Kuinka runsasta jälkivuoto synnytyksen jälkeen on?
Kauan kestää ja pärjääkö yösiteillä vai täytyykö olla jotain vaippoja?
Kommentit (5)
..mutta silloin oletkin vielä sairaalassa, jossa on kunnon vaippoja tarjolla. Itse jouduin laittamaan niitä kaksikin päällekkäin, ja vaihtamaan jatkuvasti - siis ihan aluksi. Melko nopeasti vuoto kuitenkin laantui sen verran, että kotiutuessani pärjäsin jo niillä yösiteillä. Minulla jälkivuoto kesti molempien synnytysten jälkeen n. viisi viikkoa, mutta oli toki loppuvaiheessa jo varsin niukkaa. Tämäkin on tietysti yksilöllistä, mutta näin mulla!
mä käytin sairaalassa kolme päivää niitä sairaalan " vaippoja" kun kerta ilmaiseksi sai, mutta olisin jo silloin ainakin ekan päivän jälkeen pärjännyt ihan tavallisella päiväsiteellä. Kotona käytin ekan viikon tavallisia siteitä, sitten siirryin pikkuhousunsuojaan. Tuota pientä vuotoa sitten kestikin ärsyttävän kauan, melkein neljä viikkoa.
ja sitten löytyikin kohtutulehdus ja kohtuun jäänyt istukan pala.
Joten kantsii hakeutua tutkimuksiin, jos on epävarma olo.
Itselläni pari ekaa päivää, jotka olin sairaalassa vielä, oli tosi tulvapäiviä, ihan tarvittin sitä sairaalan vaippaa, kaksikin pahimmillaan. Siitä se sitten niukkeni, kotiin lähdin yösiteillä, joilla pärjäsi jo.
Kokonaiskesto oli jotain 2 viikkoa, viimeiset päivät ihan mitätöntä.