Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hansuliini!

13.02.2008 |

Moikka :)Mitäs sinne kuuluu? Aika hurahtaa ihan mielettömän nopeasti. Tosiaan helpottava tunne, kun luopuu vauvatamineista. Ite oon ainakin huomannu, et asia on omalta osalta käsitelty ja elämä jatkuu pikku ukkelin tekemisistä nauttien. Meillä vaan tuo uhmaikä alkaa olla käsillä aika rankastikin, välillä tuntuu et keinot on todellakin vähissä. Mut kuuluu asiaan...Täällä saikkureissulta palattu. Toimenpide olikin vähä "järeämpi", mitä aluksi oletettiin. Vasen munasarja poistettiin, koska se oli pelkkänä "kiinnikemönttinä" paksusuolessa kiinni. Aivan endon runtelema ja sit oli vielä 4cm:n kystakin. Eipä oo ihme, että kipuja on ollu.Yllätykseksi oikea munasarja on täysin terve, myös tuuba nyt auki. Edellisessälaparoskopiassahan tuuba oli tukossa ja vimbriat (viipsukat munanjohtimen päässä) olivat epämuodostuneet, nyt nekin ihan normaalit. Ihmeelliseltä kyllä tuntuu..ilmeisesti raskaus on auttanut asiaan. Näin ollen luomuraskaus ei ole täysin pois suljettu, ihmeitähän voi tapahtua. Lääkäri sanoi, että nyt kun endoa saatiin niin hyvin poistettua, niin voidaan kohdallani puhua nyt lievästä endometrioosista. Pas tehdään sitten syksyllä ja samalla on jälkitarkastus.Leikkaus meni kaikin puolin hyvin. Ihan hyvät fiiliksetkin on, vaikka toinen munasarja jouduttiinkin poistamaan. Jospa se oikea nyt sit pistäisi kaikki peliin ja joskus yllättäisi. Mut pääasia et kivut pysyisivät poissa. Tiputteluiden loppumiseen ei kuulemma ole takeita ennen kuin kohtu poistetaan tai sit pitää ottaa e-pillerit. Mut täytyy nyt kuulostella, ei täs ehkäisy nyt hirveeti nappaa.Kiitokset sulle tsemppaamisesta, on ollu kiva kirjoitella kanssasi. Eihän täällä tosiaan hirveästi tule enää pyörittyä, mut kuitenkin ois joskus kiva kuulla mitä teille kuuluu. Täytyy käydä välillä kurkkaamassa täällä.Nautitaan nyt siitä mitä on saatu, pojat on meille todella suuri lahja!Aurinkoisia & lämpimiä kesäpäiviä odotellenHansuliini :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten tässä tämä meidän juttu. Aamulla alkoi ihan maskista aivan hervottomat kuukautiset. Ja nyt on pp7. Kuukautiset olisivat normaalistikin alkaneet näillä main, joten siinä mielessä ei mitään ihmeellistä, mutta ihmettelen vain koko juttua kun on tuplalugetkin käytössä. Päänsärky on ollut aivan hervoton lauantaista saakka, se on minulla aina tullut lugeista ja näköjään pahentunu vain joka yrityksessä. Nyt tuntuu siltä, että kunhan kroppa tästä toipuu niin yhtään ainoaa hormoonia ei enää tähän kroppaan tungeta.

En oikein jaksa olla edes surullinen, olin niin valmistautunut tähän tulokseen. Eniten ottaa päähän se että edes lähdettiin tähän koko IVFään ja pistettiin niin hervoton määrä rahaa ihan turhaan. Viidellä tonnilla olisi saanut tosi mukavan loman, olisi varmaan tehnyt parempaa meidän perheelle kuin tämä ruljanssi.

Laittelen myöhemmin enemmän viestiä, nyt on päänsärky niin megaluokkaa että pakko ottaa pienet tirsat, kun sain juniorinkin mummulaan.

Triina

Vierailija
22/23 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi :( Eihän siinä niin pitäny käydä...minä kun niin toivoin teille plussaa. Ja vielä hirvee päänsärky kaiken lisäksi, toivottavasti nyt jo helpottanut. Joo, sul on ihan samanlaiset fiilikset ku mulla, että ei yhtään hormooneja enää. Se kun tulee mitta täyteen, niin se tulee. Te kävitte vissiin yksityisellä hoidoissa, kun tollaset summat? Meille on kaikki hoidot tehty julkisella. Onhan sitä rahaa palanu sinnekin ihan kiitettävästi, usemman matkan ois saanu täs vuosien varrella tehdä. Onneks kuitenkin tuo yks ihanainen poitsu molemmat saatiin :)

Mie vaan oottelen leikkausta ja pas ei kiinnosta kyl yhtään. Varmaan sit syksyllä kysyn sen tehtäväksi normaaliin kiertoon, jos nyt jaksaa koko hommasta innostua. Elämä on paljon helpompaa ja ihanampaa näin, kun ei tarttee kytätä kelloa ja kalenteria ja sit vielä toivoa ja toivoa ja toivoa ja taas pettyä.

Viime päivinä täs mietin, että onkohan minua ihan viisasta leikata, kun en tarvinnu yhtään särkylääkettä ottaa menkkojen aikaan. No, jännä sikäli, että tänään sit endo ilmotellu itestään kun tiputtelu taas alkoi niin samassa kipujakin. Ei mitään hirveitä, mut ilkeitä kuitenkin. Joten kyllä se leikkaus tarpeeseen tulee.

Leikkausta ennen pohtii kaikenlaista. Vähä jänskättää et miten poitsu lähtee hoitoon isukin kans normaalia aikataulua tuntia aikaisemmin, kun tähän saakka mie oon hoitanu hoitoon viennit. Oon kyl jo kertonu et äiti menee leikkaukseen ja on sit vähä aikaa pipi. Saattaahan se ikävältä tuntua, kun ei voi ottaa lapsukaista syliin. No, eiköhän se hyvin mene. S

Tulehan kertomaan kuulumisia, kun jaksat. Voimia sinne!

Hansuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aika vierähtnyt nopeasti, piti jo aiemmin tulla laittamaan pientä viestiä. Tosi hölmöä, että nyt olisi pp13 ja minulla on juuri menkat loppunut. No onneksi on, ollaan lähdössä kavereiden kanssa vappuristeilylle, niin on mukavampaa kun ei menkat enää vaivaa. Nämä menkat olikin ihan järkyttävät, neljä päivää vuosin kuin seula. Paria tuntiakaan ei selvinnyt edes jättiyösiteellä, en käsitä mistä moinen vuoto johtui. Tai ehkä se oli kropan viesti minulle, että nyt tämä touhu riitti.

Ja koska halusin koko homman päätökseen, serkkuni haki viikonloppuna kaiken vauvakaman leluja ja äitiysvaatteita myöten. Tuli tosi helpottunut olo, nyt tämä juttu on päätöksessä, lopullisesti. Ja olen tosi onnellinen serkkuni puolesta, heillä kun molemmilla on kaikenlaista ongelmaa ja ovat jo käyneet läpi julkisen puolen kolme IVFää ilman minkäänlaista menestystä ja nyt sitten tuli ylläri, luomuplussa, johon heillä lääkärin mukaan oli aivan minimaaliset mahdollisuudet. Ja heilläkin onnisti sitten kun olivat jo luovuttaneet ja päässeet pitkälle adoptioasiassa. Eli kuka tietää mitä teillä tapahtuu kun pääset leikkaukseen :).

En tosiaan ole täällä palstalla yhtään pyörinyt, varsinkin kun säätkin on niin ihanat ja olen pihalle päässyt pojan kanssa möyrimään. Minulla on joku ihme energiapuuska menossa, laittelen kaappeja ja pihaa kuntoon pikavauhtia. Täytyy ottaa tästä kaikki irti niin kauan kuin tätä kestää.

Oikein mukavaa vappua teille ja tulehan viimeistään kertomaan miten leikkaus sujui! Kyllä teilläkin poika varmasti pärjää, olen huomannut että itsellä on usein vaikeampaa kuin lapsella nämä erossa olemiset.

t. Triina