Sanotteko äidillenne suorat sanat?
Jos eukko äityy vittuilemaan esim teidän tavasta hoitaa lasta tai miesvalinnasta?
Kommentit (9)
Erittäin suoraan sanon äidilleni mitä mieltä olen hänen jutuistaan ja puuttumisistaan.
Mies tätä välillä ihmettelee, koska on saanut kasvatuksen, että vanhemmat ihmiset ovat " aina oikeassa" sanoivat/tekivät melkein mitä tahansa (mitä minä taas en voi käsittää), eikä heidän sanomisiinsa saa ainakaan päin naamaa puuttua. Miehen suku onkin sellaista vieraskoreaa seläntakana paskaa suu vaahdossa jauhavaa sorttia, jotka ovat olevinaan niin kohteliaita ja huomaavaisia (siis päin näköä tietysti, jälkikäteen juorutaan).
Eivätkö aikuiset ihmiset voi keskustella rakentavasti? Sanooko omat lapsennekin teille suorat sanat jne. aikuisina?
Aiheettomista asioista. Eukko on taas jättänyt lääkkeet ottamatta
Pakko joskus sanoa kun ei mene perille muuten. En mielelläni " ripitä" , mutta kun on niin omapäinen ja kaikkeen sekaantuva niin sillä tavalla sen saa rauhoittumaan.
Muuten kyllä asioista puhutaan suoraan, ja jos joku ärsyttää, sen voi sanoa. Mutta sanottavansa voi sanoa myös ystävällisesti ja vaikka huumorin säestyksellä. Pakko ei ole loukata tahallaan.
mitäs puuttuvat, perustelen omat mielipiteeni, ja otan kyllä rakentavaa palautetta mutta jos ihmiset ei tiedä kaikkia tekijöitä ja sitten siltä pohjalta kommentoivat niin sanon kyllä.
Vierailija:
Eivätkö aikuiset ihmiset voi keskustella rakentavasti? Sanooko omat lapsennekin teille suorat sanat jne. aikuisina?
mutta onneksi äitini ei ikinä sanoisi minulle tuollaisia asioita.