Auttakaa, tarvitsen nyt kipeästi vertaistukea! Olen jo monta päivää ollut
sietämättömissä tuskissa sukupuoliherpeksen takia, eilen sain lääkäriltä siihen lääkityksen mutta ei näy valoa tunnelin päässä.
Olo on ihan sanoinkuvaamattoman tuskainen, en toivoisi tätä tapahtuvan kenellekään, siis toistan, en kenellekään.
Menisin synnyttämää ilomielin tähän verrattuna, istuisin hammaslääkärin tuolissa, tekisin ihan mitä vaan jotta saisin tämän tuskan pois.
Onko täällä ketään kellä herpes, siis nimenomaan se ensimmäinen kerta kun herpes on tullut, lääkäri sanoi että eka kerta on aina se rajuin ja tuskallisin. Minä alan jo pelätä että järki lähtee.
En pysty kunnolla kävelemään, en istumaan, pissaamisesta puhumattakaan. Tuntuu kuin pissaisi lasinsiruja ja piikkilankaa.
Alapäähän ei voi koskea millään, se on ihan tuvonnut ja kauhean näköinen.
Miten te muut olette selvinneet järjissänne tästä? Kiltit kertokaa jos teillä olisi mitään vinkkejä olon hepoittamiseen.
Ja pahinta tässä onkin se etten tiedä mistä tämän olen saanut, olen jo pitkään ollut saman miehen kanssa ja hänellä ei herpestä todettu.
Kiitos kun jaksoit lukea!
Kommentit (36)
miten löytää sitten miehiä.
Mulle lääkäri sanoi, että monet käyttävät sitä puuduttavaa ainetta ja se tosiaankin auttaa pissaamista. Ainoa, joka sitä auttaa.
Minä en ymmärtänyt mitään semmoista, että aiheuttaisi lapsettomuutta. Mielestäni semmoista olen muistanut gyneltä kysyä.
Kannattaa tosiaan käyttää sitä estolääkitystä loppuelämä, niin ei tarvitse kärsiä.
huuliherpes kestää hyvin yksilöllisen ajan. Tiedän ihmisen, jolla kestää aina kuukauden, kun se tulee. Joillakin taasen viikon verran.
Eli kesto yksilöllistä.
..siis tuon tuskaosion. Herpestä ei ole (ainakaan en tiedä, eikö se raskausaikana tutkita?), mutta synnytyksen jälkeen itkin lähes joka kerta kun joudun mennä pissalle.
Alapään limakalvot oli täysin haavaumilla (paikat venyivät niin äärimmilleen, mutta en revennyt, siis kaikki vaan meni haavoille) eikä meillä ollut bideesuihkua! Jouduin joka kerta mennä suihkuun pissalle itkemään ja suihkuttamaan viileää vettä, joka joskus auttoi ja joskus ei.
Muistan sen riemun kun paikat alkoi paranemaan, mutta kaksi viikkoa siihen meni :/ Herpes toki eri asia. Toivottavasti paranee pian.
ostamaan lisää lääkkeitä.
Mutta pari kysymystä tietäville, tarkoittaako estolääkityksen syöminen sitä että syö ihan jatkuvasti sitä lääkettä? Eikö pidetä ollenkaan taukoja? Entäs raskausaikana, voiko silloinkin syödä?
Ja sitten tämä mieltä askarruttava kysymys, jos miehelläni nyt onkin herpes, mutta se ei ole näkyvissä niinkuin ei olekaan koska ei hänellä ole mitään oireita jne. niin näyttääkö testit negatiivista? Eli täytyykö olla oireita jotta testit osoittavat positivista?
Ette tiedäkään kuinka tämä ketju on auttanut minua päivän mittaan!! :)
ap
1. Olen saanut kumppaneita tartunnan jälkeen, joten elämä ei katkea siihen. Olen kertonut asiasta ennen seksiä ja kondomia on käytetty. Ajan myötä oppii tuntemaan oireet ja varomaan seksiä " aktiivisena" aikana. Kumppanini ovat säästyneet tartunnalta.
2. Tartunnan jälkeen olen saanut 2 lasta, toisen viime kesänä. Söin estolääkitystä viimeisen kuukauden ennen askettua aikaa, mutta sitten kävi niin että synnytys tapahtui yliaikaisena, kuuri ehti loppua kesken eikä sitä uusittu (en vieläkään käsitä miksi vaikka asiasta mainitsin, olin jo tuolloin polilla sisällä). Kun kuuri loppui ma ja lapsi syntyi to, niin rakkulat ehtivät stressin vuoksi nousta (kivuliaita supistuksia oli 4 vrk ennen synnytystä) juuri sitten to-aamuna. Onneksi huomasin rakkulat itse, sanoin niistä kätilölle joka sitten kertoi lääkärille. Aloitettiin aklovir suoraan suoneen ja rakkulat peitettiin. Alatiesynnytys tapahtui normaalisti, lapselta otettiin nielusta herpesvirusten varalta testi. ONNEKSI ei saanut tartuntaa!!!!! Mukana oli siis huonoa mutta nyös hyvää tuuria. Jos en olisi siinä synnytysähellyksessä tajunnut juuri nousseita rakkuloita, kääk......
ja se oli kamalaa kun kutitti ja kuumotti, mutta joo en taida valittaa. MIten sulla se kondyloomakin on? : /
Mä en kyllä sääli itseäni vaan mietin että mitäpä sitä on tullut nuorempana tehtyä. Että ihminen voi olla tyhmä!!
Tässä saan nyt kärsiä ilmeisesti toilailujeni tuloksia vuosien viiveellä, siis siinä tapauksessa jos mieheltä ei tosissaan edes testissä herpestä todeta.
Mutta ikäväähän näissä virusperäisissä taudeissa on se että jos niitä sitten voi kantaa ilman että itse edes asiasta tietää. Eikai kukaan täysjärkinen tahalaan toiseen niitä tartuttelisi.
Ja jos tästä lähin puhutaan turvaseksistä niin minä taidan olla ensimmäinen paasaaja siinä asiassa, on tämä niin järkyttävää ja tuskallista :/
ap
Lähinnä se että milloin pissaminen alkaa tuntua edes vähän inhimilliseltä.
ap
onko sulla lapsia? oireeton tauti voi viedä hedelmällisyyden :/
Miehen vika heti :) Meissä naisissa ei ole mitään vikaa koskaan.
Voimia sinulle ap, tuli mieleen omatkin toilailut :( Olisin varmasti hyvin itsekin voinut saada tartunnan.
Tietääkö muuten kukaan noista sukupuolitesteistä? Kävimme molemmat mieheni kanssa niissä ennen kuin jätimme aikoinaan kumit pois. Näkyyköhän niissä myös nämä piilevät virukset jotka eivät välttämättä anna tietoa itsestään?
Edellisestä seksikerrasta oli melkein 5kk joten tuskin se ainakaan mieheltä tuli. Lääkäri veikkasi huuliherpestä, joka oli eksynyt vaan väärään paikkaan. Onneksi huomasin näpyt ennen kuin yltyivät pahaksi ja lääke hoiti vaivan kivuttomasti pois muutamassa päivässä.
Tsemppiä ap:lle
Juo jotain lämmintä ja istu lämpimässä vedessä ( haudo itseäsi) ehkä auttaa. Herpes voi olla monta vuotta oireeton, joten se on voinut olla sulla jo monta vuotta tai sitten miehesi on oireeton mutta sulla se puhkes
ja onko ne semmosia patteja joista sit tulee nestettä ulos.......
AP:lle iso hali ja paljon voimia.
Muutama päivä menee..alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, ekat päivät tuskaiset, mutta sitten alkaa pikkuhiljaa rakkulat kuivumaan ja olo helpottaa. Ennen kuivumista ne puhkeavat ja jotain keltaista tms nestettä tulee niistä ulos. Koita jaksaa. Mikään ei sitä oikeestaan helpota. <Mulla oli kerran muutama vuosi sitten eikä sen jälkeen ole ollut...kop kop. Toivottavasti ei tulekkaan. Itsekkään en tiennyt mistä tuli. Mutta voi tosiaan olla vuosikausia oireettomana ja sitten jotenkin laueta. Minulle sen laukaisi yksi kaunis päivä sheivaus ja pitkään luulinkin että ne rakkulat olivat tulleet partahöylästä. Kun oli neljä rakkulaa siistissä rivissä..Koita kestää:)
kyllä meillä on lapsia, ja tätä kysyinkin lääkäriltä että voiko herpes aiheuttaa lapsettomuutta ja hän vastasi ettei voi ?
Ja edelleen tulee sitä keltaista eritettä joten ilmeisesti ei ala vielä helpottamaan?
On tämäkin, kävelen kyyryssä kuin vanha mummo jalat harallaan. Ja istuminen onnistuu toisella kankulla parhaiten.
Mutta kohta alkaa taas olemaan niin kova pissahätä ettei voi kuin mennä vessaan. Tuon toimituksen ajaksi kun saisi tajun kankaalle niin olisin varmasti maailman onnellisin ihminen :/
Ja suuret kiitokset kaikille jotka ovat antaneet vinkkejä ja jakaneet kokemuksia jotenkin sellainen saa uskomaan että kyllä tämä tästä ohi menee vaikka tuolla vessan puolella siltä ei todella tunnukaan.