Huomasin, ettei meillä ole yhtään oikean taitelijan maalaamaa taulua.
Hemmetti, olemmepa sivistymättömiä moukkia! Äkkiä investoimaan taiteeseen.... se on vain niin hemmetin kallista, hyvä sellainen. Onko muilla tauluja? Jos niin keiden ja millaisia? AP:lla muutama jäljennös ja taidejuliste. Noloa!
Kommentit (8)
-Meillä on hienoja tauluja, mutta kukaan ei saa niitä laitetuksi seinille ja ollaan asuttu tässäkin jo melko kauan.
tietysti kuitenkin niin, että näkee, että kyseessä on taidejuliste :) Mikään ei ole typerämmän näköistä kuin huono kopio taistelevista metsoista komeasti kultakehyksissä...
Meillä on pari Picasso- ja yksi Kandinsky-juliste seinällä, tosin on meillä kyllä aika paljon ihan oikeaakin grafiikkaa ja muutama öljymaalauskin.
mitä markkinataidetta. Kaikki jotain inhottavia maisemia tms. Hyi!
On tuolla muutama kaverinkin teos. Ja lasten tietenkin. Laita seinille sellaisia kuvia, joista itse pidät ja ne herättävät sinussa tunteita. Viis siitä onko se juliste vai aito. Kuvan merkitys on sinun kokemuksesi. Jos joku ei sitä ole ymmärtänyt ei ymmärrä taiteesta sitten mitään. Paitsi ehkä markkina-arvon, mutta yhtähyvin voisi laittaa sitten rahaa seinälleen taikka rahansa kiinni johonkin muuhun.
Mummon perintöä. Hän keräsi taidetta. On minulla myös ystäväni maalaama taulu. Hän on taiteilija. Arvostan eniten tätä ystävän maalausta, koska se muistuttaa minua hänestä aina.
Ja siellä pystyy samaan aikaan käymään läpi monen eri taiteilija teoksia ja löytää niiden joukosta haluamansa. Aika hankalaa koluta gallerioita ja ostaa suoraan sieltä. Taidelainaamo on ihan mullistava keksintö sekä ostajan että taiteen myyjän (=taiteilijan) kannalta, kysyntä ja tarjonta kohtaa.
Jahka palaan hoitovapaalta töihin, täytämme taas yhden tyhjän aukon seinältä :)
Ei ollut opiskelijoina tai vastavalmistuneina asuntovelallisina varaa ostaa oikeita tauluja. Nyt on kaksi ja täytyy myöntää, että niitä katsellessa tulee hyvä mieli.