Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntynyt ja kestoilu, apua aloittelijalle!

Vierailija
14.02.2008 |

Olen lueskellut noita infoja ja tullut siihen tulokseen, että toukokuussa syntyvälle vauvalle kaikista kätevin ratkaisu olisi harsot + villahousut.

Entäs sitten yöllä? Yöunille mentäessä varmaan voi käyttää harsoa, mutta tarvitseeko lisäimua, millaista? Entä jos yöllä joutuu vaihtamaan, oletteko käyttäneet jotain " helpompaa" ratkaisua (en usko että jaksan origamitaittelua yöllä)?

Kahden ensimmäisen kanssa ollaan käytetty kertiksiä, joten tuleva vauva on ensimmäinen, jolle edes kokeilen kestoja.

Niin ja kuinka paljon arviolta noita harsoja tarvitsee? Niitähän käytetään paljon muuhunkin, mutta noin vaipoiksi. Entä villahousuja?

Kiittäisin kovasti vastauksista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen lueskellut noita infoja ja tullut siihen tulokseen, että toukokuussa syntyvälle vauvalle kaikista kätevin ratkaisu olisi harsot + villahousut.

Entäs sitten yöllä? Yöunille mentäessä varmaan voi käyttää harsoa, mutta tarvitseeko lisäimua, millaista? Entä jos yöllä joutuu vaihtamaan, oletteko käyttäneet jotain " helpompaa" ratkaisua (en usko että jaksan origamitaittelua yöllä)?

Harsot voi taitella valmiiksi, niin vaipanvaihto sujuu nopeammin. Lisäimua varmaan tarvitaan, esim imukykyistä flanelllia (ei mitään paitapuserolaatua), froteeta, hamppua...

Itse olen käyttänyt vähän isommalla muotoonommeltua sisävaippaa.

Niin ja kuinka paljon arviolta noita harsoja tarvitsee? Niitähän käytetään paljon muuhunkin, mutta noin vaipoiksi. Entä villahousuja?

Kiittäisin kovasti vastauksista.

Harsoja on hyvä olla ainakin 20 kpl. Mielestäni on parempi jos vaippaharsot ja puklurätit ei ole samoja

Vierailija
2/3 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikavauva, ja olemme osakestoilleet alusta asti. Öisin käytämme kertavaippoja - ainakin tähän asti. Ruskovillan villapöksyt tuntuvat pitävän melko hyvin harsojen kanssa. Ainoa ongelma on, että harsopaketista tulee tosi suuri ja jotenkin kömpelö. (Vauvamme tosin on pieni - syntyessään 2800 g, 48 cm). Tosin tämä suuri koko tuntuu haittaavan enemmän äitiä kuin poikaa. ;)

Suosikkimme on napakka kuorivaippa ja sisävaippa siellä sisällä.

Vaippojen pitävyydessä ei kyllä mielestäni ole ollut eroja. Sekä kertakäyttövaipat että kestovaipat fuskaavat ainakin silloin tällöin pikku rimpulajalallamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti jos teet tai ostat muutaman taskuvaipan jonne laitat ne harsot (+jotain muuta yöksi, valmis lisäimu tai vaikka flanelli). Taskuvaipan päälle sitten ne villahousut. Taskuvaipan sisäosa kannattaa olla kuivaliinaa (vaikka fleece), meillä ainakin pienempänä häiriintyi uni helposti märkyyden tunteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi