Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotiaan kakasta

12.02.2008 |

Meillä pari vuotias valittelee usein potalla istuessaan mahakipua ja kakkaaminen vaikuttaa kivuliaalta toimitukselta. Kysyisinkin, onko jollain muullakin lapsella samanlainen kakka kuin meidän lapsella:

Alussa kakka näyttää kovalta (muutama sentti), mutta loput kakasta on normaalia ns. kuohkeaa kakkaa. Kertaakaan kakka ei ole ollut kokonaan kovan näköistä.

Tässä hieman taustatietoa:

Lapsi kakkaa 1-2vrk:n välein. Ehkä kerran elämässään pantannut kakkaa pidempään.

Joskus puolisen vuotta sitten oli pari kertaa kirkasta verta kakassa (johtui ihan selvästi kovasta kakasta).

Levolacia ja Duphalacia ollaan kokeiltu, mutta niistä tulee pahoja ilmavaivoja. Luumua, tms. lapsi ei suostu edes maistamaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma, että kakkaaminen oli työlästä. Dupholacia jouduttiin antamaan useinkin. Sitten tein ruokavalion muutoksen ja homma alkoi toimimaan itsekseen. Suosittelen. Palautin iltapuuron. Lapsi oli ollut syömättä sitä jo ainakin vuoden. Selitin, että kaurapuuro auttaa kakkaa pysymään pehmeänä. Sai valita mieleisensä mehukeiton kyytipojaksi, ei tullut ongelmia ja sitten totesi jo itsekin, että kakkaa kulkee paremmin. Karsin myös kaikki jugurtit yms tuotteet pois valiosta. Maito jäi janojuomaksi. Lisäsin murotuotteita ja leipää aamupalaksi eli sellaista missä on kuitua. Lähinnä täyskauramuroja ja ruisleipää. Olisko näistä apua? Vaikea ongelma ja kannattaa stopata mahdollisimman nopeasti, koska kakkaongelmilla on taipumus pehentua. Meillä ainakin yhdessä vaiheessa kakkaaminen oli niin kivualiasta, että pitkitti ja pitkitti ja sitten tuli vahingossa pakolla housuun. Onneksi nyt on paremmin. tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi 1,5 vuotiaan ummetukseen kuidut ja tietysti riittävä nesteen saanti. Karsimme myös alkuksi hieman lihan osuutta pienemmäksi ruuassa. Ja luumut! Piltin luumusose on meillä onneksi in, kuten myös Sunsweet-luumut. (Ainoat luumut jotka olen itse huomannut mehukkaiksi ja joita myös itse syön mielellläni...) Nyt pojun maha onkin hyvänä, mutta syökin kyllä joka päivä hieman luumupitoista ruokaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla