies kun jaksaa leipoa lasten kanssa ja osaa letittää pullankin neljällä letillä...

Vierailija
2/14 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni et voi puuttua. Tietysti voit kuunnella molempia osapuolia ja olla tukena sille kuka sitä eniten tarvii. Tai kysäise siltä mieheltä, että miten jaksat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuslääkkeitä määrätään nykyään melkein vaivaan kuin vaivaan. Jos käyt lääkärille sanomassa, että pikkusen väsyttää ja on vetämätön olo, niin kohta olet pihalla masennuslääkereseptin kanssa ilman sen kummempia lisäselvityksiä.

Vierailija
4/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan tiedät kaikkea. Mikä on syynä että ystävä roikkuu neitssä. Onko netti syypää vai ehkä joku asia oli ensin huonosti? Ja millainen mies on noin nössö, ettei pistä eukkoaan kuriin. Kyllä minäkin olisin tyytymätön jos mies antaisi sättiä itseään ja raataisi kuin hullu ja antaisi minun istua netissä yötä päivää. Vaikuttavat molemmat saamattomilta omalla tavallaan.

Vierailija
5/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin kuitenkaan tiedät kaikkea. Mikä on syynä että ystävä roikkuu neitssä. Onko netti syypää vai ehkä joku asia oli ensin huonosti? Ja millainen mies on noin nössö, ettei pistä eukkoaan kuriin. Kyllä minäkin olisin tyytymätön jos mies antaisi sättiä itseään ja raataisi kuin hullu ja antaisi minun istua netissä yötä päivää. Vaikuttavat molemmat saamattomilta omalla tavallaan.

Vierailija
6/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku päivä mies saa tarpeekseen, ja jättää sen. Ehkä se sitten tajuaa. Jutteletko miehen kanssa? Mielelläänkö se passaa naista, vai alkaako olla pinna kireällä?

Vierailija
7/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuihin ja leipomiseen asti meni täydestä, sen jälkeen ei enää =)

Vierailija
8/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko nyt häijy, mutta minusta kuka tahansa " masentuu" tai kiukkuuntuu samaan pisteeseen kuin ystäväni, jos yökaudet surfaa netissä ja nukkuu 4 tuntia yössä. Kuinka helposti niitä masennuslääkkeitä määrätään? Minusta ystävä vaikuttaa oikeasti turhautuneelta kotona olemiseen, mutta ei viitsi oikein muutakaan tehdä. Ei ole koskaan ollut mikään maailman aktiivisin ihminen, antaa tehdä paljon puolestaan, jos joku vain suostuu. Mies on aivan ylikiltii ja lälly, rakastaa selvästi vaimoaan yli kaiken.

Vierailija
9/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että tulee tässä koneellakin istuttua mutta meillä ei mies tee kotitöitä lainkaan, oppii nopeaksi kun on muutakin ajanvietettä. Ihme äijä muuten jos vielä leipookin vaimon pitämille kutsuille, meillä mä leivon ja laitan aina miehen vieraillekin vaikkei ne edes tule silloin kun oon itse kotona. Oisko tossa jotain muutakin takana ei kukaan oo ilman syytä noin nöyrä kuin tuo kuvailtu mies. Anteeksi puhekieli ei nyt jaksa tähän aikaan enää tsempata.

Vierailija
10/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti kamala ystävä, mutta minä en näen ystävääni lainkaan masentuneena vaan väsyneenä ja ärtyneenä ja miestän siekailematta alistavaksi.

Vierailija
11/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattu leipomaan ja tekemään kotihommia! Voi luoja teidän kanssa! Tämä on surkeista surkein provo...

Vierailija
12/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos sattu leipomaan ja tekemään kotihommia! Voi luoja teidän kanssa! Tämä on surkeista surkein provo...

Vierailija
13/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis niin, että en olisi sitä ymmärtänyt, vaan siksi, että yleensäkin ryhdyt kantamaan huolta tuollaisesta asiasta (joka ei edes sinulle kuulu).

Vierailija
14/14 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ystäväni ei vaan nyt suostu näkemään mitä tekee perheelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme