Huolestuttaa lapseni selviäminen koulumaailmassa :(.
Tyttöni on loppuvuodesta syntynyt ja nyt eskarissa. On vielä ihan lapsi (ja tottakai saakin olla). Mutta olen huomannut, että alkuvuodesta syntyneet " isot tytöt" jotenkin pitävät tyttöäni lapsellisena ja tyhmänä. Naureskelevat selän takana tms. Mitä jos koulussakin on tällaista? Lapseni joutuu koulukiusatuksi eikä pääse kunnolla mukaan tyttöjen joukkoon kun on lapsellisempi??
Kommentit (5)
Lapsi ehtii kasvaa ja vahvistua. Tyttäreni luokalla on yksi tällainen tyttö ja nyt kutosella ovat. On fiksu ja seesteinen lapsi sekä lahjakas monin tavoin.
Olen tuon suuren eron huomannut toisen lapseni kanssa on alkuvuodesta syntynyt ja niin paljon edellä luokkalaisistaan kaikessa näin on ollut aina.
koulunlykkäystä syksyllä syntyneille. Itselläni on ujo, hyvin pienikokoinen ja astmaa sairastava lapsi ja mietin vakavissani sitä koulunlykkäystä.
No poika täytti vasta 5 v joulukuussa ja on mielestäni niiiin pieni vielä, että joko nyt pitäisi osata kaikkea mahdollista kirjoittamisesta hienoihin piirustuksiin. Lapselta aletaan heti vaatia niin paljon. Mutta itse en ole huolissani, jokainen tulee ajallaan.
Mutta jokainen lapsi on yksilö ja tosiaan lykkäystä voi hakea, jos tarvetta on
Tytöt nyt vaan on sellaisia. Mutta kouluun on vielä pitkä aika ja lapsesi ehtii kasvaa ja tuskin se sama ryhmä jatkaa koulussa.