APUA! Millä saan vauvan juomaan korviketta?
Rinnasta ei tule enää juuri mitään, kun ei huoli päivisin juuri, öisin en enää jaksa imettää kun herää varmaan 10 kertaa...tosin ei syö kuin 2-3. Kiinteitä syö hyvin, ikää siis 8kk.
Olen koittanut pulloa, eri tutteja, nokkamukeja erilaisia, mukia (josta juo vettä hiukan), lusikalla...ei kelpaa. Ei millään huoli ja alkaa vaan huutaa kun maistaa korvikkeen. En millään saa enää lypsettyä että voisin sekoittaa.
Mitä voisin tehdä jotta oppisi? Erinäisitä syistä haluan ainakin osin pojan saavan maitonsa muualta kuin tissistä.
Kommentit (10)
Mutta jos väkisin haluat antaa korvikkeita, niin se on eri juttu.
Ja korvikkeeseen voi sekoittaa aluksi pikkuisen kaakaota, ja vähentää sen sitten pois.
vähän vaikeaa se on herumaan saada jos ei vauva rintaa useammin/pitempään huoli. Imetys on ollut tarpeeksi haasteellista tämän ajan joten olen valmis pikkuhiljaa siirtymään korvikkeelle ja siihen kaipaan nyt vinkkejä. Millä muut ootte onnistunut?
ap
Ihan varmasti oppii ennemmin tai myöhemmin! Vauva saa kyllä tarpeeksi nestettä ruoastakin, joten ei kannata huolestua jos muutama päivä tuntuu siltä että vauva ei huoli mitään maidontapaistakaan... Vauvat ovat hyviä oppijoita, kunhan opettajalla vaan riittää kärsivällisyyttä.
aluksi tuo otti nokkamukista vähän mutta tällä hetkellä ei ota edes suuhun.
Olen ajatellut et joka päivä tarjoan pari kertaa.
Kannattaako harjoitella vedellä et yleensäkin oppis juomaan vai sitkeesti korvikkeella?
ap
Olisiko menkat alkamassa? Vauva hylkii usein hormoonihuuruista maitoa, ja silloin se maitokin on hiukaun tiukemmassa.
Tai sitten on meneillään joku vaihe, että rinnalle ei malta asettua. Tsemppiä! Jos maito on riittänyt tähän asti, riittää se vastaisuudessakin!
Jos taas haluat korvikkeelle siirtyä, kokeile teelusikallinen hedelmäsokeria per dl.
Mulla on ollut jo peräti 4. menkat jokaisen aikana maito on ollut niin tiukassa että vauva on vaan huutanut ja heti syönyt ison purkin ruokaa päälle. Jokaisen kerran jälkeen myös tuntuu että maitoa on pikkuisen vähemmän kuin ennen. Mä en jaksa enää jokaisten menkkojen aikana taistella kun lapsi on ihan surkeana joten siksikin haluan nyt alkaa korvikkeelle opettaa.
ap
rintamaidosta ja korvikkeesta, esim. puolet tissistä, puolet korviketta. Jos siis saat lypsettyä, ihan vähänkin vain? Ainakin meillä toimi, mutta tytsy oli kyllä vähän nuorempi.