Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olit teini-ikäinen, millaisia kotitöitä teit?

Vierailija
15.02.2008 |

Minä en tehnyt mitään. Äitini oli kotiäiti, joka teki kaikki kotityöt (ruoat, pyykkihuolto, siivous, tiskaus...)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytin ja tyhjensin tiskikonetta, pesin pyykkiä, laskostin ja vein kaappeihin, tein viikko siivouksen siskojen kanssa koko taloon (5 makuuhuonetta), tein ruokaa, pesin ikkunoita (harvoin), ulkoilutin koiran, ruokin kaneja, vein roskat, kävin kaupassa jne. KAikkea, meillä jaettiin töitä sisarusten kesken ja yleensä ottaen hommat oli tehty kun äiti tuli töistä.

Joskus oli aikoja että äiti teki myös paljon, tai jätettiin viikko siivous lauantaille. Mutta yritettiin tehdä hommat ennen kun äiti tulee. Äiti sitten laitto iltaruuan tiskit.

Vierailija
22/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts kaikkia mahdollisia kotitöitä mitä nyt kotona yleensä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin, tein peltohommia, ruokin elukoita, lypsin, pesin pyykkiä...

Tosin moni on joutunut enemmänkin hommiin kuin minä. Yksi tuttu taas, jonka ei koskaa tarvinnut tehdä mitään, on patalaiska vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
24/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole katkera. Olen hyvilläni että minut opetettiin kotitöihin ja minulle annettiin mahdollisuus kotitöihin. Pitänee varmaa lisätä vielä leipominen tuohon listaan. JA joskus vaatteiden silitystä myös tehtiin. Ei ny heti tule muuta mieleen. Käytännössä tehtiin kaikenlaista.

Vierailija
25/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt 27-vuotiaana pyöritän kotiamme ihan kuin kuka tahansa, ei jää asiat tekemättä. Mieheni toki tekee myös kotitöitä!

Vierailija
26/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitiltäni kesti 10 vuotta toipua erosta. Arvatkaa menikö koulut perseelleen.

Vierailija
27/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti autoimme häntä, ei varmaankaan tarpeeksi, myöhemmin ajateltuna olis voitu tehä paljon enemmän. Mutta välillä lämmitin saunaa, hoidin pikkusisaruksia, tiskasin, siivosin omaa huonetta, ruokin hevosia ja vein niitä ulos. Kesällä tietty heinätyöt yms.

Vierailija
28/28 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niin ja koska maalla asuimme, niin perunannostot, istutukset yms. mitä nyt maatilan pitoon kuuluu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi