Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko verta jos punkki irrottautuu ite?

Vierailija
25.05.2022 |

Ihmettelin verta lattialla ja löysin koiralta punaisen jäljen jonka epäilen olevan punkin jäljiltä. Mutta siis onko meillä täällä kohta punkkifarmi jos se punkki on ite ottanut hatkat? Vai onko koira repinyt sen pois (ja syönyt luultavasti) ja siksi verta lattialla??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen irrottanut, ei tule verta koirasta eikä punkista, joten ehkä ei silloinkaan kun punkki irrottautuu?

Vierailija
2/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrä sitä punkkia kun vedät pois. Ja parempi heti kuin odotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köhkah kirjoitti:

Kierrä sitä punkkia kun vedät pois. Ja parempi heti kuin odotta.

"Nosta punkkia ylöspäin tasaisella paineella ja voimalla. Älä väännä tai ravistele punkkia, sillä silloin punkin imukärsä saattaa revetä irti ja jäädä ihoon kiinni. Jos näin kuitenkin käy, poista punkin suuosa erikseen puhtailla pinseteillä."

https://www.terve.fi/artikkelit/nain-irrotat-punkin-oikein

Vierailija
4/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotan tottakai kun löydän, mutta nyt siis epäilen että tämä olisi jäänyt huomaamatta ja irrottautunut itse. Ellei koira ole repinyt sitä. Ja se miksi asia kiinnostaa, on se että onko täällä kohta miljoona punkkia sisällä jos se on irrottautunut ja mennyt johonkin nurkkaan munimaan.

Vierailija
5/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syönyt punkki oli pudonnut koirasta ja koira astunut päälle. Tapasin hauvan ihmettelemästä pää kallellaan, että mikä tuossa.

Vierailija
6/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syönyt punkki oli pudonnut koirasta ja koira astunut päälle. Tapasin hauvan ihmettelemästä pää kallellaan, että mikä tuossa.

Oliko siinä verta ympärillä?

Vierailija
7/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on voinut raapia punkin irti ja ollut vielä sitkeästi kiinni ihossa. Putsaa jälki mutta punkkia tuskin löydät. Punkit voivat myös tippua itsekseen pois kun ovat imeneet tarpeeksi mutta silloin ei yleensä tule koirasta verta ja pullean punkin löytää yleensä helpommin lattialta. Kannattaa käyttää koirilla koko kesä punkkilääkkeitä tai pantoja niin ei tarvitse hermoilla niistä

Vierailija
8/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siinä verta ympärillä?

Juu, kaksi veristä tassun jälkeä.

Vierailija
9/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä tulee verta niin punkki on todennäköisesti litistynyt ja puhjennut. Imukärsä on sen verran pieni ettei imukolosta tule verta

Vierailija
10/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään epäilet punkkia niin heti antibiootteja! Borrelioosi tappaa. Ja jos ei tapa, niin on yksi maailman kauneimmista taudeista.

Vierailija
11/11 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irrotan tottakai kun löydän, mutta nyt siis epäilen että tämä olisi jäänyt huomaamatta ja irrottautunut itse. Ellei koira ole repinyt sitä. Ja se miksi asia kiinnostaa, on se että onko täällä kohta miljoona punkkia sisällä jos se on irrottautunut ja mennyt johonkin nurkkaan munimaan.

Ei ole miljoonaa eikä edes sataa, punkki etsii muninnalleen paikan, jossa munilla elämisen mahdollisuus, eli ruohikko. Jos se ei löydä, pakko kuitenkin minua, munat kuolee ja tuskin niitä edes näet, ovat niin pieniä, imuri imaisee seuraavan sukupolven .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi