Janon tunne
Onko muita loppuraskaudella janottanut paljon? Olen ollut nyt aika väsynyt ja jano on ainakin tänään tuntunut enemmän. Sokerirasituksessa olen käynyt kuukausi sitten ja arvot olivat normaalit, joten ei pitäs ainakaan diabetesta olla. Th:n mielestä kuuluu vain tähän loppuraskauteen väsymys.
Kommentit (5)
eli ei muuta kuin vettä vaan. Itse olen vasta viikolla 23 ja tuntuu olevan koko ajan jano, joten vesipullo on mukana koko ajan...
Lisäksi menee muutama desi laimennettua mehua, pari kuppia teetä, hedelmiä... Ja silti janottaa, joten siksi tuntuu oudolta!
kesakuinen:
eli ei muuta kuin vettä vaan.
eikä ole edes turvotusta - ja näin on ollut myös edellisissä raskauksissa, joten aina pitänyt ihan normaalina raskauteen kuuluvana asiana, että vesipullon kanssa kuljetaan - ja imettäessä se jatkuu :-)
Mutta kysy ihmeessä neuvolasta, jos asia huolestuttaa.
luin jostain, että lapsivesi uusiutuu joka 4-6 tunti ja ja sitä on loppuraskaudessa yli litra - joten johan sitäkin varten saa kitata vettä.
Lisäksi itsellä ainakin raskaana ollessa limakalvot ja iho kuivuvat tavallista enemmän - ja kun työpaikalla on muutenkin kuiva ilma ja aina jano - niin nyt varsinkin. Juominen se suojaa niitä munuaisiakin parhaiten.
Olen koko päivän ihmetellyt, miten voi olla näin kauhea jano koko ajan! Sokerit ovat olleet ok koko raskauden ajan. Turvotusta on kertynyt parissa viikossa neljä (!) kiloa, joten ihmettelinkin, miten voi olla jano, vaikka näin paljon nesteitä kehossa... Juon myös muutenkin todella paljon, mutta nyt ei tunnu mikään riittävän. Syytä en ole keksinyt.
Ajattelin soittaa huomenna terveydenhoitajalle, varmuuden vuoksi, jos tämä jatkuva jano on merkki jostain. Joku häiriö aineenvaihdunnassa? Luulisi, että rasittaa esim. munuaisiakin.
Kaipa tämä vain kuuluu asiaan...
täysikuu ja tytär 39+2