minkälainen ihminen puhuu paljon itsestään, harvoin kysyy
toisesta mitään tai kommentoi jos toinen jotain kertoo itsestään?
Kommentit (9)
varsinkaan kun on vakiinnuttanut asemansa. Minä, minun, minuun, minulle, minua, minusta jne., muita persoonapronominejä aito narsku ei hallitse.
terv., nimim. kokemusta on
ongelmia. Vaan ihan normaaleja asioita, ehkä hieman kehuen kuitenkin. ap
sanon nyt puolialkoholisti, mutta alkon käyttö on siis yli rajojen, mutta käy ihan normaalisti duunissa, ei aloita aamuaan alkoholilla tai muutakaan sellaista.
Puhun toki mielelläni toisen aloittamasta aiheesta. Minä en vaan voi sietää muista ihmisistä juoruilua joten puhun siksi omista asioistani.
ja sitten vähän nolostun, että hittoako mä aina itsestäni puhun ja puhun.
Esim. jos kerron ett ostin jotain, tai että tein jotain, niin aina tämä henkilö alkaa kertomaan itsestään, että heillä näin ja näin, ei siis mitenkään kommentoi kertomaani asiaa muuten. ap
Tunnen itseni usein hyväksikäytetyksi. Hän soittaa ja aloittaa puhelun aina näin: Mooooi! Minä tässä tänään tein sitä ja sitten ajattelin tätä.....pälä pälä....ja illalla ajattelin pestä pyykit ja mennä aikaisin nukkumaan....pälä pälä...koko puhelu voi olla ystäväni yksinpuhelua. Jos joskus harvoin harvoin kysyy, mitä kuuluu, heti äänestä kuulee, että vastaus ei kiinnosta eikä se saa olla kovin monisanainen, ei sellaista jaksa kuunnella.
Usein tekisi mieleni sanoa, että eiköhän nuo puhelut voisi korvata vaikka hankkimalla nauhoittavan nauhurin tai kirjoittamalla ne päiväkirjaan.
Jos taas olen rauhallinen ja olo turvallinen niin silloin ennemminkin kyselen paljon.
vaan aina keskustellaan siitä toisesta ja sen elämästä? Mulla on tällainen ystävä, ei puhu itestään koskaan, vaan aina vaan puhutaan musta. Ahistavaa tämäkin.