Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun koirasta on tullut hirviö!!

Vierailija
13.02.2008 |

Noi vuoden ikäsestä terrierimerkkisestä koirastani on tullut ihan mahdoton. En ole kokematon koiranomistaja, tämä on kolmas koirani, mutta tämä rotu vaatii ilmeisesti sellaista kovuutta, jota mussa ei ole. Mä olen joutunut jo miettimään tosissaan fyysisiä otteita, jollei tuo koira kohta ala pitää mua oikeana pomona.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ex-terrierinomistaja

Vierailija
2/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on jo kohta 10 vuotta sulostuttanut meidän elämää ihanalla luonteellaan. Mä olen alistunut jo kohtalooni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee näyttää koiralle sen paikka laumassa ja usein se vaatii kovia otteita.

Vierailija
4/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, korvastaan on nipistelty jo jonkin aikaa. Ongelma on vain se, että joudun juoksemaan sitä kiinni, että voin tehdä sen. Näin koira saa mut liikkeelle. Tänne-käsky opittiin pentuna, mutta nyt koira on päättänyt, ettei hänen tarvitse totella.

Vierailija
5/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheettomia palkitsemisia, tiukat rajat sille, mikä on sallittua jne.

Vierailija
6/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo oppi..

pelkkä korvasta nippaaminen ei tuntunut menevän jakeluun...

Vierailija
7/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä ongelmista voi kasvaa liiankin suuria.

Me kävimme 3 vuoden ajan koulut ja terapiat koiran kanssa ja lopulta täytyi viedä piikille.

Vierailija
8/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei aiheettomia palkitsemisia, tiukat rajat sille, mikä on sallittua jne.

Vierailija
9/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kolinapurkilla jalkoihin, nyt tarvittaessa heitän sillä suoraan koiraa, korvanipistykset ja kumottaminen on leikinaloitus sen koiran mielestä. Kolinapurkki on ainoa, jota se vähän kunnioittaa. Jos se ei ole mukana lenkillä, niin sitten ei tottele.

Pure se sentään ei, eikä murise. Sen sijaan kieltäytyy uskomasta, että autoja ei lähdetä ajamaan takaa, ei pyöriäkään eikä lenkkeilijöitä eikä niille saa rähjätä. Luokse ei tule ellei sitä hae. Olen miettinyt, että ei kai se tulekaan, kun niin monta kertaa olen sen hakenut ja nipistänyt.

Ja on han se ihanan, kun sille iskee hellyyshetki. Mutta senkin ajankohdan yrittää päättää koira, eikä mulla riitä luonto siihen, että aina häädän sen pois kun se yrittää syliin.

Vierailija
10/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira ei ajattele kuten ihminen

2 koiran kanssa pitää olla johdonmukainen ja puhua koiraa

Jos haet karanneen koiran ja rankaiset sitä, koira ajattelee että luoksetulo on tosi ikävää ja sattuu. Ei se muista mitä tuli tehtyä vaan yhdistää rangaistuksen omistajan saapumiseen. Ei siis tulla luo.

Menkääs koirakouluun. Ja hommaa kuonopanta seuraamis- ja luoksetuloharjoittelua varten. Jos koirasi pitää leikistä, käytä palkintona leikkiä. Ruuasta se ei todennäköisesti välitä...

Ja tunnettu tosiasia on, että terrierit on terriereitä. Ei kovin innokkaita miellyttämään. Niillä ei ole luontaista halua madella edessäsi kuten toisilla roduilla.

terv. saksanpaimenkoirakasvattaja, yhden jääräpääterrierin omistaja grr...

Vierailija
11/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä päätät koska paijaillaan. Sinä päätät koska kommunikoidaan.

Sinä päätät myös koska syödään ja syödäänkö yleensä jne.

Tuo kumoamisen ja korvasta nipistämisen leikkinä pitäminen on ihan ymmärrettävää: koirat leikkii niin.

Itse etsisin emokoiran auktoriteettia tyyppiin ottaisin niskavilloista otteen ja siirtäisin paikasta toiseen kuin emo tekee pennulle.

Vierailija
12/12 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa. Nuo on liian ovelia konsteja itsepäiselle terrierille - se pitää laittaa paikalleen laumassa pysyvästi, tiukasti ja johdonmukaisesti. Eli suomeksi: se pitää alistaa.

Paras nuhtelutapa on selättää koira, ottaa pään molemmin puolin kiinni, katsoa silmiin ja murista uhkaavasti. Jos teet tämän tosissasi, mikään koira ei koe sitä leikkiinkutsuna.

Karkuun juoksemisesta tai kieltäymisestä luoksetulosta ei kuitenkaan voi rangaista näin. Sun pitää pitää koira kiinni aina, kunnes voit luottaa sen tulevan käskystä luokse. Voi olla että et koskaan voi pitää itä ulkona vapaana. Jos se sisällä uhittelee ja säntää karkuun, kun alat torua, mene perässä rauhallisesti mutta uhkaavasti ja yritä säilyttää koko ajan tiukka katsekontakti. Älä siis itse säntäile tai yritä napata koiraa kiinni kättä ojentamalla - se näyttää leikiltä - vaan kävele sitä päin ja murise (tai toru matalalla, uhkaavalla äänellä).

Jos et saa sitä kiinni, anna olla, käännä selkäsi äläkä kiinnitä siihen huomiota kun se tulee luokse. Jos se pyrkii uudestaan pahan tekoon (saadakseen huomiosi), murise tai kiellä matalalla äänellä, älä huuda tai säntää sen luo.

Ja itsestäänselvää on että koira on alimpana kaikessa: odottaa ruokaansa, ei saa hyväilyjä tai leikkikaveria pyytämällä, ei istu sylissä tai missään ihmistä korkeammalla jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi