Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minussa on vikana??

Vierailija
14.02.2008 |

Tuntuu, että hautaudun nyt äitiyslomalla täysin näkymättömäksi. Olen niin yksinäinen, päivät kuluu vauvan kanssa vaunuilemassa tai kotona vaan. " Entiset" ystävät eivät tunnu pitävän yhteyttä nyt kun olen saanut vauvan.

Tuntuu, että minä olen aina se, joka soittaa tai pyytää ystäviä kylään...No, minusta sosiaaliset kontaktit on aika minimissä, jos esim. kerran kuussa tapaa jonkun kaverin tai käy kylässä. Miksi kukaan ei ole kiinnostunut mun seurastani. Olen omasta mielestäni ihan hauska, huumorintajuinen ja syvällinenkin tyyppi. Ulkonäkönikään ei ole kauhistus. Välillä surettaa tämä tilanne aivan älyttömästi. Masennun ja itkeskelen täällä vauvan kanssa ja ..säälin itseäni. Miten onnistuisi saamaan uusia ystäviä aikuisiällä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, enpä olisi oikein jaksanutkaan lähtä minnekään, hirveä stressi kaikesta menemisestä ja muusta ylimääräisestä. Kävin kaupungilla kauppoja kiertelemässä aikani kuluksi.

Oletko miettinyt mihinkään perhekahvilaan tai neuvolan äiti-lapsi toimintaan menemistä? Siellä saat kohtalotovereita.

Vierailija
2/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystäväsi ovat koulussa tai töissä, monen elämä vaan tuntuu olevan kovin kiireistä. Kaikilla on omat jutut. Ehkä he myös ajattelevat, että sulla on kädet täynnä vauvan kanssa ja haluat keskittyä nyt vauvaan. Olen ihan varma, että syy ei ole sussa. Ota vaan sitkeästi heihin yhteyttä, niin he tajuavat, että olet sama ihminen kuin ennenkin.

Mene rohkeasti ihmisten ilmoille. Tulee päivään hyvä rytmi heti aamusta ja sulle virkeämpi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviisi! Jotkut säikähtävät vauvan syntymää, mutta kun huomaavat että äitiyden lisäksi olet oma itsesi muuten, pitävät taas yhteyttä. Hanki uusia äitiystäviä täältä palstalta ja myös kerhoista tai muskareista. Tsemppiä! Lähde vauvan kanssa ulkoilemaan päivittäin, että näet ihmisiä. Älä jää yksin kotiin itkemään!

Vierailija
4/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule meille??

Vierailija
5/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rantautua esim. johonkin perhekahvilaankin. Mitä jos kukaan ei puhu mulle..käykö siellä näinkin pienten vauvojen äitejä, vauvojen siis jotka ei vielä leiki toisten vauvojen kanssa.?

Vierailija
6/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänuutoksessa yleensä ihmissuhteiden painopisteet muuttuvat. Voi olla että jotkut kaverisi todella ajattelevat, että tarvitset rauhaa vauvan kanssa. Sinun pitää kannustaa heitä yhteydenpitoon ja tapaamiseen.

Mutta on myös totta että udessa elämäntilanteessa alkaa kaivata niitä, jolla olisi saman tyyppinen vaihe menossa. Ystävyys on aika iso asia, minä lähtisin vain siitä että miten saisin muita pikkulasten äitejä tuttaviksi, vaikka vain hyvänpäiväntutuiksi näin alkuun. Esim. jostain vauva-äiti-kerhosta, perhekahvilasta tms?

Vierailija
7/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan pientenkin vauvojen äitejä. Rohkeasti mukaan vaan! Eikä siellä käydä vaan lasten vuoksi vaan äitikontaktienkin. Mukavia äitejä yleensä ovat, itsekin ensin pelotti mennä, kun täällä palstalla aina arvostellaan muita ja ajattelin, että samanlaisia sielläkin ovat, mutta ehei!

Vierailija
8/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluais että äiti jättää pienen vauvan hoitoon jotta he saavat olla hänen kanssaan kahdestaan. Ihan niinku se vauva jotenki muuttais esim sitä kahvilassa käyntiä jotenkin... Jotkut kaverit vaan tuntee sen vauvan häiriötekijänä (eikä tajuu, että äiti haluaa pitää hyvää huolta lapsestaan). Pitäis tavallaan valita: joko minä tai vauva...

Kyllä sä saat uusia kavereita ihan varmasti. Kokeile vaikka etsin ystävää -palstaa tms.

Ja sekin piristää kummasti vaikka lähtisit ihan vauvan kanssa kahdestaan shoppailemaan tms. :)

Vierailija
9/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät että huono perhekahvila, ja menet johonkin toiseen seuraavalla kerralla!

Yleensä pikkulasten äitien kanssa pätee sama kuin koiranomistajien kanssa. He vastaavat mielellään ksymyksiin; mikä sun vauvan nimi on; onpa kaunis nimi, mistä te sen keksitte; mistä teidän vaunut on ostettu; tiedätkö onko täälläpäin jossain vauvauintia tai muskaria jne..

Vierailija
10/10 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan!