Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lisämaidon määrä vastasyntyneelle, ystäväni synnytti

Vierailija
13.02.2008 |

kätilöopistolla ja siellä oli sanottu että 3,5kg lisämaitoa annetaan max 30ml kerralla, itse sain pojan 3,6kg naistenklinkalla ja lisämaitoa annettiin 50ml. Kätilöopistolla oli perusteltu ettei vatsalaukku veny heti. Missä ohje?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne vauvat kuule kysele niitä ohjeita... tissiä ne haluaa.

Vierailija
2/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitään milleistä tajua



ja yksilöllisyys ohoi, ei vastasyntyneiden vatsalaukut ole standardi kokoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti ilmaisin itseni, mutta siis vuorokauden ikäinen saa 10ml, kahden vuorokauden ikäinen 20ml jne. Kumma juttu, että kätilön mielestä ' hankalat ja vaativat' vauvat tuhisevat kotona tyytyväisinä, kun saavat masunsa täyteen.. Mä kun annan niiden syödä tissistä kaiken mitä sieltä irtoaa, ja pullosta lisää sen verran kuin menee.

Vierailija
4/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Ei kannata alkaa venyttelemään liioilla lisämaidoilla.

Sen lisäksi jos annetaan puoli desiä kerralla, vauva on todella " tukossa" ja nukkuu ja sulattelee maitoa pitkään, mikä vähentää rintojen saamaa stimulaatiota, mikä alkuvaiheessa on erikoisen tärkeää maidontuotannon käynnistämiseksi ja saattaa tosissaan häiritä imetystä!



Lisämaitoa voi aloittaa antamaan vaikka kymmenen tai 20 millinkin annoksina. Ja mieluummin hörppyyttämällä.



Jossain perusteltiin tuota 50 ml annosta, ettei pienempää saanut helposti mitattua tuttipulloon, hohhoijaa..

Vierailija
5/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Huonosti ilmaisin itseni, mutta siis vuorokauden ikäinen saa 10ml, kahden vuorokauden ikäinen 20ml jne. Kumma juttu, että kätilön mielestä ' hankalat ja vaativat' vauvat tuhisevat kotona tyytyväisinä, kun saavat masunsa täyteen.. Mä kun annan niiden syödä tissistä kaiken mitä sieltä irtoaa, ja pullosta lisää sen verran kuin menee.

Vierailija
6/6 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ruiskulla suuhun tai mukista hörppyyttämällä. Sen jälkeen kun vauva latkii tuon maidon, se saattaa siitä piristyä ja innostua tissiä taas imemään ja ottamaan lisää maitoa sieltä, Sen sijaan jos vastasyntyneelle (joo ihan sama montako päivää vanha se on) tungetaan 50 ml maitoa masuun niin eihän se jaksa haluta enää oman äidin maitoa ja imetysongelma on valmis.