Auttakaa, tarvitsen nyt kipeästi vertaistukea! Olen jo monta päivää ollut
sietämättömissä tuskissa sukupuoliherpeksen takia, eilen sain lääkäriltä siihen lääkityksen mutta ei näy valoa tunnelin päässä.
Olo on ihan sanoinkuvaamattoman tuskainen, en toivoisi tätä tapahtuvan kenellekään, siis toistan, en kenellekään.
Menisin synnyttämää ilomielin tähän verrattuna, istuisin hammaslääkärin tuolissa, tekisin ihan mitä vaan jotta saisin tämän tuskan pois.
Onko täällä ketään kellä herpes, siis nimenomaan se ensimmäinen kerta kun herpes on tullut, lääkäri sanoi että eka kerta on aina se rajuin ja tuskallisin. Minä alan jo pelätä että järki lähtee.
En pysty kunnolla kävelemään, en istumaan, pissaamisesta puhumattakaan. Tuntuu kuin pissaisi lasinsiruja ja piikkilankaa.
Alapäähän ei voi koskea millään, se on ihan tuvonnut ja kauhean näköinen.
Miten te muut olette selvinneet järjissänne tästä? Kiltit kertokaa jos teillä olisi mitään vinkkejä olon hepoittamiseen.
Ja pahinta tässä onkin se etten tiedä mistä tämän olen saanut, olen jo pitkään ollut saman miehen kanssa ja hänellä ei herpestä todettu.
Kiitos kun jaksoit lukea!
Kommentit (36)
Mahdoitko lukea koko kirjoitusta. Miehellä ei ollut herpestä ja kai nyt itse tiedän etten ole häntä pettänyt.
ap
Otan osaa! Ei oo kivaa! Onko herpes sellanen että voi puhjeta vasta pitkän aikaaa tartunnan jälkeen?
Ei tehty sillä lääkäri tutki hänet ja sanoi ettei ole herpestä. Meidän mielestä todella outoa. Mies on kuitenkin menossa testeihin joten enpä usko hänellä olevan mitään salailtavaa.
ap
Kiitos. Minulla on ollut tai on kondylooma mutta se ei kyllä ole ollut mitään verrattuna tähän :/
Kyllä herpes voi puhjeta vasta myöhemmin niinkuin kondyloomakin.
Millaisia oireita sinulle tuli kondyloomasta, itsellä vain oli niitä syyliä tms. ja välillä vähän kutittivat mutta siinä kaikki.
ap
tartunnan kantajista joutuu kestämään puhjenneen herpeksen tuskan. Miehes on voinut kantaa sitä vaik kuinka kauan
ja puhjeta vaikka stressin tai pahan flunssan jälkeen...
Eli ei välttämättä tarvita pettämisiä tms.
Mun ukollani oli juuri herppes silmässä.. ja edellinen sillä oli ollut 30 vuotta sitten..... Joten jompikumpi sitä teistä on kantanut jo ammoisista ajoista.
miehen oireeton huuliherpes tarttui alapäähän. Testeillä havaittiin sen olevan nimenomaan huuliherpestä aiheuttava kanta, mutta tuonne alapäähän se minulla vaan pesiytyi. Oli tosi tuskallista.
Mutta lohdullista oli se, että teki rakkuloita vain sen yhden kerran. Lääkäri minulle kertoi, että jos ei uusi kahteen vuoteen niin sitten ei luultavasti enää koskaan uusi (tämä siis nimenomaan niissä tapauksissa joissa huuliherpes poikkeuksellisesti alapäässä). Kolmetoista vuotta on nyt siitä, kun ne rakkaulat oli eikä ole uusinut.
ehkä aloittaa tablettilääkitys, jotta ei tulisi uusintajaksoja. Uusintajaksot ovat lievempiä, mutta silti voivat olla sellaisia, että pissaaminen sattuu todella paljon. Asikloviiria tabletteina voi syödä vuosikaudet ennaltaehkäisyyn.
Sillä lääkärintarkastuksella ei pystytä toteamaan, että onko miehesi tartuttanut sinut. Itämisaikahan on jotain 2 viikkoa ja miehesi mahdollinen herpes on mennyt ohi jo. Sitäpaitsi tartunnan saattaa saada, vaikka herpeksen kantajalla ei näy näkyviä oireita.
Joudut tästä lähin käyttämään aina kondomia uusien partnerien kanssa, jotta et tartuta heitä, kun voi tarttua oireettomanakin.
Kurja juttu, mutta kokeile tuota estolääkitystä jatkossa. Suosittelen.
Vierailija:
Millaisia oireita sinulle tuli kondyloomasta, itsellä vain oli niitä syyliä tms. ja välillä vähän kutittivat mutta siinä kaikki.
ap
Sit niitä näppyjä tuli aina menkkojen aikana hirveesti lisää ja siitä seuras tietty lisää kutinaa. Kondyline (no se aine mitä niihin laitettii, ei muista varmaks nimee) ei mulla ainakaan auttanu. Laseri vasta toi avun.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa.
Tiedän tuskasi, mutta se helpottaa vain ajan kanssa. Ota särkylääkkeitä tarpeen mukaan. Kyllä se siitä. Ja tosiaan vaiva lievenee ajan kanssa ja joskus et edes huomaa et sulla on aktiivinen vaihe menossa.
Ja mitä tohon pettämiseen tulee niin ei se nyt sitä välttämättä meinaa. Voithan kantaa esim. huuliherpestä aiheuttavaa virusta tietämättäsi. Se saattaa oireilla myös alapäässä. Näin mulla. Ikinä ei ole huulessa ollut mitään. Mun kohdalla herpesrakkuloita on ilmaantunut mm. kainaloihin, reisiin ja käsiin.
Eri asia sitten jos testit osoittavat sukupuoliherpekseksi viruksen. Silloin voit aiheellisesti ihmetellä et mistä sen olet saanut.
Tsemppiä!
on tarttunut käsiesi kautta sinne kainaloihin ja muualle. Se ei tartu itsekseen " sisäkautta" .
Kehotan kaikkia huolehtimaan hyvin käsihygieniastaan aktiivivaiheen aikana.
muuten saatte uusia miesystäviä. Suostuuko kukaan uusi olemaan kanssanne, kun teillä on tämä tauti, joka voi tarttua oirettomanakin. Miten tässä nyt käy.
Rakkulavaiheessahan tuo leviää, mutta kyllä mulle on ilmaantunut niitä rakkuloita ihan ihmeellisiin paikkoihin silloin kun ei vielä missään yhtäkään rakkulaa ole ollut.
Ja jopa samaan kohtaan uusinut aikojen päästä. Herpes pysyy muistissa hermoissa ja voi näin ollen ilmaantua minne vain.
Ja esim. kainalossa vaatteet hankaa rakkuloita niin silloin se leviää automaattisesti. Ei paljon käsihygienia auta.
Juu ja ihan tutkittu juttu on. Ei kaikilla herpes oireile tavan mukaan vaan poikkeuksiakin on.
t.16
Minä siis sain tartunnan aviomieheltäni, jonka kanssa olen edelleen, joten uusia kumppaneita ei ole tarvinnut murehtia.
Jos sellainen tilanne eteen tulisi, niin kertoisin tilanteesta rehellisesti. Ja tietysti uudessa suhteessa kuitenkin käytettäisiin aluksi kumia, joten ongelmaa ei pitäisi olla.
Kun ton kestät, niin lohdutukseksi sanon että seuraavia kertoja tuskin huomaatkaan. On vaan ihme juttu että mistä se on voinut hypätä? Voisiko olla että se on ollut piilevänä, mutta toisaalta kun se eka kerta on niin infernaalinen, niin ei sekään ole mahdollista.
Tsemppiä! Tuska loppuu aikanaan, toivottavasti voi olla saikulla tämän ajan. JA tuo alkuperä vaan lisää tuskaa... mulla oli kanssa yhtä paha henkinen tuska, sain herpeksen niin että vedin kännit, sammuin ja sitten " se tartutettiin" minuun. Tajusin tapahtuneen vasta herpeksestä, jos sitä ei olisi tullut niin olisin ollut autuaan tietämätön tapahtumista.
ps: Jos pissaaminen on tuskaa, niin käsisuihkun avulla se on vähän helpompaa.
mun opetus (vaikkei tähän liitykkään): älä vedä koomakännejä!
On ollu kans jonkun aikaa semmosta, että kun ennen kuin menkat alkaa,alapää kutisee ihan mielettömästi 2-3 päivää..sitten se ärtyy ja kipeytyy..mistäköhän johtuu? kondyloomaako? ja jotain pieniä näppyjä muistaisin olevan muutaman..
Olen niin pahoillani :/
Äsken kävin pissalla, koitan venyttää vessassakäyntejä niin paljon kuin vaan pystyn ja itkuhan siinä lopulta tulee. Ja muuten minulla tuo käsisuihku ei auta yhtään, se vaan pahenta asiaa kun tuntuu että limakalvot ovat kauttaaltaan niin rikki ja hajalla että vesi tai mikä tahansa mikä alapäätä ksokettaa tuo vaan enmmän kipua ja tuskaa.
Enpä olisi voinut ikinä kuvitella että joku sukupuolitauti voi olla näin hirveätä.
Mies lähti hakemaan lääkäriltä puuduttavaan rasvaan reseptiä, se tuntuu olevan ainoa joka auttaa edes hetkiseksi tätä järkyttävää oloa. Tosin ei sekään pissaamiseen auta.
ap
Juu tablettilääketyksen sain eilen ja otan mainitsemaasi lääkettä 5 kertaa päivässä.
Uskomatonta ettei tähän ole nopeaa lievitystä, luulisi että joku olisi jotain keksinyt.
Missähän vaiheessa voin kuvitella että alkaa helpottaa kun nyt ihan selvästi alapää märkii keltaista ja jotain eritettä tulee joka polttaa aivan tajuttomasti. Sitä on tullut nyt jo monta päivää, muistaakseni 3 tai 4.
ap
jos et sinä oo pettäny sitä? älä itelles valehtele.