Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te joilla on useita lapsia

Vierailija
13.02.2008 |

selviätte järjissänne vatsatautiepidemioista?

Meillä pyöri viime viikolla norovirus, joka kävi läpi koko meidän nelihenkisen perheen. Koville otti kun melkein viikkoon ei saanut nukuttua kunnon yöunia ja lopuksi vielä sairastui itse.

Kävipä vaan sitten mielessä että etenkin ne perheet joissa on tosi paljon lapsia mahtavat olla helisemässä, vai?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aika helvetillisiä meidän perheessä. Luojan kiitos harvoin on kuitenkaan ollut niitä tilanteita, että menisi kaikki lapset läpi (lapset 10v, 8v, 6v, 3v ja 11kk).

Kaikkein kamalinta oli kuitenkin se kun olin itse noroviruksen takia viimevuonna aivan petikunnossa koko viikonlopun ja mies työmatkalla maapallon toisella puolella. Yritä siinä sitten pitää huolta neljästä leikki-ikäisestä + kuukauden ikäisestä vauvasta, kun ei sängystä ylös päässyt.

Vierailija
2/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kyllä helisemässä. Yksi kun parantuu, toinen tulee kipeäksi.

Toissa viikolla oli oksennustautia, nyt ripulia.

Siksi toivonkin että tulisi kunnon pakkaset että kaikki pöpöt kuolisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset olivat tietenkin jo parantuneet. Olivat yhden päivän lähes " hunningolla" kun emme miehen kanssa päässeet juurikaan sängystä ylös. Onneksi esikoinen on jo sen verran iso, että neuvomalla lämmitteli mikrossa ruokaa itselleen ja siskolleen yms. Hirveää oli joka tapauksessa!!

ap

Vierailija
4/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressakaan perheessä kaikki eivät ole vauvoja tai taaperoita;). Mutta kyllähän se rumba silti kestää ikuisuuden ja myös ärsyttää, kun jotkut tulevat isoon perheeseen kyläilemään puolikuntoisena ja samalla tuovat kaikki mahapöpöt mukanaan.

Vierailija
5/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan ne vatsatautiepidemiat inhottavia, mutta yleensä lapset eivät kuitenkaan sairasta yksi kerrallaan vaan aina on useampi yhtäaikaa kipeänä. Samallahan sitä sitten hoitaa useammankin sairaan. En ole kyllä noita kokenut mitenkään järjenvievinä tilanteina.

Vierailija
6/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia ollut parina vuotena joka kestänyt päivän ja pientä parin päivän kuumeilua pari kertaa vuodessa. Harvinaisen hyvin ollaan säilytty. Kop kop... Täytyy ihmetellä ja olla onnellinen.

Vierailija
7/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli norovirus joulun aikaan. Minä aloitin ja olin vuorokauden ihan kanttu vei. Sitten rauhaa oli päivän ja sen jälkeen kaikki kolme lasta sairastuivat vuorotellen aina puolen vuorokauden välein. Kaikki pyyheliinat käyttöön, matot pois ja lapsilla taikinakulhot oksennuskulhoina. Jouluruokaa ei sitten syöty, mutta onneksi pukki kävi!

Vierailija
8/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan ollut ripuli tai vatsatautiepidemiaa. Hyvin terveitä ollaan kaikki. Joku lapsista on sairastanut pari korvatulehdusta, toinen ei yhtään. Noin flunssa per talvi sairastetaan. Ripulit ja oksut ovat hoituneet yhdessä päivässä eivätkä kaikki sairastu.

Pestään paljon käsiä, lapset osaavat käyttää nenäliinaa, syödään maitohappobakteereja erityisesti jos kuullaan että lähipiirissä on tautia liikkeellä.

Vierailija
9/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme aika hyvin selvinneet kaikilta oksutautiepidemioilta ja muiltakin taudeilta ja meilläkin tosiaan huolehditaan tosi hyvin käsihygieniasta. Nyt epäilenkin isosti, että tällä kertaa minulla on ollut osuutta asiaan sillä minulla on vasen käsi kipsissä enkä kunnolla siis pysty pesemään käsiäni. Pesen niitä toki yhtä paljon, mutta yhtä huolellinen pesu ei onnistu kun normaalisti.

ap

Vierailija
10/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tosi vähän meidän lapset on sairastanut. Palasin juuri syyskuussa töihin ja kolmei pienintä meni ensimmäistä kertaa elämässään päivähoitoon. Siitä huolimatta olen joutunut olemaan poissa töistä lasten sairastelun vuoksi vähemmän kuin yksi työkaveri, jolla on yksi lapsi.

Vierailija
11/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kuusi lastani ovat 6v-14v. Ammattini varjopuolia ovat nuo lastentaudit joista normaalisti olisimme jo päässyt eroon. Joka kuukausi meillä sairastetaan niiden hoitolasten takia.

Vierailija
12/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo sairastelut rupeaa selvästi vähenemään? Meillä aikuisillahan noita vatsatauteja esim. on aika harvoin, mutta lapsilla saattaa olla montakin kertaa vuodessa...

Vierailija
13/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos meillä yksi oksentaa niin se voi olla vain se yksi tai jopa kaksi, mutta esim. mulle ei tuu ikinä vatsatautia (viimeksi oli n. 15 vuotta sitten). Eikä siis tule edes kaikille lapsillemme (iät 8, 6 ja 3).

Kuumetta jollakin meistä on ollut viimeksi yli vuosi sitten eikä sekään flunssa käynyt kaikkia läpi muuta kuin pienenä nuhana.

Vanhempi lapsista ei ole ollut tokaluokalla kuin kerran pois koulusta (oksensi kerran), eskarilainen pari kertaa (vatsatauti ja yskä) ja nuorin on ollut viimeisen vuoden sisällä pari kertaa vatsataudissa ja muutama pieni nuha (ei yskää eikä kuumetta). Ja kaikki nuo vatsataudit ovat olleet eri aikaan, ei siis samaa tautia (paitsi kerran kahdella nuorimmaisella oli sama vatsatauti).

Vierailija
14/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon käsihyginea ja pussailu sekä halailukielto estää ettei tartu muihin. Meillä 3v.kin ymmärsi ettei saa pussailla eikä halia muita jottei tauti leviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä