Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas oli bussissa oikein kasvattajien ihanne

Vierailija
14.02.2008 |

takanani istu nuorehko äiti pienen lapsensa kanssa. Lapsi repi hiuksiani..

Äidin keskustelu lapselle meni suunnilleen näin:

*nykäisy*

" Ei saa repiä toisten hiuksia!"

*nykäisy*

" Jos vielä revit niin pistän sut heti rattaisiin takaisin!"

*nykäisy*

" Ei kukaan sunkaan hiuksias revi. Mä pistän sut rattaisiin joset heti lopeta"

*nykäisy*

" Ei noin saa tehdä! Etkö sä ymmärrä, että pistän sut rattaisiin?!"

*nykäisy*

" Nyt kyllä loppuu! Pitäis sun jo ymmärtää ettei ole kivaa kun hiuksia revitään, pidän sua kohta käsistä kiinni ja pistän istumaan rattaisiin"

*nykäisy*

" Ei tolleen saa tehdä! Vielä jos kerran nykäset niin pistän sut rattaisiin ja istut sielä loppumatkan!"

*nykäisy*

jne.

Koko ajan uhkaili, että pistää lapsen takaisin rattaisiin istumaan, muttei todellisudessa tehnyt mitään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks idiootti vaan istuu vaikka hiuksista revitään ja kirjaa dialogia ylös :DD

Vierailija
2/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelinolla puuttumatta asiaan, että saa äiti kasvattaa omalla tavallaan, siinä vaiheessa kun huomasin, mikä se oma tapa on, lähinnä nauratti niin paljon etten viitsinyt ruveta mitään itkemään. Enkä kirjanut mitään ylös, kuten sanoin, se meni kuta kuinkin noin se keskustelu. Tuo ida siinä oli.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois sun hiuksista ihan vaan siirtämällä sitä sylissä eri asentoon. Niin ettei se yltäisi sun hiuksiin. Ei sen ikäistä paljon kannata tuolla tavalla kasvattaa

Vierailija
4/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on hyvä antaa varoitus, ennen rangaistusta, mutta jos touhu vaan jatkuu ja jatkuu, niin miksi edes uhata josei kuitenkaan toteuta?

Eikä mielestäni noin pienelle lapselle kannata niitä uhkauksiakaan esittää, ei välttämättä ymmärrä niin hyvin.

Meillä toimii 1v8kk:n kanssa bussilla matkustaessa se, että kiinnittää lapsen huomion muualle. Meidän tyttö myös on vilkas riuhtomaan ja huutamaan ja tökkimmään ym, mutta kun kiinnittää huomion muualle (esim. " Kato kuinka hieno punanen auto tossa vieressä" ) niin usein unohtaa mitä oli tekemässä

Vierailija
5/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa vähän erikoinen äiti. Olisi tosiaan laittanut rattaisiin tai siirtänyt asentoa sylissä ettei pääse käsiksi toisen hiuksiin. Itseasiassa itse olen sitä mieltä, että alle 1v joka tulee rattailla bussiin, kuuluu rattaisiin myös bussissa. Itse kuljin lapsen kanssa päivittäin rattailla bussissa siihen kunnes oli 1v9kk. Sen jälkeen kulki sylissä ja myöhemmin istunut omalla penkillä (nyt reilu 4v).

Mutta hieman epäuskottavalta kyllä kuulostaa, ettei itse yhtään reagoi, jos hiuksia nykäistään. Ensin luulin, että lapsi repi omia hiuksiaan.