Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuisko multa yksinremppaaminen?

Vierailija
13.02.2008 |

Olen äitiyslomalla, niin enkö voisi samalla järkätä tuon meijän keittiön uuteen uskoon?

Mulla ei ole hajuakaan, mitä tehdä, mutta eikö joistain oppaista voisi jotain tietoja opiskella,e ttei tarvis mennä millekään raksakurssille????

Hirveästi olisi ideoita, mutta kun miehelläkään ei ole aikaa sellaisiin, on melkein 24/7 työssä kiinni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vie läpi harmaan kiven, ja tietoo löytyy kun viitsii ottaa selvää; mielellään tietysti ennenkuin käy tuumasta toimeen

Onnea remppaan!

Ps: rempassa on se hyvä puoli, kun se on aloittanut; se on pakko tehdä loppuun kun keskenkään ei voi jättää!

Vierailija
2/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) se on aika vaikeaa, jos ei " ole hajuakaan"

b) onhan niitä kirjoja mutta aika monta niitä pitäis lukea ja sittenkään ne ei vastaa käytönnän harjoitusta

c) se on myös fyysisesti aika kovaa hommaa kiipeilyineen ja kumarteluineen ja sä taas olet vielä raskaana ja kohta selkäkipuisena

ja d) ihan kohta sä olet myös siinä vaiheessa, jossa sä panikoit haistettuasi vahingossa bussipysäkillä teinien tupakansavua. miten luulet käyvän maali- ja liima- ja ohennehöyryjen kanssa remonttityömaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää kokonaan uusiksi? Kaapit, koneet, seinät, lattiat?

Luulen, että itse saisit kyllä maalattua tai tapetoitua sekä laitettua esim. laminaatit lattiaan. Mutta kaappien vaihtaminen on aika iso homma yksin tehtäväksi, ellei mahdoton...

Vierailija
4/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vähän perehtyy hommaan! Ja se on tänä päivän ihan simppeliä hommaa säätöjalkoinen ja pikasaranoineen

Vierailija
5/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo ehkä. Mutta mihin sä ajattelit panna sen vauvan kun sä hiot kittiä seinissä ennen maalausta ja sitä pölyä menee joka paikkaan ja sua yskittää itseäsikin? Miten sä menet hoitamaan sitä lasta välissä kun sä olet itse ihan pölyssä ja maalissa ja vesieristeessä? Meinaatko että se tykkää nukkua rälläkän melussa?

Vierailija
6/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vetää yhden seinän alas, siellä takana on vanhanaikainen ruokakomero, saisi näppärästi tilaa lisää keittiöön.

Vaihtaisin (vaihdattaisin) vanhan puuhellamme vähän uudempaan ja pienempään versioon.

Seinät ja kaapinovet myös kokonaan uusiksi.

Lattiaakin pitäisi sitten korjailla....

Taitaa olla mahdoton tehtävä. :( -ap

Vierailija
7/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin laminaatit koko taloomme siten, että 5kk oli liinassa selässä. (välillä tietty nukkui pihalla vaunuissa päikkäreitä) oli kyllä aika hankalaa. Suoraan sanottuna en uudelleen tekisi.

Olihan se silti helpompi projekti kuin gradun kirjoittaminen alle 1veetä samalla hoitaen. Että suhteellista kaikki. Mutta miksi et vain päästäisi itseäsi helpommalla ja sulje silmäsi hetkeksi repsottavalta keittiöltä? :)

Vierailija
8/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallusta peliin! se on palkitsevaa kun näkee sitten työnsä tuloksen

Vierailija
9/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin äitiyslomalla keittiön. Revin vanhat tapetit alas, paklasin, hioin ja maalasin 3 kertaa. Tähän meni aikaa noin kuukausi kahden lapsen ehdoilla tehdessä.

Itse en kyllä lähtisi omin päin seiniä purkamaan ilman kokemusta. Aika iso homma.

Vierailija
10/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on kirvesmies. hyvä sellainen. Juuri maalaus, tapetointi ja keittiökaappien asennus ovat kuitenkin ne nimenomaiset hommat, joita hän ei suostu tekemään kotona tai omilla raksatyömailla (me on rakennettu 3 taloa ja appiukko 4 ja korjattu muutama asunto), koska ne tekee ammattimaalari ja ammattikaapinasentaja nopeammin, paremmin ja helpommalla. Ei kuulemma pidä hermo siinä kittailussa ja hiomisessa ja aina näkyy telanjälki jostain päin katsoen. Ja ikinä ei ole kuulemma ollut sellaisia keittiökaappeja, missä olisi kaikki osat ja ruuvit ekalla yrittämällä edes mukana, saati että ne menisi oikeille paikoilleen.

Vierailija
11/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko esikoisen? Yleensä etenkin ensimmäisen lapsen kanssa kaikki aika menee arjen pyörittämiseen, etenkin vauvan hoitoon!!! Ja ei saisi maalata piruja seinille, mutta vauva voi huuta 20h vrk, tai olla muuten vaan sylissä koko ajan.

Vierailija
12/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saan siis vaan ummistaa silmäni tuolle keittiölle. :/

Me ollaankin esikoisen kanssa ainoat, joilta löytyisi intoa ja ennen kaikkea aikaa remontoimiseen.

-ap

Vierailija
13/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä maalaamisessa todella meinasi mennä hermo... Ja ehkä menikin muutamaan kertaan. Paklata ja hioa sai tosi kauan, että jälki oli siistiä. Samoin maalauksessa todella pitäisi osata olla äärimmäisen tarkka. Meillä pelastus oli maalin väri, joka antaa aika paljon anteeksi.

t. se keittiön maalannut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme