Millä kirppiksellä kannattaa myydä pk-seudulla?
Olemme muuttamassa ulkomaille ja ajattelin myydä paljon tavaraa: aikuisten ja lasten vaatteita, lasten tarvikkeita, leluja,laukkuja, kirjoja, cd-levyjä, astioita. En ole koskaan ennnen myynyt kirpparilla. Millä kirppiksellä pääsee eroon tavarasta? Kuinka paljon voi pyytää esim pokkkareita ja cd-levyistä? Meneekö aikuisten vaatteet lainkaan kaupan? Semmoista olen vähän kuullut.
Kiitos vinkeistä!
Kommentit (8)
LASTENVAATTEIDEN JA
-TARVIKKEIDEN KIRPPIS
SUNNUNTAINA 9.3.2008 KLO 10-13 KOMEETAN KOULULLA, OS. KOMEETANKUJA 6 (OLARI)
Lämpimästi tervetuloa tekemään löytöjä kirpputorillemme.
Täältä saat muksuille vaatteet, kengät, lelut ja kirjat edulliseen hintaan.
Mielitkö myyjäksi?
Kirpputorille pääset myymään ilmoittautumalla Linda Ylä-Rautiolle numeroon 050-3075914 tai sähköpostitse osoitteeseen laalton2@welho.com
Paikan vuokrahinta on 15e ja siihen kuuluu myyntipöytä. Maksu peritään paikanpäällä. Jos ilmoittaudut meilitse, kerro nimesi ja yhteystietosi. Kaikki ilmoittautumiset vahvistetaan.
Järjestäjä Komeetan koulu 4A/Vanhempaintoimikunta
Eli helsingissä on Valtteri tai jäähalli hyviä paikkoja myydä.
Jos sinulla on kamalasti tavaraa, niin suosittelisin ottamaan esim kaksi vierekkäistä pöytää valtterissa,toiseen lasten tavarat, toiseen aikuisten. Jäähallilla riittää yksi pöytä, se on TOSI iso!
Valtteria suosittelen minäkin. Ihan mielettömän hyvä paikka!
Kiitos Linda tarjouksestasi, mutta en taida ehtiä sunnuntaiksi saada tavaroita kasaan ja vieraitakin on jo ehditty kutsua sille päivälle. Valtterissa kävin itse ekaa kertaa viime lauantaina. En ole mikään kirppis-kävijä, joten halusin nähdä mitä ihmiset myy ja millä hinnalla. Kävin vasta klo 14 maissa, jolloin varmaan kaikki hyvät tavarat oli myyty, koska mun mielestä siellä ei ollut kovin paljon hyvää tavaraa jäljellä. Ystäväni kertoi, että vanha kosmetiikka on kysyttyä. Tämä tuntuu oudolta ajatukselta, mutta ainakin joitakin hajuvesiävoisin viedä myytäväksi. Päätinkin, että Valtteriin menen myymään 5-6.4. Onkohan järkevämpi ottaa kaksi pöytää samana päivänä vai mennä kahtena peräkkäisenä päivänä? Onko porukkaa enemmän lauanataina vai sunnuntaina? Entäs ne keskiviikkokirppikset, onko niillä kävijöitä?
Kiitos jos vielä jaksatte vastailla!!
Pyrin käymään joa viikonloppu Valtterin kirppiksellä, joten kokemusta on! Yleensä käyn vain lauantaina, joskus kumpanakin päivänä, tällä viikolla ainoastaan tänänä eli sunnuntaina.
Ensinnäkin, jos haluaa tehdä löytöjä, paikalla pitää olla klo 9.00 eli heti kun paikka virallisesti avautuu. Epävirallisestihan se on auki varmaan jo seitsemästä alkaen, mutta mielestäni ei ole reilua mennä paikalle silloin, kun osa vielä laittaa pöytiään. Klo 14.00 on Valtterissa parhaat tavarat jo ostettu. Aikaisin aamulla siellä on tosi hyvää tavaraa; olin tänään paikalla klo 9-11 ja löysin kassillisen edullisia ja hyvälaatuisia lastenvaatteita ja kirjoja. Parhaimmillaan tulen kotiin kolmen kassin kanssa :-).
Hinnat kannattaa pitää alhaisina. Myyjiä on paljon, samoin hintatietoisia ostajia. Parempi vain päästä tavaroista eroon kuin lähteä kotiin auto täynnä. En nyt tiedä, mikä on yleensä kysyttyä, mutta hyväkuntoiset lastenvaatteet menevät varmasti, samoin klassikkokirjat. Aikakauslehdet myyvät myös.
Itse ottaisin ehkä kaksi pöytää samana päivänä. Empiirisen tutkimukseni mukaan lauantaina on enemmän porukkaa heti aikaisin aamusta. En sitten tiedä, tulevatko ihmiset vain sunnuntaina myöhemmin (ja siten kumpanakin päivänä olisi yhtä paljon väkeä), lähden aina klo 11-12 välillä kotiin. Keskiviikkona en ole Valtterilla käynyt.
Itse käyn 2x vuodessa Valtterilla myymässä. Siinä on kyllä iso homma ja tuskin jaksaisin sitä souvia ellei se olisi niin kannattavaa. Helpompihan olisi viedä kaikki Pelastusarmeijalle. Kuitenkin siinä nettoaa niin hyvin, että menen uudelleen ja uudelleen.
Minulla on ollut yleensä 2pöytää vierekkäin yhden päivän. Viimeksi oli kaksi pöytää kahtena päivänä eli yhteensä 4pöytää.. Kauppa kävi selkeästi paremmin lauantaina, vaikka vein sunnuntaina ihan uutta kamaa pöytään.Kävijöitä oli vähemmän.
Parhaan tilin tekee klo 7-11. Venäläiset, joilla on rahaa, tulevat klo 7 ostamaan parhaat alta.He eivät ihan älyttömänä tingi, vaan maksavat suht hyvän hinnan.
Kosmetiikka, lasten vaatteet ja kamat, hyväkuntoiset aikuisten vaatteet (muodikkaat) ja kengät menevät, kuten myös kaikki ihme krääsä ja astiat. Vanhan malliset vaatteet ei tee kauppaansa.
Kiitos kullanarvoisista vinkeistä! Varasin juuri kaksi pöytä la 5.4 Valtteriin. Jännittää kyllä kovasti miten käy. Et meneekö mun " krääsä" kaupan vai ei :) Ainut huono puoli on et paljon olisi talvikamaa myytävänä mut se tuskin menee kaupan kun kohti kesää ollaan menossa. Mihinkähän sen saisi nyt, kun ulkomaille muutto tulee jo heinäkuussa!?
Itse käytän Mankkaalla olevaa Akselia. Hakevat tavarat kotoa, hinnoittelevat ja pitävät pöydät siisteinä..Tavarat ovat myynnissä n.3-5 viikkoa. Mielestäni hintakin on ihan edullinen, ottaen huomioon että itse ei tarvitse tehdä mitään.. Muistaakseni veloittivat 40 euroa+ 40% tuotosta. Suosittelen lämpimästi.
Yhteystiedot löytyvät varmasti googlaamalla Akseli oy..