Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiljattain paikattu hammas kipuilee taas, apua!

Vierailija
24.06.2014 |

Eli ylhäällä toiseksi takimmainen hammas paikattiin.. olisiko noin kuukausi sitten. Hampaassa oli ennen sitä lääkepaikka, ja reikä oli syvä. Ei tarvinnut kuitenkaan juurihoitoa, pelkällä paikkaamisella selvisin. Nyt hammas on aivan arka posken puolelta, kun koputtelee (kitalaen puolelta ei arista), ja kun hampaat puree yhteen, käy kipeää. Ja muutenkin tykyttelevää särkyä :( Miksi?

Olen viime päivinä syönyt paljon jäätelöä, voiko se kylmyys tehdä särkyä? Tai jos olen harjannut hampaita liian voimakkaasti? Särky tuntuu tosiaan hampaan poskipuolella.

On ollut niin huonoa tuuria hampaitten kanssa koko tämän vuoden, että melkein itkettää jos tuo hammas joudutaan vielä operoimaan uudestaan :(( Hammaslääkäriin on mennyt satoja euroja tämän puolen vuoden aikana!! Ja kaikenlisäksi kun jännitän hammaslääkäriin menoa.

Ei paikalla sattuisi ketään hammaslääkäriä olemaan, tai muuten asiasta tietävää?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kolme kertaa hammaslääkärissä ja paikkaa hiottiin ja todettiin ettei siinä mitään vikaa ole. Olikin poskiontelontulehdus. Niitä tulee myös helposti jos on iso reikä hampaassa.

Vierailija
22/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos röntgenkuva on pakko ottaa hampaan tilan selvittämiseksi, niin silloin hampaasta otetaan periapikaalikuva. Kuvan säteilyannos on erittäin alhainen (0,0015 mSv eli 0,4% keskimääräisestä säteilyannoksesta vuodessa), ja röntgenputki on tarkkaan kohdistettu hampaaseen. Tietenkään raskaana olevilta ei röntgenkuvia oteta ellei ole ihan pakko ja silloinkin suojaavan lyijyesiliinan kanssa.

Älä levitä vanhentunutta tietoa. Periapikaalikuvia voi hyvin ottaa raskaana olevilta ilman lyijyesiliinaa. Sädeannos on niin pieni ja kaukana kohdusta ettei vaaraa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä sekin, että olen mahdollisesti raskaana, joten mitään ei voi kuvatakaan. ap

Mahdollisesti??? Vttu että menee hermot tälläsiin kommentteihin. Mikset tee testiä????

Eiköhän tuo mahdollinen raskaus ole jo selvinnyt näiden vuosien aikana.

Vierailija
24/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko stressaantunut, puretko hampaita yhteen tai narskutteket? Minulla se aiheutti kipua. Leukajumppa auttoi.

Vierailija
25/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä sekin, että olen mahdollisesti raskaana, joten mitään ei voi kuvatakaan. ap

Mahdollisesti??? Vttu että menee hermot tälläsiin kommentteihin. Mikset tee testiä????

Eiköhän tuo mahdollinen raskaus ole jo selvinnyt näiden vuosien aikana.

Oliko AP Maisa "Suattaapi olla tai suattaapi olla olematta raskaana" Torppa?

Vierailija
26/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko stressaantunut, puretko hampaita yhteen tai narskutteket? Minulla se aiheutti kipua. Leukajumppa auttoi.

Aloitus on tehty vuonna 2014.

Vierailija
27/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jäätelön ahmiminen ettei tuu ylipainoa.

Vierailija
28/33 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein särkenyt/vihlonut lähiaikoina paikattua hammasta, mutta on kuitenkin ajan myötä mennyt ohi.

Vierailija
29/33 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sietämätön kipu ja itkettää kun sattuu niin paljon. Eilen paikattiin päivystyksessä hammas, joka ei ollut koputeltaessa kipeä. Tänään kuola valuu, poski turvoksissa ja hammas kuolettavan kipeä? Koko saatanan leuka silmäluuhun asti tykyttää ja olen kokeillut kaikki kotikeinot tähän. Mikään särkylääke ei auta. Suu on ihan hemmetin kipeä ja nieleminen. Aina menee jotain pieleen näissä paikkauksissa :(

Vierailija
30/33 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paikattiin kesällä hammas, paikkauksen aikana kun piti hampaita purra yhteen paikka lohkesi ja sitten paikkasi päällisen uudelleen. Ei ottanut kuvaa kuinka syvälle lohkesi. 

No nyt vieläkin välillä sattuu juuri siihen hampaaseen.. 

Soitin hammaslääkäriin ja sanoivat, ettei saa täl hetkellä aikoja vaan sitku se kipeytyy tosi pahaksi niin sitten särkypäivystykseen. 

Mikähän tossa hampaassa vois olla vialla? Onko voinut silloin paikatessa lohjeta tosi syvälle ja se sitten vaivaa? Eikai ole mitään vaaraa että lähtee joku bakteeri liikenteeseen? 

Vierailija
31/33 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksesi, jos juurihoito joudutaan tekemään, niin se ei satu yhtään! Itselleni jouduttiin tekemään poskihampaaseen myös, enkä tuntenut toimenpiteen aikana mitään. Hammasvaivat ovat inhottavia, voimia!

Vierailija
32/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hammaspäivystykseen.

Vierailija
33/33 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syvä reikä. Laitettiin väliaikainen paikka. Sanottiin, että väliaikaisen paikan pitää olla n.1/2-1v, että se kasvattaa kudoksia?. Mutta itselläni särky vain jatkui yötä päivää. Hammas poistettiin. Ymmärsin ettei sille mitään voi. Tämä tehtiin julkusella. Olisiko kuitenkin voitu tehdä heti juurihoito, niin olisin säästänyt hampaan. Harmittaa kun en mennyt yksityiselle, olisiko hammas vielä suussa, en tiedä ?

Mutta annoin ottaa hampaan pois, kun ei näitä juttuja ymmärrä. Itkin kun hammas otettiin. Ihmiselle yhdenkin hampaan ehkä turha menetys on traumatisoiva.  Jos hlääkäri sanoo reiän olevan syvä, ja ei voi tehdä mitään, niin on uskottava tietysti jos särky ei lakkaa. Mutta olisiko yksityinen heti tehnyt juurihoidon, se jäi minua askarruttamaan, eikä odottamaan kudosten kasvua n. vuoden. Kyllä juurhoidettu hammas olisii ollut parempi kun koko hampaan menetys, joka on ainutkertainen  ja lopullinen.