Minkälaisia joulukortteja teette missä on lapsenne kuva?
Kommentit (14)
Ei yleensä mitään pakollisia tonttuvermeitä, ellei lapsella sitten muuten ole ollut tonttu-kausi päällä. Tonttuhattu joskus, ei aina sitäkään. Olen yrittänyt mahdollisuuksien mukaan saada kuvaan jotain joulusta puuhaa, ei kauhean aseteltua (esim. piparien leivontaa, joulukoristeiden laittoa tms).
uuden Kermansavi-takkamme eteen. Takan reunalla tuikkii kynttilärivistö (Iittalaa). Takan kulman takaa kurkistaa jalorotuinen noutajamme kaulassaan syksyllä voitettu rotunsa paras- ruusuke. Kuva yritetään ottaa niin, että olohuoneen uusi sisustussuunnittelijan loihtima miljöö pääsisi myös hyvin oikeuksiinsa. Kuvaan käydään ostamassa vaatteet koko perheelle Boutique Nicoliina-Petteriinistä. Näin meillä.
- ekana vuotena esikoinen (vauva) pötkötti viltillä vieressään tonttuasuinen nalle
- tokana vuotena esikoinen seisoi ulkona lumiukon vieressä
- kolmantena vuotena esikoinen istui sohvalla kauniissa punaisessa mekossa ja piti sylissään tonttuasuun puettua pikkusiskoa
- neljäntenä vuonna lapset olivat leipomassa pipareita
Terveisiä vaan kaikille tutuille, jotka näistä meidän perheen tunnisti.
Tämän vuoden kuvaa en ole vielä päättänyt. Vähän olen suunnitellut, että lapset olisivat pimeässä huoneessa ja molemmilla kynttilä kädessä. Mutta saa nähdä onnistuuko. Voi olla kuvana aika vaikea toteuttaa ja saada valotus oikeaksi.
Löytyykö netistä jotain valmiita pohjia joihin vois vaan liittää naamat
Lapset oli potkurissa, pienempi istui kyydissä ja isompi työnsi. Lampaantalja näkyi alta ja luminen maisema. Aika läheltä otettu kuva.
mutta mieleenpainunein lapsikuvakortti oli kuva kahdesta maalaispojasta kesällä lehmihaassa cowboy-liivit ja -hatut päässä ja kuvassa teksti "ja paimenet olivat yöllä kedolla vartioimassa karjaansa..." vai miten se nyt sanatarkasti jouluevankeliumissa olikaan. =) Hauskan erilainen! Toki kuvassa ei ollut yö, että se nyt vähän oli pielessä, mutta pikkuvika.
Olen hätätapauksessa ettinyt jonkun lähiaikoina otetun kuvan ja liimannut punasesta paperista lasten päihin tonttulakit ja piirtänyt jotain mistellin oksia tms.
Onko se hätä, jos ei ole lapsista kuvaa korttiin?
missä olisi esim. tonttujen vartalot joihin saisi liittää sitten naaman kuvan.
Piirtäisin kyllä itse mutta en osaa.
missä olisi esim. tonttujen vartalot joihin saisi liittää sitten naaman kuvan.
Piirtäisin kyllä itse mutta en osaa.
lyhty, kynttilä tai lintulyhty kädessä "tonttu" lumihangessa tarpomassa tai takan ääressä tuleen tuijottamassa.
Täksi jouluksi mulla on mielessä aika hyvä idea, aion ängetä itsenikin naamioituneena kuvaan =D. Sorry, en kerro ideaa nyt - ehkä ensi jouluna.