Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa naimisiin, mutta ei häitä. Maistraatissa vihkiminen ja pari todistajaa.

Vierailija
12.02.2008 |

Olen kyllä pettynyt

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme niissä häissä on niin hienoa, sitä olen aina ihmetellyt. Kauhea stressi kuukausikaupalla ja sitten yhdessä päivässä kaikki ohi.

t. maistraatissa naimisiin mennyt (ihanan helppoa!)

Vierailija
2/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee hääpäivästänne todella omannäköistä ja romanttista? Minusta perushäät eivät ole lainkaan romanttisia: intiimiys puuttuu ja sulhanen näyttää usein kärsivältä (ja illan edetessä yhä enemmän juopuneelta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi varmaan pelkää kaikki vapaa-ajat täyttävää vuoden etukäteissuunnittelua ja hössötystä joihin pitäisi esittää olevansa kauhean innostunut ja lisäksi se rahanmeno?

Mutta voihan häät olla jotain muutakin.

Meidän kaverit meinasivat mennä salaa naimisiin ja kertoa vasta jälestä kaikille vihkimisestä. Muuttivatkin suunnitelmia ja viettivät kotibile-tyyppiset häät n 25 henkilölle kaksiossaan.

Kävivät ensin maistraatissa vanhempien ja sisarten läsnäollessa ja sitten kotiin juhlimaan. Tarjottavat ja koristelut oli tehty yhdessä kavereiden kanssa ja juomaa oli riittävästi. Voi että meillä oli hauskaa Kaikki oltiin tyytyväisiä, että päästiin mukaan juhlistamaan parin suurta päivää.

Vierailija
4/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa pätkääkään " päivää prinsessana" .

Vierailija
5/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin pienesti naimisiin, mutta silti jotkut halusi muistaa lahjalla, jotkut jopa laittoi vähän rahaa. Kutsuttiin heidät sitten syömään yhteen kivaan ravintolaan (ne oli vähän kuin pikkujoulut, kun sattui joulukuulle) ja tarjottiin hyvät ruoat ja juomat.

Pitäisiköhän kutsua koko kylä ristiäisiin, voisi sillä sitten ostaa reimatekkejä lapselle murrosikään asti...

Vierailija
6/26 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä juotiin vielä kahvit appivanhempien kanssa.

jos elämäntilanteemme olisi ollut toinen niin olisin ehdottomasti halunnut niin että ensin maistraattiin ja siitä suoraan lentokentälle häämatkalle kaukomaihin :) mutta kun esikoinen oli naimisiinmennessämme pieni niin ei voitu lähteä reissuun.

isot häät on ihan turhaa rahanhaaskuuta. en ole ikinä ymmärtänyt että miksi pitää tuhlata omaisuus syöttämällä ja juottamalla sukulaisia joita ei ole nähnyt viimeiseen 10 vuoteen ennen häitä...

Vierailija
7/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa isoja kirkkohäitä, niin sitten teet toisenlaiset unelmahäät. Kampaus, meikki, kukat ja vaatteet ja valokuvaan tietysti, vaikkei vieraita olisikaan. Valinnanvaraa vaan on enemmän, kun ei tartte ajatella niin perinteiseen tyyliin.

Vihkimisen jälkeen saatte nauttia toisistanne, hehkua yhteistä salaisuuttanne. Kotiin shampanjaa ja herkkuja, puhelimet kiinni. Seuraavana päivänä sitten tekstareita maailmalle, että ollaan naimisissa!

Vanhemmille kannattaa kertoa etukäteen ja vaikka venyä kahvittamaan heidät vihkipäivänä.

Miehen kanssa voi myös jutella, että on välimuotojakin valtavan kalliiden prinsessahäiden ja kahdestaan ruokiksella maistraattiin- häiden välillä...

Vierailija
8/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli puvut, mulla kimppukin, paikalla perheenjäsenet (vanhemmat ja sisarukset), sen jälkeen romanttiseen kartanoravintolaan syömään ja yöksi hotelliin. Ei stressiä, kaikilla mukavaa ja ihan tarpeeksi " prinsessailua" minulle :)

Joskus tulee sellainen olo että jotkut miehet eivät halua jättihäiden pelossa naimisiin ollenkaan :)

Vierailija
9/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitimme aikanaan 30 000 mk häihin, lahjaksi tuli reilu 10 000. Ja mitä ystäväpiiristä olen kuullut, tuo oli vieläpä ihan hyvin.

Jos ei sitten vanhemmat kustanna koko lystiä, kai sellaisiakin hääpareja vielä on.

Vierailija
10/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoherranvirastossa menee naimisiin. millaset vaatteet?

Vierailija
11/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoherranvirastosta en tiedä katsovatko hyvällä avonaista pukua :D

Itselläni oli pitkä iltapukutyylinen juhlapuku ja miehellä tumma puku. Maistraatissa siis.

Vierailija
12/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako ketään miestä todella hääkarkkia väsääminen, kukkien ja teemavärien valinta, kirkon koristelu tai yleensäkään mikään häähössötys?

Harva vain sitä uskaltautuu sanomaan puolisolleen, että häät ei kiinnosta, vaikka haluaisikin mennä naimisiin.

Vierailija
13/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pakotti kirkkohäihin... Sitten sitä syötiin sapuskaa puolituntemattomien sukulaisten kanssa koko ilta, kun sukulaisten kanssa kuuluu tehdä niin. Ja ei olla sukulaisten kanssa juuri lainkaan muutenkaan tekemisissä. Mutta tulipahan tehtyä se " kuten kuuluu" ...

Ja rahaa paloi pitopalveluun hemmetisti.

Vierailija
14/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista detaljeista ei sitten ollut niin kiinnostunut, mutta tärkeää oli se että tulee kaikki väki paikalle ja juhlitaan pitkästi.

Ei isotkaan häät tarkoita aina kuukausien neuvottelua teemaväreistä ja kyyhykysten vapauttamista. Ne voi järjestää aika helposti.

Vierailija
15/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittikin sitten minulle töihin, että kahden viikon päästä sitten nainen buukkaa kalenteriinsa sopivan raon, sillä maistraatista aika varattu, piste. Mikäpäs tuon romanttisempaa. :D Ja olen tyytyväinen - ihanan stressitöntä.

Vierailija
16/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkohäät ja isot juhlat.

Mä ehdotin, että mentäis maistraatissa naimisiin ja lähdettäis kuukaudeksi reissuun. Ja sitten olisi voitu pitää pienimuotoiset bileet kavereille.

No, meillä oli aika perinteiset, mutta rennot häät, 100 vierasta.

Ihan kivat juhlat oli, vaikka vähempäänkin olisin tyytynyt.

Me kutsuttiin enemmän kavereita ja sukulaisista vaan ihan lähimmät.

Vierailija
17/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mentiin maistraatissa naimisiin ja se sopi meille tosi hyvin. Minäkin pistäisin tarjoilurahat paljon mieluummin häämatkaan.

Vierailija
18/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pienet häät vieraita (alle 40), minä olisin halunnut vain 2 todistajaa kirkossa mutta mies vei voiton.

Tarjoilu maksoi noin 7000mk

Pukuni, teetin itse sellaisen jota voi käyttää myöhemminkin hinta noin 3000mk (huom kertaakaan en ole pukua käyttänyt sen jälkeen)

Miehen puku en muista edes mitä maksoi, mutta sille on ollut käyttöä muulloinkin.

Sormus 10000mk

Häämatka 6000mk

Valokuvaus en muista mitä maksoi mutta muistaakseni paljon.....

Juhlapaikan koristelu, kukat en muista enää

Mutta noista kuluista kaikkineen tuli lähes 30000 mk meilläkin. Kertaakaan aiemmin en ole laskenut minkä arvosta häälahjoja tuli. Omat vanhempani antoivat silloin 10000mk. Muuten tulikohan yksi rahalahja kummiltani, oisko ollut 500, isovanhemmiltani olisikohan ollut 1000mk. Muuten saimme astioita, teemaan, paratiisi, tapio, mariskooleja eli ihan " laatutavaraa" oiskohan noin 5000mk arvosta, vaikea sanoa.

Eli jos nyt kovasti meinaat hyötymään/vierailla päästä maksattamaan häämatkanne ja jäädä kovasti voitolle niin silloin kyllä joku muu maksaa nuo teidän kulut kuin te itse.

Vierailija
19/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta... mulla kun se on toinen kerta, niin nolottaisi. Mitäpä tuumiitte? Emmä kehta sanoa sukulaisten edessä, että kyllä mä tällä kertaa oikeasti tahdon...

Minä haluaisin naimisiin, mies ne samanlaiset kunnon häät kuin kavereillakin ollut. Minulle riittäisi nelisenkymmentä sukulaista ja parasta ystävää ja illalliset minun vanhempieni isossa talossa.

Ehdottomasti kieltäydyn morsiamenryöstöstä, sukkanauhan heitosta, hääleikeistä, kadun varteen kiinnitettävistä kylteistä, hääkarkeista yms. Mutta nyt kun olen lukenut häälehtiä, niin kyllä sieltä löytyy kaikkia ihania asioita juuri minua miellyttäviin juhliinkin. Kaunis kampaus yms. Voi kun mieskin haluaisi vähän pieni muotoisempaa. Esim. kun katselemme hääpukuja, niin mies yrittää ehdotella mulle jotain näyttäviä prinsessaihanuuksia laahuksella ja tiaralla höystettynä.

Vierailija
20/26 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan miehen vaatimuksesta. Minä olisin halunnut paljon pienemmät (korkeintaan 20 läheisintä paikalla) mutta miehestä se ei tullut kysymykseenkään. Ja näin 10 vuotta jälkikäteen voin sanoa, että ihanat muistothan siitä päivästä on jäänyt.