Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kommentit/kysymykset työhaastattelussa?

Vierailija
13.02.2008 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työnhakija teeskentelee mahdollisimman älykästä/sosiaalista/yhteistyökykyistä jnejne.

esimerkiksi: miksi melkein jokaisessa työhaastattelussa, jossa olen ollut vuosikymmenten mittaan on kysytty: " miten reagoit kiiretilanteeseen?"

Mitä ihmettä työhönottajat luulevat, että kysymys paljastaa? Vastaako joku muka, että " menen ihan paniikkiin, juoksen ympäriinsä, enkä kykene toimimaan"

Hehehe...

Vierailija
2/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" menen ihan paniikkiin, juoksen ympäriinsä, enkä kykene toimimaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa olisi antaa konkreettinen tilanne ja kysyä, mitä tekisit. Esim. jos suuri tilaus vain katoaa matkalla ostajalle, mitä teet seuraavaksi tms.

Outo tilanne mulla oli kun vanhempi mieshaastattelija sanoi: " En ole rasisti, mutta sulla kun on noita lapsiakin..." Kai me naiset muututaan erirotuisiksi lapset saatuamme? Inha fiilis tuli moisesta kuitenkin ja huomautan, että kyseessä olivat kouluikäiset lapset.

Vierailija
4/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksiä joita olis voinu luulla kysyttävän osastopäälliköltä. Esim. paljonko arvioin osaston vuosimyynnin olevan, miten sitä voisi parantaa jne.

Vierailija
5/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni ammatti

poikaystäväni sotilasarvo

ym,ym

en saanut työpaikkaa.

Vierailija
6/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kirjanpitäjä olen...

Vierailija
7/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pieni firma tekee rekrytoinnin itse, vaikka tuntuu siltä, että ammattitaito ei riitä. Vaikka se ulkoistaminen maksaa, niin maksaa sekin, jos koko ajan palkkaa väärää väkeä, talossa vaihtuvuus suurta ja saa taas opettaa kaiken alusta alkaen jollekulle.

Vierailija
8/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei ne rekrytointifirmat ole välttämättä yhtään sen parempia. Olin hiljattain ison kv-ketjun ison helsinkiläisen toimiston testeissä, jotka kestivät koko päivän. Naurettavaa touhua. Pärjäsin erinomaisesti, kuulemma - mutta ihmettelin todella niitä testejä ja kysymyksiä. Oikeasti niissä mitattiin enemmänkin sitä, millaisena HALUAN itseni nähdä, kuin sitä, millainen oikeasti olen.

Siis niissä ei mitata niinkään todellisia kykyjä kuin kunnianhimoa - ja sitäkin hyvin bisneskorostuneesti, viis siitä, millaiseen firmaan ja tehtävään joku hakee.

Vierailija:

Moni pieni firma tekee rekrytoinnin itse, vaikka tuntuu siltä, että ammattitaito ei riitä. Vaikka se ulkoistaminen maksaa, niin maksaa sekin, jos koko ajan palkkaa väärää väkeä, talossa vaihtuvuus suurta ja saa taas opettaa kaiken alusta alkaen jollekulle.

Vierailija
9/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä työtä, kun olen ainut lapsi..." . En saanut paikkaa.

Vierailija
10/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä huonoja puolia. Kuka kertoo totuuden? Ei kukaan sano olevansa laiska, huolimaton ja yhteistyökyvytön, vaan että " huono puoleni on, että olen niin pedantti" tms. :o

Vierailija
11/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin : " Miten koulukiusaamiseen pitäisi mielestäni puuttua?"

En osannut vastata vissiin oikein, kun en saanut paikkaa..

Vierailija
12/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että kyselee sen takia, että he haluavat palkata työntekijät vain tietynlaisista hyvistä perheistä, joissa on varallisuutta tai meriittejä vanhemmilla ja isovanhemmillakin ja harrastukset sen mukaisia, kuten golfia tai purjehdusta, että on homogeenia kollegat keskenään. Eipä sitten eroperheen myyjä-äidin tytär kelvannut, vaikka omat meriitit oli kuinka hyvät ja paperit loistavat. Se haastattelu päättyi siihen ennenkuin oli kunnolla alkanutkaan. Hohhoijaa! :)

Vierailija
13/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kirjanpitäjä paikkaa eikä työhön kuulunut matkustamista ainakaan omalla autolla.

Enpä saanut paikkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi