Kenen julkkiksen kanssa olet ollut samalla luokalla/samassa koulussa?
Oliko hän jo silloin suosittu kavereiden keskuudessa?
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Jyrki 69 Linnankivi on opiskellut samaan aikaan yliopistolla. En tiedä millä nimellä hän valmistui, koska kyseisen yliopiston tutkielmatietokannassa ei ole kumpaakaan hänen oletetuista graduistaan (teki kaksi tutkintoa).
Oikeastaan rupesi nyt oikein kiinnostamaan, että miten hän on voinut valmistua ilman että graduista on MITÄÄN viitetietoja! :D
Onpa outoa. Hän opiskeli ystäväni kanssa samaan aikaan analyyttista kemiaa ja muistaakseni molemmilla sama tutkintokin M.Sc onko se nyt sitten suomeksi filosofian maisteri.
TikTakin Petra, kahta luokkaa ylempänä. Indican Laura. Petrus Kähkönen rinnakkaisella. Kenestäkään ei huonoja muistoja.
Oskari Saari oli samalla luokalla. Hän oli juu suosittu. Iloinen, hauska ja sympaattinen.
Samassa koulussa pari vuotta vanhempi oli Sami Uotila. Hän oli todella karismaattinen, energinen, taiteellinen, hulvattoman hauska, innokas esiintymään, rohkea. Todella poikkeuksellinen. Sen näki jo silloin. Opettajatkin oli ihan säpinöissään, kun Sami tuli juhlasaliin ja hyppäsi ex tempore pianon taakse. Muistan kun opet nauroi silmät kyynelissä hänen hassuttelujaan. Olin ihan älyttömän tulisesti (kauko)ihastunut Samiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki 69 Linnankivi on opiskellut samaan aikaan yliopistolla. En tiedä millä nimellä hän valmistui, koska kyseisen yliopiston tutkielmatietokannassa ei ole kumpaakaan hänen oletetuista graduistaan (teki kaksi tutkintoa).
Oikeastaan rupesi nyt oikein kiinnostamaan, että miten hän on voinut valmistua ilman että graduista on MITÄÄN viitetietoja! :D
Onpa outoa. Hän opiskeli ystäväni kanssa samaan aikaan analyyttista kemiaa ja muistaakseni molemmilla sama tutkintokin M.Sc onko se nyt sitten suomeksi filosofian maisteri.
MA (Master of Arts) on filosofian maisteri ja MSc (Master of Science) on tiedeaineiden maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MA (Master of Arts) on filosofian maisteri ja MSc (Master of Science) on tiedeaineiden maisteri.
Ei, vaan Suomessa esim. fyysikot ja kemistit ovat filosofian maistereita.
Ja Suomessa "taiteen maisterit" tulee jostain Kuvataideakatemiasta ja Aallosta.
Eli nimitykset eivät mene lainkaan yksi yhteen suomessa ja englannissa.
Kemian maisterintutkinto on filosofian maisteri, FM.
https://www.utu.fi/fi/opiskelijaksi/kemia-filosofian-maisteri-2-v
No voisiko joku etsiä Helsingin tutkielmatietokannasta viitetiedot Jyrki 69:n graduihin? Ensimmäisen tutkinnon pääaine analyyttinen kemia, toisen tietojärjestelmätiede.
Ei ole mahdollista valmistua ilman että gradusta menee tieto tutkielmatietokantaan kirjastoon. Ainakin tutkielman nimi ja vuosi on sinne lain mukaan tallennettava.
Ala-asteella Helsingissä Kirsi Salo oli luokallani ja muutettuamme Espooseen, oli samassa koulussa entinen hiihtäjä ja sittemmin kansanedustaja Marjo Matikainen.
Salo oli kouluaikana ihan tavallinen ja normaali tyttö, Matikainen hiihti jo tuolloin ja koulussamme järjestettiin usein liputuksia hänen hiihtomenestystensä johdosta.
Esko Kovero oli kansakoulussa samalla. Sellainen vilkas poika oli. Kiltti oppilas. Sellasta " vaan se on muuten pojat sillä lailla,että..." tyyliä jo oli. Vanhemmuuten sitten rinta (ja ehkäpä jotain muutakin) kaarella joka paikassa kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Wilson Kirwa, Harri Haatainen ja Markus Pöyhönen (urheilijoita).
Missä koulussa olet ollut yhtä aikaa Wilson Kirwan kanssa? Eikös se tullut Suomeen jo aikaihmisenä, tai ainakin nuorena miehenä jo?
Paljon nimiä, joita en tunne. Ennen aikaan kaikki julkkikset tunnettiin kautta maan. Nyt niitä on niin paljon ettei enää jää naamat mieleen.
Eipä ole ollut kosketusta yhteenkään aitoon julkkikseen. Äiti on istunut junassa joskus nuorena Olavin Virran vieressä. Ja lapsena leikkinyt Heimo Haiton kanssa Viipurissa.
Itse olen kerran ihan nuorena päässyt Renegadesien kanssa tanssipaikan kahvioon, tyttökaverin kanssa. Eli yksi soittoväli istuttiin siellä ja pidettiin hauskaa, ne oli kivoja välittömiä tyyppejä. Muita sinne ei päästetty silloin, oltiin kauhean ollaksemme. Nimmarit tietysti saatiin, mutta minne ihmeeseen olen ne hukannut, vähän harmittaa. Epäilen, että Renegadesista tulee vielä ajan saatossa eräänlainen kulttibändi, Beatlesaikojen omien polkujen kulkijoita. Ja hyvä bändi, kestää kuunnella vieläkin.
Yksi arvostettu jo edesmennyt taiteilija on aikanaan käynyt samaa koulua kuin minä. Mutta ei tietenkään samaan aikaan.
Onkohan meillä ollu sama ex? :DD Tyyppi jonka kanssa lukiossa (oon käyny samaa lukiota kuin sä, vuotta alempi kurssi vaan) seurustelin, aina muisti tästä toitottaa kuinka oli Kristiinan kanssa samalla luokalla xD
Antero oli kyl aivan huikee ope
Vähän asian vierestä mutta intissä oli samassa tuvassa yksi Ehrnrooth. Mentiin sen faijan kartanolle kerran lomilla koko porukka ja se avasi isin baarikaapin ja sanoi, että ottakaa mitä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sanoa, kun on niin pieni paikkakunta. Mutta yksi tunnetuimmista suomalaiasista hevimuusikoista on ollut samassa koulussa, en muista häntä kovin hyvin, kun on vähän nuorempi. Hengaili kuitenkin kaverini veljen sekä jonkin verran nuoremman serkkuni kanssa, kun oli heidän kanssaan saman ikäinen. Nyt sitten tutkimaan, ketkä ovat tosi pieniltä paikkakunnilta kotoisin. Aika moni itse asiassa.
Timo Kotipelto?
Julkkiksista en tiedä, mutta kai nämäkin siihen menee.. Itse kävin samaa koulua eräiden veljesten kanssa joista oli talvella juttua kun hakkasivat erään tyypin ja jättivät siihen paikkaan kuolemaan.. :/
Olli Hermann. Suunnilleen kaikki tytöt kuolasi sitä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Oli aina jotenkin pilke silmäkulmassa, iloinen ja todella kivan oloinen kaikille.
Samalla yläasteella ja luokka-asteella kuin Marja Hintikka. Oli itseään täynnä jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Samalla yläasteella ja luokka-asteella kuin Marja Hintikka. Oli itseään täynnä jo silloin.
Ja samassa koulussa myös Petteri Jamalainen eli Kotikadun Hessu sekä Juurikkalan veljekset.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 23:19"]
Jare Tiihonen lukiossa. Semmoset gangstan elkeet oli ja hiukan ylimielinen, ehkä jopa ujokin. Pidin sen hiphopmerkkivaatteita hassun näköisinä. Iso lippis, löysät housut, jättipaita, isoja koruja jne. :)
Ainiin, sillä on kait hieman huono iho, käyttää monesti peitevoidetta. Näkyy kyllä kuvistakin, kun katsoo tarkkaan...
Samassa koulussa yhdessä vaiheessa kuin Markus Pöyhönen. Koulua en halua sanoa, mutta jätti sen kai kesken. Läheltä katsottuna kilo meikkivoidetta ja akneiho. Aina myöhässä ja yritti puhua kursseja läpi ties millä konsteilla.
Sami Kuoppamäki (Kingston Wall). Hänestä tykkäsivät niin tytöt kuin pojatkin, oli kiva kaikille. Milonoffin Tunna ja Juho olivat myös samassa koulussa, mutta jäivät mieleen, kun olivat kaksoset, en tuntenut heitä ollenkaan, olivat nuorempia.
Monen tässäkin ketjussa mainitun henkilön kanssa olen kyllä jutellut kouluaikojen jälkeen :), mutta se olisi eri ketju.