Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onkohan meitä monta? laskettu aika lokakuussa 2008!

15.02.2008 |

moikka!

tuossa kakilun kanssa mietittiin, että jospa löytyisi muitakin lapsettomuushoidolla raskaaksi tulleita, joilla laskettu aika on lokakuussa.

jos meitä ei ole kovin montaa, niin pyydetään sitten marraskuisia (kunhan plussaavat..) tai syyskuisia mukaan =D

lyhyesti taustaa:

minä olen 30v ja mies 43v. meillä on 3,5v ja 1v pojat. esikoinen (ja 3 keskenmennyttä) saivat alkunsa clomifen-hoidolla, ja kuopus saatiin 1.IVF PAS:lla.

1:IVF tuoresiirrosta saatiin keskenmeno aikaisemmin.

nyt on tehty 2: IVF, ja tuoreena siirrettiin 2 alkiota. (erinomaisia..)

pakkasessa möllöttää 8 erinomaista ja yksi vähän epämääräisempi varalla.

punktio oli 30.1. ja siirto 1.2.

ja tänään siis on rv4+2

virallinen testipäivä olisi vasta sunnuntaina, se olisi ollut pp16, mutta ei tässä nyt enää niin piinailla..

testaan kuitenkin vielä sunnuntaina (toivottavasti on oikein tosi tumma testiviiva silloin), ja soitan klinikalle maanantaina ja varailen aikaa ultraan. (näkeepä, montako on kyydissä.. ei yhtää, yksi vai kaksi..)

hermostuttaa ihan törkeästi noiden keskenmenojen takia, että kestääkö plussa..

-ennis- ja salamatkustaja(t) rv4+2 =D

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oireet yhtään lisääntyneet, nyt on menossa 6+2. Tissit on edelleen kipeät, mutta ei se kipu ole lisääntynyt vaan ennemmin vähenemään päin. Mahaa nipistelee joskus, mutta sekin on vähentynyt siitä mitä plussatestin aikoihin oli. Pahasta olosta ei tietoakaan. Jotenkin nyt huolettaa, kun kaikki muut luettelee mahtavia oireitaan. Voiko mun sisuksissa olla yhtään mitään elämää? Viikko pitäisi jaksaa vielä odottaa, ennen kuin pääsee ultraan tarkistamaan tilanteen.

Vierailija
62/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan poissa pelistä...mulla on ollut pari päivää älyttömän huono olo kokoajan, ei tarvi oksentaa mutta muuten ei pysty kuin makaamaan paikallaan, välillä laittaan suuhun jotain. En todellakaan muistanut, että tää on taas tallasta.

Sitten tuli vielä verikoevastaukset ja yllätys, yllätys hb 101 ja rautavarastot tyhjät eli anemia. Nyt lääkärit selvittelee voiko raskausaikana antaa suonensisäisiä rautavalmisteita...maha ei kestä mitään suunkautta otettavia.

Siis mä olen kuin katujyrän alle jäänyt kävelevä zombi ja toi 1,5 v kaveri on ihan ihmeissään mikä äitiä vaivaa, kun ei jaksa leikkiä eikä lähteä ulos.

Sori, tää oli ihan omaa napaa mutta tsemppiä kaikille ja pysykäähän kunnossa!

poistuu takaisin sänkyyn t.kakilu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oikein työt maistu, joten ei muuta kuin palstaillaan vaan : )

Juttelin juuri siskoni kanssa, ja hän kertoi ettei hänelläkään ollut raskausaikana oikeastaan mitään oireita, välillä vähän pissatti enemmän kuin normaalisti, mutta muuten ei olisi voinut mistään arvata olevansa raskaana. Eli kyllä nämä on niin yksilöllisiä juttuja, ettei kannata stressata tuosta. Tsemppiä, tiedän tunteen! Koskas menetkään Brooke ekaan ultraan?

t. Jessica laiskamatonen

Vierailija
64/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ultra 6.3. eli tasan viikon päästä. Naksulla taitaa olla samana päivänä.

Vierailija
65/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jotenkin parempi olo, tuntuu että ajatus on alkanut taas juosta. Ehkäpä se rautalitku on alkanut hiukan vaikuttaa. Ennis kyseli siitä ajasta mitä pitäisi olla ilman maitotuotteita. No, mulle apteekissa sanottiin että rautalääkkeen ottamista ennen ja jälkeen kannattaa olla tunti ilman mitään maitotuotteita. Ja vähintään se tunti kannattaa ollakin, sillä muuten rauta saostuu eikä pysty imeytymään ja menee hukkaan.

Olin puhunut äidilleni että aion kokeilla maitohappobakuja. No, äiti sitten oli ollut omatoiminen ja ostanut minulle noita Jessican mainitsemia Idoform-kapseleita. Äiti-kulta vaan ei muistanut että minulle on tuo pillereiden nieleminen vähän ongelmallista, joten olen ottanut kapselit niin että hajoitan kuoren ja otan sisällä olevan jauheen nesteen kanssa. Täytyy seuraavaksi kokeilla vaikka sitä Enniksen käyttämää jauhettamaista maitohappobakteerivalmistetta.

Toivottavasti Kakilunkin olo alkaa vähitellen parantua ja lääkärit saavat pumpattua sinuun rautaa! Niin, ja Brooke ja Jessica: älkää huolestuko (helppo sanoa). Omassa tuttavapiirissäkin on äitejä, joilla ei ollut pahasta olosta tietoakaan raskausaikana. Toisaalta tunnen myös äitejä, joilla paha olo vei suorastaan työkyvyn. Joten kyllä meitä on laidasta laitaan :)

Tänään voisi yrittää kokkausta kun vointi on nyt kerta parempi. Mieskin on varmaan tyytyväinen kun saa ihan oikeaa kotiruokaa. Ja oma mahakin voi olla ihan iloinen kunnon sapuskasta. Vielä kun jaksaisi lukea siihen tenttiin...

Vointeja kaikille!

t. Liljis, 6+5

Vierailija
66/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verestellyt matkassanne aivan hoitojen alusta lähtien, mutta hiljaisena palstailijana. Nyt päätin aktivoida itseni ja kysyä, vieläkö mukaan mahtuu?

Takana on 2 ivf-hoitoa, toinen privaatisti ja nyt jälkimmäinen julkisella puolella. Meillä on ihastuttava energiapakkaus ensimmäisen ivf:n ekasta passista vm -05. Tammikuussa toteutettiin toinen ivf, punktio 30.1 ja yhden alkion siirto 1.2. Pp 9 maha alkoi kasvaa hurjaakin hurjemmalla vauhdilla. Testiä en rohjennut tuolloin vielä tehdä, vaikka epäilykset myöhäisestä hyperistä kummitteli mielessä. Kolme päivää ihmettelin oloani kotona, kunnes pp 12 tein positiivisen testin ja hakeuduin sairaalaan. Vaikeasta hyperistä oli kysymys ja sairaalassa vietin viikon ajan. Eilen oli hyperistä kontrolli. Askitesta oli edelleen vatsaontelossa ja lepo kotona jatkuu. Kohdussa näkyi tyhjä sikiöpussi, jota gyne ei suostunut edes mittaamaan. Sanoi, että tavanomainen löydös näille viikoille... Epätoivohan siitä iski. Mielessäni olin ajatellut, että hyvällä säkällä nähdään alkiokin, ruskuaispussi nyt ainakin. Mutta ei siis mitään. Yritin tiedustella, että minkäkokoinen sikiöpussi suurin- piirtein oli ja vastaus oli että n. 5-6 rv:a vastaava. Kahden viikon kuluttua on sitten lapsettomuuspolilla varsinainen varhaisraskauden ultra ja sinne asti pitäisi tässä epätietoisuudessa ja lähes oireettomuudessa kärvistellä. Ei onnistu minulta! Näin ollen eilen varasin ultran yksityiselle puolelle, josta kerrottiin että ensi viikolla näkyy hyvin, onko kohdussa elämää. On tämä piinaavaa. Yritän suhtautua tilanteeseen rauhallisesti ilman suurempia toiveita, mutta tuo ihmismieli on niin kummallinen, että väenväkisin sitä elättelee toiveita ja tarttuu jokaiseen korteen mitä on käden ulottuvilla.

Mua on vaivannut tosiaan oireettomuus koko alkutaipaleen. Väsymysta ja janon tunnetta lukuunottamatta ei mitään mainittavaa oiretta raskautumisesta ole ollut. Ja väsymys voi johtua hyperistäkin. Olen odottanut kuumeisesti pahoinvointia, rintojen kipeytymista jne. Oireet antavat odottaa, tai sitten kyseessä on tuulimuna tms. Rinnat alkavat ehkä aristamaan hiukan jo yksin siitä, kun koko ajan tunnustelen ovatko ne arat vai ei.. Nyt varsinkin, kun on yksin kotona kaiket päivät, on liikaa aikaa käyttää itsensä tutkiskeluun. Uskon, että me ns. lapsettomat olemme ainoa ryhmä, joka ilakoi kaikista maailman raskausoireista koko rahalla ja sydämellä. Miten on muiden laita? Minkälaisen ohjeen saitte Lugesteronien suhteen? Kuinka kauan käytätte kyseisiä herneitä. Omat loppuvat jo perjantaina.

Pirtsakkaa pahoinvointia kaikille kanssasisarille ja oikein nautinnollisia väsymyksen tunteita, vatsan nipistelyjä ja rintojen turvottelua ;) !!!

Huudellaan!

-Vanda-

Vierailija
67/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Vanda ja mukaan vaan! Toivottavasti kaikki menee sinullakin pelkästään hyvin, piinaavia aikoja elelet. Täällä saa huoletta tuulettaa tuntemuksiaan!

Paha olo palasi ja kas, ensimmäinen ehdoton mielihalu: risotto. Risottoa tai paellaa tai riisiä edes jossain muodossa. Pakko saada. Pöhköä :)

Mutta asiaan: viimeksi piti jo kysyä onko muilla ilmennyt seuraavia: runsasta valkovuotoa ja/tai päänsärkyä? Meikää vaivaavat moisetkin. Ennis taisi kyllä jo jossain toisessa pinossa vakuuttaa että valkkari kuuluu ihan raskauden normaaleihin ¿iloihin¿.

Äh, nyt täytyy ruveta säätämään sitä safkaa. Voiskohan risottoa tehdä ihan tavallisista riiseistä vai pitäisköhän soittaa ukolle että toisi oikeaa risottoriisiä tulleessaan...? Taviksista voi kyllä tulla ennemminkin puuroa. Joten puhelimen ääreen siis.

t. Liljis

Vierailija
68/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on kiirettä pitänyt, en oo ees lukemaan ehtinyt teidän juttuja... Nyt siis hetki aikaa istahtaa.

Tervetuloa Vanda!

Kovasti oireista ja oireettomuudesta olette jutelleet... Täällä on eilen ja tänään noussut huoli, kun alkoi sellainen ajoittainen mylläys vatsassa (ja liitän sen heti menkkoihin, aina ennen menkkoja menee vatsa sekaisin) ja kummat tuntemukset. Alavatsalla siis kivistelee, lähinnä vasemmalla puolella. Vasenta jalkaa kun nostaa vaikka kenkiä laittaakseen, sattuu/tuntuu tuokin vatsassa inhalta. Ja nyt tällä hetkellä myös alapäässä (ah, niin ihana ilmaus!) on sellaista paineentunnetta... Jotenka täällä on nyt mieli maassa ja pelko kova! Voi kun toivon vaan niin kovasti, että kaikki olisi hyvin!!! Mitään muuta en nyt toivo niin kovin!!! Nyt ei siis auta muu kuin toivoa mahdottoman kovasti, että kaikki olisi kunnossa!

Muutoin täällä kyllä oireet jatkuu kai ihan samanlaisina kuin aiemminkin, tisut on kipiät ja ajoittaista pahoinvointia on havaittavissa - ei kuitenkaan mitään sietämätöntä laisinkaan. Pissillä saa ravata ihan koko ajan, tosin lähinnä ajoittuu iltaan ja yöhön tuo vessassa ravaaminen. Noista oireista olen enemmän kuin iloinen, ne kun vaikuttavat ihan " normaaleilta" raskausoireilta! ;)

Naksu 6+1

Vierailija
69/81 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta piti vaan tulla kaikkia teitä oireettomia lohduttamaan... Älkää turhaan huolestuko oireettomuudesta, ei se välttämättä tarkoita yhtään mitään... mulla ainoat oireenpoikaset alkuraskaudessa oli rintojen aristaminen ja valkovuoto, eikä nekään olleet päivittäinen ongelma...

Nyt on viikkoja jo kasassa 32+0 eli kyllä ne " oireettomatkin vaavit" ihan hyvin kasvaa :) Tsemppiä ja tarrasukkia ja vauvvaliimaa ihan jokaiselle tässä ketjussa!

T.Yksis

Vierailija
70/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

YKSIS kiitos lohdutuksesta! Jotenkin sitä vaan niin kovasti toivoisi niitä oireita niin tuntuisi helpomamlta uskoa että sisuksissa oikeasti on joku.

NAKSU toivotaan kovasti ettei sun tuntemukset tarkoita mitään pahaa vaan ovat ihan vaan raskauteen kuuluvaa! Voihan eri raskauksissa varmaan samallakin ihmisellä olla erilaiset oireet.

VANDA tervetuloa joukkoon! Sulla vasta onkin piinaava tilanne. Voimia odotteluun!

Mun käskettiin käyttää plussatestin jälkeen loppuun ne Lugesteronit mitä mulla oli, vajaan viikon satsi. Olisi saanut kuulemma lopettaa ihan kerrasta poikki, mutta itse tein kuitenkin niin että vähensin niitä pikku hiljaa muutaman päivän aikana. Tuntui jotenkin turvallisemmalta niin. Mutta tämä taitaa vaihdella hoitopaikoittain aika paljon. Monissa paikoissa taidetaan käskeä jatkamaan Lugeja sinne ekaan ultraan asti tai ylikin.

Brooke 6+3

Vierailija
71/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan taas,

tänään on vaihteeksi parempi päivä, jaksaa olla pystyssä ja jopa syödäkin kunnolla.

Noista lugeist kyselin itsekin silloin alussa, minulla ne loppui pp15 kertalaakista. Klinikalta sanottiin, että tuoresiirrossa ne voi lopettaa heti. Joo, toi jatkuva valkkari on kans tosi ällöö....aina miettii, että mitähän nyt lorahti housuun. Mä on kanssa huomannut, että toi pissaralli alkaa kiihtyä iltaa kohti ja on ihan rallia yöllä.

Onko teillä muilla sellasta jatkuvaa pahanolon tuntua, ihan kun ois " pala" kurkussa kokoajan, välillä voi syödäkin ihan suht hyvin kun vain syö vaikka mitään ei erityisemmin tee mieli. Paitsi ajoittainen ananas himo.....limsana, mehuna, paloina ihan miten vaan! Mä vaan mietin, että oonko kehittänyt itselleni jonkun ihme yökötys olon vai voiko tää tosiaan olla tällasta aaltoilua....paha, pahempi, suht ok ja yök!

Tervetuloa vaan ....sori, nyt en muistakaan nimimerkkiäsi, täällä saa kyllä tuulettaa ihan kunnolla!

Musta tuntuu, että olen elänyt sumussa tämän viikon, rämpinyt läpi päivien odottaen, että illalla saa kaatua sänkyyn ja nukkua...vetäytynyt " itseeni" ja ihmetellyt mikä minua vaivaa..ihan kuin olisi saanut jonkun ihmetaudin. Eikö kestään muusta tunnu samalta?

Ihanaa...viikonloppu!! Ei tarvi yksin olla päiviä pikkumiehen kanssa, kun ei yksinkertaisesti jaksa!

Taas omanapainen kakilu, joka on huono muistamaan mitä kukin on kirjoittanut, mutta on kovasti kiinnostunut kuulumisistanne.

Hei viikon päästä on ultra vai mitä ennis? Jes!!

Vierailija
72/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brooke: joo, toivotaan että noi tuntemukset on asiaan kuuluvia!!! Kylläpäs on erilaisia käytäntöjä myös noiden lugejen suhteen, mulla ne jatkuu edelleen... Ekassa ultrassa sitten katsotaan jatko - ainakin viimeksi tehtiin niin, että ne lopetettiin just tollai pikkuhiljaa. Oisko ollut niin, että rv8:iin mennessä piti olla lopetettuna... Nyt oletan, että toimitaan samoin, jos kaikki on hyvin.

Kakilu: Täällä ainakin tuo pahaolo menee just tolleen aalloittain! Vaikka mulla ei nyt vielä ainakaan ole mitään erityisen pahaa oloa, mutta etomista kuitenkin. Saattaa olla niin, että hoitelen ihan normisti hommia ja sitten yhtäkkiä tulee ällö olo. Ja viime raskaudessa mulla meni niin, että voin olla just vaikka siivoamassa tai laittamassa ruokaa ja sitten yhtäkkiä ryntäsin vessaan ja sieltä tullessa oli taas ihan kuin ei mitään! ;) Siinä oli miehellä ihmettelemistä! :D Mutta siis ainakaan vielä ei ole pahoinvointi noin vahvaa ollut, kerran olen käynyt pytyllä sylkäisemässä pienen oksun, ei muuta. Tosin närästys on kovaa, sitä on lähes koko ajan! Se voi kyllä johtua siitäkin, että lopetin ne refluksilääkkeet plussatestin tehtyäni... Hei muuten, sellaisen olen kyllä huomannut, että mulla toi etominen tulee voimakkaimmin just syönnin jälkeen. Voin syödä ihan hyvin, mutta sitten kun masu on täynnä, meinaa tulla ylös!

Mutta kyllä sitä vaan pieni ihmismieli murehtii vaikka mikä olisi! Nytkin kun luen muiden kovasta pahoinvoinnista, ei oma vähäinen etominen vaikuta enää " riittävältä" oireelta vaan haluisi pahempaa! ;) Pöhköpää! Mutta näillä mennään ja vajaan viikon päästä sen sitten näkee, miten tuolla on asiat! Kyllä sekin vaan niin paljon pelottaa, että melkein toivoisin, että siihen olisi pidempi aika...

Naksu 6+2

Vierailija
73/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vielä kyselemään neuvolasta. Eli joko te ootte varanneet ajan neuvolaan? Itse kun oon aatellut tekeväni tuon vasta ekan ultran jälkeen... Toisaalta jos varaisin jo nyt, saisi ajan varmasti aikaisemmaksi. Ja taas toisaalta, en haluaisi enää ikinä soittaa neuvolaan sitä puhelua, että peruutan ajan tarpeettomana... Mitenkä te muut siis toimitte?

Vierailija
74/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen päättänyt tehdä niin että varaan neuvolan vasta sitten jos ekassa ultrassa selviää että mahassa todellakin on elämää. Mä en myöskään kestäisi joutua perumaan sitä aikaa, jos ei sitä sitten tarvitsisikaan. :(

Me asutaan niin pienessä käpykylässä ettei täällä montaa vauvaa vuodessa edes synny, joten en usko että neuvolaan on mitään suurta tunkua ja ajan saa varmasti ihan hyvin.

Vierailija
75/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilu: juuri tuolta minusta tuntuu! Pala kurkussa, ihan kuin olisin sairas, päivät on rämpimistä. Olen välillä miettinyt voisiko itselläni olla raskauden päällä menossa oikeesti joku tauti tai vaikka verenpaineesssa jotain häikkää tai alhainen hemoglobiini. Mutta taitaa tämä olla todellakin ihan ¿vain¿ raskautta kun sinullekin kuuluu samanmoista :)

Neuvolan varaamisesta oli puhetta. No, minä olen jo varannut neuvola-ajan (aika on vasta ensi kuun lopussa pääsiäisen jälkeen...siihen on vielä pitkä aika). Toivon tosiaan etten taas joudu soittamaan neuvolaan ja perumaan aikaa, se oli viimeksi hirveää. Mutta varasin ajan jo nyt, sillä päätimme ettemme mene klinikalle maksulliseen alkuraskauden ultraan vaan sitten suoraan äitiysneuvolaan. Ja eka ultra meille on sitten vasta joskus rv12 (tai jotain). Mutta monilla taitaa olla eka ultra jo ensi viikolla? Jännää!!

t. Liljis, 6+6

Vierailija
76/81 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä täälläkin, olen yrittänyt raivailla työpöytää lomakuntoon, ja nyt onkin jo aika siistin näköistä. Huomenna siis starttaamme hiihtelemään pohjoisen lumille.

Noista mieliteoista/syömisestä olitte jutelleet, niin täällä tekee nyt mieli esim. ranskalaisia, hampurilaisia, pitsaa, ja kaikkia hedelmiä - ananas täälläkin ihan kärkipäässä : ) Mies on ihan kypsänä, kun ei saa enää kotona mitään kunnon ruokaa...

Ja juu, Naksu, mä varailin jo ekan neuvolan. Halusin varmistaa että saan aamuajan, kun mulla on aika pitkä matka työpaikan ja nla-paikkakunnan välillä, niin voidaan aamulla mennä nlan kautta töihin. Eka nla-aikani on vasta 3.4. eli aika pitkälle menee. Toivottavasti ei tosiaan tarvitse aikaa peruuuttaa!

Huonoa oloa pukannut tänään oikein toden teolla, heti siitä asti kun aamulla klo 5 heräsin (pissalle). Aamupäivällä hetkeksi helpotti, mutta lounaan jälkeen taas yököttänyt. Jos syö oikein paljon kerralla, yökötysolo on väistämätön. Mä syön tällä hetkellä n. 10 kertaa päivässä vähän kerrallaan, niin olo pysyy vähän parempana.

Kaikille kovasti jaksuja oireiden ja oireettomuuden kanssa koko ensi viikoksi, itse palailen asiaan sitten ensi viikon jälkeen!

Jessis 5+4

Vierailija
77/81 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljis: kiva, että joku tunnisti " oireet" omikseeen, mä oon joo ihan tosissaan kanssa miettinyt, että mikä tauti muhun on tullut. Ilmeisesti se on kuitenkin ihan normaalia raskautta vaan.

Neuvoloista oli puhetta, itse ajattelin tilata kanssa ekan ultran jälkeen, kun on nähnyt mikä on tilanne.... joo, enkä tosiaan halua tehdä sitä kamalaa " peruisin ajan-soittoa" , eikä sitä meistä kukaan teekään!!

Onko kellään ongelmia vatsantoiminnan kanssa.... olen joutunut ottamaan aina välillä puolipussillista duphalac-jauhetta, kun pukkaa niin kovalle ettei kulje mihinkään päin....mitä se sitten onkin taas lopussa..aargh...työtä ja tuskaa!

Joku onnellinen pääsi pohjoiseen lomalle...olen suorastaan kateudesta vihreä, meillä jää tänä talvena pohjoisen reissut tekemättä mutta ensi talvena taas sitten. Huokaus, ne ihanat lumiset maisemat, kelloton vapaus, rennot lomalla olevat ihmiset ja tarpeeksi kaukana kotoa....täydellistä lomailua.

Voikaa sopivasti pahoin! Kakilu

Vierailija
78/81 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän onkin oltu aktiivisia kirjoittajia! =)

vandalle tervetuloa, ja toivotaan että tuo sinun hermoja raastava tilanne on vain tilapäistä ja kaikki on hyvin.

nyt sitten varoitus, loppuviesti on oikeestaan pelkkää valitusta.

mulla on nyt vähän tyhjäkäynnillä kaikki.

luin kyllä jutut, mutta nyt en muistakaan, että mistä oli puhe..

isän vaimo soitti aamulla sairaalasta, että isä on mennyt tajuttomaksi aamulla 6 aikoihin, eikä reagoi mihinkään. lääkäri oli sanonut suoraan, että jos (kun?) elintoiminnot lakkaa, enää ei aleta elvyttämään ollenkaan.

taustalla on maksakirroosi, ja monta muutakin.

käsittääkseni maksakooma on nyt uusinut, noin kk sitten oli ensimmäinen, ja isä toipui siitä vielä silloin..

mutta nyt näyttäisi olevan menoa.

eli puhelinsoittoa odotellessa..

yhtään ei ole vielä itkettänyt, mutta pinna on ihan uskomattoman lyhyt.. eli tiuskin ja karjun lapsille ja ukolle. mies kyllä ymmärtää mistä tuulee, ja lähti onneksi lasten kanssa pihalle.

lapset ei kyllä ymmärrä miks äiti on niin kiukkuinen..

ottaa päähän se, että äksyilen lapsille oikeestaan ihan turhista, asioista, joista normaalisti ei tule haloota. =(

mahaa on nipistellyt tänään ja eilen illalla. sitä ei juuri olekaan ollut aiemmin.

mikään ei oikein maistu, ja painokin näytti tippuneen kilon puolitoista, kun aamulla kävin vaa' alla.

ananasta, viinirypäleitä ja appelsiinia ja jopa verigreippiä(!?) minäkin olen syönyt, ja sitten se sämpylä+ jalostajan kinkkupasteijaa tai hk:n tuubimaksamakkaraa, tai sitten grillimakkaraa ja rasnkalaisia, hornet-kanansiipiä, grillikylkeä, pekonia ja munia.. hampurilaista.. pan-suolattuja sipsejä ja american dippiä..

eli joko raikkaita hedelmiä, lähes hajutonta leipää " töhnäpäällysteellä" tai sitten suolaista, rasvaista ja voimakkaan makuista.

mitään perunat ja kastike -sapuskaa ei tee mieli, ja ajatuskin makaronilaatikosta kadottaa kaiken ruokahalun.

vaikuttaa aika tavalliselta verrattuna aiempiin raskauksiini..

jotenkin noi mahan juimailut on saaneet mielen epävarmaksi..

joo, itse kyllä täällä kertoilin niistä repäisykivuista, mutta..

siihen pe ultraan on vielä hemmetin pitkä aika odottaa, ja sitten se, että odottelen sairaalasta puhelinsoittoa jota en haluaisi edes tulevan.. =(

tää on ihan hanurista.

mietin, että jos (siis kun) isä kuolee, niin mistä mä voin hakea sairaslomaa?

ihanko terveyskeskuksen omalääkäriltä?

olen koulussa, en töissä, niin en työterveyteenkään kuulu.

en usko että maanantaina olen oikein opiskeluvireessä.

mutta jos tämä raskauskin menee vielä kesken, niin sitten on kyllä tarjoiltu enemmän kuin minä pystyn nielemään..

jotenkin erityisesti tänään on alkanut tuntua, että mä todella tarvitsen nyt sitä, että tämä raskaus onnistuu.

ja että mä todellakaan en tiedä, että miten taas nousen siitä, jos tämä meneekin kesken. ihan hirveä pelko iski suoraan sen aamuisen isää koskeneen puhelun jälkeen.

no niin, nyt alkoi sitten itkettää..

minkä hemmetin takia asiat EI VAAN VOI sujua?

plaah.

menen syömään sohvalle sipsejä, katsomaan telkkua ja vahtimaan puhelinta.

-ennis- rv6+3

Vierailija
79/81 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että Ennis, aivan kauhea tilanne siellä! :´( Voi kunpa nyt löytyisi sanoja, jotka auttaisivat... Hirmuisesti voimia sinne, toivottavasti isäsi jaksaa taistella tuon yli! Rutkasti ajatuksia ja voimahaleja lähettelen, muuta en voi... :(

Vierailija
80/81 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullisia uutisia olet saanut, olen pahoillani. Minäkin lähetän sinulle hirmuisesti voimia ja jaksamista, muuta en osaa sanoa. Varmasti voit hakea sairaslomaa ihan terveyskeskuksen omalääkäriltä. Ja kannattaakin jos siltä tuntuu.

Kakilulle vielä: me näköjään mennnään ihan samassa veneessä. Täälläkään ei nimittäin vatsa toimi. Tänään on ollut niiiin tukala olo että päätin että etsin huomenna lähimmän apteekin joka on auki, ja ostan jotain lääkettä mikä auttaisi. Tää on inhaa.

t. Liljis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi