Miten saisin sisustettua makuuhuoneen houkuttelevaksi, nätiksi, rauhoittavaksi?
Mitkä värit, sävyt jne rauhottavat?
Nukun mieluummin olohuoneessa sohvalla kuin omassa makkarissa kun makkari on kuin varasto jossa keskellä on vain sänky..
Kommentit (18)
Valkoiset seinät on ankeat eli maalaa ainakin se seinä, jota vasten sänky on jollain hillityllä sävyllä. Ei räikeän kirjavaa päiväpeittoa jne. Kyllä se siitä!
päiväpeittoon ja koristetyynyihin samaa sävyä ja jotain sävyyn sopivaa erilaista väriä.
vaatteille hyvä säilytyspaikka, etteivät ole pitkin lattioita
kaikki ylimääräinen pois.
sisustuslehdet on täynnä aina makkarien kuvia.
no laita ne vaikka sinne olohuoneeseen. mieluiten tietty lastenhuoneeseen.
Tai ehkä teidän paras ratkaisu onki ntehdä siitä makkarista, jos se on teidän ainoa, vai lastenhuone, ja siirtää aikuiset kokonaan olohuoneeseen?
Valkoiset huonekalut, sävyyn sopivat peitteet ja tyynyt. Rauhalliset yskiväriset verhot. Kaikki sälä, kuten kirjat, tv, tietsikka pois. Katso maillia esim. sisustusohjelmien sivuilta. Viime viikon Innossa sisustettiin makkari/työhuone rauhallissävyiseksi (löytyy innon nettisivuilta).
Hanki sen verran säilytystilaa että sata kaikki makuuhuoneen tavarat piiloon, äläkä anna vaatteiden kasautua tuolille/lattialle. Pehmeitä materiaaleja (ei kuitenkaan 20 tyynyä :) ja sellaiset verhot että makkarin saa tarpeeksi pimeäksi.
Vierailija:
päiväpeittoon ja koristetyynyihin samaa sävyä ja jotain sävyyn sopivaa erilaista väriä.vaatteille hyvä säilytyspaikka, etteivät ole pitkin lattioita
kaikki ylimääräinen pois.sisustuslehdet on täynnä aina makkarien kuvia.
jonne hoitopöydän ja lipaston voisi laittaa?
pinnasänkyä nyt ei kauan tarvitse makkarissa pitää, kunhan lapsi isompi niin sitten siirrät hänet omaa(?) huoneeseen.
lipasto varmaan sopii hyvin makkariin, jos se mahtuu kunnolla ja on nätti. Sen päälle voisi laittaa koristeeksi esim. kukkia tai kynttilöitä
Katsele kuvia. Itsellä meni 4 vuotta kypsytellessä. Nyt on maalattu ja värit on harmaata ja ruskeaa, valkoista, ja siihen voi yhdistää mielialan mukaan esim. tummaa punaista, tai sinistä, eri sävyissä, tai vaikka keltaistakin, niin neutraalit perusvärit kuitenkin tuo tummaruskea (huonekaluissa) ja valkoinen-tummaharmaa seinissä.
Itse pidän vahvoista väreistä, tai sitten ihan beigestä. Ne rauhoittavat minua enempi ja antavat enempi voimaa, kuin pastellit ällöt vihreä ja sininen joita aina tuputetaan.
siis kyllä mun mielestä punainen ja violetti on rauhoittavia sävyjä... ei tietenkään kaikkein kirkkaimmat sävyt, mutta kun niitä on niin monia erilaisia
Jossain sisustusohjelmassa viimeviikolla maalattiin makkari vaaleanvioletiksi, oli aivan ihana.
hae sellainen värikartta esim. rautakaupasta.
punaiset ja lilat lämpimiä
keltainen ja vihreä rauhoittavia
Vierailija:
siis kyllä mun mielestä punainen ja violetti on rauhoittavia sävyjä... ei tietenkään kaikkein kirkkaimmat sävyt, mutta kun niitä on niin monia erilaisia
Jossain sisustusohjelmassa viimeviikolla maalattiin makkari vaaleanvioletiksi, oli aivan ihana.hae sellainen värikartta esim. rautakaupasta.
Piti oikein huutaa mieskin katsomaan ja kauhistelemaan. Mutta makuja on toki monia.
Äkkiseltään voisi kuvitella, että kokonaisuus on rauhaton, mutta sitä se ei todellakaan ole, päinvastoin! Huone on lämmin ja rauhallinen, kysymys onkin värien tasapainosta!
Viininpunaista vaan verhot ja pari koristetyynyä. Itse olen niin umpikyllästynyt siniseen että värinvaihto tuntui mukavalta. Tunnelma on lämmin olematta levoton.
Tosiaan muitakin värejä kuin sinistä tai vihreää voi käyttää, kyse on sävyistä, yhteensopivuudesta ja määristä.
Vierailija:
sininen on viileä ja kylmä väri
punaiset ja lilat lämpimiäkeltainen ja vihreä rauhoittavia
Piti oikein huutaa mieskin katsomaan ja kauhistelemaan. Mutta makuja on toki monia.
[/quote]
Mutta minä pidänkin paljon violetistä ja vihreästä...
sinistä aina tuputetaan, minusta se on tylsä väri :(
itse tykkään oliivin vihreästä, siihen sopii hyvin ruskea.
On kyllä ihanan seesteisen näköinen huone. Itse en sinistä makkariin laittaisi, se on niin kylmä väri.
Meillä on kolme seinää murrettua valkoista ja päätyseinä vaaleanruskeaa tapettia, teksitiilit kaikki sävy sävyyn ruskeaa, osa tummempaa ja osa vaaleampaa.
ja poista sieltä kaikki muu tavara kuin sänky ja yöpöydät.