Eronneet, joilla lapsi ed. suhteesta OV
Käyttekö exänne kanssa yhdessä esim. neuvoloissa, vanhempainilloissa, lapsen harrastuksia katsomassa jne.? Ja onko uutta puolisoa kummallakaan, käyvätkö hekin mukana?
Kommentit (11)
osassa erikseen. Olen itse hoitanut neuvolat, vanhempainillat yms joskus mukana on myös uusi mieheni, joten tuntuisi hassulta, että olisi kaksi miestä mukana, mutta isä hoitaa osan harrastuksiin viemisistä. Uuden miehen suhteen jotenkin kuitenkin haluan hoitaa asiat itse esim. neuvolat.
Isä ei käy vanhempainilloissa ym. Vaan käyn yksin.
Ja eipä harrastuksissa tai vanhempainilloissa meilläpäin muillakaan kahta vanhempaa ole. Eli ei erotuta mitenkään joukosta.
Koska lapsi asuu mulla ja isänsä taas kymmenien kilometrien päässä. Yhdessä exän kanssa käymme päiväkodin joulujuhlissa ja harrastusten juhlissa yms. Mä kuitenkin pääasiassa kuskaan lasta harrastuksiin tai sitten nykyinen mieheni. Juhlissa ovat joskus mukana myös minun ja exäni nykyiset puolisotkin, vähän juhlasta riippuen. Lapsi käy säännöllisesti isällään ja meillä on exän kanssa ihan asialliset välit.
Mieheni ei ole käynyt lääkärissä tai neuvolassa koskaan lapsen kanssa. Ei vanhempainilloissa, ei joulu- tai kevätjuhlissa. Varmaan ristiäiset ainoat ja seuraavat on sitten rippijuhlat todennäköisesti.
Tapaa säännöllisesti, mutta äiti on yh ja monopolisoinut nuo asiat, eikä halua, että mies puuttuu tuollaisiin asioihin. Toisaalta miehen olisi vaikea arkielämään osallistuakaan täältä 100 km:n päästä.
Asutaan eri paikkakunnillakin tosin. Pari kertaa ollaan oltu yhtä aikaa katsomassa lapsen kisoja, mutta omissa porukoissamme.
Meillä on ihan asialliset välit, mutta en mä välitä exän kanssa aikaa viettää.
exä asuu toisella paikkakunnalla ja ei pääse mukaan,mutta jos asuttas samalla paikkakunnalla niin varmasti nakittaisin sille hammalääkäreitä,neuvoloita yms lääkärikäyntejä=)Lapset käyvät kyllä muuten isällään.Nykyinen mieheni vie lapsia lääkäreihin yms..ihan yhtä lailla kun minäkin.Exän kanssa en kyllä aikaa yhdessä viettäisi kun sen mikä pakko,mutta kuvittelisin että esim.samoihin joulujuhliin voitas mennä,mutta tuskimpa vierekkäin istuttaisiin;)
muualla emme käy. Molemmilla meillä ystävät, ei tosin aviopuolisoita.
Eli ex hoitaa koulujutut, lääkärit ym, paitsi viikonloppuisin ja kesälomilla, jolloin lapset ovat mulla. Silloin mä hoidan yksin.
Tyttö oli 3,5 v kun erosimme ja nyt 12,5 v. Uusperheenä olemme olleet n. 8 vuotta.
Tytön isä asuu toisessa kaupungissa (400 km) päässä ja ei tietysti tästä syystä voi osallistua harrastuksiin, vanhempainiltoihin ym.
Ei tosin oel kovinkaan kiinnostunut muutenkaan, siis ei koskaan kysele. Tai voihan se ola niinkin, että luottaa siihen, että minä sitten kerron hänelle, mikäli jotain tulee esille.
Uusi puoliso ja 2 lasta kummallakin, mutta hänen uutta puolisoa en ole koskaan nähnyt, enkä jutellut hänen kanssaan. En ole kokenut tarvettakaan, koska me lapsen isän kanssa keskenämme hoidamme asiamme. En myöskään halua olla millän tavalla osa heidän elämäänsä, koska kunnioitan kuitenkin tätä uutta puolisoa ja en halua hänelle "pahaa" mieltä. Hyvin olemme isän kanssa saaneet asiat keskenämme hoidettua. Isä käy tyttöä tapaamassa täällä meidän kotikaupungissa.
ja lisäksi uusi mieheni.Ex-miehen uusi ei ole ainakaan vielä tullut mukaan.Minusta on tärkeää,että uudetkin ovat mukana,jotta lapsi tietää,että hänen asioistaan huolehditaan tässäkin tilanteessa.