Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia päiväkodeissa? Ruokailusta kysymys.

Vierailija
14.02.2008 |

Meidän tyttö on juuri aloittanut uudessa päiväkodissa ja viime viikolla olin ällistynyt kun kuulin välipalapöydässä lasten pyytävän lisää ruokaa (muroja+maitoa) ja täti siellä sanoi, että yksi annos vain! " Jos olet syönyt annoksesi, voit mennä pois pöydästä." Yksi lapsista sanoi, että mutta nälkä jäi, mutta ei auttanut! en ymmärrä! mä olen aina ajatellut että kyllä lapsi saa syödä just niin paljon kuin haluaa, kuka aikuinenkaan nyt nälkäisenä haluaisi ruokapöydästä poistua??! En sanonut siinä tilanteessa mitään, mutta ajattelin ottaa vielä asian puheeksi.

Onko tämä siis ihan normaalia ja napisenko tyhjästä? Lisättäköön vielä, että toki ymmärrän jos tarjolla on viiliä, yksittäisiä jukrapurkkeja tms, mutta eikö niidenkin lisäksi voisi saada vaikka näkkäriä jos ei muuta...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän Pk:ssa kukaan ei saa lisää jogurttia tai muroja ellei olla varmoja että kaikille riittää toinen kierros, ihan oikeudenmukaisuuden nimissä. näkkäriä kyllä saa lisää.

ruokalailussa saa hakea ruokaa lisää niin paljon kun haluaa, kunhan on syönyt myös salaatin pois.

Vierailija
22/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tädillä huono päivä? Tai lapsi tunnetusti sellainen, joka tahtoo herkkuja lisää, muttei söisi esim. näkkäriä vaikka sellaista tarjottaisiin.

Kannattaa kysyä ihan suoraan, mikä on tuo ruokapolitiikka ko. päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei sitä ruokaa kovin paljon ylimääräistä ole. Joskus niin, että hyvä jos jokaiselle riittää.

Vierailija
24/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ryhmistä, onko heillä ylimääräistä. Jos ei ole niin syödään näkkileipää, ihan normaalia.

Vierailija
25/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on paljon lapsia, jotka ei lounaalla söisi lainkaan ja sitten haluaisivat pohjattomasti leipää välipalalla.

Vierailija
26/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kunnon ruoat ovat ne tärkeimmät, mutta kun meidän tyttö on tosi kova syömään ja tarvitseekin paljon energiaa. Syö lämpöiset ruoat suurella ruokahalulla, samoin myös välipalat. Ja ronkeli ei missään tapauksessa ole, päinvastoin syö melkein mitä vain.. Mulle tosiaan sopisi hyvin vaikka pelkkä näkkäri voilla lisäksi. ihmettelen miksi ei sitä voi antaa..

ap

Vierailija
27/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paikalla. Vanhemmat luulevat, että voi tulla ja mennä miten vaan. Jos ilmoitat, että tulette vasta 8.30 hoitoon ja tulettekin jo 8.00 niin voipi olla, että joku jää ilman aamupalaa.

Vierailija
28/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien toive??

Kaikki ei ole aina niin kuin päälle näyttää

Vierailija
29/29 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kuulostaa julmalta, mutta myös lapsilla on aina " kova nälkä" kun on oikein herkkuvälipalaa tarjolla. Tarkoitushan on, että kotona on sitten kunnon nälkä, kun vanhemmat tulevat hakemaan. Itse toteutan tätä kotonakin. En anna tankata välipalalla-varsinkaan, jos pääruoka on kelvannut huonosti. Lapset osaavat toki laskea oman etunsa. Eikä lapsi siitä kärsi, jos joku päivä syö vähän vähemmän kuin tavallisesti.